Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
SAS kontra Thai?
|
|
| jimmikoldenborg |
Lagt på d. 13/02-2011 19:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 504 |
Hej Hvordan er standarden på SAS kontra Thai, på den direkte cph Bangkok? Benplads, service, underholdning mm? Vh Jimmi Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.
|
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 13/02-2011 19:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
jimmikoldenborg skrev: Hej Hvordan er standarden på SAS kontra Thai, på den direkte cph Bangkok? Benplads, service, underholdning mm? Vh Jimmi Det kan være du ka li"det ene frem for det andet,der er ingen der ka"blive enige om hvem der er bedst når man flyver standard,men personligt er de lidt flinkere på thai synes jeg,og man sidder ikke så tæt,god benplads,og okay til prisen.sas har andre fordele så som intertaiment on demand på små skærme i nakkestøkken foran dig,de har også en bedre afgangstid hvis man har børn med (22:45) så ka"vi alle få lidt søvn,det virker som om der er mere ro på sas end på thai,maden er elendig på begge fly,men hvad ka"man forlange til de små priser? ![]() |
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 13/02-2011 20:38
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Jeg syntes at Thai giver den beste søvise når man tjekker ind
Come As You Are
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/02-2011 20:59
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Udover standarden, som i parentes bemærket er marginal disse 2 selskaber imellem, så ser jeg personligt mere på afgangstidspunktet. Ikke om jeg gider tage en 11 timers flyvetur kl. 14.30, når jeg kan vælge 22.45 og få turen overstået med en søvn. At flyve er IMHO lige så interessant som at lytte til en foketingsdebat, det skal bare overståes. Og det kan kun undre mig, at rejsende der poster omfangsrige skildringer af deres eventyr, bruger 30% heraf på deres flyrejse. Hold da op, hvor må de have haft en kedelig ferie ![]() |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 13/02-2011 21:31
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg tror det er forskelligt hvilke preferencer man har. Som jeg ser det: SAS: mindre benplads, men bedre sæder med "vinger" til at støtte hovedet,, bedre underholdingsystem, generel forhastet service så personalet og passagerer, kan hvile sig hurtigt., (natfly), kun en ret at vælge imellem, officielt skal man betale for alkoholiske drikevarer udover til madserveringen, kold morgenmad med stenhårde kolde borgenboller. Servicen kan dog variere, har selv oplevet at kunne vælge mellem flere retter og fri barservice "på denne flyvning" som purseren sagde til mig. Det modsatte blev annonceret i højtalerne. Thai: bedre benplads, på CPH-BKK kun film på en storskærm, flere retter at vælge imellem, fuld forplejning selv på natflyet BKK-CPH icl. varm morgenmad, fri bar på turen hvis det betyder noget. Andre kan sikkert finde andre plusser og minusser hos begge selskaber. Generelt synes jeg SAS har en bedre afgangstid fra CPH, hvis man ikke skal videre med fly fra BKK. Med SAS skal man kun bruge en halv dag til at komme ind i en anden tidszone, mens man hos Thai skal bruge en hel dag, da de lander så tidligt. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/02-2011 00:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg har samme holdning som Rin! Ikke den stor forskel på servicen, pånær fribar på Thai, Men tror nu nok SAS er på vej tilbage til det! Har fløjet med begge selskaber et utal af gange, så det er tidspunkt og pris der afgørende for mig! Og natty og geng-mak: Stop dog jeres børnehave! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| per p |
Lagt på d. 14/02-2011 01:56
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 45 |
Jeg syntes helt klart at Thai er det bedste alene af den grund når du lander i Bangkok så har du en hel dag til rådighed, det syntes jeg nu er bedst. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/02-2011 02:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Måske for nogen, specielt dem der skal videre end BKK. Men jeg har prøvet flere gange at mit værelse på hotellet ikke var klart før efter kl 12.00, og hvad laver man så lige i de 3-4 timer, fra man kommet fra lufthavn og indtil BKK. Og så sover jeg bedst om natten, så SAS har det bedst afgangs tidspunkt for mig! Afgang kl 22.45, ca 2 1/2 timer senere er der ro i flyveren, og man har fået lidt i maven. Så sove, vågne og få noget vand. Indtil byen kl ca 17.00, Værelset er klart, en drink, et bad noget at spise, så måske et par drinks mere og tilbage og sove. Perfekt! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 14/02-2011 05:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
for mig er det helt afgjort prisen,jeg skal vidre til chiang mai, så jeg er ligeglad med en dag i bangkok, men jeg flyver kun med sas eller thai![]() |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 14/02-2011 06:28
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
tager altid THAI pga. afgangstiden og ikke mindst ankomsttiden da jeg altid skal videre er det skønt at komme ud af Bangkok så hurtigt som muligt gider ikke spille mere tid på Bangkok end højst nødvendigt har kommet og levet i Thailand i 19 år så har set mere end rigeligt til Bangkok Næ ud af Helvede om morgenen og ikke om eftermiddagenMvh Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 14/02-2011 11:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Jeg er fløjet en gang med SAS. Vær opmærksom på du ikke får sædet med underholdnings boksen under dit ben og servicen er vel OK. Jeg fløj om natten og det er i orden de ikke render frem og tilbage hele tiden. Maden bliver valgt for dig modsat Thai![]() Thai har ikke underholdning On Demand. Men mere sæde plads og er bare lidt hygligere synes jeg. Det var økonomi jeg fløj i begge selskab. Hvis det er over 500kr mellem valget thai eller SAS. Så valgte jeg SAS. Det er bare en flyvetur og jeg helst sove tiden væk. Du lander også på forskellige tidspunkter af dagen. Ellers er det bare at sørge for underholdning selv og nogle ørepropper på Thai
Redigeret af Humi d. 14/02-2011 11:32 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/02-2011 11:44
|
|
per p skrev: Jeg syntes helt klart at Thai er det bedste alene af den grund når du lander i Bangkok så har du en hel dag til rådighed, det syntes jeg nu er bedst. Vi er alle forskellige, og nogle tackler turen bedre end andre, men når vi kommer til Bkk med Thai uden at have sovet i flyet, er vi så jetlagged, at den første dag er total spildt. |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 14/02-2011 13:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
natty skrev: har snakket med en ven omkring det der med benplads....han siger sas har mere en thai....jeg foretrækker sas også pga a underholdning og ankomstidspunkt da jeg aldrig for sovet....så menere for mig at holde mig på benene til kl 22 så godnat vågner så op uden jetlag næste morgen....og så heller ikke nogen der skal havde håndjern stripes på pga de ikke kan styre deres brandert....har oplevet det 2 gange....og flere at mine venner har oplevet det samme...Jeg tror det er forskelligt hvilke preferencer man har. Som jeg ser det: SAS: mindre benplads, men bedre sæder med "vinger" til at støtte hovedet,, bedre underholdingsystem, generel forhastet service så personalet og passagerer, kan hvile sig hurtigt., (natfly), kun en ret at vælge imellem, officielt skal man betale for alkoholiske drikevarer udover til madserveringen, kold morgenmad med stenhårde kolde borgenboller. Servicen kan dog variere, har selv oplevet at kunne vælge mellem flere retter og fri barservice "på denne flyvning" som purseren sagde til mig. Det modsatte blev annonceret i højtalerne. Thai: bedre benplads, på CPH-BKK kun film på en storskærm, flere retter at vælge imellem, fuld forplejning selv på natflyet BKK-CPH icl. varm morgenmad, fri bar på turen hvis det betyder noget. Andre kan sikkert finde andre plusser og minusser hos begge selskaber. Generelt synes jeg SAS har en bedre afgangstid fra CPH, hvis man ikke skal videre med fly fra BKK. Med SAS skal man kun bruge en halv dag til at komme ind i en anden tidszone, mens man hos Thai skal bruge en hel dag, da de lander så tidligt. |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 14/02-2011 13:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Eller tackl det som vi er en del der gør... sovepille i flyet. Bom så får du sovet og er frisk når du ankommer. K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 14/02-2011 13:38
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Personlig er jeg ligeglad med om det er SAS eller THAI. Benytter alligevel ikke nogen af deres underholdningstilbud. Og er også mere eller mindre ligeglad med forplejningen. Flyvningen er bare noget der skal overståes. Og der vinder SAS så absolut med afgang kl. 2245. Og ankomst i BKK ca. kl. 1600 om jeg husker ret. Med THAI afgang ca. 1400. alt bliver lukket ned 2 timer senere. Og så kan man jo se om man kan sove kl. 1600. Ikke mig. Og lander kl. 0600 om morgenen i BKK - træls. |
|
|
|
| nan |
Lagt på d. 14/02-2011 15:40
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 28 |
Har fløjet mange gange til BKK med både TG & SAS. Jeg foretrækker SAS da ankomsttidspunktet i BKK om eftermiddagen passer bedre til mig. Lander man tidligt om morgenen med TG, så har man godt nok en lang dag foran sig, ingen man kan komme i seng. Specielt hvis man har siddet på økonomiklasse og ikke har fået megen søvn på flyturen. Som nævnt fra anden side kan det ikke være maden som er afgørende. Den er elendig begge steder (økonomi), måske med et lille plus til Thai. Man får hvad man betaler for. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 14/02-2011 15:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Hvis man skal videre samme dag - fex Isaan - er Thai bedst - ellers klart SAS - større sandsynlighed for søvn og med landing kl. 14.30 (KLM lander også efter middag - og har bedre service end SAS, synes jeg :-)) |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/02-2011 15:52
|
|
keniko skrev: Eller tackl det som vi er en del der gør... sovepille i flyet. Bom så får du sovet og er frisk når du ankommer. K. Jojo, sandt nok. Men nu rejser vi med børn og ikke om de skal have nogle unødige kemikalier. Og jeg har det på samme måde: Min krop er et tempel, for nu at bruge en gammel vending. ![]() If it aint broke, don`t fix it. |
|
|
|
| Geng-maak |
Lagt på d. 14/02-2011 16:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 102 |
keniko skrev: Eller tackl det som vi er en del der gør... sovepille i flyet. Bom så får du sovet og er frisk når du ankommer. K. Jeg gør det samme....0 problem, og så har du en hel skøn dag for dig....synes det er irriterende at lande om eftermiddagen, og så skal derefter bruge tid til sit hotel osv, og så er der snart mørkt igen.....det er ikke noget for mig.- så -...Thai næste gang..... ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 14/02-2011 16:10
|
|
Once asian, never go caucasian ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

tager altid THAI pga. afgangstiden og ikke mindst ankomsttiden da jeg altid skal videre er det skønt at komme ud af Bangkok så hurtigt som muligt gider ikke spille mere tid på Bangkok end højst nødvendigt har kommet og levet i Thailand i 19 år så har set mere end rigeligt til Bangkok Næ ud af Helvede om morgenen og ikke om eftermiddagen