Se indlæg
 Udskriv debat
Visum perioder
barefeet
Hej med jer,

min veninde har lige været her i DK i 3 uger. Hun ankom til DK 1/4-2011. Hvordan er reglerne mht yderligere ophold for hende i DK ? Jeg ved hun må være i DK 3 måneder hver 6. måned. Men løber de 6 mdr. fra første indrejse dato ? Hvis nu hun har tænkt sig at komme tilbage til DK 1/8, så kan hun kun søge om 2 mdr. + 1 uge korrekt ? Men den 6 måneders periode "slutter" jo mens hun så er i DK, kan hun i realiten søge om 3 mdr i stedet for 2 mdr + 1 uge ? Eller skal hun hjem efter de 2 mdr og 1 uge, og så kan vi søge om 3mdr med det samme igen ? Jeg ved det lyder forvirrende, men jeg ved ikke hvordan jeg lige skal forklare det. Hvis i evt. har et link til en side hvor det er forklaret, så ville det være fint.

Fortsat god påske.

/S

Hilux
De to nemmeste tommelfingerregeler er, at hun skal være ude af DK lige så lang tid som hun har været i DK og at hun max kan være i DK 90 dage ad gangen.

Så giver resten nærmest sig selv...

Hilux

sleipner
husk hvis du overvejer hun skal have flere indrejser, at du på visa ansøgningen marker at der er flere indrejser, eller er et visum kun til et besøg i hele perioden.

Spring til debat: