Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
point systemet igen igen
|
|
| buffalo |
Lagt på d. 10/10-2011 18:01
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Jeg har idag kontaktet Politiet for at høre lidt om hvordan vi skal forholde os til at regeringen har været fremme med at man vil afskaffe pointsystemet og gebyrene skal fjernes.........de har intet hørt endnu. Vi står og skal søge forlængelse af opholdstilladelse for min kone,den opholdstilladelse hun har udløber 12/12 så der er jo ingen grund til at betale gebyret hvis det falder væk om en uge eller to,er der et sted man kan finde ud af om regeringen gennemføre de ting de har lovet eller er det bare en fis i et glas vand
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 10/10-2011 18:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
du kan jo starte her :
http://www.nyidan... eller her : http://www.nyidan...dlaget.htm Nyhed 10.10.2011 Udlændingeservice vejleder i lyset af regeringsgrundlaget Udlændingeservice genoptager sine landsdækkende informationsmøder i Holstebro tirsdag 11. oktober og giver et første bud på betydningen af de bebudede ændringer på udlændingeområdet. Der er i regeringsgrundlaget aftalt en række ændringer af reglerne på udlændingeområdet, og i Udlændingeservice har man mærket en stor interesse for betydningen af de bebudede ændringer. Udlændingeservice har tilpasset brugerportalen nyidanmark.dk til den nye situation, og styrelsen genoptager nu sine landsdækkende informationsmøder i lyset af regeringsgrundlaget. I regeringsgrundlaget er der blandt andet bebudet ændring af reglerne for permanent ophold, familiesammenføring og gebyrer – ligesom indvandringsprøven og medborgerskabsprøven afskaffes. - Vores flere end 35 informationsmøder siden 2008 har bekræftet os i, at den landsdækkende indsats over for kommunalt ansatte og andre formidlere samt vores enkeltbrugere har en vigtig funktion, og vi glæder os til på ny at møde brugerne, siger Henrik Grunnet, som tirsdag 11. oktober selv står i spidsen for styrelsens rejsehold i Holstebro. Mødet finder sted på Holstebro Bibliotek i Kirkestræde 11 fra kl. 14-16.30. Senere på efteråret følger møder i Aalborg og København. I mandags den 3. oktober blev Udlændingeservices hidtidige ressortministerium, Integrationsministeriet, nedlagt. Udlændingeservice hører nu under hhv. Beskæftigelsesministeriet (erhverv og studie) og Justitsministeriet (øvrige områder, bl.a. familiesammenføring og permanent ophold). Yderligere oplysninger hos pressekonsulent Nils Bak, mobil 41 30 66 80, email . Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/10-2011 18:28
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Selvfølgelig er det ikke en omgang fis i en hornlykke, men sådanne ting tager tid og skal gennem Folketinget, med høringssvar, betænkninger, 1-2-3 behandling osv, inden det kan vedtages som lov, så skal der skrives ud til politiet og andre om hvorledes der skal administreres og hvordan loven skal forstås. Derfor kan politiet jo heller ikke sige noget. Regeringens forslag er ikke noget som kun kan ordnes administrativt, derfor tager det tid. Andre ved muligvis bedre, men mener ikke at du skal regne med nogen endelig vedtagelse, hvorefter loven er ændret, indenfor din tidsramme på en uge eller to. Redigeret af natty d. 10/10-2011 18:40 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| buffalo |
Lagt på d. 10/10-2011 18:43
|
tjaae det kunne jeg nok tænke det ville da være godt at spare gebyret,penge gror så vidt jeg ved ikke på træerne
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 10/10-2011 18:44
|
|
efter gældende regler kan du/i først søge tidligst 2 Mdr. før gyldigheden udløber, det vil sige at du kan søge onsdag den 12/10/11 og da der ikke er ændret ret meget i lovgivningen andet end at der er flyttet lidt rundt på kontorerne. så vil jeg nok mene at du kommer til at betale gebyr, men glem ikke at bare en ( 1 ) dag for sent aflevering af forlængelse er lig med en afvisning af forlængelse. så bid heller i det sure æble og betal det forhadte gebyr. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| buffalo |
Lagt på d. 10/10-2011 18:48
|
ja den er jeg klar over,vi har en i omgangskredsen der har måttet starte helt forfra med 7 nye år og 100kg garenti + en tur hjem for at søge ny familiesammenføring til trods for at manden har adopteret et barn--------------hurra for Danmark
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 10/10-2011 19:44
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
buffalo skrev: Jeg har idag kontaktet Politiet for at høre lidt om hvordan vi skal forholde os til at regeringen har været fremme med at man vil afskaffe pointsystemet og gebyrene skal fjernes.........de har intet hørt endnu. Vi står og skal søge forlængelse af opholdstilladelse for min kone,den opholdstilladelse hun har udløber 12/12 så der er jo ingen grund til at betale gebyret hvis det falder væk om en uge eller to,er der et sted man kan finde ud af om regeringen gennemføre de ting de har lovet eller er det bare en fis i et glas vand ![]() Du kan godt glemme dine forhåbninger desværre. Som andre skriver det tager tid. Men i kan jo bare vente med at aflevere ansøgningen til et par dage før den 12/12, hvis i selv tror i kan spare noget. Generelt kan det bedst betale sig at aflevere så sent som muligt da det er indleveringsdatoen forlængelsen regnes fra. |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 10/10-2011 23:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
buffalo skrev: ja den er jeg klar over,vi har en i omgangskredsen der har måttet starte helt forfra med 7 nye år og 100kg garenti + en tur hjem for at søge ny familiesammenføring til trods for at manden har adopteret et barn--------------hurra for Danmark Ja så må manden jo have lavet en fejl eller flere. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 11/10-2011 12:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Der er næsten 1 års vente tid på at få FS forlængelse, jeg kunne godt forstilles mig, at de penge først er juridisk binde den dag stempelet bliver sat.
|
|
|
|
| vagt |
Lagt på d. 11/10-2011 12:59
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Jeg har talt med min kones job center og de har fåety besked på at reglerne om point systemet mliver lavet om så der kommer snart nye regler sa hun Venlig hilsen
Per Olsen |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 11/10-2011 19:26
|
|
bimmelim Skrev : Ja så må manden jo have lavet en fejl eller flere. ja, og den største det var nok for sent aflevering af forlængelse. bruno skrev : Der er næsten 1 års vente tid på at få FS forlængelse. hvor har du det fra, jeg har ikke læst nogen officelle steder at der skulle være så lang ventetid, tror at du tager fejl af det og så ansøgning om permanent ophold, det kan godt tage fra 7 Mdr. og opefter. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 11/10-2011 19:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
Nu ingen grund til panik, vel.... Det bliver kun i De ca. næste 3 måneder disse for Danmark kedelige lempelser kommer til at gælde!!!! Helle Thornedronning er gudskelov fortid i en ledende stilling i dansk politik, efter det kommende folketingsvalg i Januar 2012.... Tak for det!!!!
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 11/10-2011 19:37
|
|
FCKdk skrev: Nu ingen grund til panik, vel.... Det bliver kun i De ca. næste 3 måneder disse for Danmark kedelige lempelser kommer til at gælde!!!! Helle Thornedronning er gudskelov fortid i en ledende stilling i dansk politik, efter det kommende folketingsvalg i Januar 2012.... Tak for det!!!! ![]() sikke dog en gang humanistisk pladder. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| FCKdk |
Lagt på d. 11/10-2011 19:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 927 |
TG950 skrev: FCKdk skrev: Nu ingen grund til panik, vel.... Det bliver kun i De ca. næste 3 måneder disse for Danmark kedelige lempelser kommer til at gælde!!!! Helle Thornedronning er gudskelov fortid i en ledende stilling i dansk politik, efter det kommende folketingsvalg i Januar 2012.... Tak for det!!!! ![]() sikke dog en gang humanistisk pladder. Ja netop humanistisk, eller måske nærmere humant, for dem der vil Danmark det godt....
__________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/10-2011 19:53
|
FCKdk skrev: Nu ingen grund til panik, vel.... Det bliver kun i De ca. næste 3 måneder disse for Danmark kedelige lempelser kommer til at gælde!!!! Helle Thornedronning er gudskelov fortid i en ledende stilling i dansk politik, efter det kommende folketingsvalg i Januar 2012.... Tak for det!!!! ![]() Ren ønsketænkning fra din side. Du lyder som mange af dem som skriver på Ekstra Bladets Nationen. Vi har fået en ny regering, som gudskelov tænker anderledes, og den skal nok sidde mindst et par år. Hvis den ikke gør det, så lur mig, V og K har heldigvis ikke flertal mere alene med O, så en anden regering vil nok bare sige, ja nu er reglerne jo lavet om, og det ser vi ingen grund til at ændre. Redigeret af natty d. 11/10-2011 20:06 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/10-2011 20:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Vi har fået en ny regering, ja.. men det kan kun undre, at de ikke har formået at ændre noget som helst endnu. Hvis det var dem så magtpålæggende at ændre alle disse fæle love (det har jo været fælt, inhumant og sindsygt hele vejen igennem, jf. deres egne udtalelser) så undrer det, at der ikke på forhånd er udarbejdet alternative lovforslag. Rød blok kunne jo have hele apparatet klar og virkelig ændre alle disse uhyrligheder fra dag 1 i det nye Folketingsår. Vi har fået en masse tilkendegivelser og luftige planer, men det er som om at de fedter rundt og kan ikke finde sig selv. Valgflæsk har der da i al fald været nok af.. Hvad venter de på? Der er til dato ikke fremsat ET ENESTE lovforslag.. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/10-2011 20:33
|
sudsakhon skrev: ....Rød blok kunne jo have hele apparatet klar og virkelig ændre alle disse uhyrligheder fra dag 1 i det nye Folketingsår.... Hvad venter de på? Der er til dato ikke fremsat ET ENESTE lovforslag.. Nu skuffer du mig sgu sudsakhon, hvordan har de seriøst kunne have hele apparatet klar, inden de dannede regering?? Jeg glæder mig iøvrigt over at lovgivnings kulturen, er ændret til forhåbentlig gennemtænkte lovændringer, istedet for hovsalovgivning, som skal gennemføres i løbet af ingen tid. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/10-2011 20:58
|
|
Jeg mener, at det vel er på sin plads at forvente, at der var et reelt alternativ til de meget udskældte love.. Den nye regering spildte jo ikke et sekund med at udbrede sig om hvad der var så slemt, og hved de ville ændre.. Nu har de magten..Skulle de så NU begynde at finde ud af hvad de egentligt ville? Nu da alt hvad den gamle regering stod for var så fælt, kunne man spørge..OK?... Hvad har I så i stedet..?? Har i ikke et alternativ klart? Det ville da være logisk, med det bemeldte paradigmeskift. Der er ikke sket noget.. Kun varm luft, og alt det, som blev lovet under valgkampen er man løbet fra.. |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 11/10-2011 21:21
|
Det arbejder de nok på, giv dem da lidt tid, jeg synes det er vigtigere at de lærer deres resorts at kende, før de smider om sig med nye love. Specielt da de fleste ministre er nye i faget. Hvor lang tid gik der før Anders Foghs første regering, efter Nyrup. fremsatte deres første lovforslag? Har ikke undersøgt det, spørger bare. Du glemmer også at indtil de afsluttede på Crown Plaza, var ingen klar over hvem som skulle danne regering og dermed hvem som skulle være ministre. Den parlamentariske situation er ændret og dermed også arbejdsmetoderne. Døm så gerne regeringen når den har siddet et stykke tid. De har da iøvrigt da allerede handlet, og det endda ret voldsomt, selvom du ikke kan li' det. Integrationsministeriet er nedlagt, og de forskellige områder er flyttet til hhv. social,- beskæftigelses- og justitsministeriet. Det er da et klart udtryk for et paradigmeskift, som du så smukt kalder det. Iøvrigt deres ønsker og forslag til ændringer i diverse udlændingelovgivning, som er udgangspunktet i tråden, står ganske klart i regeringsgrundlaget. Og dem skal de nok få flertal for. Udover det er det jo ikke nogen "de facto" flertalsregering, som vi har vænnet os til i de sidste 10 år, vi er bare tilbage til normalen. Redigeret af natty d. 11/10-2011 21:32 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/10-2011 22:09
|
|
Jeg har skam heller ikke været ude for at sammenligne med de tidligere regeringer, men jeg mener heller ikke det er relevant. De som jeg reagerer på, er den skingre tone om alt hvad der var så galt og fælt. Men de havde ikke nogen plan, for hvordan disse fæle love skulle ændres. Vi har fået en gang varm luft, hvor det eneste der er sket, er brudte løfter. Som at invitere til fin middag, og når regningen kommer, vil man ikke betale. Man havde jo egentligt forudsat, at man vandt i lotto inden betaling. Vi har fået et regeringsskifte, fint med mig, hvis det kan hjælpe på DK' og min fremtid. Men end ikke valgløfterne agter de at overholde.. De ville så gerne det regeringsskifte (og hele paradigmeskiftet).. Fint, venner...Hva' så? Havde I ikke planlagt noget? Eller var det ændring bare for ændringens skyld.? Du har ret i, at jeg ikke er enig i nedlæggelsen af Integrationsministeriet. Ikke at det ministerium står mit hjerte nært, men jeg frygter, med rette, at man tror man kan tale sig ud af problemerne. Specielt de radikale ønsker at ændre fokus fra "problemer" med udlændinge, som de ikke anerkender som "integrationsproblemer", men som "sociale udfordringer". Der er jeg så bare helt uenig! De dybe kulturelle problemer man ser hos visse grupper i DK, løses ikke af at kalde det noget andet og så lade som ingenting. Der er mange andre ting, som jeg er rygende uenig i.. Afskaffelsen af lømmelpakken er en anden. Specielt EL, som er jo regeringens stemmekvæg, de vælter den i al fald IKKE. Så de udmærkede stikpiller de kommer med er bare ordgas og teatertorden. De har været ude med riven efter den lov. -Den fratager folks lyst til at demonstrere.. OK?? Men det er så kun hvad DE synes, at der skal demonstreres mod. Mange af deres egne "mod-demoer" er jo netop for at standse andre lovlige politiske grupperingers demonstrationsret.. Her er det så OK, at fratage folks lyst til at demonstrere?? Jeg er ikke gift med noget parti, men når man kan lugte død rotte i køkkenet, er det ikke et sundhedstegn. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

tjaae det kunne jeg nok tænke