Se indlæg
 Udskriv debat
Førtids pension i thailand ?
jixx
Hej alle

Jeg har gennem det sidste år snakket med en pige der arbejder på en internet cafe i bangkok og nu har jeg besluttet at tage springet og tage derned.
men jeg er temligt forvirret over alle de regler ?

jeg har ingen formue

jeg er på den nye pensions ordning og ud over det får jeg ca 6000 bruto i tillægs pension fra pension danmark ,

jeg overvejer at leje en lejlighed i bangkok i 6 md den koster 22000 baht om md og så rejse rundt og se landet

hvad vil det betyde for min pension ? og hvad med skat ?

og bestemmer jeg mig for at blive dernede hvad så ?

jeg vil beholde min lille lejlighed og adresse i danmark .

og vil det være et problem for mig at få visa til 6 md ?

jeg vil gerne rejse i april

Mvh

jixx der hader den danske vinter

handy
ligemeget om du vælger at bosætte dig i Thailand skal du betale skat i dk forsat...mht til visa kommer det også and på din alder ihvertfald hvis du spøger dem på amba i Hellerup...men kender mange der har fået 3 md med flere indrejser på konsulatet i hvide sande.....du skal melde du rejser over 60 dage og kan en gang opholde dig i evt Thailand i op til 1 år for at prøve det a...hvis du så vil flytte permanent skal der søges om at få den med via pensionsstyrelsen...men det er vist kun en form sag....lyder forkert det der med at skal søge for du kan frit tage den med efter de nye regler....Smile

handy
hvis du vil beholde adresse i Danmark er det under 6 md om året....de skriver flere midlertidlige ophold dog samlet set ikke over 6 md....Smile

natty
"Jeg har gennem det sidste år snakket med en pige der arbejder på en internet cafe i bangkok og nu har jeg besluttet at tage springet og tage derned."

Undskyld jeg siger det, men var det ikke en ide, at tage på et par ugers ferie og se om det var noget, i stedet for at planlægge en masse og flytte til Thailand efter at have snakket med en som arbejder på en internetcafeShock
Hvor mange tror du hun mon snakker med "overseas?" Dig og kun dig?
Jeg har ihvertfald oplevet flere gange at der blev sagt "I miss you" af den samme, tror der blev skiftet mellem 3-4 personer.

Hvor er den almindelige dømmekraft og fornuft henne efterhånden. Hold nu hovedet klart og koldt.
Redigeret af natty d. 07/03-2011 23:06
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

thaikurt1
jeg har ingen formue

jeg er på den nye pensions ordning og ud over det får jeg ca 6000 bruto i tillægs pension fra pension danmark ,

jeg overvejer at leje en lejlighed i bangkok i 6 md den koster 22000 baht om md og så rejse rundt og se landet

hvad vil det betyde for min pension ? og hvad med skat ?

og bestemmer jeg mig for at blive dernede hvad så ?

jeg vil beholde min lille lejlighed og adresse i danmark .

og vil det være et problem for mig at få visa til 6 md ?

Velkommen til DTW

Du behøver ikke en formue for at bo i thailand.

Med det du få skulle der ikke være problem.

En dyr lejlighed kan måske få bilig det er måske prisen i Bangkok det ved dem der bo i Bangkok mere om

Det er fin nok at kunne rejse rundt i thailand med hvorfor så
betale så meget når du ikke skal bo der fast

Man kan med 2003 tager hele sin pension skatten vil være
det samme som du betale nu.

Så har du to mulighed at bliver ulands dansker eller forsat havde de lejlighed i DK med så kun i 6 md om året vil kraftig
fraråde at du snyder med at havde adresse i Dk og så bo her hele året da det kan blive dyrt hvis det bliver opdaget og med det du har er der ingen grund til at snyde.

Prøv nu først at se om det er noget for dig at være her i længe tid inden og hvis du skal bo her så sygeforsikring i
tilfælle du bliver syg hele kom til skade.

Visa skulle der ikke være nogen problem.

Det er hvad jeg kan hjælpe dig med med der er andre her der ved mere og kan give dig flere råd.......
Redigeret af thaikurt1 d. 07/03-2011 23:18
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Ang lejlighed ville jeg (Jeg bor selv i pattaya, men tror prisen kun er max 20% højere i bbk) Helt sikkert droppe alt om den 22.000,-b lejlighed! Meget dyrt. Kender ingen i bbk der betaler mere end 15.000,-b Lav en tråd herinde, og se om nogle kan sende nogle links til billige real estate sites online, eller evt nogen kender nogen fra bbk der kan hjælpe dig..
Ang førtidspension, kender jeg ikke alle regler, men jeg ville uanset hvad aldrig oplyse noget som helst til staten, før jeg var blevet sikker på hvad du vil. Tag derover først på et turist visum, glem alt om dansk oplysningspligt som pensionist, og bliv 3-6mnd, tag hjem, og tænk alt igennem. Er du sikker på hvad du så vil gøre, kan du så efterfølgende reelt flytte til bbk med alt der dertil hører.
Held og lykke,

Anonym Bruger
Hej.

Ser ingen grund til at betale 22.000 bath pr måned for en lejlighed du måske ikk kommer til at bruge så meget, nu da du gerne vil rejse rundt og se smilet land, du kan nemt finde gode steder, fyldt med møbler i tip top stand for ca 7-10.000 bath plus forbug, men det er jo dine penge, så det er jo helt op til dig...og vi har jo ikke ens behov...

Synes også helt klart du skal prøve en "ferie" først for at se om du kan lide varmen, fugtigeheden, maden, thai folk med mere, start du bare med 6 måned, og for det prøvet af på din krop, helt klart den bedste måde at gøre det på (synes jeg, og den måde jeg selv brugte sidste år)...min gammel kommune var der ingen bøvl med at tage af sted 6 måned af gangen, selv om de sagde, hvis det er helt rigtige er det 3 måned ud, også hjem forbi inden 3 måned igen, men som sagt de var flinke nok, de er jo også mennesker...

Det med thai damen du snakke med fint fint synes jeg, tag du bare chancen min ven, hun kan jo vise sig at være den rigtige for dig, bare husk som Natty skriver, at hun "måske" kan være en af de slemme pige så, bare bruge dit hoved (det på dine skulder) og så hyg dig på din tur, selv om hun er Bad girl, får du helt sikker en god tur med hende som guide på din ferie, og selv Bad girls kan være søde og rare, og være kanon at være sammen med, igen bare hvad jeg synes..

Eller det er hende du har drømt om hele livet, så bare spring ud i det !!!!!

Bare nogle tips til sidst fra mig.

Husk forsikring, ellers kan det blive dyrt hvis uheld er ude, en årsrejseforsikring til de 2 første måned ca 600 kr, også køb tillæg forsikring til resten af tiden, bare en ide til dig.

Ingen grund til at betale 150 bath og op ad på thai ret de diverse dyre steder, når maden på gaden mange gange er bedre, og koste kun 30-40 bath pr ret, og smager mange gange bedre, pga de finer steder, mange gange lave maden lidt mere for folk på ferie, når først din dame finde ud af hvor stærk du kan klare maden, bliver det kanon mad hver gang (hvis man nu kan lide thai mad)

Håber du får en rigtige dejlig tur, men PAS PÅ, du kan blive bidt af thailand, og kun tænke på at komme tilbage, ha ha

Forsat en dejlige dag til alle de rare folk her inde...
Mv Pr

olejensen
Jeg vil sige det mosatte af hvad Kenny Hawk siger.

Husk altid at oplyse de danske myndigheder om ting og sager der kan have inflydelse på din pension.

Rejse ud af DK. i mere en 2 mdr. skal oplyses til kommunen o.s.v.

Så selvfølgelig skal du snakke med pensionskontoret i din kommune da du, hvis du vælger at bosætte dig i Thailand kan gøre det 100% lovligt uden problemer.

handy skrev at du frit kan tage din pension med, hvilket ikke er korrekt, der skal søges, og du skal opfylde de betingelser der findes i loven.

Så pas på, spørg de rette myndigheder om hvad dine betingelser er. Sagsbehandlerne på pensionskontoret er der til det samme, og de kan hurtigt fortælle dig, hvad du må og ikke må.

Hvordan det så er med visa o.s.v. i Thailand er næste skridt.

Anonym Bruger
Er selv lige flytter til thailand, og det med at søge om lov, passer ikke (for min kommune), selv om jeg også sendte dem et brev om jeg ville flytter her ned, jeg fik at vide at det skulle jeg ikke gøre, jeg skulle bare meddele hvornår jeg flytter fra DK, også sende kommune mine papir pr auto til pensionsstyrelsen.som så overtager det hele...

Håber alle har det godt....

olejensen
Badedyr, hvad mon denneside betyder?

https://www.borge...ndet.aspx?

Sådan ansøger du om at måtte tage pensionen med
Hvis du ønsker at flytte til udlandet, skal du kontakte den afdeling i din kommune, som udbetaler din pension.

Det er kommunen, der tager stilling til:

om du kan tage din pension med ved flytning til udlandet
hvilke dele af pensionen, du kan få udbetalt i udlandet
Kommunen sender din pensionssag til Pensionsstyrelsen, hvis kommunen finder frem til, at du kan få udbetalt din pension i udlandet. Herefter overtager Pensionsstyrelsen udbetalingen.

Du kan kontakte din kommune, hvis du har brug for vejledning om reglerne.

Så badedyr din kommune kendte nok til dine forhold da de sagde OK til pension i udlandet, men det er jo ikke sikkert at alle andre har levet som dig.

Thongthai
Hvad skulle ligge til grund for at man ikke kan tage sin folkepension eller førtidspension, det er vel folks eget valg eller.

Man kan tage sin pension med hvorhen man har lyst til, spørgsmålet er bare om hele pensionen med evt. tillæg følger med!

huratho
Hej
Og det gør de bare ikke. Du får grundbeløbet med, men skal stadig betale dansk skat. Har følt det på min egen krop og pengepung.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

bentmj
Manden skriver i tråden at han får førtidspension efter nye regler, og dermed får han hele førtidspensionen med.
Diverse tillæg uden udover FP er en anden sag, men tillæg fra Atp, PensionDanmark og Industriens Pension har du selv betalt og dem får du med, gælder også når du bliver folkepensionist.

olejensen
bentmj skrev:
Manden skriver i tråden at han får førtidspension efter nye regler, og dermed får han hele førtidspensionen med.
Diverse tillæg uden udover FP er en anden sag, men tillæg fra Atp, PensionDanmark og Industriens Pension har du selv betalt og dem får du med, gælder også når du bliver folkepensionist.

Nu kender jeg jo ikke trådstarter så godt, at jeg ved om denne pasus opfyldes?

Danske statsborgere bevarer retten til førtidspension og folkepension, når de fx tager bopæl i Thailand, hvis de pågældende har haft mindst 10 års bopæl i Danmark efter det fyldte 15. år eller i mindst ¼ af tiden fra og med det fyldte 15. år, og indtil pensionen ydes. Bopælskravet skal være opfyldt umiddelbart inden, pensionen ydes. Det vil sige, at der stilles krav om en sammenhængende bopælsperiode grænsende op til pensionstidspunktet, der har en længde på de nævnte bopælstider.

olejensen skrev:
bentmj skrev:

Nu kender jeg jo ikke trådstarter så godt, at jeg ved om denne pasus opfyldes?

Danske statsborgere bevarer retten til førtidspension og folkepension, når de fx tager bopæl i Thailand, hvis de pågældende har haft mindst 10 års bopæl i Danmark efter det fyldte 15. år eller i mindst ¼ af tiden fra og med det fyldte 15. år, og indtil pensionen ydes. Bopælskravet skal være opfyldt umiddelbart inden, pensionen ydes. Det vil sige, at der stilles krav om en sammenhængende bopælsperiode grænsende op til pensionstidspunktet, der har en længde på de nævnte bopælstider.

Nu skal du da ikke stille spørgsmålstegn ved det, bentmj skriver, han er jo en kapacitet på området ! Cool

Efter at have stillet et spørgsmål om sin egen pension i.f.m. flytning til Thailand og efterfølgende udvælgelse af det svar, der passede ham bedst, ved han bare ALT om at medtage pension til Thailand ! Punktum ! Tuttelu Tralla

hn

bentmj
hn, du lyder som en lille skoledreng som er blevet fornærmet fordi nogen har sagt dig imod. Styr dog dine mindreværdskomplekser.

Ja, jeg har spurgt tidligere om det samme emne og fået en masse gode svar, men også mindre gode svar fra bla. hn som blot øffede og ikke var seriøs, og derfor kontaktede jeg Pensionsstyrelsen, Konsulatet i HvideSande og andre danske førtidspensionister/folkepensionister som er bosat i Thailand og gerne giver gode råd, og det er disse svar jeg gengiver herinde.
Hvis disse svar kan hjælpe andre gør jeg det gerne uanset om hn får ondt i nummeren over det.

bentmj skrev:
hn, du lyder som en lille skoledreng som er blevet fornærmet fordi nogen har sagt dig imod. Styr dog dine mindreværdskomplekser.

Ja, jeg har spurgt tidligere om det samme emne og fået en masse gode svar, men også mindre gode svar fra bla. hn som blot øffede og ikke var seriøs, og derfor kontaktede jeg Pensionsstyrelsen, Konsulatet i HvideSande og andre danske førtidspensionister/folkepensionister som er bosat i Thailand og gerne giver gode råd, og det er disse svar jeg gengiver herinde.
Hvis disse svar kan hjælpe andre gør jeg det gerne uanset om hn får ondt i nummeren over det.

Nøøøj, hvor er det synd for dig, bette bentmj LOL LOL

Prøv nu at trække maven ind, spis en tudekiks, og kom videre !

Og held og lykke i Thailand. du får brug for det ! Wink rol

hn

Bent MJ

nu har jeg forsøgt at finde ordet førtidspension i trådstarterens første indlæg, der står ikke et ord om førtidspension.
derfor svarede jeg som jeg gjorde.

Derudover synes jeg da det er en god ide at beholde sin danske lejlighed, det er rart at have i baghånden, hvis nu o.s.v.
Det er da ikke at snyde!

bentmj
Girobank, se trådstarterens overskrift: Førtids pension i Thailand

Spring til debat: