Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Motorcykel ?
|
|
| cesse |
Lagt på d. 11/10-2011 13:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
Historien er som føgler Jeg skal ud og købe en motorcykel Hvad skal jeg tinge på og hvordan får jeg den over i mit navn Er i Chaing Mai (kikker på en Honda Wave s 5 år 20.000 km 20.000 ![]() Hilsen Cesse |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 11/10-2011 15:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Du skal ha et års visa og godkendt adresse og få lavet det på motor kontoret her oppe no problem hvis ham du køber af har bogen og betalt alle skatter i de 5 år ellers hænger du på dem
|
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 11/10-2011 16:19
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Top High Class Fashion skrev: Du skal ha et års visa og godkendt adresse og få lavet det på motor kontoret her oppe no problem hvis ham du køber af har bogen og betalt alle skatter i de 5 år ellers hænger du på dem Motorkontoret,er i dette tilfælde, Land and Transport office. |
|
|
|
| AndersM |
Lagt på d. 11/10-2011 17:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Det lyder som om at du betaler lidt over det normale for dem motorcykel, når jeg tøffer rund i gaderne i chang mai ser jeg mange motorcykler til salg, til en meget lavere pris, men så ved jeg ikke noget om at papirene er som de skal være, men det ville jeg da undersøge, hvis jeg stod for at skulle købe en motorcykel.
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG
|
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 12/10-2011 04:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
En ny Wave kan fåes fra ca. baht 35.000 og opad, afhængig af model og så vil du have mange års problemfri kørsel. 20.000 for en 5 år gammel Wave som du nok ikke kender "historien" på lyder dyrt. Og med en ny er du sikker på at papirerne er i orden. |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 12/10-2011 05:31
|
Så lige den her i Chiang Mai-lyder ikke så tosset. http://classified...23640.html [url][/url]- |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 12/11-2011 04:59
|
|
Skulle vi ikke lige afslutte denne tråd så i ved hvad der skete Jeg fik købt motercyklen og fik den over i midt eget navn det tog lidt tid med at komme rundt til de forskellige kontorer og få de forskellige parpirer men det løkkes da til sidst I samme ombæring fik jeg også lavet to kørekort et til bil og et til motercykel Alt dette på 3*2 måneders visa så det med at man skal have 1 ÅRS VISA holder ikke Hilsen Cesse |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 12/11-2011 07:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Tillykke med den veloverståede proces. Men vær varsom med at fortælle, at nogle krav ikke holder. Der kan være meget stor forskel på, hvordan de forskellige kontorer håndterer reglerne. Ikke kun med hensyn til motorcykler, men med hensyn til næsten alt. Hvad der kan være påkrævet på ét kontor, er måske ikke påkrævet på et andet. Og det er ikke kun mellem de forskellige kontorer, der kan være forskel; det kan afhænge af, hvem der tilfældigvis sidder bag skranken den pågældende dag. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 12/11-2011 08:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
har også ladet mig fortælle at man nu kan tage kørekort på tourist visa her i badebyen.... |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 13/11-2011 04:00
|
|
Jeg havde et internationalt kørekort til bil og skulle jeg bare have et til bil skulle jeg ikke op til prøve men prøven var meget nem 7 fejl ud af 30 og stadig bestå den |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 13/11-2011 07:27
|
|
Jeg dumpede den første gang til motorcykelkort. Men det var vist med færre end 7 fejl. Jeg røg i fælden med et hastighedsskilt, der angav minimumshastighed. Sådan nogle har vi ikke, så jeg troede, det var maksimumshastighed. Og spørgsmålet var der to eller tre gange! En anden fejl skyltes en fejl på deres prøvemaskine, som jeg så gentog. Og så var der noget med at holde tilbage ved et lyskryds. Dagen efter, da jeg stødte på samme spørgsmål om lyskrydset, spurgte jeg den sagkyndige om, hvordan reglerne var med den slags lys. Det var åbenbart for svært at forklare på engelsk, så hun pegede bare på den rigtige løsning. Jeg ville nu hellere have kendt reglerne, men hvad, chancen for, at der er nogle, der følger dem, er nok alligevel ikke så stor. |
|
|
|
| kimberg |
Lagt på d. 13/11-2011 07:42
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 75 |
Man behøver ikke mere end et normalt turist visa ( 30 dage ) Det har jeg i hvert til fald fået min motorcykel registreret på. Derudover skal du på immigration og få et papir på at du kan købe motorcykel. Der kræver de en kopi af den grønne ( eller er den blå?) bog. Så hvis du ikke selv har en bog, så kan du måske få en kopi af der hvor du bor, samt en kopi af bogens ejers ID. Så skulle der ikke være problemer med og købe en knallert. Og ja. Man kan tage kørekort på turist visa. Ved godt at nogle siger at man får det for 5 år 2 gang, men det passer i hvert til fald ikke for mit vedkommen. Har kun fået fornyet det i 1 år ad gangen de sidste 2 år. Men til Januar regner jeg med og få 5 år, da jeg nu har fået Non immigrant visa "O" Så slipper man for det bøvl med og forny det hele tiden. Men det er nok en god ide og få, da man også kan spare i entree mange steder. Når man kan vise Thai kørekort, kan man mange gange slippe afsted med kun og betale "Thai" pris når man skal ind. Det virker i hvert til fald i Khao Yai national park, tror jeg sparede omkring 6-700 baht. ;-) Dem kan man så bruge på kolde pils i stedet for ![]() |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 13/11-2011 09:21
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
kimberg skrev: Når man kan vise Thai kørekort, kan man mange gange slippe afsted med kun og betale "Thai" pris når man skal ind. Det virker i hvert til fald i Khao Yai national park, tror jeg sparede omkring 6-700 baht. ;-) Dem kan man så bruge på kolde pils i stedet for ![]() Hehe - respekt!
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 13/11-2011 11:13
|
|
Det gælder i mange nationalparker. Og også mange privatejede forlystelser. Chiang Mai Zoo er fx cirka halv pris, det samme gælder Madam Tussaud og Siam Ocean World i Bangkok. Et kørekort er hurtigt tjent ind igen.
|
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 13/11-2011 12:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
handy skrev: har også ladet mig fortælle at man nu kan tage kørekort på tourist visa her i badebyen.... Ja, men du skal så op til ny prøve hvert år, for du kan kun få 5 års med et NON O IMM. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 13/11-2011 14:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
goldwing skrev: handy skrev: har også ladet mig fortælle at man nu kan tage kørekort på tourist visa her i badebyen.... Ja, men du skal så op til ny prøve hvert år, for du kan kun få 5 års med et NON O IMM. Ja, man får kun det midlertidige(1 år) uden NON O IMM. Visa, uanset hvor mange internationale kørekort man har....
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| Mon |
Lagt på d. 14/11-2011 07:04
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
Ja, man får kun det midlertidige(1 år) uden NON O IMM. Visa, uanset hvor mange internationale kørekort man har.... Jeg har aldrig haft NON O IMM visa. Kun 3 md. visa. Fik efter 1 år uden problemer skiftet til 5 år. Jeg havde ikke noget kørekort da jeg kom, så jeg tog mit kørekort i Thailand. Både til motorcykel og bil. Har dog adresse hos min samleverske og vi har børn sammen
Imorgen bliver end endnu bedre dag!! Hvis det er muligt.
|
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 14/11-2011 07:32
|
Tog mit kørekort for godt et år siden-har retirement visa og fik til 1 år og har så lige skiftet for kort tid siden til et 5 års. |
|
|
|
| Top High Class Fashion |
Lagt på d. 14/11-2011 16:04
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 398 |
Ja og hvis man går over tiden skal man starte på nyt kort har lige prøvet det
|
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 14/11-2011 16:21
|
|
Hvordan er du gået over tiden? Du kan ikke få det nye 5-års-kort før 1-års-kortet er udløbet. Hvilket i praksis sikkert betyder, at en hel masse kører ulovligt til motorkontoret for at få kortet fornyet. For øvrigt, til dem som ikke har kort: 5-års-kortet gælder til ens fødselsdag + fem år, så hvis man planlægger lidt, kan det gælde næsten 6 år. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.