Se indlæg|
Udlændingeservice afviser tillidsrepræsentant
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 10/04-2011 14:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
ja, man kan da godt sige at DF har gjort det godt med den nye udlændinge lov, for deres ord er jo efterhånden al magt over udlændinge loven. der er jo efterhånden ikke nogen der kan få permanent ophold længere takket være DF'erne klippet fra 3F Fagbladet: En tillidsrepræsentant har fået afslag på at få permanent opholdstilladelse, fordi Udlændingeservice ikke mener, at hun har udvist ”aktivt medborgerskab”. Selv om Melody Christiansen har været tillidsrepræsentant for over 50 kolleger, mener Udlændingeservice ikke, at hun har udvist aktivt medborgerskab og har derfor givet hende afslag på permanent opholdstilladelse. Forbundssekretær i 3F Per Christensen er rystet over, at det ikke giver point at være tillidsrepræsentant. - Det er intet mindre end skandaløst. Alle i regeringen - inklusive Lars Løkke Rasmussen - praler af, at den danske flexicurity-model er grundlaget for at skabe sammenhængskraft i samfundet. Hvis ikke det var for tillidsrepræsentanterne, så fungerede den danske model ikke, siger Per Christensen. I afslaget fra Udlændingeservice står der, at hvervet som tillidsrepræsentant ikke er nok til, at Melody Christiansen har bevist, at hun har deltaget i aktiviteter, ”der styrker din demokratiske udvikling og integration i Danmark, og som kan medvirke til at fremme medborgerskab og fællesskab om det danske samfunds værdier, normer og principper.” Fællesskab og danske værdier Melody Christiansen har indtil 1. februar i år været tillidsrepræsentant i et firma i Københavns Lufthavn, men måtte træde af, fordi hun blev forfremmet til en stilling som supervisor på sit arbejde. - Jeg kan ikke se, hvad der skulle være mere relevant i forhold til at styrke demokratiet og fællesskabet end at være tillidsrepræsentant. Er det at være aktiv i en fagforening ikke en del af det danske samfunds værdier, spørger Melody Christiansen uforstående. Udlændingeservice: Korrekt afgørelse Kontorchef i Udlændingeservice Merete Nord Philip holder fast i, at afgørelsen er korrekt. Hun henviser til, at lovgiverne har lagt op til aktiviteter, der er ”ulønnede, frivillige og almennyttige.” - Vi har lagt vægt på, at arbejdet som tillidsrepræsentant og medlem af fællesklubbens bestyrelse sker som led i ansøgerens ansættelsesforhold. Disse aktiviteter aflønnes, og ansøgeren får fri til at deltage i det faglige arbejde i arbejdstiden. Det fremgår af lovbemærkningerne og af vores hidtidige praksis, at aktivt medborgerskab skal udvises gennem ulønnede aktiviteter uden for ansøgerens almindelige ansættelsesforhold, meddeler hun i en mail til Nyhedsbrevet 3F. Hun tilføjer dog, at Udlændingeservice vil overveje at genoptage sagen, hvis Melody Christiansen kan dokumentere, at hendes fagforeningsaktiviteter også ligger uden for arbejdstiden. http://www.fagbla...ntant.html Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/04-2011 14:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Tåbelig, men desværre korrekt afgørelse. Det interessante er så, at når de røde formodentlig vinder valget, for det ser sådan ud, om alle de tåbelige love ændres og den nidkære retsanvendelse bare stopper? Mon solen bryder frem og der strømmer sød musik og harmoni over samfundet? Baggrunden for alle disse regler ændres jo ikke, og det har DF ikke opfundet! Vi kan sagtens diskutere en meget bedre løsning end idag, men kommer det til at ske med et rødt flertal? Kunne jeg svare på det, var jeg nok mere velhavende end tilfældet er idag.. Lad os finde dette indlæg om 3 år..Der har vi nok havr de røde i de sidste 2..Og lad os så se hvor mange love, der er rullet tilbage og hvor meget nidkær retsanvendelse er ændret.. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 10/04-2011 18:42
|
|
sudsakhon skrev: Tåbelig, men desværre korrekt afgørelse. Det interessante er så, at når de røde formodentlig vinder valget, for det ser sådan ud, om alle de tåbelige love ændres og den nidkære retsanvendelse bare stopper? Mon solen bryder frem og der strømmer sød musik og harmoni over samfundet? Baggrunden for alle disse regler ændres jo ikke, og det har DF ikke opfundet! Vi kan sagtens diskutere en meget bedre løsning end idag, men kommer det til at ske med et rødt flertal? Kunne jeg svare på det, var jeg nok mere velhavende end tilfældet er idag.. Lad os finde dette indlæg om 3 år..Der har vi nok havr de røde i de sidste 2..Og lad os så se hvor mange love, der er rullet tilbage og hvor meget nidkær retsanvendelse er ændret.. sandsynligvis ændres der ikke et komma i udlændingeloven når de røde kommer til magten, desværrer må jeg jo nok indrømme. alle gebyr vedr. FS bliver der nok ikke pillet ved, da det jo er en stensikker indtægt for staten så længe der er udlændinge i danmark. point systemet ændres jo nok ikke ret meget da den røde blok nok ikke kan blive enige med de radikale. vi må nok indrømme at hvis vi vil leve et nogenlunde problemfrit liv uden alt for megen regel rytteri, sammen med vores koner, ja så skal vi jo nok skrubbe af helved til og leve i landflygtighed i langbortistan. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 10/04-2011 19:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
tjaa.. Tg.. Det har du desværre nok ret i.. ( skrubbe af helved til og leve i landflygtighed i langbortistan )Jeg er meget uenig i den måde samfundet forvaltes på.. Men skulle man ønske at bosætte sig i Thailand, så er love og retsanvendelse endnu værre der... Man har som udlænding langt færre muligheder der end tilsvarende i Danmark Selv ikke DF har (endnu) foreslået at ingen udlænding kan varetage et arbejde som en dansker har kvalifikationer til.. Den lov findes i Thailand. -Og der er mange flere.... |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 10/04-2011 21:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
det er søøøørme godt der er sådanne regler i danmark, så alle kan straffes lige. og der ikke er plads til at aberne der sidder bag skrivebordet har behov for at tage eb beslutning. men bare kan slå op i "bogen" og se hvem der har været artige, og sørget for de har fulgt reglerne som er udskrevet. Det er dømt til at fejle, Danmark er ikke det land man var stolt af før i tiden. Jeg havde en plan om at tage famillien med til danmark en årrække, men det ville sku efterhånden være synd at udsætte dem for. Helligaben Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 11/04-2011 06:50
|
|
det var jo lige det, regeringen samt DF ønskede. klippet fra DR Text Tv : DR1 S171 man 11 apr 05:01:04
11.april dr.dk/nyheder 02:11 STORT DYK I OPHOLDSTILLADELSER Antallet af permanente opholdstilladelser til udlændinge er styrtdykket, siden regeringen sidste år gennemførte et nyt pointsystem. Blandt 1673 færdigbehandlede sager er kun 76 personer sluppet igennem nåleøjet og har fået permanent ophold. Det svarer til 4,5 procent. Før pointsystemet trådte i kraft, lå godkendelsesprocenten på 59, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten. Langt de fleste falder på et nyt krav om "aktivt medborgerskab", erfarer Indvandrerrådgivningen. For at opfylde medborgerkravet skal ansøgerne være aktive i fritids- og foreningslivet. 110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| buffalo |
Lagt på d. 11/04-2011 08:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
Utroligt at EKSTRABLADET ikke snart går til angreb på det system,de plejer da ellers nok at elske alt der er smudsigt.
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 11/04-2011 11:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Når man er tillidskvinde eller mand så sker det jo i forbindelse med arbejde. Der står jo klokke klart på www.nyidanmark.dk at det skal være foreningsarbejde f.eks. medlem af forældreråd eller ældreråd. så forstår ikke at folk ikke sætter sig ordenlig ind i reglerne inden de søger om opholdstilladesle. godt nok er reglerne helt hen i vejeret men hvis man læser dem nøje igennem så burde det ikke være et problem. |
|
|
|
| olejensen |
Lagt på d. 11/04-2011 15:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 276 |
Ingen problem, nå? Kun 4,5 pct. af ansøgerne har fået permanent opholdstilladelse, siden et nyt pointsystem blev indført. |
|
|
|
| prh |
Lagt på d. 11/04-2011 19:22
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 12 |
Aktiv foreningsarbejde for at være dansk. Hmm jeg må nok hellere afleverer mit pas. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/04-2011 21:30
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
prh skrev: Aktiv foreningsarbejde for at være dansk. Hmm jeg må nok hellere afleverer mit pas. Ja, det fatter jeg heller ikke. Foreningsarbejde er normalt frivilligt arbejde, men for folk, der ønsker permanent opholdstilladelse kan det åbenbart blive påtvunget arbejde, og derved ikke frivilligt. Jeg gad godt vide, hvor mange danskere, der deltager i aktivt foreningsarbejde, og selvom Danmark har ekstremt mange foreninger, så var jeg ikke klar over, at foreningsarbejde er udtryk for danskhed. Måske man kan oprette en forening for udlændinge, der har til formål at være en forening med aktivt foreningsarbejde med henblik på at være en forening med aktivt foreningsarbejde, og hvor formålet således er at være aktiv i foreningsarbejde. Jeg er enig i, at indvandringen til Danmark har været for stor gennem årerne, og at det i 70erne og 80erne var politisk ukorrekt at nævne. Men jeg synes faktisk, at Danmark er ved at blive temmeligt udansk, eftersom folk, der ikke ønsker at blive danskere, men blot at bo i Danmark, snart skal være mere danske end danskerne. Da jeg boede i Danmark med min eks-kone (Thai), da var hun da meget mere dansk end mange andre danskere, og hun var slet ikke medlem af nogen forening. Hun bagte selv flæskesteg i ovnen, og hun tjente sine egne penge og gik i sprogskole ved siden af - hun tjente mere end jeg, da jeg var studerende. Jeg har selv gået på universitetet, men synes dog, at det er en uheldig udvikling, at universitetsuddannelser vægtes, som man er mere kvalificeret til at bo i Danmark permanent eller tidsbegrænset. Der er da også brug for en til at gøre rent. Selvfølgelig skal man kunne bo med sin kone i Danmark - ufaglært eller ej, arbejdsløs eller ej, men jo, der kan stilles nogle andre krav omkring selvforsikringer, således udlændinge, og især bekvemmelighedsflygtninge, ikke blot kan flytte til Danmark og få en del af kagen. Hilsen, Robert |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 12/04-2011 09:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Reglerne er tosset det er vi enige om. Men når der engang er regler der skal overholdes så er man nød til at følge dem til punkt og prikke. derfor synes jeg det er tosset at man leger gætte leg og tror at fordi man er tilllidskvinde at det er li med at man har fået point for frivilligt arbejde. Alle reglerne står tydeligt på www.nyidanmark.dk |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.