Se indlæg
 Udskriv debat
Ekspert: Thailand kan drukne i sin egen popularitet
Nirvana
Ekspert: Thailand kan drukne i sin egen popularitet

http://politiken....vice=print

Come As You Are

rinpoche
Jeg leder efter "eksperten" i dette link.
Stig Elling meler udelukkende sin egen kage, og alle såkaldte "ekspert-indlæg" er i den grad farvet heraf.

En tilbagevendende medieluder, det er hvad han er, og altid har været.

Og der er et publikum for alting, også for Pattaya, uagtet hvad han hævder. Og fred være med det.

To each their own. Peace.

mvh
rinpoche

Kim Ludvigsen
Ja, han er ofte i medierne, og ja, det er selvfølgelig for at øge sit salg.

Jeg kan ikke finde noget forkert i det, han siger. Og det er ikke ham selv, eller for den sags skyld artiklen, der kalder ham ekspert. Tværtimod fremgår det, at han er salgsdirektør.

Overskriften er muligvis lavet af en anden end journalisten.

Dette link er for øvrigt bedre, det første er til en udskriftside:

http://politiken....pularitet/

Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
kanut
Thailand er et skønt land at rejse i, dog er der kommet en ny form for turisme som jeg ikke bryder mig om, og det kan godt være at jeg lyder lidt streng, men det er sådan jeg ser på det, og det ud fra egne oplevelser igennem de sidste år.

Der er utroligt mange nye turister fra Rusland, og de skal selfølgelig have lov til at besøge Thailand som alle andre turister, men deres opførsel ved hoteller og strandområder har ikke lige været min kop te, de drikker sig meget fulde i medbragt vodka og råber højere og højere som dagen skrider frem, der er selfølgelig også russere ser ikke ter sig sådan, men dem er der ikke så mange af.

Så er der milloner og millioner af kinesere, et godt råd er SPRING til siden når du ser en Kineser, for han flytter sig ikke, han eller hun løber, uden at se sig til højre eller venstre efter en med et rødt flag som vil vise dem Thailand på 5 minutter.

Jeg holder 2011 Thailand fri og er i USA, sikke et skod land, lortemad,overfladiske og ligeglade fede amrikanere, tårnhøje hotelpriser, osv,osv.

Så næste år skal jeg helt klart Til Thailand Igen, heldigvis kommer hverken Russere eller Kinesere hvor hjeg kommer, for der er fred og ro og kun lokalbefolkning, så jeg glæder mig allerede.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Peder1968
rinpoche skrev:
Jeg leder efter "eksperten" i dette link.
Stig Elling meler udelukkende sin egen kage, og alle såkaldte "ekspert-indlæg" er i den grad farvet heraf.

En tilbagevendende medieluder, det er hvad han er, og altid har været.

Og der er et publikum for alting, også for Pattaya, uagtet hvad han hævder. Og fred være med det.

To each their own. Peace.

mvh
rinpoche

Du må uddybe hvad det er du har imod ham.

I en reklame skriver man vel ikke noget negativt om det man vil sælge.
Wink

rinpoche
Det er meget pudsigt, Kanut, for jeg oplever de fleste asiatiske turister på lidt samme måde.
Der er meget få uafhængigt rejsende - de kommer i store grupper med en guide. Og opsøger konsekvent de samme steder.
Jeg har mødt 2 japanere og en enkelt koreaner, som rejste for sig selv. Men det er så absolut undtagelsen.

Det eneste jeg har bemærket mht. russere, er at de holder sig meget for sig selv.
Nu færdes jeg ikke, hvor der er basis for de store festligheder (Barer, diskoteker etc.) Så jeg har aldrig bemærket de store udskejelser af russere.
Men de er godt nok ikke særligt indladende, måske som følge af manglende engelskkundskaber. Dunno.

mvh
rinpoche

rinpoche
Kim Ludvigsen skrev:

Jeg kan ikke finde noget forkert i det, han siger. Og det er ikke ham selv, eller for den sags skyld artiklen, der kalder ham ekspert. Tværtimod fremgår det, at han er salgsdirektør.

Hej Kim,

Hvad jeg finder forkert, er hans personlige betragtninger omkring Pattaya.

Den er, har altid været (okay i hvert fald de sidste 20 år) og vil velsagtens fremadrettet fortsætte med at være en turistmagnet.
Og det gælder også for lokale thailændere, givetvis som følge af den relative nærhed til Bkk.

Hvad jeg blot siger er dette, hvis Pattaya i de lokales øjne skulle være en skamplet på landet, hvorfor valfarter de så dertil i hobetal?

mvh
rinpoche

kanut
Jeg har kun oplevet Russer og kinesere når jeg ved et tilfælde har været forbi de mere turistede stede i Thailand, det prøver jeg så vidt muligt at undgå, men det kan man jo ikke helt undgå når man skal fra og til de roligere steder jeg ynder at besøge
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE Cheers MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE Pibe

Hopla
ja, mange russere kan være en pestilens - de såkaldte nyrige, som ikke aner en døjt om hvordan man skal opføre sig. Det sidste års tid, har jeg dog bemærket flere og flere indere og pakistanere, som i den grad heller ikke har respekt for noget som helst, og slet ikke kvinderne. Her tænker jeg ikke på de ulidelige habitsælgere, men som turister.
Jeg syntes Kineserne og japanerne er "sjove" - de kan intet selv, og skal netop følge lederen med flaget uanset om de skal på stranden, ud og shoppe, på restaurant etc. Jeg syntes absolut ikke de er til gene for nogen, blot komiske.

Kim Ludvigsen
rinpoche skrev:
Kim Ludvigsen skrev:
Jeg kan ikke finde noget forkert i det, han siger.

Er du uenig i, at det er en sex-industri, og at man ikke kan bade der?

Det tiltrækker selvfølgelig også turister, men nok ikke den slags turister, som Elling sælger til.

rinpoche skrev:
Hvad jeg blot siger er dette, hvis Pattaya i de lokales øjne skulle være en skamplet på landet, hvorfor valfarter de så dertil i hobetal?

For at tjene penge.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Robert Kronberg
rinpoche skrev:
Kim Ludvigsen skrev:

Hej Kim,

Den er, har altid været (okay i hvert fald de sidste 20 år) og vil velsagtens fremadrettet fortsætte med at være en turistmagnet.
Og det gælder også for lokale thailændere, givetvis som følge af den relative nærhed til Bkk.

mvh
rinpoche

Hej rinpoche,

Du skriver: "hvis Pattaya i de lokales øjne skulle være en skamplet på landet, hvorfor valfarter de så dertil i hobetal?", og her rammer du hovedet på sømmet, for det gør de, høj som lav (alt efter hvor de bor i Thailand, naturligvis, samt penge og tid). Dog søger de ofte til Jomtien-delen.

Jeg har selv mange meninger om Pattaya, men at sidde helt ude ved vandet i den sydlige del af Jomtien er da fantastisk, især når man får regningen. Og så 10 baht (+ konens 10 baht) for at komme tilbage til hotellet.

Men Pattaya er selvfølgelig ikke specielt "tropisk", som fx Koh Maak, men her ville jeg kede mig ihjel.

Historisk blev Pattaya bandlyst af rejsebranchen (i Danmark) efter en drenge-pædofoli-skandale for nogle år tilbage. Efter nogen tid opfandt rejsebranchen, at Jomtien ikke er Pattaya og langsomt blev bandlysningen ophævet, men skyen hænger der stadig.

Dertil kommer, at rejsebranchen nok hellere vil markedsføre tropisk strande og eksotiske bjergstammer for at adskille Thailand fra Mallorca.

Fred være med det, og jeg har fuld forståelse for, at Stig passer sit arbejde, men indrømmet, så er hans udtalelser ofte populistiske frem for saglige. Men igen, så passer han jo blot sit arbejde. Han er salgsdirektør og ikke professor.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
keniko
Hopla skrev:
ja, mange russere kan være en pestilens - de såkaldte nyrige, som ikke aner en døjt om hvordan man skal opføre sig. Det sidste års tid, har jeg dog bemærket flere og flere indere og pakistanere, som i den grad heller ikke har respekt for noget som helst, og slet ikke kvinderne. Her tænker jeg ikke på de ulidelige habitsælgere, men som turister.
Jeg syntes Kineserne og japanerne er "sjove" - de kan intet selv, og skal netop følge lederen med flaget uanset om de skal på stranden, ud og shoppe, på restaurant etc. Jeg syntes absolut ikke de er til gene for nogen, blot komiske.

Ej at forglemme de mange danskere, der hænger på de danske barer på de velkendte turistområder og blamerer sig. De råber og skriger opfører sig totalt respektløse over for thaierne og deres religion. Tjah om jeg foretrækker russerne eller føromtalte danskere er vel pest eller kolera!

mvh

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

sony
Jeg kan godt give dig ret keniko, men danskere er som regel ikke så arrogante som russere. De tror jo kun thailand er til for dem, men ok jeg holder mig nu også væk fra hvor der er for mange danskere ved en bar, så kunne man ligeså godt have blevet herhjemme.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Hopla
Ja Keniko, du må jo selv være en del af klientellet på disse barer, siden du har så stor indsigt Rolll

fckguld
kanut skrev:
Thailand er et skønt land at rejse i, dog er der kommet en ny form for turisme som jeg ikke bryder mig om, og det kan godt være at jeg lyder lidt streng, men det er sådan jeg ser på det, og det ud fra egne oplevelser igennem de sidste år.

Der er utroligt mange nye turister fra Rusland, og de skal selfølgelig have lov til at besøge Thailand som alle andre turister, men deres opførsel ved hoteller og strandområder har ikke lige været min kop te, de drikker sig meget fulde i medbragt vodka og råber højere og højere som dagen skrider frem, der er selfølgelig også russere ser ikke ter sig sådan, men dem er der ikke så mange af.

Så er der milloner og millioner af kinesere, et godt råd er SPRING til siden når du ser en Kineser, for han flytter sig ikke, han eller hun løber, uden at se sig til højre eller venstre efter en med et rødt flag som vil vise dem Thailand på 5 minutter.

Jeg holder 2011 Thailand fri og er i USA, sikke et skod land, lortemad,overfladiske og ligeglade fede amrikanere, tårnhøje hotelpriser, osv,osv.

Så næste år skal jeg helt klart Til Thailand Igen, heldigvis kommer hverken Russere eller Kinesere hvor hjeg kommer, for der er fred og ro og kun lokalbefolkning, så jeg glæder mig allerede.
Ja du ret været på phuket 2 gange i år , fyldt med tumpede Russere der opfører sig som konger, og lever som bumser med øl og spiritus medbragt fra 7-11 på hotellerne, gid muren aldrig var faldet .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
......................................................................................
Historisk blev Pattaya bandlyst af rejsebranchen (i Danmark) efter en drenge-pædofoli-skandale for nogle år tilbage. Efter nogen tid opfandt rejsebranchen, at Jomtien ikke er Pattaya og langsomt blev bandlysningen ophævet, men skyen hænger der stadig.
.................................................................Hilsen, Robert

Desvære ikke enig med dig i denne postulat, for jeg er sikker på at mange ville fortælle dig at det samme foregik på stranden i Jomtien bare ikke så "abenlyst" som I Pattaya hvad pædofili angik. Dette kunne jeg observere hver dag på min vej fra hotellet "Wandee House" til Pattaya Park.
Den "genfunden" interesse fra rejsebranchen side skyldes udelukkende : EFTERSPØRGSELEN.(Giv folket, hvad folket vil have)
Danskere er jo per definition et "mærkrligt folkefærd" = De elsker at stødes/chokeres og det kan illustreres med hedenske DALLAS TV serien, hvor de meste ihærdige kritikker var dem der så hvert eneste episode af den (Nåh jo, hvordan kunne de eller kritisere noget de ikke havde set Angel)

.
Redigeret af Lung Yao d. 27/08-2011 13:57
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

laodenmark
Lung Yao skrev:
Robert Kronberg skrev:
......................................................................................

Desvære ikke enig med dig i denne postulat, for jeg er sikker på at mange ville fortælle dig at det samme foregik på stranden i Jomtien bare ikke så "abenlyst" som I Pattaya hvad pædofili angik. Dette kunne jeg observere hver dag på min vej fra hotellet "Wandee House" til Pattaya Park.
Den "genfunden" interesse fra rejsebranchen side skyldes udelukkende : EFTERSPØRGSELEN.(Giv folket, hvad folket vil have)
Danskere er jo per definition et "mærkrligt folkefærd" = De elsker at stødes/chokeres og det kan illustreres med hedenske DALLAS TV serien, hvor de meste ihærdige kritikker var dem der så hvert eneste episode af den (Nåh jo, hvordan kunne de eller kritisere noget de ikke havde set Angel)

.

Hmm. Jeg er meget enig i Kronborg's synspunkt. Hvad der evt. skulle foregå mindre synligt aner jeg ikke noget om sikkert. Men kan konstatere at når vi er taget ned fra bangkok og på weekend i området. Så tager jeg ofte med datteren til min tirak, på 14 år ned på stranden. Der kan man nemt se nogle faranger som ser skævt til en, og hører også enkelte kommentarer fra disse. det kommer ikke fra hr & fru jensen. men mest fra singler eller folk i grupper. men om de er ude i et andet ærinde, skal jeg lade være usagt.
men i hvert tilfælde fornemmer man ja ikke der bliver kigget skævt til en udenfor turist områderne. Og passer mig i grunden fint at der ikke er så mange 'Charter' turister dernede. de kan deres få deres opskruede bounty /bond paradis for sig selv min skyld.
imens jeg nyder det på halvtomme golfbaner i området til 5-1500 baht imod 3-5000 baht andre steder.
og man kan jo have ret i at det er efterspørgslen der styre rejsemålene (samt opbygningen af hoteller o.lign) Men hvis man sætter lighedstegn imellem de mennesker som rejser dertil og det som har (og sikkert også foregår) disse steder. er ikke fair og rimeligt.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:
Robert Kronberg skrev:

.

Det her er ikke et postulat, men noget som brancheforeningen aftalte på baggrund af en mediestorm.

Hvad der så skulle foregå andre steder har intet med denne sag at gøre. I øvrigt har jeg aldrig set sådan noget i Pattaya, men jeg er måske døv og blind.

Og der er vel pædofili alle steder i verden. I Isaan er problemet især thailandske mænd, der gerne vil rodde med mindreårige laotiske børn, og det er langt mere alvorligt/udbredt, end pædofili er i Pattaya. Men, som du selv antyder, så er det mere interessant at læse om Pattaya og skandaler med faranger, end om Isaan og skandaler med thaiere.

I øvrigt, hvis du tjekker efter, så vil du opleve, at rejsebrancen ikke sender ret mange til Pattaya/Jomtien mere (de fleste danskere er individuelle rejsende)

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
rukka
Hopla skrev:

Dér gav du mig lige en kæmpe griner. . . . Takker . .

rukka
fckguld skrev:
kanut skrev:

Ja du ret været på phuket 2 gange i år , fyldt med tumpede Russere der opfører sig som konger, og lever som bumser med øl og spiritus medbragt fra 7-11 på hotellerne, gid muren aldrig var faldet .

Gid muren aldrig var faldet. . . er du forrykt ! Uden Rusland & united states plus det løse så verden sgu nok "lidt" anderledes ud idag. . Har du fjender. . . GODT. .

Spring til debat: