Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Nye regler for ægtefællesammenføring
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/06-2011 16:57
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Folketinget har den 1. juni 2011 vedtaget nye regler for ægtefællesammenføring. Der vil i løbet af juni 2011 komme detaljerede oplysninger om reglerne for ægtefællesammenføring og nye ansøgningsskemaer her på nyidanmark.dk. Reglerne vil gælde for alle ansøgninger om ægtefællesammenføring, der indgives fra og med den 1. juli 2011. Der bliver tale om følgende ændringer: Indførelse af krav for den herboende ægtefælle, hvis vedkommende er udlænding, om at vedkommende skal opfylde en del de nu gældende regler for at opnå tidsubegrænset opholdstilladelse. Kravet gælder også for de herboende ægtefæller, som allerede har tidsubegrænset opholdstilladelse, men efter de regler som var gældende før den 26. marts 2010. Det betyder, at når Udlændingeservice modtager en ansøgning om familiesammenføring, vil det blive vurderet, om ægtefællen i Danmark kan opnå point efter følgende kriterier: har boet lovligt i Danmark i mindst 4 år ikke har begået kriminalitet (af en vis grovhed) ikke har forfalden gæld til det offentlige ikke har modtaget offentlig hjælp eller social bistand inden for de sidste 3 år har underskrevet en erklæring om integration og aktivt medborgerskab i det danske samfund har bestået Prøve i Dansk 2 eller lign. har arbejdet i Danmark i mindst 2½ år inden for de sidste 3 år, og a. har arbejdet i Danmark i mindst 4 år inden for de sidste 4½ år, eller b. har gennemført en lang videregående uddannelse, en professionsbacheloruddannelse, en erhvervsakademiuddannelse eller en erhvervsrettet ungdomsuddannelse i Danmark, eller c. har bestået Prøve i Dansk 3 eller lign. Indførelse af et pointkrav for ansøger. Pointkravet indebærer, at hvis begge ægtefæller er over 24 år, skal ansøgeren normalt opnå 60 point. Hvis én eller begge ægtefælle er under 24 år, skal ansøgeren normalt opnå 120 point. Pointene opnås på baggrund af en række integrationsrelevante kvalifikationer som bl.a. erhvervserfaring, sprogkundskaber og færdiggjort uddannelse. Tilknytningskravet skærpes således at ægtefællernes samlede tilknytning til Danmark skal være væsentlig større end deres samlede tilknytning til et andet land. Tilknytningskravet ændres både for den herboende ægtefælle og den udenlandske ægtefælle. For ansøgeren stilles der fremover normalt krav om, at man har besøgt Danmark 2 gange, og at man har gennemført et sprogkursus i dansk på A1-niveau. For den herboende ægtefælle betyder det, at der normalt stilles krav om, at vedkommende har haft fast ophold i Danmark i minimum 15 år, og at vedkommende har gjort en indsats for at blive integreret i det danske samfund. Det gælder som hidtil, at tilknytningskravet ikke stilles, hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 28 år, eller hvis vedkommende er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 28 år. Den økonomiske sikkerhedsstillelse forhøjes til 100.000 kr. i (2011-niveau) Sprogkravet i forbindelse med indvandringsprøven skærpes og gebyret for at aflægge den skærpede prøve forhøjes til 3.600 kr. (Det skærpede sprogkrav træder dog først i kraft senere, når den nye prøve er udviklet - formentlig den 1. januar 2012.) Gebyret for at indgive en ansøgning om ægtefællesammenføring forhøjes fra 5.975 kr. til 7.775 kr. Med vedtagelse af disse ændringer vil der for ansøgninger indgivet fra 1. juli 2011 normalt samlet set blive stillet følgende betingelser for en ægtefællesammenføring: Krav til begge ægtefæller: Ægteskabet skal kunne anerkendes – også efter dansk ret For ugifte samlevende skal samlivet have været fast og længerevarende – normalt skal man kunne dokumentere minimum 1½ års samliv på fælles adresse Ægteskabet skal være indgået og samlivet etableret efter begge parters eget ønske Ægteskabet må ikke være indgået eller samlivet etableret med det afgørende formål at opnå opholdstilladelse Krav til den udenlandske ægtefælle: Den udenlandske ægtefælle skal opfylde sin del af tilknytningskravet. Den udenlandske ægtefælle skal opfylde pointkravet om 60 point, hvis begge ægtefæller er over 24 år og 120 point, hvis en eller begge er under 24 år Den udenlandske ægtefælle skal bestå indvandringsprøven Krav til ægtefællen, der allerede bor i Danmark: Ægtefællen må ikke inden for de seneste 10 år være dømt for visse straffelovsovertrædelser mod en tidligere ægtefælle eller samlever Ægtefællen skal påtage sig at forsørge en udenlandsk samlever Ægtefællen skal, hvis vedkommende er udlænding og ikke har opholdstilladelse efter udlændingelovens § 7 og 8 (flygtninge) have haft tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i mere end de sidste 3 år. Ægtefællen skal, hvis vedkommende er udlænding, opfylde del af de gældende betingelser for at opnå tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i Danmark Ægtefællen skal opfylde sin del af tilknytningskravet. Ægtefællen skal være selvforsørgende – det vil sige, at pågældende ikke inden for de seneste 3 år har modtaget ydelser efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven Ægtefællen skal råde over sin egen bolig af rimelig størrelse Ægtefællen skal stille økonomisk sikkerhed på 100.000 til dækning af eventuelle fremtidige udgifter til hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven til den udenlandske ægtefælle. Der vil som hidtil være mulighed for dispensation i visse tilfælde. Læs mere om de nugældende regler for dispensation http://www.nyidan...aeller.htm Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| madsen1967 |
Lagt på d. 09/06-2011 19:00
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 87 |
Jeg skammer mig over Danmark fy for et lorte land |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/06-2011 19:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Ingen holder dig her. Jeg ønsker dig held og lykke med at finde grønnere græsgange. Hvilket bør kunne fratage dig din skam. Jeg håber, du vender tilbage når du har fundet dem, samtidig holder jeg dog ikke vejret imens. En udbredt og til tider kedelig tendens i Danmark er at bitche og erklære "det er samfundets skyld" Dette er et demokrati, hvis man ikke er tilfreds, så må man gøre noget, fremfor at sidde og hælde vand ud af ørene. Jeg giver ikke en potte p.. for dem der bare sidder og brokker/klynker/piver uden at at have det ringeste tiltag til at gøre noget som helst for at ændre tilstandene. Redigeret af rinpoche d. 09/06-2011 19:23 |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 09/06-2011 19:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
madsen1967 skrev: Jeg skammer mig over Danmark fy for et lorte land Du kan jo" bare flytte til et bedre land Good Luck ![]() |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 10/06-2011 03:03
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Robert Kronberg skrev: Folketinget har den 1. juni 2011 vedtaget nye regler for ægtefællesammenføring. Der vil i løbet af juni 2011 komme detaljerede oplysninger om reglerne for ægtefællesammenføring og nye ansøgningsskemaer her på nyidanmark.dk. Reglerne vil gælde for alle ansøgninger om ægtefællesammenføring, der indgives fra og med den 1. juli 2011. Der bliver tale om følgende ændringer: Indførelse af krav for den herboende ægtefælle, hvis vedkommende er udlænding, om at vedkommende skal opfylde en del de nu gældende regler for at opnå tidsubegrænset opholdstilladelse. Kravet gælder også for de herboende ægtefæller, som allerede har tidsubegrænset opholdstilladelse, men efter de regler som var gældende før den 26. marts 2010. Det betyder, at når Udlændingeservice modtager en ansøgning om familiesammenføring, vil det blive vurderet, om ægtefællen i Danmark kan opnå point efter følgende kriterier: har boet lovligt i Danmark i mindst 4 år ikke har begået kriminalitet (af en vis grovhed) ikke har forfalden gæld til det offentlige ikke har modtaget offentlig hjælp eller social bistand inden for de sidste 3 år har underskrevet en erklæring om integration og aktivt medborgerskab i det danske samfund har bestået Prøve i Dansk 2 eller lign. har arbejdet i Danmark i mindst 2½ år inden for de sidste 3 år, og a. har arbejdet i Danmark i mindst 4 år inden for de sidste 4½ år, eller b. har gennemført en lang videregående uddannelse, en professionsbacheloruddannelse, en erhvervsakademiuddannelse eller en erhvervsrettet ungdomsuddannelse i Danmark, eller c. har bestået Prøve i Dansk 3 eller lign. Indførelse af et pointkrav for ansøger. Pointkravet indebærer, at hvis begge ægtefæller er over 24 år, skal ansøgeren normalt opnå 60 point. Hvis én eller begge ægtefælle er under 24 år, skal ansøgeren normalt opnå 120 point. Pointene opnås på baggrund af en række integrationsrelevante kvalifikationer som bl.a. erhvervserfaring, sprogkundskaber og færdiggjort uddannelse. Tilknytningskravet skærpes således at ægtefællernes samlede tilknytning til Danmark skal være væsentlig større end deres samlede tilknytning til et andet land. Tilknytningskravet ændres både for den herboende ægtefælle og den udenlandske ægtefælle. For ansøgeren stilles der fremover normalt krav om, at man har besøgt Danmark 2 gange, og at man har gennemført et sprogkursus i dansk på A1-niveau. For den herboende ægtefælle betyder det, at der normalt stilles krav om, at vedkommende har haft fast ophold i Danmark i minimum 15 år, og at vedkommende har gjort en indsats for at blive integreret i det danske samfund. Det gælder som hidtil, at tilknytningskravet ikke stilles, hvis den herboende ægtefælle har haft dansk statsborgerskab i over 28 år, eller hvis vedkommende er født og opvokset i Danmark eller kommet til Danmark som mindre barn, og har opholdt sig lovligt i Danmark i over 28 år. Den økonomiske sikkerhedsstillelse forhøjes til 100.000 kr. i (2011-niveau) Sprogkravet i forbindelse med indvandringsprøven skærpes og gebyret for at aflægge den skærpede prøve forhøjes til 3.600 kr. (Det skærpede sprogkrav træder dog først i kraft senere, når den nye prøve er udviklet - formentlig den 1. januar 2012.) Gebyret for at indgive en ansøgning om ægtefællesammenføring forhøjes fra 5.975 kr. til 7.775 kr. Med vedtagelse af disse ændringer vil der for ansøgninger indgivet fra 1. juli 2011 normalt samlet set blive stillet følgende betingelser for en ægtefællesammenføring: Krav til begge ægtefæller: Ægteskabet skal kunne anerkendes – også efter dansk ret For ugifte samlevende skal samlivet have været fast og længerevarende – normalt skal man kunne dokumentere minimum 1½ års samliv på fælles adresse Ægteskabet skal være indgået og samlivet etableret efter begge parters eget ønske Ægteskabet må ikke være indgået eller samlivet etableret med det afgørende formål at opnå opholdstilladelse Krav til den udenlandske ægtefælle: Den udenlandske ægtefælle skal opfylde sin del af tilknytningskravet. Den udenlandske ægtefælle skal opfylde pointkravet om 60 point, hvis begge ægtefæller er over 24 år og 120 point, hvis en eller begge er under 24 år Den udenlandske ægtefælle skal bestå indvandringsprøven Krav til ægtefællen, der allerede bor i Danmark: Ægtefællen må ikke inden for de seneste 10 år være dømt for visse straffelovsovertrædelser mod en tidligere ægtefælle eller samlever Ægtefællen skal påtage sig at forsørge en udenlandsk samlever Ægtefællen skal, hvis vedkommende er udlænding og ikke har opholdstilladelse efter udlændingelovens § 7 og 8 (flygtninge) have haft tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i mere end de sidste 3 år. Ægtefællen skal, hvis vedkommende er udlænding, opfylde del af de gældende betingelser for at opnå tidsubegrænset (permanent) opholdstilladelse i Danmark Ægtefællen skal opfylde sin del af tilknytningskravet. Ægtefællen skal være selvforsørgende – det vil sige, at pågældende ikke inden for de seneste 3 år har modtaget ydelser efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven Ægtefællen skal råde over sin egen bolig af rimelig størrelse Ægtefællen skal stille økonomisk sikkerhed på 100.000 til dækning af eventuelle fremtidige udgifter til hjælp efter lov om aktiv socialpolitik eller integrationsloven til den udenlandske ægtefælle. Der vil som hidtil være mulighed for dispensation i visse tilfælde. Læs mere om de nugældende regler for dispensation http://www.nyidan...aeller.htm Selv jeg der er foedt i Danmark og har boet her i alle aar fra 1968 kan snart ikke vaere Danskerr hvis de begynder at tjekke om man har rene danske raader i de sidste 5 generationer ![]() |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 10/06-2011 08:30
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Prøv så lige og læs det her, det er en af grundende til de prøver at lave de forskellige regler. At de så mange gange også rammer de forkerte, der kan man jo så takke eu for at vi ikke selv kan lave vores egne regler og love. http://www.bt.dk/...i-faengsel Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/06-2011 09:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
sony skrev: Prøv så lige og læs det her, det er en af grundende til de prøver at lave de forskellige regler. At de så mange gange også rammer de forkerte, der kan man jo så takke eu for at vi ikke selv kan lave vores egne regler og love. http://www.bt.dk/...i-faengsel Kan du ikke lige forklare, hvad i alverden EU har med det at gøre? EU er slet ikke nævnt i artiklen, tværtimod er der nævnt, at der er tale om dansk tradition. Bortset fra det, så forstår jeg slet ikke harmen over, at man får pension, selvom man er indsat. Man skal jo stadig betale husleje, forsørge børn osv. - og man skal såmænd også betale for at være indsat. Men ellers har du helt ret. Når det skal være så svært alle, så er det fordi man ikke kan gøre det svært alene for dem, som visse politikere ikke ønsker ind i landet. Og det skyldes såvel danske regler som internationale konventioner - nej ikke kun EU, men i allerhøjeste grads FN's menneskerettighedskonvention. Personligt har jeg det godt med, at vi har de konventioner, og jeg ville ønske, at vi ikke havde politikere, der konstant forsøger at omgå dem. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/06-2011 09:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Nu er lige netop reglerne for tildeling af sociale ydelser jo ikke reguleret i TEUF ("EU").. Men ellers er det fuldstændigt rigtigt at vi ved tiltrædelsen har afgivet suverænitet. Personligt ærgrer det mig helt ned i det dybeste helvede, at det er nødvendigt med alle disse stramninger. Det er jo en reaktion på at det desværre er nødvendigt at skære ind til benet, for at forsøge at vende en negativ udvikling. Man kunne fristes til at spørge de her meget "skamfulde" skribenter om løsningen, idet det er flovt at være dansker nu, ville være en bedre løsning at åbne Danmarks grænser på vid gab? Eller som "partiet-for-ring-i-næsen" (liste Ø) går ind for, nemlig en grænseløs verden (ingen national territorier) og ingen ”kapitalistisk” privatret eller (borgerlige) frihedsrettigheder. Vi er vel enig i, at man ikke kan vedtage lovgivning rettet udelukkende mod "muslimer" eller "ghetto-homies" (Det ville være en eklatant overtrædelse af EMRK, som selv de mest indædte "nationalister" i DK dog ikke har til hensigt at overtræde...) Et lokkende alternativ ville være at lade alle de, som kan forsørge sig selv bosætte sig her. DVS. at de ikke ville belaste "fælleskassen". Men problemet med den negative indvandring er jo ikke udelukkende af økonomisk karakter. Jeg er bange for, at med en sådan model ville vi virkelig få et Danmark, der var splittet. Så istedet for at sidde og flove sig, må man vel selv komme med realiserbare løsninger.?? Redigeret af sudsakhon d. 10/06-2011 09:58 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 10/06-2011 10:41
|
puha sudsakhon Du må ikke give mig sådan nogle chock at komme til at nævne liste ø, men en god betegnelse du gav dem![]() Kim nej der står ikke noget om eu i den artikel, men alle og enhver ved da at vi ikke kan lave noget heri vores lille smørhul uden vi skal spørge eu til råds. Bare se hvordan de griner af os i tyskland (og med god grund) over vi vil lave grænseovervågning. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/06-2011 10:47
|
|
Man kunne fristes til at spørge de her meget "skamfulde" skribenter om løsningen, idet det er flovt at være dansker nu, ville være en bedre løsning at åbne Danmarks grænser på vid gab? Lad mig først understrege, at jeg ikke er voldsomt inde i problemerne med ægtefællesammenføring, da det ikke er aktuelt for mig. Men jeg kan ikke se, at åbning for at man kan få ægtefællen til Danmark er at åbne grænserne på vid gab. Det er trods alt et fåtal, der gifter sig med en udlænding. Man kan påstå, at selv et fåtal bliver et stort tal på langt sigt, og det er vel først og fremmest de mere eller mindre arrangerede ægteskaber blandt indvandrere, man har villet til livs. Altså hvor en bosiddende indvandrer henter en ægtefælle fra sit oprindelsesland. Vi har allerede love, der skal sikre de unge mod at blive gift mod deres vilje. Det er nok det vigtigste tiltag. Ikke kun for at forhindre indvandring, men i mine øjne i endnu højere grad for at undgå at påtvinge unge en ægtefælle, som de reelt ikke ønsker. Man kan så diskutere, hvordan man bedst afgør, om et ægteskab er arrangeret mod den unges vilje. Herudover vil jeg mene, at det vigtigste er at få integreret den sammenførte i det danske samfund. Det vil i de uønskede tilfælde måske betyde, at næste generation ikke henter deres ægtefælle i udlandet. I de sidste mange år har man modarbejdet integrationen ved at tale om "dem" og "os". Det er fremmedgørelse, ikke integration. Jeg synes, det er helt tosset, at man ikke kan blive forelsket i en udlænding og så få vedkommende med til Danmark. I gamle dage kunne familien modsætte sig et ægteskab, hvilket førte til mange ulykkelige skæbner. Og det kan de fleste i dag vel se, var noget skidt. Nu har staten indtaget den rolle. Jeg ønsker hverken staten eller familiens indblanding i hjertets affærer. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/06-2011 10:52
|
|
sony skrev: Kim nej der står ikke noget om eu i den artikel, men alle og enhver ved da at vi ikke kan lave noget heri vores lille smørhul uden vi skal spørge eu til råds. Bare se hvordan de griner af os i tyskland (og med god grund) over vi vil lave grænseovervågning. Så lad være med at give EU skylden for noget, de ikke har med at gøre. Den slags grundløse beskyldninger er med til at udvande de tilfælde, hvor man måske netop kan give EU skylden for noget. Grænseovervågningen er derimod en EU-sag. I det tilfælde (og flere andre) er jeg nu glad for, at vi har EU til at bremse tossestreger fra diverse lande. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 10/06-2011 10:54
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Eller som "partiet-for-ring-i-næsen" (liste Ø) går ind for, nemlig en grænseløs verden (ingen national territorier) og ingen ”kapitalistisk” privatret eller (borgerlige) frihedsrettigheder. Nu er liste Ø vel ligeså demokratisk valgt som liste O, så jeg forstår ikke forargelsen over at DF kaldes mindre pæne ting, når man samtidig mener at den modsatte grøft gerne må kaldes underlige ting. Så hvis "partiet-for-ring-i-næsen" er en god betegnelse for det yderste venstrefløj, hvad er så en go betegnelse for den yderste ekstreme højrefløj? |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 10/06-2011 11:02
|
Ja OJ det har du ret i det et lovligt valgt parti, men gudske lov de intet har at skulle sige for så havde vi haft alle burkaerne heroppe og alle flygtninge fra hele verden. Det jo let for et parti at bare love guld og grønne skove når de ikke har noget at have det i. Det går da først helt galt for danmark hvis de får magten, puha jeg tør sgu ikke tænke tanken til ende. Kim jeg opgiver dig du vil åbenbart ikke se at vi er styret fra eu. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 10/06-2011 11:15
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
sudsakhon skrev: Nu er lige netop reglerne for tildeling af sociale ydelser jo ikke reguleret i TEUF ("EU" .. Men ellers er det fuldstændigt rigtigt at vi ved tiltrædelsen har afgivet suverænitet.Personligt ærgrer det mig helt ned i det dybeste helvede, at det er nødvendigt med alle disse stramninger. Det er jo en reaktion på at det desværre er nødvendigt at skære ind til benet, for at forsøge at vende en negativ udvikling. Man kunne fristes til at spørge de her meget "skamfulde" skribenter om løsningen, idet det er flovt at være dansker nu, ville være en bedre løsning at åbne Danmarks grænser på vid gab? Eller som "partiet-for-ring-i-næsen" (liste Ø) går ind for, nemlig en grænseløs verden (ingen national territorier) og ingen ”kapitalistisk” privatret eller (borgerlige) frihedsrettigheder. Vi er vel enig i, at man ikke kan vedtage lovgivning rettet udelukkende mod "muslimer" eller "ghetto-homies" (Det ville være en eklatant overtrædelse af EMRK, som selv de mest indædte "nationalister" i DK dog ikke har til hensigt at overtræde...) Et lokkende alternativ ville være at lade alle de, som kan forsørge sig selv bosætte sig her. DVS. at de ikke ville belaste "fælleskassen". Men problemet med den negative indvandring er jo ikke udelukkende af økonomisk karakter. Jeg er bange for, at med en sådan model ville vi virkelig få et Danmark, der var splittet. Så istedet for at sidde og flove sig, må man vel selv komme med realiserbare løsninger.?? Jeg synes det er lidt for nemt bare at sige, at folk skal komme med realiserbare løsninger. Man har vel ret til at mene at stramningerne er helt uden proportioner uden man samtidig skal levere den gyldne løsning. Men du har selvfølgelig ret i, at det ville da være konstruktivt at komme med forslag til hvordan man skulle skrue reglerne sammen. Kan du forklare hvorfor det er nødvendigt at hæve garantibeløbet? Man har ikke gjort sig den ulejlighed at undersøge om og i hvilket omfang de bliver brugt. Det er politisk makværk at træffe beslutninger på sådant et grundlag. Og hvad med stramningerne af indvandringsprøven? Den er indført for under 1 år siden og man gider ikke engang løfte en finger for at evaluere om den har den ønskede effekt eller hvordan den evt. kan forbedres. Er formålet ikke at få indvandrerne integreret i det danske samfund? Det er da at lovgive med hovedet under armen efter min mening. Jeg synes det er utroligt, at Danmark som har verdens strengeste regler for indvandring, stadig har behov for at lave yderligere tiltag for at lukke fremmede ude. Og her taler vi altså om familiesammenføring med danske ægtefæller. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/06-2011 11:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Ja, liste Ø er et lovligt valgt forbund.. Det er liste O også. Personligt mener jeg at man kan kalde dem hvad man vil. Jeg vil undlade at finde på gode dækkende betegnelser for den yderste højrefløj, da det nok kræver at man bliver enige om hvilke partier der hører hjemme i denne kategori. DF er jo kun ”på yderste højre” i en del af deres partiprogram. (Indvandrer og EU holdninger). Dog bør man lade være at anvende faste begreber som skældsord om et parti. Hvor uenig man end er med DF, er de ikke nazister. (og deres holdninger er heller ikke nazistiske) Og man lan sige mange grimme ting om den yderste venstrefløj, rødfascister en nok bedst dækkende, men stalinister er de næppe...osv- Personligt så jeg meget gerne et Folketing, hvor hverken liste O eller Ø var repræsenteret. Men det er min personlige holdning. De er forfærdelige på hver deres måde. Det betyder ikke, at man ikke skal gøre noget radikalt ved problemerne. Noget helt andet er spørgsmålet om EU: Kim Ludvigsen beskrev faktisk det forhold ganske rammende.. Så lad være med at give EU skylden for noget, de ikke har med at gøre. Den slags grundløse beskyldninger er med til at udvande de tilfælde, hvor man måske netop kan give EU skylden for noget. Jeg kan godt se problemet. Vi ER dæleme styret af EU. Men det er et fællesskab vi har valgt. (Jeg skal undlade at kede med rækkevidden af ”Grundlovssagen” hvorefter der retligt er taget stilling til spørgsmålet ) Man bør nok bruge krudtet på at forbedre vores stilling indenfor dette fællesskab.. Helt konkret (personlig holdning) kunne man starte med at styrke Schengen samarbejdet, og komme væk fra den der forbeholdspolitik. |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 10/06-2011 11:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Personligt ærgrer det mig helt ned i det dybeste helvede, at det er nødvendigt med alle disse stramninger. Det er jo en reaktion på at det desværre er nødvendigt at skære ind til benet, for at forsøge at vende en negativ udvikling. Hvad er det for en negativ udvikling ? Det blev der allerede sat en effektiv stopper for, allerede for omkring 10 år siden, da regeringen kom til og indførtemed nye og meget hårde stramninger dengang. I de sener år er der stort set ingen, fra mellemøsten og Afrika der kommet til Danmark på FS. Problemet er DF skal til valg nu og de har sort set ikke noget de kan sælge til deres snæversynet vælger, for de har fået det de kom efter, så der et tom rum nu, men de skal jo også vælges igen. Så hvad gør nu, køre med samme strategi og køre i samme rille med nye stramninger, konsekvenser og opfinder nogle problemer med problem tilstrømningen. men der stort set ingen og det ved venstre og konservativ også godt men så læge DF danser efter deres pind, så taler de dem bare efter munden. Det eneste der sker med de nye stramninger er der forhindrer dansker i at bo med deres udenlandske ægtefælde i Danmark frem over, synd og pinlig for Danmark ! Hvis man indførte en viden test som man skulle bestå, for at kunne få lov at stemme i Danmark, så vil DF falde uden for spærregrænsen. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 10/06-2011 11:32
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
->Larschr5 - kunne ikke være mere enig ! Jeg tror egentlig ikke at man fra politisk side har noget særligt imod FS med etnisk dansker og 3. lands udlændinge - men i deres iver efter at "gøre noget" strikker de love & forordninger sammen på stribe der rammer med spredhagl & sjældent netop dem de sigter på.... Jeg synes da også at der er noget forkert i at en somalisk flygtning kan få FS med hele familien & så iøvrigt leve livet i DK med supprt fra den danske stat.... lige såvel som jeg synes det er dybt latterligt at man stort set skal kunne tale dansk for at opnå FS hvis man "bare" er alm. dansker - det er jo ikke statsborger skab man søger om !! Og selvom jeg havde de vise sten til at lave en fair FS ordning - og at jeg fik en politiker i tale - er jeg ret sikker på det alligevel aldrig ville nå videre, da alle udlændinge aftaler bliver brugt til at handle med DF for at få andre aftaler i hus... |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 10/06-2011 12:32
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Ja så er der gang i det store vrøvleri, Ja OJ det har du ret i det et lovligt valgt parti, men gudske lov de intet har at skulle sige for så havde vi haft alle burkaerne heroppe og alle flygtninge fra hele verden. Sony kender du antallet af flygtninge og burkaer i hele verden samt hvor mang Km2 Danmark er stor? Og selvfølgelig hjælper DFs politik med stramninger på F/S når det handler om flygtninge ![]() |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 10/06-2011 12:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
olejensen skrev: Ja så er der gang i det store vrøvleri, Ja OJ det har du ret i det et lovligt valgt parti, men gudske lov de intet har at skulle sige for så havde vi haft alle burkaerne heroppe og alle flygtninge fra hele verden. Sony kender du antallet af flygtninge og burkaer i hele verden samt hvor mang Km2 Danmark er stor? Og selvfølgelig hjælper DFs politik med stramninger på F/S når det handler om flygtninge ![]() øøøh såvidt jeg ved er flygtninge noget helt helt andet ! De skal ikke stille garanti etc. |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 10/06-2011 16:15
|
olejensen skrev: Ja så er der gang i det store vrøvleri, Ja OJ det har du ret i det et lovligt valgt parti, men gudske lov de intet har at skulle sige for så havde vi haft alle burkaerne heroppe og alle flygtninge fra hele verden. Sony kender du antallet af flygtninge og burkaer i hele verden samt hvor mang Km2 Danmark er stor? Og selvfølgelig hjælper DFs politik med stramninger på F/S når det handler om flygtninge ![]() Nå ja når du ikke kan se jeg har ret så er det i dine øjne noget vrøvl. Det havde jeg helt glemt med dig så slut herfra. Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.