Se indlæg|
bopæl i Thai
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 07/09-2011 10:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
Hvis man vælger at have bopæl i Thailand og arbejde offshore DK. Hvordan er det så med skat og befordringsfradag. Hvor går man hen og melder sin thaiadresse. er der nogle ting man skal være opmærksom på? ps. jeg ved man skal tegne sin egen sygeforsikring |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 07/09-2011 10:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Ole for pokker. I retfærdighedens tjeneste kan du vel ikke forlange kørselsfradrag fra Thailand til Danmark, fordi du efter kontraktens underskrivelse måske bliver forelsket. Hvis noget sådant kan lade sig gøre, er der da noget galt i lille Danmark... Jeg tager måske fejl....................................... Du melder da bare din nye adresse... Dette kan vel ikke være så svært... Skat betaler du efter gældende regler, hvilket man må kunne forlange, at du har en indsigt i, hvis du vælger dette spring. Sygeforsikring med fuld dækning kan du tegne for 1. år hvis adressen fremover bliver Thailand. Muligheden for 1. år mere foreligger, men den er da bestemt ikke billig. Jeg ved da ikke rigtigt, hvad jeg skal sige til et indlæg som dette, ud over... Hvis det er det du vil, så klø du bare på som os andre for at finde den rigtige løsning... Facitliste tror jeg ikke du kan opnå på en side som denne. ![]() |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 07/09-2011 10:28
|
|
sune skrev: Ole for pokker. I retfærdighedens tjeneste kan du vel ikke forlange kørselsfradrag fra Thailand til Danmark, fordi du efter kontraktens underskrivelse måske bliver forelsket. Hvis noget sådant kan lade sig gøre, er der da noget galt i lille Danmark... Jeg tager måske fejl....................................... Ja du tager fejl, for jeg betaler fuld skat i danmark.dermed har jeg da de samme fradragsmuligheder som alle andre skatteborgere. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 07/09-2011 10:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
sune skrev: Ole for pokker. I retfærdighedens tjeneste kan du vel ikke forlange kørselsfradrag fra Thailand til Danmark, fordi du efter kontraktens underskrivelse måske bliver forelsket. Hvis noget sådant kan lade sig gøre, er der da noget galt i lille Danmark... Jeg tager måske fejl....................................... Ja det gør du ....Jeg har flere kammerater som er bosiddende i Thailand, de arbejder på platforme i Nordsøen. De betaler dansk skat, og får selvfølgelig fuld fradrag for fly billet til Thailand samt km penge fra lufthavn. Tidligere fik man faktisk km penge for disse ture. Ofte nogle vældige summer ![]() Så har man off-shore job og elsker Thailand, så er det bare med at komme afsted og få flyttet sin adresse til Thailand, og have en co/adresse i Dk. Det er opskriften. Mvh K. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/09-2011 10:32
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
OleOrm skrev: Ja du tager fejl, for jeg betaler fuld skat i danmark.dermed har jeg da de samme fradragsmuligheder som alle andre skatteborgere. Ja, ligesom alle andre kan du sikkert trække din transport fra. Der skal selvfølgelig være tale om den reelle transport, så husk at vedlægge dokumentation i form af flybilletter hver vej hver dag. |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 07/09-2011 10:35
|
Det samme gør jeg, også selvom jeg ikke har levet i dette land i mere end ja hvor længe... bare lad os sige 10 år++++ Jeg får intet fra denne fulde skatte betaling, så den kan ikke have interesse for nogen Ole.. Ingen bliver tilgodeset af nogen, når det kommer til inddrivelse af penge. Specielt i Danmark. Prøv at se på de omkring liggende venner Norge og Sverige... |
|
|
|
| sune |
Lagt på d. 07/09-2011 10:37
|
Okay ser lige nu alle de muligheder folk har... Jeg vil flytte med det samme, hvis jeg havde samme muligheder.![]() |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 07/09-2011 10:45
|
|
keniko skrev: sune skrev: Ole for pokker. I retfærdighedens tjeneste kan du vel ikke forlange kørselsfradrag fra Thailand til Danmark, fordi du efter kontraktens underskrivelse måske bliver forelsket. Hvis noget sådant kan lade sig gøre, er der da noget galt i lille Danmark... Jeg tager måske fejl....................................... Ja det gør du ....Jeg har flere kammerater som er bosiddende i Thailand, de arbejder på platforme i Nordsøen. De betaler dansk skat, og får selvfølgelig fuld fradrag for fly billet til Thailand samt km penge fra lufthavn. Tidligere fik man faktisk km penge for disse ture. Ofte nogle vældige summer ![]() Så har man off-shore job og elsker Thailand, så er det bare med at komme afsted og få flyttet sin adresse til Thailand, og have en co/adresse i Dk. Det er opskriften. Mvh K. Jeg har gode chancer for at kunne komme offshore med at arbejde 2 uger og hjemme 3 uger. Så derfor er det min mening at tage bopæl i thailand.Så derfor var jeg interesseret i input fra andre på dette forum. |
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 07/09-2011 12:19
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
God fornøjelse med at flyve frem og tilbage. Man bliver hurtigt lang i ansigtet...
888
|
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 07/09-2011 12:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
888 skrev: God fornøjelse med at flyve frem og tilbage. Man bliver hurtigt lang i ansigtet... Men smilet ved ankomst til Bangkok er der ingen der kan tage fra en......
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| 888 |
Lagt på d. 07/09-2011 12:25
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 77 |
keniko skrev: 888 skrev: God fornøjelse med at flyve frem og tilbage. Man bliver hurtigt lang i ansigtet... Men smilet ved ankomst til Bangkok er der ingen der kan tage fra en...... ![]() Du har ret! 888
|
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 07/09-2011 12:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Hej OleOrm. Jeg har boet år i Thailand i syv år, og arbejder offshore, men for et udenlandsk firma, jeg betaler ikke nogen skat i Danmark, firmaet sender mig til den bopæl som jeg har opgivet til dem, og de betaler alle udgifter i forbindelse med rejsen til og fra jobbet, de er ligeglade hvor jeg bor, jeg skal bare give dem en adresse, og det er så det sted de er forpligted til at sende mig. Jeg har stadigvæk min danske bank hvor min løn bliver sat ind, og de danske myndigheder er ikke interresseret i mine penge, så længe jeg ikke har en adresse i Danmark, og når jeg er i Thailand på et visa , ja så er jeg heller ikke skattepligtig i Thailand, mit firma er baseret i Singapore, og der er jeg heller ikke skattepligtig til, så jeg betaler ingen skat nogen steder og det er helt efter reglerne, selv Thailændere der arbejder i firmaet og bor i Thailand betaler heller ikke skat. Når du ikke betaler skat og ikke har permanent opholdstilladelse, ja så skal du jo selv betale sygeforsikring osv. Jeg har en sygeforsikring der koster omkring 35000 bath om året, sygeforsikringen gælder kun hvis du bliver indlagt, d.v.s. minmum 5 timer på et hospital, så almindelige lægebesøer er af egen lomme, men et lægebesøg er ikke dyrt i Thailand. Jeg er registeret på den danske ambasade i Bangkok af praktiske grunde, hvis de danske myndigheder vil have fat i mig af en eller ande årsag. |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 07/09-2011 13:05
|
|
mange mange tak for info.![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.