Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Koh Samui VS Koh Chang
|
|
| Annette N |
Lagt på d. 01/08-2011 13:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Vi er 4 personer som skal til Thailand til september, men vi er i tvivl om vi skal tage til Koh Samui eller Koh Chang . Min søn og svigerdatter på 21 år skal med, så det skal være et sted med liv og strand. Hvilken af disse 2 steder vil I anbefale? |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/08-2011 13:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Anette, så er Koh Samui nok det sted der er mest gang i den med kulørte lamper og musik- CHAWENG beach. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 01/08-2011 13:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Helt klart Koh Samui. Chaweng eller Lamai er helt sikkert noget for dem ... Lamai skulle efter sigende være lidt mere rolig (hvis man tænker på jer). Men jeg har selv kun oplevet Chaweng, så er ikke sikker. |
|
|
|
| Annette N |
Lagt på d. 01/08-2011 13:56
|
Tusinde tak for jeres svar. Har nu også selv tænkt på Koh Samui/Chaweng. (Vi er nu også til fest og ballade, så det er helt fint med os, at der er lidt liv ). Jeg har hørt at vejret ikke skulle være det bedste dernede i september. Har I erfaringer med det? |
|
|
|
| chilis |
Lagt på d. 01/08-2011 14:41
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 76 |
Hej Annette. På Koh Samui er der selfølgelig meget gang i den. Men det kan I altså også få på Koh Chang. Og jeg har erfaring med at setember er vejret bedre på på Koh Chang end i syd Thailand. Der er også rigtige mange gode ting at opleve der. Og hvis Man kigger på økonomien? Billigere der. Der er det hele på Koh Chang. Skulle I vælge øen, så er det bedst at bo på White Sand Beach. Der er I på gåafstand til vandfald, by og en god strand. Nu har jeg nok forvirret lidt. |
|
|
|
| huratho |
Lagt på d. 01/08-2011 16:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 913 |
Hej Min datter og svigersøn har besøgt begge steder i jan. og de siger absolut Koh Chang er at foretrække. Hvor de boede ved jeg desværre ikke. Hilsen Hugo ![]() At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 01/08-2011 17:56
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Nu har jeg intet ondt at sige om Koh Chang, men jeg tror det vil være fornuftigt at tjekke regnmængden i september. Der falder en hel del regn i den måned. Jeg selv - som elsker regn i Thailand, ville nok stille mig tilfreds med Koh Samui i september. Et hint kan også være, at man kan få særdeles billige værelser/bungalows på Koh Chang i netop september. ![]() http://www.zoover...ui/weather Climate Koh Samui Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Relative humidity 83 81 81 81 79 77 76 77 80 85 85 81 Precipitation sum 192 182 212 94 137 109 86 236 120 322 412 223 Precipitation days 15 10 12 14 21 19 18 21 19 26 22 17 http://www.zoover...ng/weather Climate Koh Chang Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec Relative humidity 74 73 79 82 84 84 85 85 85 85 73 66 Hours of sun 8 8 8 8 5 4 4 4 4 5 7 9 Precipitation sum 22 35 72 124 320 491 488 450 494 254 72 12 Precipitation days 11 9 20 23 29 21 28 29 27 26 12 5 |
|
|
|
| chilis |
Lagt på d. 01/08-2011 18:49
|
Frank jeg har det nok som dig, en hurtig regnskylle er godt . Jeg har nok været heldig med vejret når jeg er i den ende af Thailand. Men når det regner er det jo kun kort tit. Kan godt se dit skema at der er mere regn på Koh Chang. Men det er en rigtig god ø. Og så kan man jo også drikke Shang beer. Kan også se at Hugo anbefalder den ø. Et godt sted at bo er White Sand Beach Resurt. Tell. 01-2187526. Alt for både unge og dem på min aldre. |
|
|
|
| Brum |
Lagt på d. 01/08-2011 21:16
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 39 |
Jeg har været på begge øer i 2010 og vil klart anbefale Koh Chang - her er mindre "turisthelvede" og meget mere charme efter min mening. Nattelivet findes begge steder og hvis det udelukkende er det I går efter skal I nok tage til Samui.....
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 01/08-2011 21:46
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Til dels enig med Brum, dog vil jeg foretrække Samui, øen er meget størrer og der er mere at se, hvis man gider bevæge sig rundt i dagtimerne. Nattelivet er meget mere udtalt på Samui, om det er Chaweng eller Lamai er efter min mening ligegyldigt, i dag er det stort set det samme i begge byer. Fasinerende at man kan bo på stranden midt i begge byerne og ikke kan høre larmen fra bar gaderne. God tur john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| sommer |
Lagt på d. 01/08-2011 22:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
John skrev: Hej John du ved ikke meget om thailand kan jeg se. Du skriver at Koh Samui er meget størrer end Koh Chang. Jeg kan oplyde dig om at Koh Chang er Thailands næst største ø. Phuket er den største.Til dels enig med Brum, dog vil jeg foretrække Samui, øen er meget størrer og der er mere at se, hvis man gider bevæge sig rundt i dagtimerne. Nattelivet er meget mere udtalt på Samui, om det er Chaweng eller Lamai er efter min mening ligegyldigt, i dag er det stort set det samme i begge byer. Fasinerende at man kan bo på stranden midt i begge byerne og ikke kan høre larmen fra bar gaderne. God tur |
|
|
|
| chilis |
Lagt på d. 01/08-2011 23:30
|
Sommer. Er det ikke Kho Chang der den største ø? Nå. Skal jeg vælge mellem de 2 øer. Ingen tvil Koh Chang er nr.1. De unge mennesker kan og skal nok finde det de har lyst til. Der skal da også være noget til far og mor... |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 02/08-2011 01:15
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Nej Phuket er den største Ø, så Koh Chang kan kun blive den næst største!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 02/08-2011 01:28
|
|
A Guide to Koh Samui Koh Samui is the third largest island of Thailand after Phuket and Koh Chang. Thanks to Samui International Airport, Samui can be reached within an hour from Bangkok. Samui has everything to offer, from relaxing on white sand beaches to pristine jungles to a vibrant nightlife. It has different beaches of different landscapes and characteristics but the popular ones are Chaweng, Lamai, Bophut & Maenam. Great facilities as well as a wide range of accommodations ranging from bungalows to 5-star resorts suitable for all budgets are available throughout. A variety of restaurants of all flavors and nationalities invite for delicious dining. Those who enjoy pampering and rejuvenating will find Samui a paradise of spa and massage. Activities for relaxation, adventure or family abound such as elephant trekking, sailing, diving, golfing. Sightseeing activities include, to name but a few, waterfalls, temples, butterfly garden, zoo, monkey theatre. All is waiting to be experienced. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 02/08-2011 01:31
|
|
Koh Chang Koh Chang er Thailands paradis Øen Koh Chang er Thailands næststørste ø. Øen er relativt uspoleret, og turismen er først kommet sent til. I modsætning til andre områder, så er turismen primært drevet af thailændere, som kender øen som et tilbagetrukket alternativ til andre øer og områder. Øens infrastruktur er blevet udviklet rigtig meget, og fungerer i dag fuldt på højde med det niveau, man kender fra fastlandet. Koh Chang er en del af Mu Ko Chang Marine National Park, som omfatter flere end 50 mindre øer. Koh Chang er kendt for sin smukke natur, urskov, kridhvide sandstrande og tårnhøje palmer. På Koh Chang er der mange gode hoteller og bungalows i alle prisklasser. Langt de fleste vælger en bungalow på stranden, hvor stranden aldrig er længere end et stenkast væk. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 02/08-2011 06:08
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
sommer skrev: John skrev: Hej John du ved ikke meget om thailand kan jeg se. Du skriver at Koh Samui er meget størrer end Koh Chang. Jeg kan oplyde dig om at Koh Chang er Thailands næst største ø. Phuket er den største.Til dels enig med Brum, dog vil jeg foretrække Samui, øen er meget størrer og der er mere at se, hvis man gider bevæge sig rundt i dagtimerne. Nattelivet er meget mere udtalt på Samui, om det er Chaweng eller Lamai er efter min mening ligegyldigt, i dag er det stort set det samme i begge byer. Fasinerende at man kan bo på stranden midt i begge byerne og ikke kan høre larmen fra bar gaderne. God tur Sorry jeg tog fejl med hensyn til størrelsen, men jeg vil stadig fortrække Samui. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Annette N |
Lagt på d. 02/08-2011 07:56
|
Tusinde tak for alle indlæggene. Det er vel nok et super godt site med hurtige svar, herligt Jeg er total forvirret nu. Jeg har fået oplyst fra andre, at Koh Samui er den ø der er mest gang i og det er der det regner mindst i september - august skulle være endnu bedre. Koh Chang skulle være bedst at rejse til - når man tænker på megen regn som vi ikke er så vilde med - fra november til marts. Med hensyn til natur, seværdigheder og oplevelser, hvilken af øerne vil I vælge? Det gør heller intet med en super go' strand Er der nogen af jer , der har været på Koh Chang i september måned og hvordan var vejret? Sjovt at der er så delte meninger om øerne. Vi har et vennepar som har været på begge øer, som har ligeså delte meninger, men måske det er underordnet hvilken af øerne man tager til når det kommer til stykket . |
|
|
|
| Hopla |
Lagt på d. 02/08-2011 08:21
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 72 |
det er jo smag og behag om det skal være Samui eller Koh Chang og jeg tror faktisk i vil hygge jer lige meget, begge steder. Men mht vejret er September generelt en af de dårligste måneder, vejr/solmæssigt i Thailand. Når det så er sagt, er vejret vendt lidt op og ned på hele kloden, så hvem ved - måske rammer i en super solrig september ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 02/08-2011 11:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
jeg har også opfattelsen af at vejret er vendt på hovedet, så jeg planlægger aldrig rejse efter vejr prognosen.. regner det ja så regner det, det vil ikke afholde mig fra at holde min ferie byger i thailand plejer at være meget kraftige og intense, men også meget hurtige
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Annette N |
Lagt på d. 02/08-2011 21:41
|
Tusinde tak for jeres svar Som jeg kan se på jeres indlæg, hælder de fleste til Koh Samui, så det bliver nok der vi tager til :-), så må Koh Chang vente til et andet tidspunkt og årstid, som forøvrigt også lyder utrolig spændende iflg. jeres indlæg ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

. Min søn og svigerdatter på 21 år skal med, så det skal være et sted med liv og strand. Hvilken af disse 2 steder vil I anbefale?

.