Se indlæg
 Udskriv debat
netbank
monta
Hvis man åbner en konto i thailand,kan man få netbank?Smile

steengaard
monta skrev:

Jeg ved at det kan fåes i BANGKOK BANK & AYUDHYA BANK da jeg selv har det.
Men det er lidt besværligt da man skal oprette/registrere de konti hvortil man vil overføre til på forhånd før du kan overføre til de påtænkte modtagere....
Og du skal være i besiddelse af en fungerende mobiltelefon med thailandsk nummer, da banken fremsender et "OTP password" (one time password) som skal indtastes online indenfor 30 minutter, dette skal gøres for HVER enkelt konto du vil overføre til !!!
Men når så alt det er gjort fungerer det helt som i dk !

Steengaard

Min kone har en thailandsk konto som hun kan bruge her i danmark, og det er korrekt at man skal oprette de konto man vil overføre penge til og de skal godkendes inden man kan overføre. virkeligt bøvlet.

Ang mobil med Thailandsk nummer er det ikke helt korrekt, min kone har et password som hun kan bruge til at logge på her fra danmark. Hun bruger Kasikol bank

Robert Kronberg
Jeg bruger Siam Commercial bank som privat-bank, og her kan man oprette nye betalingsmodtagere i netbanken via SMS bekræftelser til ens mobiltelefon, men jeg ved ikke, om de vil sende til en udenlandsk telefon.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Conrad
Jeg bruger også Siam Commercial Bank og min afd. siger at de ikke vil sende OTP til et udenlansk mobilnummer, så det er med at vide hvem man vil overføre penge til medens men er i Thailand.

Men sidst jeg var i DK var der forbindelse på mit DTAC simkort, godt nok ikke hele tiden.

Conrad

vandango
Robert Kronberg skrev:
Jeg bruger Siam Commercial bank som privat-bank, og her kan man oprette nye betalingsmodtagere i netbanken via SMS bekræftelser til ens mobiltelefon, men jeg ved ikke, om de vil sende til en udenlandsk telefon.

Hilsen, Robert

Kasikorn Bank gør det ikke.

Conrad
Jeg bruger også Siam Commercial Bank og min afd. siger at de ikke vil sende OTP til et udenlansk mobilnummer, så det er med at vide hvem man vil overføre penge til medens men er i Thailand.

Men sidst jeg var i DK var der forbindelse på mit DTAC simkort, godt nok ikke hele tiden.

Conrad

keniko
monta skrev:

Kasikorn bank gør dette uden problemer. Har lige åbnet konto med netbanking og sms samt visa kort idag. Dette tog ca 15 min. Husk pas samt visitkort hvor du bor.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

vandango skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Nej, men det er muligt at få en fast kode som man kan bruge her fra danmark. det har kea ihvertfald!

Og hun bruger ikke sin mobil til at logge på sin netbank

Robert Kronberg
Ezal skrev:
vandango skrev:
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Nej, men det er muligt at få en fast kode som man kan bruge her fra danmark. det har kea ihvertfald!

Og hun bruger ikke sin mobil til at logge på sin netbank

Jeg taler ikke om at logge på, men om at oprette nye betalingsmodtagere, altså folk som man kan sende penge til, hvis man vil.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
handy
Conrad skrev:

Conrad
fruen har også dtac og scb ...skulle bare flytte mobilen over i telias netværk så funkede det...Smile...med hensyn til at overføre til ande konti...

Spring til debat: