Se indlæg
 Udskriv debat
Tjene til det davlige brød
Waffen
Hej Vil høre hvor mange af jer her inde, der har en lille forretning i Thailand som i kan leve af. Hvis der er nogle. Og hvad laver i ? Restaurant/ bar ? Landbrug? . eller måske noget andet . Hvor i Thailand ? Og er det enlig muligt at tjene nok til at leve i Thailand , ha` en familie osv. ? Hvad koster det at starte ?

Jeg drømmer som så mange andre om at slå mig ned i Thailand, med min Thai kæreste, men er det muligt .
Vil meget gerne høre jeres erfaringer ?

Payanak
Har en eksport virksomhed i Bangkok.
Lever godt af det, men mange andre er mindre heldige...

AndersM
Jeg har et par gummiplantager og noget land til til mit årlige risforbrug plus lidt til at sælge af.
Jeg nyder mit liv i nord øst Thailand
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

Waffen
AndersM skrev:
Jeg har et par gummiplantager og noget land til til mit årlige risforbrug plus lidt til at sælge af.

Er der nogle penge i gummiplantager og hva kræver det at komme igang ? Jeg her ikke brug for at leve i vild luksus, jeg skal bare have til dagen og vejen Smile

Export virksomhed, ja men hvad skal men sælge og til hvor ?

Payanak
Waffen skrev:
AndersM skrev:

Er der nogle penge i gummiplantager og hva kræver det at komme igang ? Jeg her ikke brug for at leve i vild luksus, jeg skal bare have til dagen og vejen Smile

Export virksomhed, ja men hvad skal men sælge og til hvor ?

Det må du selv finde ud af Wink

AndersM
Det med en gummiplantage er en lansigted løsning, det tager ca 7 år før du kan tappe gummi.
Men først må du finde noget land hvor det er muligt at plante gummitræer..... hvad prisen er for det land er afhænger meget af hvor i Thailand du skal købe.
I de første år kan du gro alt muligt mellem gummi træerne, men det er ikke et job du kommer sovende til.
Efter ca 5 år bliver plantagen(træerne) så store at det bliver vanskeligt at få noget til at vokse under dem.
Når du kan tappe gummi så er der et MEGET fornuftigt afkast, og som det ser ud lige nu så stormer prisen bare op på gummi
NYD SOLEN DEN SKINNER OGSÅ PÅ DIG

Spring til debat: