Se indlæg
 Udskriv debat
Fra Suvarnabhumi til Korat med bus.
vandango
Rejser med Thai Airways, og lander i Suvarnabhumi en tirsdag morgen her i August.

Skal videre til Korat med bus, ved godt at det er nemmest at smide sig ind i en taxa, men vil gerne slippe for skideballer om, at jeg strør om mig med penge.

Sidst blev jeg hentet inde i Bangkok, og kørt til en busstation, hvor vi rejste videre til Korat i en blåhvid bus.
I bussen var der en stewardesse der serverede mad, drikke og snacks, sæderne var fine, og der var underholdning, såsom computerspil, film og musikvideo.

Hvor hulen finder jeg det transportselskab igen, og hvor går bussen fra?

Er der nogen der har et alternativ, bussæderne skal være magelige?

steengaard
Hej Vandango...

Ville gerne give dig et rigtigt cool hint til den transportform du søger...
Men må desværre sige at jeg til dato ikke har brugt denne form for transport...
Har altid taget en Taxi(3000thCool eller fået nogen til at køre for mig til Korat(1300thb diesel.)
Men idag har du jo et alternativ mere med HAPPY AIR som flyver til Korat, dog ikke alle ugens dage.

Personligt gider jeg ikke slæbe for meget rundt på min bagage efter den lange tur fra Cph...
Men ser da frem til at se hvad andre DTW brugere måtte foreslå dig.

Mvh
Steengaard

Lung Yao
steengaard skrev:
Hej Vandango...

Ville gerne give dig et rigtigt cool hint til den transportform du søger...
Men må desværre sige at jeg til dato ikke har brugt denne form for transport...
Har altid taget en Taxi(3000thCool eller fået nogen til at køre for mig til Korat(1300thb diesel.)
Men idag har du jo et alternativ mere med HAPPY AIR som flyver til Korat, dog ikke alle ugens dage.Personligt gider jeg ikke slæbe for meget rundt på min bagage efter den lange tur fra Cph...
Men ser da frem til at se hvad andre DTW brugere måtte foreslå dig.Mvh Steengaard

Undskyld, men hvornår så du dem lande i Korat sidste ?Tuttelu Tralla

http://www.happya...
/

http://www.happya...popup.html

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

VIP
vandango skrev:
Rejser med Thai Airways, og lander i Suvarnabhumi en tirsdag morgen her i August.

Skal videre til Korat med bus, ved godt at det er nemmest at smide sig ind i en taxa, men vil gerne slippe for skideballer om, at jeg strør om mig med penge.

Sidst blev jeg hentet inde i Bangkok, og kørt til en busstation, hvor vi rejste videre til Korat i en blåhvid bus.
I bussen var der en stewardesse der serverede mad, drikke og snacks, sæderne var fine, og der var underholdning, såsom computerspil, film og musikvideo.

Der er 2 muligheder. Moshit, eller Ekamai. Transport tid til Khorat, ca. 2-3 timer.
Du kan for et ganske lille ekstra beløb komme på VIP-class. Super gode sæder.

Ekamai, ligger tæt ved Sukumvit (trafik) og Moshit mod den gamle lufthavn. Jeg ville vælge Moshit.
Det er lige ud ad motorvejen fra Sumpen ca. en halv times kørsel.

Hvis du vil vide mere, kan du ringe. Jeg i Dk i øjeblikket.
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Anonym Bruger
tag fx til "Mochit" busstationen i Bangkok (Northern/Northeastern Bus Terminal)

der kører mange busser derfra i løbet af dagen...find salgsvindue 40, 49, 50, 52 el. 53...her sælges billetter fra forskellige selskaber til Korat...

her finder du billetter til omkring 200 baht...der er to hoved stationer i Korat....men det kommer an på hvor du skal hen bagefter...

den nye ligger ved Big C i den nordlige del af byen ved Mittraphap Road....

den gamle station ligger i centrum ved "Burin Road" (mellem Suranaree Road and Mittraphap rd).

det er en god idé at efterspørge VIP busser...ikke fordi de er særlig VIP men de er lidt dyrere og rigtig behagelige...tror at det var sådan en du kørte med sidst..

Herefter skal du bare tage hen til stoppestedet og vente..voila, 2000 baht sparet (det er alligevel en sjat øl)...

johnhelt
Du tjener vel dine egne penge..saa kan du vel ogsaa selv bestemme hvad de skal bruges paa?
3000 for at kore direkte fra Suvarnabhumi til Korat er da ikke slemt...der er 500 kr (er vel alligvel peanuts i dit samlede feriebudget)
Hvis du skal til Morchit, som det bliver foreslaaet, skal du alligevel bruge omkring 250 til taxi samt omkring 80 for expressway mener jeg at det er. Du er jo en Thai airways mand, saa du skal ogsaa huske paa at du skal igennem hele byen i morgen trafikken, hvis du skal til Morchit. Selv paa expressway skal du regne med i hvert fald 1,5 time..ved det af erfaring da jeg selv korer fra Suvarnabhumi og ind i byen hver morgen. Alternativet er lufthavnstoget til Phaya Thai og derefter BTS til Morchit..men er ikke sjovt med en tung kuffert og diverse!
Efter en langflyvetur ville jeg personligt ikke spare de penge, men det er jo dit valg.
Anyway, god turSmile

Lung Yao
vandango skrev:

Der er utalige busselskaber der kører fra BKK (Mo Chit bus stationen) til Korat (Bogotar/Terminal2), nogle med afgang hver 20min.
(Den du tænker på kunne fx. være denne her:
http://www.nakhon...cur_page=2
)
Konen fortæller nu at de ikke kører mellem Korat og BKK.
Jeg kommer nok forbi bus terminalen een af dagene og jeg skal nok få informationer til dig (og andre interesserede).
.
Redigeret af Lung Yao d. 28/06-2011 13:15
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

johnhelt
Du tjener vel dine egne penge..saa maa du vel ogsaa selv bestemme hvad de skal bruges paa?
Hvis du skal til Morchit, som det blive foreslaaet, skal du regne med 1-1,5 time i morgen trafikken samt i hvert fald 300 til expressway & taxi. Alternativet er lufthavnstoget til Phya Thai og derefter BTS til Morchit..men er vel ikke just nemt med oppakning osv. Husk paa at 500 kr vel alligevel er peanuts i dit samlede feriebudget. Anyway, god tur Smile

Lung Yao
VIP skrev:
vandango skrev:

Hvor hulen finder jeg det transportselskab igen, og hvor går bussen fra?Er der nogen der har et alternativ, bussæderne skal være magelige?

Der er 2 muligheder. Moshit, eller Ekamai. Transport tid til Khorat, ca. 2-3 timer.
Ekamai, ligger tæt ved Sukumvit (trafik) og Moshit mod den gamle lufthavn. Jeg ville vælge Moshit.

For Guds skyld IKKE Ekamai Shock
Du må ikke friste ham for han skal til KORAT ikke Pattaya Angel Rolll
.

vandango
johnhelt skrev:
Du tjener vel dine egne penge..saa maa du vel ogsaa selv bestemme hvad de skal bruges paa?
Hvis du skal til Morchit, som det blive foreslaaet, skal du regne med 1-1,5 time i morgen trafikken samt i hvert fald 300 til expressway & taxi. Alternativet er lufthavnstoget til Phya Thai og derefter BTS til Morchit..men er vel ikke just nemt med oppakning osv. Husk paa at 500 kr vel alligevel er peanuts i dit samlede feriebudget. Anyway, god tur Smile

Noget tyder på at det bliver Mo Chit busstation, når jeg ser billeder på internettet, syntes jeg bare ikke at stationen var så stor, måske ventede jeg inde i et mindre VIP/Business område. Checkede bagagen ind, hvorefter personalet tog det ud i bussen. Måske er der flere indgange terminaler til stationen.

Fik lige at vide, at en billet koster lidt over 500 baht. men med mad, drikke og snacks, er det da billigt.

Jo der skal spares, rejser ofte til min forlovede i Korat hvor jeg bor hos hende, har intet bagage, mit tøj er i hendes hus.

vandango
Lung Yao skrev:
VIP skrev:
vandango skrev:

Hvor hulen finder jeg det transportselskab igen, og hvor går bussen fra?Er der nogen der har et alternativ, bussæderne skal være magelige?

For Guds skyld IKKE Ekamai Shock
Du må ikke friste ham for han skal til KORAT ikke Pattaya Angel Rolll
.

Ha ha ha, den var god, er forlovet nu og Pattaya ligger et godt stykke frem i tiden. Angel

vandango
Bangkok NakornChai Air Bus Terminal

Og selskabet er
http://www.nca.co...

Der var den...........

VIP
vandango skrev:

Og selskabet er

Der var den...........

Bevare's..... skal ikke kloge mig yderligere. Forsøgte blot at hjælpe.

Men, kan ikke tyde ovenstående link da det hele er på thai. Hvor går denne bus fra?

vandango
VIP skrev:
vandango skrev:

Og selskabet er

Der var den...........

Bevare's..... skal ikke kloge mig yderligere. Forsøgte blot at hjælpe.

Men, kan ikke tyde ovenstående link da det hele er på thai. Hvor går denne bus fra?

Fandt dette:

The Nakornchai Air Bus Service also operates from a bus station on Sukhumvit Road just opposite Central Pattaya Road. This company provides luxurious VIP buses to locations such as Chang Mai, Rayong, Buriram, and Ubon.

Og jeg aner ikke hvor det er, men vi rejste åbenbart derfra?

Fruen vil guide mig fra Korat, har sagt at hun ikke skal komme til Bangkok og hente mig denne gang.

Thai´erne ka´ bare det der.
Redigeret af vandango d. 29/06-2011 04:41

VIP
Det ser godt ud!

Lad os høre prisen når du kender den...og så god turMore sick

vandango
Tak VIP.

Fandt også lige dette:

In case that you choose to use buses from Nakornchai Air, they have their own terminal near Morchit2.
Buses leave here first then go to pick up passengers at Morchit2.
It's more comfortable to wait for bus in the air-conditioned room here rather than at polluted Morchit2's platform.

The best way to get here is by taxi so get one and tell the driver that you want to go to Nakornchai.

vandango
VIP skrev:
Det ser godt ud!

Lad os høre prisen når du kender den...og så god turMore sick

Prisen blev 360 baht for en enkeltbillet, og det var ikke 1. class som jeg troede, det var goldclass.

Der var den sædvanlige servering ombord, samt underholdning ved hvert sæde.
Eneste minus er, at det er lidt trangt når man skal ud og ind, sæderne er meget brede, så midtergangen et tilsvarende lille.

Endnu engang fik jeg ikke en returbillet med Nakhonchai Air, og måtte vælge et andet busselskab. Busselskaberne sælger kun billetter på afrejsedagen.

Kan ikke anbefale at rejse til Bangkok på en søndag, der er tusindvis af rejsende mod Bangkok, var skide heldig at få en billet, havde en aftale fra dagen før med en billetsælger.

Ellers havde jeg en pragtfuld tur til Korat.

Spring til debat: