Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Problemer ved lejlighedskøb.
|
|
| Verner Danmark |
Lagt på d. 23/10-2011 18:34
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej. Min bror og jeg har købt 2 lejligheder i Jomtien som er igang med at give os lidt kvaler. Sagen er den at i 2007 blev vi opfordret af vores daværende (danske) administrator til at købe sådan to. Det gjorde vi så. Byggeriet har så trukket en hel del ud og er nu næsten helt færdig. Så langt så godt. Problemet er nu dette at siden 2007 har vores forehold til adminstratoren og hans firma ramt 0 punktet, så vi har valge at afslutte samarbejdet. Han har så nu sendt en voldsomt urimelig opgørelse som afslutning på samarbejdet. Problemet er bare at han ikke under nogen omstændigheder vil udlevere nogen form for papire før vi har betalt ham over 100.000,- ud fra hans opgørelse som kun indeholder "poster" der referere til nogle bilag som vi som sagt ikke må se før vi har betalt hver en krone... (og på opgørelsen står der foreløbelig opgørelse) (Han har også adminstreret nogle danske lejemål for os, og været vorer revisor) Manden naturligvis have de penge vi skylder ham, det tager vi som en selvfølge. Men jeg vil jo gerne se hvad vi betaler for En af de slemme ting han har af vores skøderne på lejlighederne i thailand. Og jeg kan godt være bange for at de slet ikke står i vores navn... Jeg har foreslået ham (for at få sagen lukket hurtigt) at vi betaler ham de 100.000,- uden nogen form for spørgsmål, bare han vil give mig en skriftelig garanti på at han hjælper os til at stå med skøderne i hånden med vores navne på. Som jeg ser det ville da da være oplagt at få de 100.000,- og derefter udlevere vores sager og skøderne med vores navne på. Men han vil ikke engang tale med os før pengene er betalt... Han siger at stoler vi ikke nok på ham til at tro at det klapper after betalingen syntes han ikke at vi skal betale... (nok lidt ironisk far ham) Jeg er jo også bange for at de 100.000,- bare var starten på de penge han ville hive ud af os før vi var ved enden af sagen. Vi har allieret os med en advokat, og de er som sådan på sagen. Det først vi er igang med er finde ud af om lejlighederne faktisk står i vores navne, og det er vist lidt af en opgave som jeg kunne forstå det. Vi er kommet frem til at der skal skrives til noget "lokalt" og at det skal være på thai. Jeg har prøvet at kontakt det firma som i sin tid solgte os lejlighederne, men de giver ingen hjælp. Hvilket jo desværre også bestyrker min mistanke om af det ikke er os der ikke står på skøderne. Måske er der en herinde der har en ide til hvordan vi finder ud af hvad der står på skøderne? Venlig Hilsen
|
|
|
|
| iThai |
Lagt på d. 23/10-2011 18:44
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Meget rodet indlæg uden megen hoved eller hale. Kan du komme med nogle flere detaljer, for det virker noget mystisk? ithaiuthai@hotmail.com
|
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 23/10-2011 18:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja du er desvære hoppet på den limpind at købe noget der ikke er færdigt ? det er der mange der advare imod. Men nu er du jo hoppet på det så jeg vil opsøge Jona formand for den Skandinaviske Expat Clup ? han har et rådgivnisk firma og kontor næsten over for Lindas Restaurant ? husker ikke lige navnet men spørg Linda. Ham stoler jeg på og han har kontakterne der ude. han er Norsk. |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 23/10-2011 19:19
|
|
John Haerum 0815236080 Verner her er hans nr. |
|
|
|
| Verner Danmark |
Lagt på d. 23/10-2011 19:29
|
|
iThai skrev: Meget rodet indlæg uden megen hoved eller hale. Kan du komme med nogle flere detaljer, for det virker noget mystisk? Det beklager jeg. Jeg ville bare skrive noget baggrundshistorie med mit spørgsmål. Ellers syntes jeg at mit spørgsmål ville lyde noget fordækt. Mit spørsmål går kort og godt på om der er et sted hvor man kan få afvide hvem der er ejer af en lejlighed hvis man er uden netværk. Hvis spørgmålet stod alene ville der nok mange der ville vide hvorfor jeg ville vide det. Jeg fortæller gerne mere om sagen hvis der er noget du vil vide. Men er usikker på hvad du er ude efter af detaljer. )
Venlig Hilsen
|
|
|
|
| Verner Danmark |
Lagt på d. 23/10-2011 19:39
|
|
sank skrev: Ja du er desvære hoppet på den limpind at købe noget der ikke er færdigt ? det er der mange der advare imod. Men nu er du jo hoppet på det så jeg vil opsøge Jona formand for den Skandinaviske Expat Clup ? han har et rådgivnisk firma og kontor næsten over for Lindas Restaurant ? husker ikke lige navnet men spørg Linda. Ham stoler jeg på og han har kontakterne der ude. han er Norsk.Ak ja - 2007 var lidt en anden tid. ) Men lejlighederne er der at trods alt (har været der og se dem). Så hvis jeg stod med skøderne ville det nu være meget godt det hele.1000 Tak for tippet. Jeg prøver at skrive ham en mail. Venlig Hilsen
|
|
|
|
|
Lagt på d. 24/10-2011 03:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Må give iThai delvis ret. På mig virker dit indlæg meget lidt informativt. Hvem er den danske udbyder, bor han her eller i DK, har han licens til at bygge og sælge, hvor meget har I udbetalt ved skødeunderskrift? Hvis I har set at lejlighederne står der, hvorfor i alverden fik I så ikke ordnet det juridiske da I var her? Jeg kunne stille utallige flere spørgsmål men orker det ikke. Men et af de væsentligste for mig, for at kunne advare andre om den fælde, er at vide hvor ligger de lejligheder og hvem er udbyder? Dette er endnu en af de UTALLIGE historier om naive danskere og andre, der tror på, at fordi det er en dansker der sælger så er alt på plads. Der er vel ikke noget land i verden hvor så mange platugler fra hele verden samles, som Thailand, og købere betaler gladeligt store summer for noget de ikke aner om bliver til noget. Nu er Jhonna ikke lige den jeg ville anbefale, (han har selv haft adskillige sager der "lugter" gennem årene). Jeg har selv for nogen tid siden været brugt som translatør af diverse dokumenter fra norsk/dansk/svensk til oversættelse til engelsk/thai for en lokal advokat, hvad jeg kunne fortælle om mystiske "kontrakter" der er underskrevet af køber og sælger på et skandinavisk sprog og som ikke er fem potter pis værd, da alle myndigheder kræver dokumenter på thai og engelsk for at godkende. Har desuden selv været involveret i diverse handler med ejendomme for en dansk udbyder som også viste sig at være en af de med store indholdløse armbevægelser og meget store talegaver. Ked af at jeg lyder så negativ men det er den hele og fulde sandhed om diverse køb af ejendom her i landet. Den bedste og mest farbare vej er, at du henvender dig personlig med de papirer du nu måtte være i besiddelse af, til en registreret thai sagfører med ret til at praktisere, Han vil kunne finde ud af hvordan ejerskabet at de pågældende lejligheder er skruet sammen bl.a. ved at henvende sig på Landoffice ovre i Suksabai Villa. Jeg ville i første omgang henvende mig til Drew Noyes på PAPPA's han er en af kapaciterene her i byen omkring så at sige alt, han er een af de eneste med et bredt kontaktnet og han er legal adviser for mange thaimyndigheder. Kontakt ham i første omgang på mail: sæt ham ind i situationen, han vil da fortælle dig hvad du skal gøre og hvad det vil koste dig, men påregn at du skal møde personlig op hurtigst muligt. Han vil helt sikkert fortælle dig at du ikke skal betale en krone før du har alt det juridiske klarlagt. Så mit råd til alle fremtidige migranter med drømmen om egen ejendom, gør intet, skriv ikke under på noget som helst, end ikke et foreløbigt dokument uden at det er behørigt tjekket af en lovkyndig og godkendt thaisagfører. Der er sågar en nordmand her i byen som stadig underskriver sine annoncer med at han er legal til advokatvirksomhed. Han er dømt i Norge for en masse humbug og svindel og alligevel så har en strygende omsætning af ejendomsalg. Tjah, hvem sagde naivitet? Han var en del af det tidligere så omtalte norske Nordic project her og i Bangsaray som nu hedder New Nordic og som er behæftet med så mange skyldsbreve at det vil tage år for domstolene at udrede hvem der er de virkelige ejere. Han er forøvrigt en nær bekendt til Jhonna. Skeptikeren som efterhånden ikke tror på ret mange af sine medmennesker |
|
|
|
| EnVen |
Lagt på d. 24/10-2011 04:21
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 30 |
Der verserer en lignende sag i Jomtien for tiden. Godt 20 lejligheder solgt af dansker, til både farang og Thai. Skøderne er aldrig blevet tinglyst i de rette ejers navn. Nu har bygherren (danskeren) og hans Thai kone solgt, eller belånt hele komplekset til 3.mand. Den nye ejer vil nu smide alle folk ud af deres lejligheder og sælge dem igen...! De har advokat på nu og har forløbig måtte betale over 3 mill bht til advokat bistanden......... Naiv eller ej, jeg forstår ikke man køber noget, af hverken danskere eller andre før alt er godkendt af en uvildig advokat. Forstår ikke man betaler noget før en tinglysning er i orden.......... Vil man ikke lytte må det koste! |
|
|
|
| kimberg |
Lagt på d. 24/10-2011 06:25
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 75 |
Mit råd er og købe af et af de store firmaer som har bygget meget derude før. F.eks. View Talay projekter. Eller som mig. Fra LK Group. Jeg købte min i eget navn. Fik også kontrakt på lejligheden da jeg indbetalte depositum. Den er nu helt færdig, og har fået skøde og bog i mit navn, helt uden problemer. Så kan kun sige at jeg har gode erfaringer men lejligheds handel derude. Må da håbe at du får det hele til og falde på plads. Hvad med og oplyse navn, så andre kan holde sig fra og købe lejligheder af ham. Men måske ikke det smarteste træk, før du har fået papirene med dit navn på. M.v.h. Kim |
|
|
|
| sum |
Lagt på d. 24/10-2011 07:26
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 99 |
Verner Danmark skrev: Vi har allieret os med en advokat, og de er som sådan på sagen. Det først vi er igang med er finde ud af om lejlighederne faktisk står i vores navne, og det er vist lidt af en opgave som jeg kunne forstå det. Vi er kommet frem til at der skal skrives til noget "lokalt" og at det skal være på thai. I skal henvende jer på "land department office" der dækker det område hvor lejlighederne er opført, det svare fuldstændig til vores tinglysningskontor, og der kan i, imod et gebyr, få oplysninger om hvem der står som på skødet. i Bangkok er lejligheder registeret under to nummere som kan se ud på denne måde 4887/790 uden dette nummer samt fuld adresse kan de ikke hjælpe, men alt det ved jeres advokat, så lad ham gøre det. Det normale er at navnet på lejligheden er bygherrens og at i har en købskontrakt og når byggeriet så er færdigt, så laves der en overdragelsesforretning og navneskift på tinglysningskontoret, hvor i skal betale et gebyr og skat, og det kan være, at det er disse betalinger som han forlanger penge for nu,måske for at være sikker på, at han ikke hænger på jeres andel af afgifter og skat. men det er et gæt. Jeres kontrakt skal være på thai og der skal fore findes nogle "Frimærker" stempel mærker, oppe i højre hjørne og disse mærker køber man/sælger på et lokalkontor og beløbet på mærkerne er en stempel afgift, som man betaler for at sikre kontraktens juridiske gyldighed, uden disse mærker kan man ikke bruge kontrakten til retsforfølgelse af parterne, findes der en engelsk oversættelse skal det være anført, at det er den engelske udgave som er gældene og den skal så også have stempel mærker. Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. ![]() |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 24/10-2011 07:51
|
|
Ja jeg har nu fået god og stabil hjælp af JohnA men det er da nogle år siden ? men har da hørt at andre har haft god hjælp af ham ? men ellers kender jeg ikke noget til hans forretning ? men han kommer da med en del gode råd i Expat Clubben. Men ellers lyder de gode råd der kommer her da godt ? find en Godkendt Sagføre. Og det skal ikke være en Dansker. Land Office. Chon Buri land Office Na Kluea, Bang Lamung, Chon Buri 20150 Thailand
Redigeret af sank d. 24/10-2011 08:03 |
|
|
|
| sum |
Lagt på d. 24/10-2011 11:14
|
|
EnVen skrev: Der verserer en lignende sag i Jomtien for tiden. Godt 20 lejligheder solgt af dansker, til både farang og Thai. Iflg. loven må den udenlandske ejer andel af projektet ikke udgøre mere end 49% EnVen skrev: Skøderne er aldrig blevet tinglyst i de rette ejers navn. Nu har bygherren (danskeren) og hans Thai kone solgt, eller belånt hele komplekset til 3.mand. Den nye ejer vil nu smide alle folk ud af deres lejligheder og sælge dem igen...! Mon ikke der er tale om manglene stempelafgift på salgskontrakterne og at der aldrig er blevet gennemført overdragelse forretning til køberne efter at byggeriet er færdigt? For at få byggeriet sat igang, så er det helt normalt, at efter der er indgået salgsaftaler på f.eks.1/3 af lejlighederne, at banker eller andre investore går ind finansere byggeriet, og tager sikkerhed i de salgsaftaler der er blevet indgået og det færdige byggeri. EnVen skrev:De har advokat på nu og har forløbig måtte betale over 3 mill bht til advokat bistanden......... Tja, det er ikke kun danskeren der snyder dem!EnVen skrev:Naiv eller ej, jeg forstår ikke man køber noget, af hverken danskere eller andre før alt er godkendt af en uvildig advokat. Forstår ikke man betaler noget før en tinglysning er i orden..........??? Som om en sælger ville overdrage en lejlighed uden først at få en eller anden betaling? EnVen skrev:Vil man ikke lytte må det koste! Nu er det ikke sådan at hverken sundfornuft, en uvildig advokat eller gode venner, kan garantere, at man ikke bliver snydt........men du har da ret i man skal ikke lytte til alle der kalder sig En Ven. for så bliver man helt sikkert snydt. Redigeret af sum d. 24/10-2011 11:24 Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 24/10-2011 13:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
sum skrev: ........................................................................................................ Det normale er at navnet på lejligheden er bygherrens og at i har en købskontrakt og når byggeriet så er færdigt, så laves der en overdragelsesforretning og navneskift på tinglysningskontoret, hvor i skal betale et gebyr og skat, og det kan være, at det er disse betalinger som han forlanger penge for nu,måske for at være sikker på, at han ikke hænger på jeres andel af afgifter og skat. men det er et gæt. ........................................................................ Eller OMVENDT, (penge under bordet), for nogle år tilbage da konen ville købe 1 rai nær ved bedsteforældrenes landsby så betingede sælgeren at 1/4 af købesummen IKKE skulle fremstå af købekontrakten. Der sagde jeg med store bogstaver NO DEAL, og da han indså at jeg var "Cashieren" , måtte han bøje sig og gav ovenikøbet en pris nedslag på 25.000B, for netop ikke at betale skat af dem ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/10-2011 14:55
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Verner Danmark skrev: Hej. Min bror og jeg har købt 2 lejligheder i Jomtien som er igang med at give os lidt kvaler. Sagen er den at i 2007 blev vi opfordret af vores daværende (danske) administrator til at købe sådan to. Det gjorde vi så. Byggeriet har så trukket en hel del ud og er nu næsten helt færdig. Så langt så godt. Problemet er nu dette at siden 2007 har vores forehold til adminstratoren og hans firma ramt 0 punktet, så vi har valge at afslutte samarbejdet. Han har så nu sendt en voldsomt urimelig opgørelse som afslutning på samarbejdet. Problemet er bare at han ikke under nogen omstændigheder vil udlevere nogen form for papire før vi har betalt ham over 100.000,- ud fra hans opgørelse som kun indeholder "poster" der referere til nogle bilag som vi som sagt ikke må se før vi har betalt hver en krone... (og på opgørelsen står der foreløbelig opgørelse) (Han har også adminstreret nogle danske lejemål for os, og været vorer revisor) Manden naturligvis have de penge vi skylder ham, det tager vi som en selvfølge. Men jeg vil jo gerne se hvad vi betaler for En af de slemme ting han har af vores skøderne på lejlighederne i thailand. Og jeg kan godt være bange for at de slet ikke står i vores navn... Jeg har foreslået ham (for at få sagen lukket hurtigt) at vi betaler ham de 100.000,- uden nogen form for spørgsmål, bare han vil give mig en skriftelig garanti på at han hjælper os til at stå med skøderne i hånden med vores navne på. Som jeg ser det ville da da være oplagt at få de 100.000,- og derefter udlevere vores sager og skøderne med vores navne på. Men han vil ikke engang tale med os før pengene er betalt... Han siger at stoler vi ikke nok på ham til at tro at det klapper after betalingen syntes han ikke at vi skal betale... (nok lidt ironisk far ham) Jeg er jo også bange for at de 100.000,- bare var starten på de penge han ville hive ud af os før vi var ved enden af sagen. Vi har allieret os med en advokat, og de er som sådan på sagen. Det først vi er igang med er finde ud af om lejlighederne faktisk står i vores navne, og det er vist lidt af en opgave som jeg kunne forstå det. Vi er kommet frem til at der skal skrives til noget "lokalt" og at det skal være på thai. Jeg har prøvet at kontakt det firma som i sin tid solgte os lejlighederne, men de giver ingen hjælp. Hvilket jo desværre også bestyrker min mistanke om af det ikke er os der ikke står på skøderne. Måske er der en herinde der har en ide til hvordan vi finder ud af hvad der står på skøderne? Formentlig er skøderne ikke i jeres navn endnu, men ud fra jeres købsaftale må der fremgå et eller andet nummer, der kan (hjælpe med at) spore, hvad der er registreret på Department of Lands, og hvordan det aktuelt er registreret. Selve grunden under ejendommen er jo ejet af "bygningen". Men hvis I har hyret en advokat til at håndtere den danske administrator i Danmark, hvorfor ikke køre sagen under dansk værneting? Hilsen, Robert |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 24/10-2011 15:18
|
|
Robert Kronberg skrev: Formentlig er skøderne ikke i jeres navn endnu, men ud fra jeres købsaftale må der fremgå et eller andet nummer, der kan (hjælpe med at) spore, hvad der er registreret på Department of Lands, og hvordan det aktuelt er registreret. Selve grunden under ejendommen er jo ejet af "bygningen". Men hvis I har hyret en advokat til at håndtere den danske administrator i Danmark, hvorfor ikke køre sagen under dansk værneting? Hilsen, Robert Noget som SUM skrev for OVER 7 timer siden (svar # 10) i Bangkok er lejligheder registeret under to nummere som kan se ud på denne måde 4887/790 uden dette nummer samt fuld adresse kan de ikke hjælpe, men alt det ved jeres advokat, så lad ham gøre det . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/10-2011 15:23
|
Lung Yao skrev: Robert Kronberg skrev: Formentlig er skøderne ikke i jeres navn endnu, men ud fra jeres købsaftale må der fremgå et eller andet nummer, der kan (hjælpe med at) spore, hvad der er registreret på Department of Lands, og hvordan det aktuelt er registreret. Selve grunden under ejendommen er jo ejet af "bygningen". Men hvis I har hyret en advokat til at håndtere den danske administrator i Danmark, hvorfor ikke køre sagen under dansk værneting? Hilsen, Robert Noget som SUM skrev for 7 timer siden : i Bangkok er lejligheder registeret under to nummere som kan se ud på denne måde 4887/790 uden dette nummer samt fuld adresse kan de ikke hjælpe, men alt det ved jeres advokat, så lad ham gøre det . Sum skrev om nummeret på lejligheden, mens jeg skrev om nummeret på jorden, samt at dette nummer i det mindste bør fremgå at købsaftalen. Hilsen, Robert |
|
|
|
| sum |
Lagt på d. 24/10-2011 15:45
|
|
sum skrev: ........................................................................................................ Det normale er at navnet på lejligheden er bygherrens og at i har en købskontrakt og når byggeriet så er færdigt, så laves der en overdragelsesforretning og navneskift på tinglysningskontoret, hvor i skal betale et gebyr og skat, og det kan være, at det er disse betalinger som han forlanger penge for nu,måske for at være sikker på, at han ikke hænger på jeres andel af afgifter og skat. men det er et gæt. ........................................................................ Jeg skiller lige citaterne ad! Lung Yao skrev:Eller OMVENDT, (penge under bordet), for nogle år tilbage da konen ville købe 1 rai nær ved bedsteforældrenes landsby så betingede sælgeren at 1/4 af købesummen IKKE skulle fremstå af købekontrakten. Der sagde jeg med store bogstaver NO DEAL, og da han indså at jeg var "Cashieren" , måtte han bøje sig og gav ovenikøbet en pris nedslag på 25.000B, for netop ikke at betale skat af dem ![]() . Det er bla. derfor man bruger stempelmærker og samme kontor sælger også standard kontrakter til private handler og på tinglysningskontoret skriver man under, på en tro og love erklæring, på at den pris, som er anført i købskontrakten også er den faktiske pris som ejendommen er solgt til. Når sælger forsøger sig med den slags, så er det for at spare på skatten, men køber betaler tilgengæld også mindre skat og det er kriminelt, det er der fængslesstraf for og nok så rigtigt, så bør man trække sig ud af sådan en handel. Det store problem opstår først ved vidre salg, med mindre man har sucses, med at gentage bedrageriet. I ovenforstående til fælde er salgskontrakten er skrevet, så er det nok ikke grunden til at forlange de 100,000 BHt. Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 24/10-2011 16:00
|
|
Robert Kronberg skrev: .............................................................. Sum skrev om nummeret på lejligheden, mens jeg skrev om nummeret på jorden, samt at dette nummer i det mindste bør fremgå at købsaftalen. Hilsen, Robert Som i sidste end kan være : 2 stykke af samme alen, da i begge tilfælde gælder det at Uden sags/matrikels nr. er det svært at få hjælp. Og SUMs svar var mere relevant end din (som sædvendigt) fordi : Verner skrev Hej. Min bror og jeg har købt 2 lejligheder i Jomtien som er igang med at give os lidt kvaler. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| sum |
Lagt på d. 24/10-2011 16:05
|
|
Robert Kronberg skrev: Formentlig er skøderne ikke i jeres navn endnu, men ud fra jeres købsaftale må der fremgå et eller andet nummer, der kan (hjælpe med at) spore, hvad der er registreret på Department of Lands, og hvordan det aktuelt er registreret. Selve grunden under ejendommen er jo ejet af "bygningen". Men hvis I har hyret en advokat til at håndtere den danske administrator i Danmark, hvorfor ikke køre sagen under dansk værneting? Hilsen, Robert Lung Yao skrev:Noget som SUM skrev for 7 timer siden : [quote]i Bangkok er lejligheder registeret under to nummere som kan se ud på denne måde 4887/790 uden dette nummer samt fuld adresse kan de ikke hjælpe, men alt det ved jeres advokat, så lad ham gøre det Robert Kronberg skrev:Sum skrev om nummeret på lejligheden, mens jeg skrev om nummeret på jorden, samt at dette nummer i det mindste bør fremgå at købsaftalen. Hilsen, Robert Ikke korekt! men jeg skriver et eksempel på hvordan et nummer kan se ud, men differnere ikke nummeret, men de første, i mit eksempel 4 cifre, er nummeret på jorden, de 3 tal efter skråstregen, er lejlighedens nummer og hele nummeret skal fremgå af købsaftalen, hvilket jeg lidt underforstået, antager at det gør, dog ved jeg ikke hvordan det er uden for Bangkok. Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 24/10-2011 16:17
|
sum skrev: Robert Kronberg skrev: Formentlig er skøderne ikke i jeres navn endnu, men ud fra jeres købsaftale må der fremgå et eller andet nummer, der kan (hjælpe med at) spore, hvad der er registreret på Department of Lands, og hvordan det aktuelt er registreret. Selve grunden under ejendommen er jo ejet af "bygningen". Men hvis I har hyret en advokat til at håndtere den danske administrator i Danmark, hvorfor ikke køre sagen under dansk værneting? Hilsen, Robert Lung Yao skrev:Noget som SUM skrev for 7 timer siden : [quote]i Bangkok er lejligheder registeret under to nummere som kan se ud på denne måde 4887/790 uden dette nummer samt fuld adresse kan de ikke hjælpe, men alt det ved jeres advokat, så lad ham gøre det Robert Kronberg skrev:Sum skrev om nummeret på lejligheden, mens jeg skrev om nummeret på jorden, samt at dette nummer i det mindste bør fremgå at købsaftalen. Hilsen, Robert Ikke korekt! men jeg skriver et eksempel på hvordan et nummer kan se ud, men differnere ikke nummeret, men de første, i mit eksempel 4 cifre, er nummeret på jorden, de 3 tal efter skråstregen, er lejlighedens nummer og hele nummeret skal fremgå af købsaftalen, hvilket jeg lidt underforstået, antager at det gør, dog ved jeg ikke hvordan det er uden for Bangkok. Det kan godt være, at det skal, men det betyder ikke, at det gør, men som sagt, og som vi er enige om, så bør der være et nummer på købsaftalen. Men Verner Danmark kan jo komme på banen med, om der er et nummer, og hvordan det nummer ser ud. Derpå kan vi jo lukke den del af debatten. Hvis han har hele nummeret, så behøver han jo ikke en advokat til 4.000 baht i timen eller mere for at få sine oplysninger, men blot en eller anden i Pattaya, der kan tage derhen. Hilsen, Robert |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Ja du er desvære hoppet på den limpind at købe noget der ikke er færdigt ? det er der mange der advare imod. Men nu er du jo hoppet på det så jeg vil opsøge Jona formand for den Skandinaviske Expat Clup ? han har et rådgivnisk firma og kontor næsten over for Lindas Restaurant ? husker ikke lige navnet men spørg Linda. Ham stoler jeg på og han har kontakterne der ude. han er Norsk.
)