Se indlæg
 Udskriv debat
Thai pige taber hår i Danmark
sjusju
Jeg syntes at jeg har set noget om dette føer man kan ikke finde noget.
Har min kæreste (nu kone) I danmark og hun klager over at hendes hår ligger alle vegne.
Er der nogen som har nogen erfaring med dette.
På forhånd tak
Søren

kimkingo
Min kone havde det samme problem. Så købte hun nogle piller i Matas (Silica Plus). Og nu er problemet overSmile

Anonym Bruger

http://www.apotek...inder.aspx

thaikurt1
Her er den

http://www.dansk-...d_id=11891
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Philo
Min hustru havde oprindeligt samme problem og ikke for at nedgøre andre her på siden, men jeg vil foreslå, at i får hende undersøgt hos lægen, idet der kan ligge andre grunde bag ved hårtabet - det gjorde der i vores tilfælde.
I øvrigt kan man generelt sige om personer fra Thailand og andre tilsvarende steder med megen sol og tilvarende mørkere hudfarve, at sådanne personer ikke vil få nok D-vitaminer i Danmark og derfor vil et D-vitamin tilskud også være en god ide.

Med venlig hilsen

Philo

keniko
Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om thaipiger i DK der IKKE føler de har tabt deres hår, incl. min egen kone.

Læs tidl. tråd om dette emne.

Men nogle af grundene kunne være:

1. mangel af vitamin.
2. kulde og varme.
3. Thaipigerne bemærker først nu den naturlige afgang af hår ( i afløbsristen på de nye flotte falang-toiletter) og på sædvanlig thaimåde køres dette op i en spids!!
4. Prøv at nedsætte shampoo forbruget(eller øvrige talrige hårprodukter!!), fra 1 -8 flasker i ugen til 1/4(dette prøver jeg stadig ihærdigt at lære min kone.Hehe-guy

Fortsat god vind.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

bob
Vi havde samme problem.
Det var ret voldsomt hårtab og ikke bare noget man opdagede pga farang badeværelse med rist.

Vi gik til lægen og fik skælshampoo (Nizoral 2%), D og B5 vitamin.
Samt købte selv silica, kalk, flere B vitaminer, fiskeolie. Der var ligesom ikke tid til at eksperimentere med hvad der virkede, så vi prøvede det hele..
Så blev det behandlet og gik væk efter nogle måneder.

For nylig kom det lidt igen og nu er hun gået over til baby shampoo, købt i Aldi, og så kløer hovedbunden ikke mere. Og bruger skælshampoo igen.

Hårtab kommer også efter stress påvirkning, så hvis din thai dame lige er ankommet fra Thailand, så kan det også være medvirkende.
Send evt personlig besked, så kan vi snakke mere. Eller Damerne kan snakke sammen.

Peder1968
keniko skrev:
Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om thaipiger i DK der IKKE føler de har tabt deres hår, incl. min egen kone.
.....
4. Prøv at nedsætte shampoo forbruget(eller øvrige talrige hårprodukter!!), fra 1 -8 flasker i ugen til 1/4(dette prøver jeg stadig ihærdigt at lære min kone.Hehe-guy
.....
K.

Vil give dig helt ret..... Hårtabet bliver lige pluslig synliggjort når afløbsresten er stoppet til med hår Smile

4. Ja det er en underlig mani de har med forbrug af flasker og smider dem væk når der stadig er noget tilbage i flaskerne.....
En anden ting er vandforbruget.... Vand er åbenbart "næsten" gratis i Thailand mens her hjemme koster det en bondegård Big eyes

Undskyld jeg hoppede lidt ved siden af det oprindelige indlæg Smile

carstenj
min kone får sgu bare grå hår.

prasat
min kone taber håret hver gang hun bliver gravid. og senere igen når hun ammer. så køb en test.

prasat

LBH
Haha... Ja min kone bruger også meget og mange hårprodukter. Hun tror hendes hår bliver stærkere af det og det tror hun lige så fast på som at der findes spøgelser i Thailand....;-)

Mht. vandet.... Skru ned for vandtemperaturen så der kun er til 10 min bad....Wink

Lyt til Philos kloge ord, min hustru havde same same hver gang vi var i DK, nu er det som hos alle thaier der taber håret her i Thailand, stor bekymrng for de kære kvinder. Danske kvinder og mænd taber lige så meget, det er naturens orden.

Det ses ikke så meget på gulvene, da man mest opholder sig udendørs, i DK er man jo for det meste tvunget til indedørsliv, og dermed mindre sol og livgivende sunde urter og frugt fra haven, året rundt.

Men se på vore lyse kllinker på terrassen, fruen går i selvsving når hun ser sit hår ligge rundt omkring i perioder. Samtidig kan hun og de andre damer bruge timer med en pincet og plukke de grå af.

Skeptikeren som ønsker alle en velsignet mandag fra en bagende varm by siden solopgang, den bliver hed i dag, gætter på mere end 40, så godt man er korthåret.

kimberg
Hej Sjusju

Det er ikke kun i danmark de har det problem.
Jeg har nogle gange haft nogle piller med ned til Thailand.
De hedder B12 vitamin 9 ug og har nummer ELSE2827ved Natur Drogeriet A/S Kan købes på [url]www.helseplus.dk[/url]
De koster 35 kr. for 60 stk. men kan også købes mange andre steder.
Det var bare det billigste sted jeg fandt, og så er det jo nemmere og bestille på nettet, end og rende i 10 forskellige butikker.
Min kone bruger dem, og hun siger de hjælper.

Så held og lykke, inden hun taber alt håret Smile

M.v.h. Kim

jesperfrb
De taber ikke mere hår end alle andre, deres hår bare sort, så deres hår ses bedre på lyse klinker!Kick you
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

fckguld
jesperfrb skrev:
De taber ikke mere hår end alle andre, deres hår bare sort, så deres hår ses bedre på lyse klinker!Kick you
ha ha du nok ret.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Spring til debat: