Se indlæg|
Om at finde kærligheden i Thailand...
|
|
| Djan |
Lagt på d. 04/09-2011 18:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
NoiNarak skrev: Djan! Jeg forstår så ikke helt det billede dine eksperter leverer. Nu taler de om dansk/thai aegteskaber,% osv.-og igen,jeg kan kun udtale mig om mine erfaringer,fra hvor jeg bor hernede.Men indtil videre-godt nok kun godt 2år,så har jeg ikke hørt om ET eneste opløst aegteskab-ok,det er Englaendere,Australiere,Amerikanere osv. der bor her-mener kun vi er 4 danskere heroppe. Men forstår så ikke,hvorfor skilsmisse % skulle vaere SÅ høj for dansk/thai aegteskaber og ikke for andre blandede aegteskaber-og siden hvornår, er en avis/journalist,blevet taget alvorligt,på DTW??? Det er da vist noget helt nyt. Det virker jo også underligt-om du tror det eller ej, at flere kan fortaelle dig, at de lever i et godt og fint aegteskab/parforhold,hvis alle disse påstande holdt vand. Vi kan selvfølgelig ikke vaere uenige om, at folk Bliver flået ind imellem-men det gør de jo over hele verden-kan jo måske virke voldsomt,hvis man udelukkende faerdes i turistbyerne,hvor vel de fleste som vil gøre den slags faerdes-og vil jo også virke voldsomt med de tal man evt. kunne finde for disse ting-idet Thailand jo altså har omkring 23 millioner kvinder, i alderen mellem 15 og 66 år. Med hensyn til, hvem der ikke vil røre hvem med en vis ting---kan det så ikke vaere fuldstaendig ligegyldigt,hvorfor folk er endt hernede og hvorfor de vaelger en thai kvinde til partner? Hovedsagen MÅ vel vaere, at folk har det godt med sig selv og hinanden. Skulle man endelig følge den tankegang,så syntes jeg da, at det er glimrende at en thai kvinde og en farang(uanset nationalitet) kan finde sammen og på den måde løse begges problemer-den enes sociale/økonomiske problemer og den andens manglende evne til at finde en partner derhjemme. Dernaest syntes jeg da, at det er lidt maekeligt, at de folk der bor her og er sammen med en thai kvinde,flest siger at de har det fint-men det benaegtes hårdnakket af de negative herinde-hvordan man så end kan finde på, at forklare folk-I har det altså dårligt,når de selv mener det modsatte. Jeg har aldrig påstået, at folk der siger de har det fint skulle lyve. Det ved jeg da ikke noget om. Jeg ved bare, at tallene er sådan. Det kan jeg altså ikke gøre for. At alle på DTW og du i din omgangskreds er lykkelige er da fint. TIllykke med det. Tallene generelt viser noget andet (ikke at I skulle lyve). |
|
|
|
| Djan |
Lagt på d. 04/09-2011 18:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 176 |
NoiNarak skrev: Hvis du ser dig om-alle mulige steder,hvor der laves statestikker-om det er i forretningsverdenen eller politisk,så kan de lave en statestik der får det ønskede udfald-så at der er lavet en statestik,er i mine øjne ihvertfald, ikke ensbetydende med sandheden. Hvorfor skulle Danmarks Statistik og andre lyve om tallene på skilsmisser? Det er ret let at tælle. Hvilken begrundelse? Lyver de også om antallet af trafikuheld? Antal vielser? Antal 18-25 årige? |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 04/09-2011 18:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Djan skrev: Cand.phil. Sine Plambech har forsket i dansk-thailandske ægteskaber og opholdt sig tre måneder i en lille landsby i Isan-provinsen i det nordøstlige Thailand, hvor anslået 95 pct. af alle thailandske kvinder i Danmark kommer fra. Hun er ikke i tvivl om, hvorfor kvinderne vælger danske og andre europæiske mænd. Gad vide hvad det er for en landsby......... Lyder lidt useriøst i mine øre, at 95% af alle "danske" thaikvinder kommer fra samme by.....ikke dem jeg kender ihvertfald |
|
|
|
| NoiNarak |
Lagt på d. 04/09-2011 18:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Djan skrev: NoiNarak skrev: Hvis du ser dig om-alle mulige steder,hvor der laves statestikker-om det er i forretningsverdenen eller politisk,så kan de lave en statestik der får det ønskede udfald-så at der er lavet en statestik,er i mine øjne ihvertfald, ikke ensbetydende med sandheden. Hvorfor skulle Danmarks Statistik og andre lyve om tallene på skilsmisser? Det er ret let at tælle. Hvilken begrundelse? Lyver de også om antallet af trafikuheld? Antal vielser? Antal 18-25 årige? Indtil videre,er der en henvisning fra en avis og nogle såkaldte eksperter-og en der siger at de statestikker er rigtige-jeg har ikke set efter-men har vel lov til at ytre min mening om statestikker. Begrundelser for at fikse statestikker-de kan jo vaere mange,men er vel altid for at få en bestemt mening,der vil hjaelpe den/de personer,som bestiller en sådan-det kan så vaere politiske eller forretnings maessige fordele folk kan opnå med en sådan-og jeg aner ikke hvem der styrer Danmarks Statestik,men det er vel regeringen og dermed den siddende regering-og vel så også dem,der et eller andet sted bestiller en sådan. Jeg siger heller ikke, at nogen lyver-jeg siger, at det for mig, ikke er ensbetydende med sandheden,idet der i den grad,kan manipuleres med disse ting. |
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 04/09-2011 20:07
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Jeg forstår det sådan at skilsmisse procenten handler om dansk/thai ægteskaber der bor i Danmark og så må man jo gå ud fra at Danmarks statistik har de reelle tal da alt jo efterhåndet bliver registreret her i DK. Personlig kunne jeg nu heller ikke finde på at tage en thailandsk kvinde med til Danmark, tror odsene for et længerevarende forhold er bedre hvis man har mulighed for selv at flytte til Thailand Dalton |
|
|
|
| chris70 |
Lagt på d. 04/09-2011 20:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 133 |
DKpete Jeg tror hun mener fra hele Isan og ikke fra een bestemt by. |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 04/09-2011 20:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
chris70 skrev: DKpete Jeg tror hun mener fra hele Isan og ikke fra een bestemt by. Det skulle man da mene...... |
|
|
|
| atm |
Lagt på d. 04/09-2011 21:56
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
NoiNarak skrev: Djan skrev: NoiNarak skrev: Hvis du ser dig om-alle mulige steder,hvor der laves statestikker-om det er i forretningsverdenen eller politisk,så kan de lave en statestik der får det ønskede udfald-så at der er lavet en statestik,er i mine øjne ihvertfald, ikke ensbetydende med sandheden. Hvorfor skulle Danmarks Statistik og andre lyve om tallene på skilsmisser? Det er ret let at tælle. Hvilken begrundelse? Lyver de også om antallet af trafikuheld? Antal vielser? Antal 18-25 årige? Indtil videre,er der en henvisning fra en avis og nogle såkaldte eksperter-og en der siger at de statestikker er rigtige-jeg har ikke set efter-men har vel lov til at ytre min mening om statestikker. Begrundelser for at fikse statestikker-de kan jo vaere mange,men er vel altid for at få en bestemt mening,der vil hjaelpe den/de personer,som bestiller en sådan-det kan så vaere politiske eller forretnings maessige fordele folk kan opnå med en sådan-og jeg aner ikke hvem der styrer Danmarks Statestik,men det er vel regeringen og dermed den siddende regering-og vel så også dem,der et eller andet sted bestiller en sådan. Jeg siger heller ikke, at nogen lyver-jeg siger, at det for mig, ikke er ensbetydende med sandheden,idet der i den grad,kan manipuleres med disse ting. Hejsa Brianmarinus. Danmarkds stattestik lyver ikke. |
|
|
|
| chris70 |
Lagt på d. 05/09-2011 05:45
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 133 |
Kærlighed kan ikke købes for penge. (men det betaler for taxaen medens du kører rundt og leder efter det) |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 05/09-2011 07:33
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
chris70 skrev: Kærlighed kan ikke købes for penge. (men det betaler for taxaen medens du kører rundt og leder efter det) Elementært kære Watson
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 05/09-2011 07:52
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Sludder,- ALT kan købes for penge. Det er bare et spørgsmål om prisen. Har du nogensinde set en kvinde gifte sig med en mand, hun IKKE mente kunne give hende bedre social levestandart. Om det så er ægte kærlighed, kan jo diskuteres. - Men som en kvindelig bekendt sagde til mig i hendes unge år: "Vi er alle ludere for vorherre". Og det kan hun jo have ret i. Hav en god dag. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 05/09-2011 08:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
AL 48 skrev: Sludder,- ALT kan købes for penge. Det er bare et spørgsmål om prisen. Har du nogensinde set en kvinde gifte sig med en mand, hun IKKE mente kunne give hende bedre social levestandart. Om det så er ægte kærlighed, kan jo diskuteres. - Men som en kvindelig bekendt sagde til mig i hendes unge år: "Vi er alle ludere for vorherre". Og det kan hun jo have ret i. Hav en god dag. http://blog.polit...for-penge/ http://blog.polit...for-penge/ Et par sjove artikler om netop det emne.... Jeg er enig i at enormt meget kan købes for penge. Især giver penge frihed og adgang til muligheder, som folk uden penge aldrig ville have haft. Men når det er sagt, så kan man altså ikke købe ægte kærlighed for penge og ethvert langvarigt forhold vil stoppe på et tidspunkt, hvis det kun er baseret på penge. Man ser jo også at folk med rigtig mange penge også kan være ulykkelige og ægteskaber der ikke fungerer. Måske også derfor, der findes så mange skilsmisser i Thai/Danske ægteskaber - hvis pengene har haft for stor indflydelse. Hermed ikke ment, at der også er andre faktorer som kulturforskelle m.v. der også spiller ind. Alle forhold er jo forskellige. Penge er langt fra alt og ægte følelser kan ikke købes for penge. Kodeordet her er "tid". Sandheden vil altid vise sig - det er blot et spørgsmål om at vente og se tiden an. Det gælder lige meget hvem du gifter dig med og hvor i verden han/hun kommer fra. Alt kortvarigt, som jeg kan i tanke om, mener jeg dog kan købes for penge. Derfor er sex også et genialt produkt og nemt at sælge. Redigeret af patirak d. 05/09-2011 09:02 |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 05/09-2011 09:14
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Helt rigtigt, - men kvinder vælger ham med penge, da det "forsøder" ventetiden. Det er simpelthen et levn fra naturen, hvor hunnen altid udsøger den mage der er bedst velegnet til at forsørge og videreføre arten i trygge omgivelser. En ludfattig mand har ikke store chancer hverken i Thailand eller Danmark. - Hvem gifter sig med en taber? Deraf kommer nok også den trang til at "have store armbevægelser", især i starten af et forhold. Arbejde, loyalitet, kærlighed, - alt kan man betale sig til. Hej |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 05/09-2011 09:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
patirak skrev: AL 48 skrev: Sludder,- ALT kan købes for penge. Det er bare et spørgsmål om prisen. Har du nogensinde set en kvinde gifte sig med en mand, hun IKKE mente kunne give hende bedre social levestandart. Om det så er ægte kærlighed, kan jo diskuteres. - Men som en kvindelig bekendt sagde til mig i hendes unge år: "Vi er alle ludere for vorherre". Og det kan hun jo have ret i. Hav en god dag. http://blog.polit...for-penge/ http://blog.polit...for-penge/ Et par sjove artikler om netop det emne.... Jeg er enig i at enormt meget kan købes for penge. Især giver penge frihed og adgang til muligheder, som folk uden penge aldrig ville have haft. Men når det er sagt, så kan man altså ikke købe ægte kærlighed for penge og ethvert langvarigt forhold vil stoppe på et tidspunkt, hvis det kun er baseret på penge. Man ser jo også at folk med rigtig mange penge også kan være ulykkelige og ægteskaber der ikke fungerer. Måske også derfor, der findes så mange skilsmisser i Thai/Danske ægteskaber - hvis pengene har haft for stor indflydelse. Hermed ikke ment, at der også er andre faktorer som kulturforskelle m.v. der også spiller ind. Alle forhold er jo forskellige. Penge er langt fra alt og ægte følelser kan ikke købes for penge. Kodeordet her er "tid". Sandheden vil altid vise sig - det er blot et spørgsmål om at vente og se tiden an. Det gælder lige meget hvem du gifter dig med og hvor i verden han/hun kommer fra. Alt kortvarigt, som jeg kan i tanke om, mener jeg dog kan købes for penge. Derfor er sex også et genialt produkt og nemt at sælge. Den sad lige i skabet Patirak Syntes du fik det godt fortalt. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 05/09-2011 09:31
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Nu behøver ægteskab jo ikke at være baseret på kærlighed. Så længe et ægteskab er indgået frivilligt mellem parterne, så er motivet for mig ligegyldigt. Hvis det er en stormende forelskelse som skal manifesteres, fint med mig. Hvis det er udveksling af personligt selskab mm. for økonomisk sikkerhed, fint for mig. Alfa og omega for mig er frivilligheden. ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 05/09-2011 09:33
|
|
AL 48 skrev: Helt rigtigt, - men kvinder vælger ham med penge, da det "forsøder" ventetiden. Det er simpelthen et levn fra naturen, hvor hunnen altid udsøger den mage der er bedst velegnet til at forsørge og videreføre arten i trygge omgivelser. En ludfattig mand har ikke store chancer hverken i Thailand eller Danmark. - Hvem gifter sig med en taber? Deraf kommer nok også den trang til at "have store armbevægelser", især i starten af et forhold. Arbejde, loyalitet, kærlighed, - alt kan man betale sig til. Hej Enig i at penge giver adgang til meget, men det er så sværere at holde på det over tid. Du har også ret i at mange kvinder vælger udfra kriterier som økonomi, job, udseende m.v. når de vælger en mand. Men hvis kvinden selv er rig, så gælder andre kriterier end penge. Levnet og reglerne fra naturen ophører. Hvem gifter sig med en taber? .......Hmmmm..... Tina Lund og Allan Nielsen????? :-) Redigeret af patirak d. 05/09-2011 10:02 |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 05/09-2011 09:42
|
|
Frank skrev: Nu behøver ægteskab jo ikke at være baseret på kærlighed. Så længe et ægteskab er indgået frivilligt mellem parterne, så er motivet for mig ligegyldigt. Hvis det er en stormende forelskelse som skal manifesteres, fint med mig. Hvis det er udveksling af personligt selskab mm. for økonomisk sikkerhed, fint for mig. Alfa og omega for mig er frivilligheden. ![]() HØRT! - Frivilligheden betyder alt. Men jeg vil stadig mene at der skal være følelser involveret, for at et forhold kan eksistere i længden. Redigeret af patirak d. 05/09-2011 10:02 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 05/09-2011 10:03
|
|
Med hensyn til debatten om tal fra Danmarks Statistik: Hvis man drager tal fra Danmarks Statistik i tvivl, så vil der ikke være noget fast grundlag for diskussion, og alt vil være overladt til "jeg mener at vide, jeg kender en som har en bror der..." Tallene stemmer. Så hvis tallene viser at 2/3 af dansk/thai ægteskaber i Danmark ender med skilsmisse, og 1/3 af dansk/dansk ægteskaber i Danmark ender med skilsmisse, så er det korrekt. Men det er helt uunderbygget at drage yderligere konklusioner! Kan man så udlede deraf, at der er større sandsynlighed for skilsmisser for dansk-thai par end for dansk-dansk par: Ja, det siger statistikken jo direkte! Lad os antage at alle dansk-thai forhold er mellem dansk mand og thai kvinde. Kan således også konkludere, at en dansk mand vil have mindre sandsynlighed for skilsmisse i et ægteskab med en dansk kvinde end med en thai kvinde: Nej! Det siger statistikken intet om. Mens dansk-dansk statistikken omfatter næsten alle danske mænd i Danmark, så omfatter dansk-thai kun en yderst lille, og formentlig aldeles urepræsentativ del af danske mænd. Så tal for Danmarks Statistik lyver ikke, men de kan nemt misfortolkes. ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 05/09-2011 10:11
|
|
patirak skrev: Frank skrev: Nu behøver ægteskab jo ikke at være baseret på kærlighed. Så længe et ægteskab er indgået frivilligt mellem parterne, så er motivet for mig ligegyldigt. Hvis det er en stormende forelskelse som skal manifesteres, fint med mig. Hvis det er udveksling af personligt selskab mm. for økonomisk sikkerhed, fint for mig. Alfa og omega for mig er frivilligheden. ![]() HØRT! - Frivilligheden betyder alt. Men jeg vil stadig mene at der skal være følelser involveret, for at et forhold kan eksistere i længden. Nu siger de jo i kirken: til døden jer skiller! Ja hvis man man tilhører den tro, så respekt for det. Men jeg kan sådan set ikke se noget formål med det. Hvis et ægteskab ikke virker mere, og parterne ønsker skilsmisse, så er det en fin ordning. Hellere tre gode ægteskaber end et mindre godt af slagsen. Jeg har hørt folk tale seriøst om, at ægteskaber burde have en udløbsdato. Nå men det kan man jo selv aftale. ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 05/09-2011 10:17
|
|
Frank skrev: patirak skrev: Frank skrev: Nu behøver ægteskab jo ikke at være baseret på kærlighed. Så længe et ægteskab er indgået frivilligt mellem parterne, så er motivet for mig ligegyldigt. Hvis det er en stormende forelskelse som skal manifesteres, fint med mig. Hvis det er udveksling af personligt selskab mm. for økonomisk sikkerhed, fint for mig. Alfa og omega for mig er frivilligheden. ![]() HØRT! - Frivilligheden betyder alt. Men jeg vil stadig mene at der skal være følelser involveret, for at et forhold kan eksistere i længden. Nu siger de jo i kirken: til døden jer skiller! Ja hvis man man tilhører den tro, så respekt for det. Men jeg kan sådan set ikke se noget formål med det. Hvis et ægteskab ikke virker mere, og parterne ønsker skilsmisse, så er det en fin ordning. Hellere tre gode ægteskaber end et mindre godt af slagsen. Jeg har hørt folk tale seriøst om, at ægteskaber burde have en udløbsdato. Nå men det kan man jo selv aftale. ![]() Enig og god humor ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.