Se indlæg|
Købe billet til kæreste i Thailand
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 21/05-2011 19:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
Hvordan køber man rent praktisk en tur/retur billet Bangkok-Kbh. til sin kæreste når hun befinder sig i Thailand? Evt. hjælp til at finde en god pris vil være påskønnet. Ved godt at de kan fås billigere, men mine krav er at det skal være en direkte forbindelse og at det skal være med SAS eller Thai Airways. Så må det koste lidt ekstra. På forhånd tak. |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 21/05-2011 19:41
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Du kan købe den på nettet, måske ikke alle selskaber. Du sætter bare afrejse lufthavn som Bangkok. Thai Travel på halmtorvet kan også være behjælpelig. Thai Integration vil formentlig også kunne hjælpe jer. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/05-2011 21:32
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
larschr5 skrev: Hvordan køber man rent praktisk en tur/retur billet Bangkok-Kbh. til sin kæreste når hun befinder sig i Thailand? Evt. hjælp til at finde en god pris vil være påskønnet. Ved godt at de kan fås billigere, men mine krav er at det skal være en direkte forbindelse og at det skal være med SAS eller Thai Airways. Så må det koste lidt ekstra. På forhånd tak. Husk lige, at hun skal have et visum, og her skal vises en reservation, når dette ansøges, og det kan kun et lokalt rejsebureau udstede. Et bureau i Danmark må derimod ikke udstede hverken en reservation eller en billet fra Bangkok - at det muligvis sker er en anden sag. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 21/05-2011 21:38
|
Tak Robert. Du kan jo ikke vide det, men hun har fået visum så nu drejer det sig om en konkret billet så hun kan komme herop. Jeg tror jeg forhører mig både hos Thai Integration og hos Thai travel som foreslået af John. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/05-2011 21:54
|
larschr5 skrev: Tak Robert. Du kan jo ikke vide det, men hun har fået visum så nu drejer det sig om en konkret billet så hun kan komme herop. Jeg tror jeg forhører mig både hos Thai Integration og hos Thai travel som foreslået af John. Næ, det kan jeg ikke, men hvad så med den reservation, som I har lavet? Hilsen, Robert |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 21/05-2011 22:12
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej Lars. eg får en af pigerne til at finde en god pris til dig mandag, så må vi se om det er noget I kan bruge. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 21/05-2011 23:33
|
clydehaumann skrev: Hej Lars. eg får en af pigerne til at finde en god pris til dig mandag, så må vi se om det er noget I kan bruge. Hvordan kan I finde en god pris uden at kende dato, og hvordan kan I i det hele taget søge en billet uden et navn på pågældende? Det kan vi andre ikke (bortset fra på Internet booking-systemer), så I må have nogle meget specielle forbindelser. Hilsen, Robert |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 21/05-2011 23:52
|
[b]Robert Kronberg skrev:[/] Hvordan kan I finde en god pris uden at kende dato, og hvordan kan I i det hele taget søge en billet uden et navn på pågældende? Det kan vi andre ikke (bortset fra på Internet booking-systemer), så I må have nogle meget specielle forbindelser. Hilsen, Robert Nu er det jo sådan at min kæreste går på Thai Integration skolen og de har hjulpet til med at lave selve visumansøgningen. Clyde kender godt mig og min kæreste og ved derfor både navn og indrejsedato i DK. I øvrigt tak Clyde. Jeg ser frem til at høre hvad i finder ud af. Vi venter dog med endelig at booke billet indtil folketinget har stemt ja eller nej til stramning af integrationsreglerne. Bliver det et nej tror jeg min kæreste vil have godt af yderligere en måneds undervisning hos jer. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 22/05-2011 02:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
du skal ikke købe billet i dk dyrere hvilket de nogle gange selv oplyser......det bliver vel ikke meget billigere en det er i øjeblikket med sas en billet der kan ændres på hjemrejsen mod betalling 40800 bath....![]() |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 22/05-2011 04:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
larschr5 skrev: Hvordan køber man rent praktisk en tur/retur billet Bangkok-Kbh. til sin kæreste når hun befinder sig i Thailand? Evt. hjælp til at finde en god pris vil være påskønnet. Ved godt at de kan fås billigere, men mine krav er at det skal være en direkte forbindelse og at det skal være med SAS eller Thai Airways. Så må det koste lidt ekstra. På forhånd tak. Har lige köbt en på SAS'es hjemmeside--13 juni-6 september--6500kr. Det er ikke så langt fra handy's pris! Hun kan jo selv printe ud den dernede! Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 22/05-2011 04:37
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
handy skrev: mente Thai travel m.m bliver dyreredu skal ikke købe billet i dk dyrere hvilket de nogle gange selv oplyser......det bliver vel ikke meget billigere en det er i øjeblikket med sas en billet der kan ændres på hjemrejsen mod betalling 40800 bath.... ![]() |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 22/05-2011 05:05
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
handy skrev: handy skrev: mente Thai travel m.m bliver dyreredu skal ikke købe billet i dk dyrere hvilket de nogle gange selv oplyser......det bliver vel ikke meget billigere en det er i øjeblikket med sas en billet der kan ændres på hjemrejsen mod betalling 40800 bath.... ![]() Jeps, det der normalt sker, er at den danske billetformidler kontakter en samarbejdespartnar i TH, og alle skal jo tjäne lidt på det, så alt andet lige, bliver billetten dyrere! Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/05-2011 11:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Robert Kronberg skrev: 1) Et bureau i Danmark må derimod ikke udstede hverken en reservation eller en billet fra Bangkok - at det muligvis sker er en anden sag.Hilsen, Robert clydehaumann skrev: Hej Lars. eg får en af pigerne til at finde en god pris til dig mandag, så må vi se om det er noget I kan bruge. 2)Hvordan kan I finde en god pris uden at kende dato, og hvordan kan I i det hele taget søge en billet uden et navn på pågældende? Det kan vi andre ikke (bortset fra på Internet booking-systemer), så I må have nogle meget specielle forbindelser. Hilsen, Robert Det er da utroligt hvor meget "vås" du kan hælde ud. ![]() 1) Iflg. dit påstand så må fx. et rejsebureau i DK ikke udstede en billet til mig hvis jeg agter at flyve til BKK med Thai og videre i verden på et senere tidspunkt med et andet selskab (ej medlem af Star Alliance) ? 2) Enhver rejsebureau/agent kan søge på billetter på givne datoer/periode UDEN at have et navn på deltageren. De har adgang til en søgemaskine (fx. Amadeus, m.m.), men når billetten skal reserveres/købes så SKAL der oplyses et navn. Hvornår kommer din "bemærkning" til tråden her: << Kontakt mig (eller PIRO Consult) så skal vi nok hjælpe dig. >> ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2011 12:48
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Som jeg ser det, så skal hr.Kronberg komme med indlæg/svar på alle tråde herinde. Selv køb at landbrugsjord og grundkøb i Isan skal han kloge i, tror dog ikk en meter af, hvad han skriver. Og hvad prisen er på landbrugsjord og byggegrunde-alle indlæg med tilhørende tal kan være både rigtige og forkerte. Jeg tror også snart jeg vil have en reklame på, så jeg kan tjene lidt ekstra til en billet m.v. |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 22/05-2011 12:57
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
girobank skrev: Som jeg ser det, så skal hr.Kronberg komme med indlæg/svar på alle tråde herinde. Selv køb at landbrugsjord og grundkøb i Isan skal han kloge i, tror dog ikk en meter af, hvad han skriver. Og hvad prisen er på landbrugsjord og byggegrunde-alle indlæg med tilhørende tal kan være både rigtige og forkerte. Jeg tror også snart jeg vil have en reklame på, så jeg kan tjene lidt ekstra til en billet m.v. Har du ikke lavet reklame nok som bestyrelmedlem i foreningen aidsboern ?? Så den med at bluffe penge ind uden regnskab har du vist prøvet... ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 22/05-2011 17:30
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Goldwing du aner ikke selv hvad du skriver! Men det er jo typist her i lille Danmark- Janteloven længe leve. Du har vist ikke mistet en eneste baht eller støttet børnene med noget som helst! Så din sarkasma kan du holde for dig selv! |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 22/05-2011 18:19
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Vær venlig at holde tråden Købe billet til kæreste i Thailand Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 23/05-2011 07:43
|
Har været i kontakt med SAS og ifølge dem anbefaler de at jeg køber en fuld fleksibel billet til hende. Hvis jeg vælger dette koster turen BKK-CPH ca. 3.300 og CPH-BKK ca. 6.500, dvs. i alt 9.800. De 6.500 kan jeg fuldt ud refunderet hvis vi aflyser hjemrejsen. Det afhænger selvfølgelig af at vi får godkendt vores FS. Bliver vi ike FS kan jeg stadig få refunderet billetten og købe en ny og billigere til hende. Er det ikke en god løsning? Er der nogen faldgruber jeg skal være opmærksom på? |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 23/05-2011 08:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
larschr5 skrev: Hvordan køber man rent praktisk en tur/retur billet Bangkok-Kbh. til sin kæreste når hun befinder sig i Thailand? Evt. hjælp til at finde en god pris vil være påskønnet. Ved godt at de kan fås billigere, men mine krav er at det skal være en direkte forbindelse og at det skal være med SAS eller Thai Airways. Så må det koste lidt ekstra. På forhånd tak. Kontakt dem her: www.saveflights.com Og så snakke med Jane, hun snakker både Thai og Engelsk. De har billige billetter. Mvh K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.