Se indlæg|
thai airways med barn på 1 år
|
|
| aom |
Lagt på d. 19/07-2011 21:06
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
kan jeg bestille et ekstra sæde(thai) til barn på 1 år?,,ved godt hun ikke må sidde der fysisk under start/landing men et ekstra sæde vil være dejligt,og betaler gerne for sædet,,,kan jeg evt skrive hun er 2 år og derfor få et sæde?? |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 20/07-2011 09:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
aom..............jeg ved det ikke lige nu, men jeg ringer lige til Thai Air og spørger, så får du svar senere...........OK ?
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 20/07-2011 15:38
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
Hvis du er ikke er for sent ude med at bestille bileter kan du få en sideplads med en lille barneseng foran, sørg for at få en af disse pladser når du bestiller bileter, det koster ikke ekstra. |
|
|
|
| Sarah |
Lagt på d. 20/07-2011 21:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Sengen er kun til børn under 6 måneder, desværre :-) Sidst jeg fløj med thai var min datter 9 måneder og vi måtte gerne låne den alligevel fordi hun er lille, men på vej hjem (3uger efter) måtte vi ikke, fordi der var en eller anden overordnet med på flyet...hmmm ![]() |
|
|
|
| HFD |
Lagt på d. 21/07-2011 00:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 196 |
Sarah skrev: Sengen er kun til børn under 6 måneder, desværre :-) Sidst jeg fløj med thai var min datter 9 måneder og vi måtte gerne låne den alligevel fordi hun er lille, men på vej hjem (3uger efter) måtte vi ikke, fordi der var en eller anden overordnet med på flyet...hmmm ![]() Vi brugte den i desember til en dreng på 11 måneder, den er kilo bestemt jeg mener de sagde 9 kg. På hjemturen var der ledige pladser i flyet da blev min kone straks anvist en sæde med ekstra sædeplads ved siden af, disse ting er de meget flinke til hos Thaiair hvad angår baby,er |
|
|
|
| Kittisak |
Lagt på d. 21/07-2011 03:42
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 145 |
Man skal være fyldt 2 år før man får sit eget sæde... Har lige selv et spørgsmål. Skal teenagere omkring 13-14 år betale fuld pris? |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 21/07-2011 09:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, det skiller ved 12 år, så teenager betaler fuld pris!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 21/07-2011 10:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
I SAS-sammenhæng er den generelle definition af et barn en passager, som er fyldt to år, men endnu ikke er fyldt 12 år.
Kim
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 21/07-2011 11:30
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Reservation and Ticketing at a THAI City Office •Advance reservations can be made a minimum of 72 hours and a maximum of 11 months prior to departure. •To ensure that you get the quoted fare the reservation should be made immediately thereafter. •Payment must be made and tickets collected within 72 hours of making a reservation. •Tickets must be collected from a THAI city office only, not an airport ticketing office, and the city ticketing office must be in the country where the journey commences. •When purchasing tickets for infants or children, 2 to 12 years of age, a birth certificate or passport, must be presented.•Ticket for infant may be purchased additionally at THAI office when you purchase and pick up your own ticket. •Your ticket is not transferable. •Fares and taxes are quoted and charged in the currency of the country from where the journey commences. •Payment methods depend on local procedures of each THAI office. •Flight confirmation will be automatically sent to your email address. •For all travel, roundtrip or one-way, it is the ticket holder’s responsibility to ensure that all required visas have been obtained and presented at check-in. •Royal Orchid Plus members earn miles on eligible paid fares. Currently all paid fares for flights within Thailand earn miles. International travel in G/V/W booking classes is not eligible for mileage accrual. De samme regler gælder for thai, sakset fra deres rules and conditons! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 21/07-2011 15:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
kro90 skrev: I SAS-sammenhæng er den generelle definition af et barn en passager, som er fyldt to år, men endnu ikke er fyldt 12 år. Som jeg skrev om i et andet tråd, og som Jesperfrb noteret i slutning af sit svar, så gælder de samme betingelser for Thai Airways. Og jeg skal lige gentage at "skæringsdatoen" er 12 års fødseldagen minus 1 dag og vigtigt på AFREJSDATOEN. D.v.s. at er "barnet"fyldt 12 ved hjemmerejsen ændrer intet på dette forhold (selv om den har opholdt sig i 3mnd i Thailand). Kittisak skrev: Skal teenagere omkring 13-14 år betale fuld pris? Du tænker nok på det som var gældende hos Thai Airways(som een af de få selskaber) indtil 2 år siden at børn under 16 år, var at betragte som CHILD . Det var mange med teenager børn som havde råd til at rejse hvert år til Thailand og ovenikøbet da der var tilbud i "low season" om yderligere rabat på børnebilletter: 25 % af voksne pris (men Tax var dyrere end billet pris ). Desvære er disse "gyldne tider" saga blot. ![]() . Redigeret af Lung Yao d. 21/07-2011 16:06 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 05/09-2011 19:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Ved godt det er sent men måske det kan give svar til andre.: Rejser man med en baby på under 2 år, har denne ikke eget sæde, men sidder på skødet af mor, far eller familiemedlem. Der betales derfor kun 20% af billetprisen for babyer uden eget sæde. Foretrækkes eget sæde til babyen, skal der betales for et børnesæde (25% børnerabat). Der kan anmodes om at få et såkaldt "bassinet" (babyseng) til babyer under 6 måneder. Der er dog et begrænset antal ombord (4 stk. i alt). Betingelsen for et bassinet er, at babyen ikke måler mere end 67cm og maksimum vejer 10 kg og altså er maksimum 6 måneder gammel. Der kan bestilles "baby-meal" til babyer på op til 10 måneder eller "toddler meal" til børn på over 10 måneder – dog kun på internationale flyvninger. Bestillingen skal gøres minimum 4-5 arbejdsdage inden afgang. http://www.thaiai...geNo=48074 Ubon.
![]() |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 05/09-2011 20:05
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
aom skrev: Ja ved net bestilling skriver du 2 år , og så bliver du bedt taste cpr nr, det gør du så , ingen problemer sæde hjemme , vi gør altid det samme med vores søn - han nu 18 mdr .
kan jeg bestille et ekstra sæde(thai) til barn på 1 år?,,ved godt hun ikke må sidde der fysisk under start/landing men et ekstra sæde vil være dejligt,og betaler gerne for sædet,,,kan jeg evt skrive hun er 2 år og derfor få et sæde?? DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| yeya |
Lagt på d. 06/09-2011 05:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 359 |
Fantastisk! Så kom der til sidst 2 svar der kunne bruges til noget. Tak for det!
Kom og besøg vores nye Thailandske restaurant i Odense.
[url]www.baanjoy.dk[/url |
|
|
|
| aom |
Lagt på d. 06/09-2011 14:01
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 16 |
fckguld skrev: aom skrev: Ja ved net bestilling skriver du 2 år , og så bliver du bedt taste cpr nr, det gør du så , ingen problemer sæde hjemme , vi gør altid det samme med vores søn - han nu 18 mdr .kan jeg bestille et ekstra sæde(thai) til barn på 1 år?,,ved godt hun ikke må sidde der fysisk under start/landing men et ekstra sæde vil være dejligt,og betaler gerne for sædet,,,kan jeg evt skrive hun er 2 år og derfor få et sæde?? takker mange gange fck,,,skal faktisk til at betille ,,,og det blir barn på 2 år he he,,,,gir gerne en børne billet og er sikkert 3 sæder ,som jeg betiller i siden af flyet,,,kan nemlig godt sove på gulvet så har mor og barn 3 sæder,,,kanon,,, lille spørgsmål,,,de afviser ikke mit barne sæde hvis fly er fuldt og de finder ud af jeg snyder dem???? |
|
|
|
| bannok |
Lagt på d. 06/09-2011 18:35
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 364 |
Jeg kender ikke reglerne for, hvor lang og tung en baby skal være for at få lov til at ligge i sådan en lift, men vores datter gjorde det 3 gange både med SAS of Thai, og sidste gang var hun lige under 2 år, og benene stak langt ud over fodenden, men ikke noget problem, og servicen var itop både hos SAS og Thai. Og Thai stewardesserne tilbåd sig som barne piger, det var helt fantastisk, jeg var simåpeltemn så glad for det, så jeg føler en loyalitet over for SAS og Thai Airways, selv om det nu er 4 år siden, min datter er nu 6 år. Jeg skal lige tilføje at vi har fløjet adskillige gange Bangkok - København, med mange forskellige selskaber, jeg foretrækker SAS og Thai Airways![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

. Det var mange med teenager børn som havde råd til at rejse hvert år til Thailand og ovenikøbet da der var tilbud i "low season" om yderligere rabat på børnebilletter: 25 % af voksne pris (men Tax var dyrere
end billet pris ). Desvære er disse "gyldne tider" saga blot.