Se indlæg
 Udskriv debat
Pind blæser på advarsler mod udlændingesortering
Nirvana

http://politiken....290488.ece

Come As You Are

Lung Yao
Bare roligt, han falder også nok snart af PINDen, som hans forgænger gjorde. Tuttelu Tralla Rolll

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

b_j3ns3n
det kan da kun give problemer..
godt for dem som falder ind under de måske kommende regler, men elendigt og super racistisk fundet på..Angry
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Nirvana
Lung Yao skrev:
Bare roligt, han falder også nok snart af PINDen, som hans forgænger gjorde. Tuttelu Tralla Rolll

.

Det kan vi kun håbe på
Come As You Are

vagt
Søren Pind tænker sig ikke om. Dette forslag kommer til at koste ham det bliver dyrt.
Venlig hilsen
Per Olsen

natty
Søren Pind blev godt nok grillet her til aften i DR2 Deadline af Johanne Smith fra Enhedslisten og Anita Bay fra Politiken.
Som Johanne spurgte men aldrig fik svar på, det handler i bund og grund om danske statsborgere som bliver forelskede og ønsker at være sammen med deres kære i Danmark, hvorfor skal en Japansk statsborger ikke lære dansk på 3 måneder, men det skal en argentinsk? Er det mon nemmere for japaneren at lære dansk end for argentineren?
Han kaldte også det nuværende system for bureaukratisk, men det skal åbenbart kun afskaffes for nogle.
Ren diskrimation og apeitheit.
Lighed for loven har der måske aldrig været, men mere udtalt bliver det dag for dag at det ikke eksisterer.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

jesperfrb
100% enig, der kom aldrig et svar!
Søren Pind falder snart af PINDEN!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

natty skrev:
Søren Pind blev godt nok grillet her til aften i DR2 Deadline af Johanne Smith fra Enhedslisten og Anita Bay fra Politiken.
Som Johanne spurgte men aldrig fik svar på, det handler i bund og grund om danske statsborgere som bliver forelskede og ønsker at være sammen med deres kære i Danmark, hvorfor skal en Japansk statsborger ikke lære dansk på 3 måneder, men det skal en argentinsk? Er det mon nemmere for japaneren at lære dansk end for argentineren?
Han kaldte også det nuværende system for bureaukratisk, men det skal åbenbart kun afskaffes for nogle.
Ren diskrimation og apeitheit.
Lighed for loven har der måske aldrig været, men mere udtalt bliver det dag for dag at det ikke eksisterer.

http://vpodcast.d...222955.mp4

sudsakhon
Det er ikke svært at se Hr. Pind's vanskeligheder.

Specielt for der ingen sammenhæng er mellem de muligheden for en succesfuld integration af f.eks. de to nævnte nationaliteter: Argentina og Japan.

Det kan virke absurd med denne klassificering, idet der jo næppe kan opstilles ”retfærdige” kriterier på forhånd.

Det kan også virke absurd, at det skal være nødvendigt med denne slags regler.

Man kunne jo vende problemet lidt om, og i stedet spørge:

Hvad skal der så til for at stoppe den negative indvandring?

Problemet er jo heller ikke den helt almindelige ægtefællesammenføring, hvor to forelskede gerne vil bo sammen.

Men vi har en social tiggende bombe i ghettoområderne omkring i Danmark, hvor generation efter generation af utilpassede, stærkt socialt og kulturelt afsporede befolkningsgrupper sjovt nok ikke gifter sig med hinanden her i landet, men stort set altid med en som hentes herop fra det oprindelige hjemland.

Det er da tankevækkende, at trafikken altid går den vej. Det er sikkert godt og økonomisk trygt at bo i Danmark, men ellers er det jo også tankevækkende at alle de "utilfredse" vælger at stifte familie her.. Igen stort set altid med en som hentes herop fra det oprindelige hjemland.

Derved knækkes den sociale arv aldrig, og problemerne øges år efter år.

Problemet løses jo næppe ved at lade Enhedslisten sætte dagsordenen for indvandringen.

Men hvad skal der så til?
Redigeret af sudsakhon d. 26/05-2011 09:45

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
bruno
Hvad skal der så til for at stoppe den negative indvandring?

Jeg tror det her er kernen i uenigheden er. Der kom under 1000 person til landet fra mellemøsten og Afrika sidste år der er faktisk fære fra Somalia i landet nu, end sidste år.
DF siger jo også selv at 24 års reglen har været meget effektiv de sidste 10 år.
Hvad er problemet ?
Hvorfor bruge så meget krudt på det ?

Fordi der er stemmer i det, ikke andet.

Dem der betaler pisen for det valg tema, er dansker der bla gifter sig med fra Thailand. Thaier var dem der kom flest af sidste år.

http://gj-blog.dk/
sudsakhon
Enig i, at der er helt almindelige familier, der betaler prisen. Det fremgår også ganske tydeligt af mit indlæg.

Hvad er problemet så?

Det er, at på trods af at 24 års reglen har virket, er det tilsyneladende nødvendigt med et tiltag, der kommer de forudsigelige problemer i forkøbet.

Man kan kalde det signalpolitik, eller valgkuller.

Men er man ikke i regering kan man ikke ændre noget.

Problemet blafrer stadig i vinden.. Hvad gør man så reelt, når regeringens indsats ikke kan accepteres?

lader Enhedslisten få indflydelse..? Det skal nok hjælpe

bruno
At lade Enhedslisten komme til, er vel det samme som at behandle sine sår med saltsyre.
Jeg gider dog heller ikke at gå til lægen og få behandlet de sår der næsten er helet. Så vil jeg heller bruge tiden på de problemer der langt støre. Tro mig det er der i Danmark.

http://gj-blog.dk/
olejensen
Mon dog enhedslisten kan gøre det dårligere end.

Nu har der været VK-O flertal i ca 10 år, og som det ses har det intet godt medført, hvis man skal tro på indlægene.

Men nu får vi nok en grænsebom, som hjælper lige så lidt som hvad der er lavet indtil nu, men det giver nok et par stemmer, men stopper ikke mange problemer med 2-3 g er.

Man kan ikke blæse og have mel i munden, så vil man EU og det vidtåbne samfund som næsten alle politiske partier går ind for, ja så må man nok se Danmark helt styret fra Brussel om ganske få år.

Så nytårstalen bliver nok om en 10 - 12 år holdt af Barroso eller Messersmidt og ikke af Margrethe eller Frederik.

Så længe leve kongeriget Danmark.

sudsakhon
Det er sjovt at læse, at man ikke mener at regeringen har gjort nok, samtidig med at man er uenig i stramningerne.

En udmeldelse af EU kunne være en løsning.
Men indtil det kunne være en realitet, må man jo skadebegrænse så godt muligt.

Men hvis det sker med Enhedslisten ved styrepinden kan man vinke farvel til demokratiet som vi kender det. Ja, og privat ejendomstet og farvel til grænser og nationalstater.

(Sammenligningen med saltsyre og partiet-for-ring-i-næsen som sårrensende middel og ansvarligehed for indvandringen trak dagens store grin.. Grin )

Dog synes jeg at de omtalte problemer er temmelig store. men det er måske fordi jeg indtil for 2 år siden har boet lige midt i suppedasen. Og det var forfærdelige forhold jeg konkret skulle tage stilling til dagligt.

olejensen
sudsakhon

ja nu lavede man en 24 års regel, og hvor hjalp det meget på F/S, men intet på problemerne og man fortsætter med stramninger på F/S.

Men samtidig vælter unge 2 - 3 g rundt i bander og skyder vild omkrig sig, sådan lidt frit slag og efter min menig er det her problemet er og ikke om Karl, Hans og Børge får en kone fra Thailand.

For nu har de dygtige strammet op så f,eks det idag næsten er umulig at blive gift og bo i Danmark med en ægtefælle fra Thailand.

Så mon så ikke problemet med alle bander og kriminelle er løst og særligt, hvis vi igen kan se om der smugles cigaretter og spiritus til landet, så godt med nogle bomme.

Hvad det så hjælper på 2-3g problemet er nok et spørgsmål.

Og husk det er ikke stramninger på F/S området regeringen med deres lille hjælper ikke har lavet nok af, men danmarks problemer med dem der er lukket ind og som aldrig er integreret, som frit nærmest kan gøre som det passer dem.

Så det kunne næsten ikke gøres dårligere, heller ikke af enhedslisten.

sudsakhon
Du blander vist tingene rigtigt grundigt sammen.

At man strammer op omkring F/S er jo netop et udslag på problemet som du selv så malende beskriver.

Dermed opnår man, om ikke andet, at mindske den negative indvandring.

Det er desværre strammet så meget, så det generelt er svært at blive familiesammenført. men det som du mener burde gøres, er måske et stop for alle muslimer ?

Det er da muligt, at der er nogen, der ville glæde sig over sådan en lov, men den har ingen gang på jord.

Man skal vist være overordentlig naiv, hvis man forestiller sig, at problemet med de utilpassede indvandrere ikke har været forsøgt løst i lang tid.

Hvad skulle have været gjort, som ikke har været forsøgt??

Så vidt jeg kan læse i statistisk indsamlet politisk data, er stort set alle tiltag på at løse problemet med de utilpassede indvandrere blevet mødt med et hylekor af protester.

Hver gang man ville stramme på det retspolitiske område, har der været taktfast klagesang fra oppositionen. De hyler om blokpolitik, men ville næppe være med til noget alligevel.

Da jeg kan læse af dit indlæg, at du også er utilfreds med indsatsen, må du jo selv fortælle hvad der så ville have løst problemet. Du må åbenbart side og brænde inde med den forkromede løsning.

Allerede i mit indledende indlæg, efterlyste jeg alternative løsninger på problemerne, idet det er så nemt bare at være imod.

Og som anført, jeg er skam heller ikke glad for de nye stramninger, men jeg kan ikke se anden udvej.
Jeg sidder nemlig, desværre, ikke og brænder inde med den forkromede løsning..

olejensen
Du blander vist tingene rigtigt grundigt sammen.

At man strammer op omkring F/S er jo netop et udslag på problemet som du selv så malende beskriver.

Dermed opnår man, om ikke andet, at mindske den negative indvandring.

Ja men det er da godt du så ikke blander tingene sammen, men helt klart og tydeligt bare giver udtryk for at stramninger så en ægtefælle fra udlandet ikke skal være velkommen i Danmark.

Men jeg tror stadig ikke på at en thai ikke kan F/S giver gode 2-3 g bandemedlemmer.

Men der kommer selvfølgelig ingen 2 g Dansk/thai så på langt sigt, kan der måske blive renset ud.

Dejligt med friheden til at kunne vælge en ægtefælle man ønsker og bosætte sig hvor man ønsker.

sudsakhon
@olejensen

Prøv lige at læse det jeg har skrevet igen..

Bare mens du ikke bliver distraheret, så du ikke får læst teksten

Det du skriver giver desværre ingen mening..

Jeg kan med min bedste vilje ikke se din sammenhæng.

Men er da stadig interesseret i at høre hvad der så skal gøres..

Når man nu ikke kan stramme udelukkende for muslimer (det regner jeg med er ret indlysende)

Bjarne
Det er uprofessionelt politiker-arbejde i særklasse, vi har været og stadig er vidner til. Pind gør det så ikke en pind bedre. Nu når vi helt ud på vanvidets overdrev.
Det kan sgu' da ikke være så svært:
Ved indrejse/indflytning i Dannevang erklærer du at kunne klare dig selv økonomisk, kende forskel på dit og mit, skæg og snot og er bekendt med, at overtrædelse medfører et spark i bagperronen. Sanktionen starter ved butikstyveri og stikvåben større end en 3-i-1'er. Udsparkningen er ikke til diskussion, men gælder kun for den pågældende person. Eventuel familie kan blive, hvis den har lyst til det og i øvrigt formår at klare sig selv.
Folk der kan klare sig selv og i øvrigt opfører sig efter regler, vedtægter og forordninger, er velkomne. De må også gerne sende bud efter familien, men samme regler gælder alle.
Det kræver et samspil mellem retsplejeloven og integrationsloven. Men så lav det dog for helv..., politikere. I har bunker af højtbetalte jurister til det grove.
Og i øvrigt er jeg i det store hele enig med Ole Jensen. Interessant om Ole Jensen også er nogenlunde enig med mig?

olejensen
ja Bjarne i det store hele, men problembarnet EU, burde tilbage til EF, så vi kun er en handelssammenslutning, og ikke som nu hvor det er en politisk magtfaktor politikerne har fået flikket sammen.

Vel mest til gode pensioner og ikke for den danske befolkning.

Spring til debat: