Se indlæg
 Udskriv debat
USA turist visum til thai
DeeJ
Hej DTW,

Vi overvejer en tur til USA.

Er der nogen, der har erfaring med at søge om amerikansk turist visa til thai konen ?

Jeg mener at kunne huske om et indlæg, hvor vedkommende havde fået afslag efter at have betalt et temmeligt stort gebyr for selve ansøgningen, uden at vedkommende dog oplyste om en afslagsbegrundelse.

Er det spild af penge at ansøge ?

Tia, Dan

PS. min kone har ikke permanent opholdstilladelse til Danmark/Schengen.
Redigeret af DeeJ d. 21/09-2011 20:05

handy
SadHar en ven hvor de ville på cruise i hvor man sejler ud fra USA..2300 mener jeg de betalte og der ud over lige en tur fra Århus til København til samtale på ambassaden ....så hmm...og hun snakker flydene dansk har boet i Danmark i sin barndom.....men har desværre kun Thai pas...så tror ikke det er nemt...

jesperfrb
Det var mig der skrev om afslag til konen!
Vile ikke prøve igen, du får ingen begrundelse på afslag på ambassaden!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Frank
Da jeg gennemlæste den amerikanske ambassades website, så så det ud til at det koster kr. 800,- for et turistvisum til USA for en thai.

Er der nogen som har positive erfaringer med at rejse på turist visum til USA sammen med thai ægtefælle med permanent opholdstilladelse i Danmark? Smile

jesperfrb
Ja. det gør det, men du glemmer at pasbilleder skal være større end danske, så det er lige 200kr oven i hatten!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

kimberg
handy skrev:
SadHar en ven hvor de ville på cruise i hvor man sejler ud fra USA..2300 mener jeg de betalte og der ud over lige en tur fra Århus til København til samtale på ambassaden ....så hmm...og hun snakker flydene dansk har boet i Danmark i sin barndom.....men har desværre kun Thai pas...så tror ikke det er nemt...

Ja. vi prøvede det. Det kostede vel omkring de 2000 kr. incl. turen til København.
Vi fik ingen begrundelse på hvorfor hun ikke kunne få visa.
Men de hentydede til at hu ikke havede boet lang tid nok i DK.
Hun har samlet set boet i DK i over 6 år.
Og hun har opholds tilladelse.

Tror USA er blevet paranoide efter 11/9 2001.
Selv de Amerikanere jeg arbejder med rundt om i verden, har næsten svært ved og blive lukket ind igen ;-)
De ser spøgelser alle vegne.

Vi prøvede og søge fra Bangkok.
Men det er umuligt og få tid på Ambassaden i BKK.
For det første skal man købe en form for billet på postkontoret, og så har man 3 forsøg til og bestille tid.
Problemet re bare at det næsten er umuligt og få tid. Så skal man købe en ny billet, og sådan forsætter det.
Det er kun en pengemaskine. Næsten ligesom den nye betalings ring rød blok vil indføre i København.

De burde være glade for at folk ligger en masse penge når der er der på ferie. Men åbenbart ikke.

Men held og lykke med og ansøge. Kan kun håbe i får visa. Men tror det er meget svært med Thai pas.

Mvh. Kim

Spring til debat: