Se indlæg|
Skilsmisse
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 23/06-2011 15:32
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 78 |
Min thai kone og jeg blev i sin tid gift på et lokalt rådhus i Bkk... Ægteskabet holdt desværre ikke og vi blev skilt ved bevilling her i Danmark og hun rejste naturligvis hjem til Thailand igen... Nu har hun så, måske ved et tilfælde, fundet en anden mand fra Danmark som hun også gerne vil giftes med... Men til det formål skal hun jo bruge et dokument fra myndighederne i Thailand der bekræfter at hun er ugift/skilt. Men nede i det varme Thailand står hun stadig opført som gift med mig.. Jeg har hørt rygter om at hun kun kan blive skilt officielt dernede dersom at jeg tager med hende på et rådhus dernede og sammen blive skilt.... Kan det være rigtigt??? livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| madsen1967 |
Lagt på d. 23/06-2011 17:57
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
Det er helt rigtige i skal på den lokale ampure og skilles , men husk at når i gør det så bliver din x nok spurt om hvormeget hun ønsker af dig så pas nu lidt på , det kan blive meget dyrt for dig hvis du ikke har noget på skrift af hende at hun ikke ønsker noget af dig go tur , pt slap jeg med en bil og 150,000 baht og 50% af mit gæsthus ![]() |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 23/06-2011 18:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Mine skilsmissepapirer fra Danmark har da for både min X og mig været nok i Thailand. |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 23/06-2011 22:06
|
|
Madsen vi er jo skilt i Danmark. Og her bor jeg jo ligesom. Skilsmisseforhandlingerne er gennemført og tilendebragt her i Danmark. Men skulle de spørge om det samme i thailand er jeg sikker på at min exkone og jeg finder en løsning på det. Så for mit vedkomne er jeg helt tilfreds. Det er på min ex kones vegne jeg egentlig spørger alle jer til råds.... Kan hun med de danske skilsmissepapirer i hånden gå ind på et ampour i Thailand og der få vores ægteskab ophævet...? Jeg har hørt rygter om at det kun er hvis jeg personligt møder op sammen med hende at hun kan få sin skilsmisse igennem i Thailand. Men ved ikke om det har hold i virkeligheden. livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 24/06-2011 01:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Det mener jeg ikke skulle være nødvendigt, bare hun har jeres skillsmisse papiere, og får dem oversat til først engelsk og derefter thai, skulle hun kunne klare det selv! Min kones ex mand har ikke været med hende i Thailand for at ordne hendes papiere, det klarede hun alene! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 24/06-2011 04:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
larsmand skrev: Madsen vi er jo skilt i Danmark. Og her bor jeg jo ligesom. Skilsmisseforhandlingerne er gennemført og tilendebragt her i Danmark. Men skulle de spørge om det samme i thailand er jeg sikker på at min exkone og jeg finder en løsning på det. Så for mit vedkomne er jeg helt tilfreds. Det er på min ex kones vegne jeg egentlig spørger alle jer til råds.... Kan hun med de danske skilsmissepapirer i hånden gå ind på et ampour i Thailand og der få vores ægteskab ophævet...? Jeg har hørt rygter om at det kun er hvis jeg personligt møder op sammen med hende at hun kan få sin skilsmisse igennem i Thailand. Men ved ikke om det har hold i virkeligheden. Jeg spurgte min kone som kender en del til thai jura, og hun siger at i begge to skal møde op... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 24/06-2011 05:49
|
buster40 skrev: larsmand skrev: Madsen vi er jo skilt i Danmark. Og her bor jeg jo ligesom. Skilsmisseforhandlingerne er gennemført og tilendebragt her i Danmark. Men skulle de spørge om det samme i thailand er jeg sikker på at min exkone og jeg finder en løsning på det. Så for mit vedkomne er jeg helt tilfreds. Det er på min ex kones vegne jeg egentlig spørger alle jer til råds.... Kan hun med de danske skilsmissepapirer i hånden gå ind på et ampour i Thailand og der få vores ægteskab ophævet...? Jeg har hørt rygter om at det kun er hvis jeg personligt møder op sammen med hende at hun kan få sin skilsmisse igennem i Thailand. Men ved ikke om det har hold i virkeligheden. Jeg spurgte min kone som kender en del til thai jura, og hun siger at i begge to skal møde op... I virkelighedens verden, min X og jeg sagde hunden er gift i Thailand og skilt i Danmark, og hun er igen blevet gift i Thailand og jeg har aldrig været med hende, hun havde fået vore skilsmissepapirer oversat. |
|
|
|
| larsmand |
Lagt på d. 24/06-2011 12:38
|
|
Hej alle Tak for jeres svar..... desværre er det jo så som jeg frygtede at jeg ville få lige mange svar med modsat rettede fortegn..... Er der en herinde der kan give mig et korrekt svar.. måske med henvisning til noget lovgivning eller andet??? livet er jagt og kvinder....
|
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 24/06-2011 12:54
|
larsmand skrev: Hej alle Tak for jeres svar..... desværre er det jo så som jeg frygtede at jeg ville få lige mange svar med modsat rettede fortegn..... Er der en herinde der kan give mig et korrekt svar.. måske med henvisning til noget lovgivning eller andet??? Nu tror jeg ikke der er mange her der er inde i Thai lovgivning, men hvis Thailand godkender vielsespapirer fra Danmark, som de jo gør, hvorfor skulle de så ikke godkende skilsmissepapirer? Og som jeg har læst vil du personlig giftes og også tage til Thailand, hvor det som i Danmark er forbudt med bigami. Så pas på hernede, hvis du ikke mener dine skilsmissepapirer er iorden og du har en ny thaikone. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 24/06-2011 14:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
olejensen: Og som jeg har læst vil du personlig giftes og også tage til Thailand, hvor det som i Danmark er forbudt med bigami. Så pas på hernede, hvis du ikke mener dine skilsmissepapirer er iorden og du har en ny thaikone Nu rabler det da vist.-Læs og forstå dog mandens indlæg før du begynder med bigami og alt muligt. Redigeret af AL 48 d. 24/06-2011 14:07 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/06-2011 14:43
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
larsmand skrev: Min thai kone og jeg blev i sin tid gift på et lokalt rådhus i Bkk... Ægteskabet holdt desværre ikke og vi blev skilt ved bevilling her i Danmark og hun rejste naturligvis hjem til Thailand igen... Nu har hun så, måske ved et tilfælde, fundet en anden mand fra Danmark som hun også gerne vil giftes med... Men til det formål skal hun jo bruge et dokument fra myndighederne i Thailand der bekræfter at hun er ugift/skilt. Men nede i det varme Thailand står hun stadig opført som gift med mig.. Jeg har hørt rygter om at hun kun kan blive skilt officielt dernede dersom at jeg tager med hende på et rådhus dernede og sammen blive skilt.... Kan det være rigtigt??? Larsmand, jeg kan ikke se at du har noget problem. Du har dine papirer i orden, saa hvorfor i alverden skulle du bruge penge paa at rejse til Thailand for at hjaelpe din X ? Det er hendes problem at rage kastanierne ud i Thailand, selvom jeg ikke kan se at der at noget at rage ud naar man har et dokument fra Danmark der siger at man er lovformeligt skilt. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 24/06-2011 14:53
|
AL 48 skrev: olejensen: Og som jeg har læst vil du personlig giftes og også tage til Thailand, hvor det som i Danmark er forbudt med bigami. Så pas på hernede, hvis du ikke mener dine skilsmissepapirer er iorden og du har en ny thaikone Nu rabler det da vist.-Læs og forstå dog mandens indlæg før du begynder med bigami og alt muligt. Du min kloge ven al48, hvor mange gange skal man skilles? efter de normale regler er en enkelt skilsmissebevilling iorden om den er thai eller dansk er da underordnet,. tror du ikke? Det er som med giftemål, officielt kan man også kun blive gift een gang. Så læs og forstå svaret. |
|
|
|
| H_Larsen |
Lagt på d. 24/06-2011 16:05
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Jeg havde en arbejdsmand for 6 år siden, som var kommet i en knibe og fik en bøde for bigami. Han blev i 80erne blevet gift i Østtyskland med en østtysk pige og de flyttede til Danmark. I 90erne bliver de skilt i Danmark og sidst i 90erne bliver de begge gift igen med nye partner. Da hans ex-kone så i 2005 skulle have nyt tysk pas gå det op for de tyske myndigheder at de er blevet skilt i Danmark, men skilsmissen er ikke registeret i Tyskland og derfor få de en bøde begge topå omkring kr. 10.000,-, og de var på den tyske ambassade og fik orden i papirerne. Hvordan og hvorledes ovennævnte historie over hovedet kan sammenlignes med den konkrete sag ved jeg ikke noget om. Men jeg kan ikke forstille mig at de kan tvinge nogen til at rejse om på den anden siden af jorden og møde op på et lokalt rådhus, men jeg ved det ikke Larsen |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 24/06-2011 16:09
|
olejensen skrev: AL 48 skrev: olejensen: Og som jeg har læst vil du personlig giftes og også tage til Thailand, hvor det som i Danmark er forbudt med bigami. Så pas på hernede, hvis du ikke mener dine skilsmissepapirer er iorden og du har en ny thaikone Nu rabler det da vist.-Læs og forstå dog mandens indlæg før du begynder med bigami og alt muligt. Du min kloge ven al48, hvor mange gange skal man skilles? efter de normale regler er en enkelt skilsmissebevilling iorden om den er thai eller dansk er da underordnet,. tror du ikke? Det er som med giftemål, officielt kan man også kun blive gift een gang. Så læs og forstå svaret. Min gode olejensen, det er jo nok mig der trænger til nye briller samt et læsekursus. Men hvor nævner Larsmand i sin trådstart og sine indlæg at han skal giftes igen? - Som jeg og sikkert mange andre læser det, er det hans eks-kone (en thai der igen er flyttet til Thailand) som har mødt en ny dansk mand, som hun ønsker at gifte sig med. Det er hende der har problemet, fordi ægteskabet med Larsmand blev opløst i DK. Men som sagt,- jeg kan jo have misforstået det totalt. Hej |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 24/06-2011 16:14
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Jeg blev i sin tid gift i Thailand med min foerste kone (Thai)paa det lokale Amphur. Blev skilt i Danmark og er nu gift igen med en Thai. Det officielle skilsmissebevilling fra Danmark var tilstraekketligt. Ikke nogen grund til at hidkalde kone nr. 1 til Thailand. Men som sagt Larsmand har ikke noget problem. Han kan gifte sig med hvem han vil saagar en Thai og endda i Thailand. Hvis hans X tror hun har et problem saa hende om det og lade hendes nye mand vaere behjaelpelig. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 24/06-2011 16:47
|
AL 48 skrev: olejensen skrev: AL 48 skrev: olejensen: Og som jeg har læst vil du personlig giftes og også tage til Thailand, hvor det som i Danmark er forbudt med bigami. Så pas på hernede, hvis du ikke mener dine skilsmissepapirer er iorden og du har en ny thaikone Nu rabler det da vist.-Læs og forstå dog mandens indlæg før du begynder med bigami og alt muligt. Du min kloge ven al48, hvor mange gange skal man skilles? efter de normale regler er en enkelt skilsmissebevilling iorden om den er thai eller dansk er da underordnet,. tror du ikke? Det er som med giftemål, officielt kan man også kun blive gift een gang. Så læs og forstå svaret. Min gode olejensen, det er jo nok mig der trænger til nye briller samt et læsekursus. Men hvor nævner Larsmand i sin trådstart og sine indlæg at han skal giftes igen? - Som jeg og sikkert mange andre læser det, er det hans eks-kone (en thai der igen er flyttet til Thailand) som har mødt en ny dansk mand, som hun ønsker at gifte sig med. Det er hende der har problemet, fordi ægteskabet med Larsmand blev opløst i DK. Men som sagt,- jeg kan jo have misforstået det totalt. Hej Du har ret jeg har blandet 2 larser sammen, beklager. Men svaret jeg har givet er stadig det samme. |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 24/06-2011 17:07
|
Alt forladt![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.