Se indlæg
 Udskriv debat
At lære dansk tale og sprog...
larsmand
Jeg får snart besøg af en kvinde som ikke forstår en disse dansk og næsten ingen engelsk.... ellers er hun en gudinde på alle område...
MEN hvordan får jeg hende lært at tale dansk??? Der må være mange derude, der bare hver i sær kan komme med ét lille guldkorn til hvordan og lettest jeg får hende til at lære og tale og forstå dansk tale..... Skole kan i første omgang ikke rigtig komme på tale, så det skal helst være en måde som vi kan øve herhjemme..
Nogle erfaringer med dvd eller andre hjælpemidler??

hvordan gjorde du da du fik din kvinde til danmark??
livet er jagt og kvinder....

DKPete
Vi har haft post-it sat op over hele hjemmet - det var en ret hurtig måde at lære de basale ting :-)

HOJ
Har du ikke mulighed for at sende hende på kursus hos thai integration i Bangkok hos Robert
Da min viv og jeg flyttede sammen kunne hun også kun Thai så jeg købte pegebøger til små børn( lån dem på Bibloteket det har også lydbøger med tegninger) og vi sad 2 tim hver dag og øvede div klædningsstykker og dyr det med vi i Dk kalder dyre børn noget anden en voksne dyr er svært for Thaier at forstå så som killinger og hvalpe
Web: HOJ

FCKdk
DKPete skrev:
Vi har haft post-it sat op over hele hjemmet - det var en ret hurtig måde at lære de basale ting :-)

Ja, Du skriver på Dansk hvad hver ting hedder på de små sedler og hun skriver nedenunder hvordan det
udtales på Dansk, så hun kan læse lyden på hendes sprog....Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

DKPete
FCKdk skrev:
DKPete skrev:

Ja, Du skriver på Dansk hvad hver ting hedder på de små sedler og hun skriver nedenunder hvordan det
udtales på Dansk, så hun kan læse lyden på hendes sprog....Cool

Nemlig ja - det glemte jeg vist at skrive Dead
Men selvfølgelig er det sådan det er

Joe
Vi startede med at bøje uregelmæssige verber fra day one. Så kan de lære det..

rinpoche
Til Lars.

Fra day one. Så taler du kun dansk med hende.
Dette er kendt som "immersion metoden".
Den virkede for mig da jeg fandt mig selv plantet i Isarn for år tilbage.

Og i betragtning af at i ud fra dit indledningsvise indlæg velsagtens ikke har noget sprogfællesskab (jeg forudsætter herved at du ikke taler thai), så er det vejen at gå.

Held og lykke.

mvh
rinpoche

Jeg vil erklære mig enig i post-it metoden.
Men ud over det, sidder jeg jo næsten og bliver pinig, for mit thai er røv dårligt, og har snart boet i th en del år Frown

2182
Prøv denne her[url]www.multidansk.dk/[/url] med IE.
Mvh.
Redigeret af 2182 d. 15/03-2011 00:59

Spring til debat: