Se indlæg
 Udskriv debat
rygepolitik
waree
har hørt noget om at man kan få en bøde på 2000 bath, hvis man ryger en cigaret inden for på en bar.10000 til ejeren ???? , har læst bangkok post, kan ikke finde noget
Angrysur hvis det er lov her

bertram
det er helt rigtigt , men som så meget andet bliver det ikke overholdt.. ret mange stæder
bette bertram

nej
ubon lynge
Gid det blev overholdt og bøderne var højre, har selv røget 60 -80 smøger om dagen, men holdt op sep 2009, og gud hvor har man det bedre.
Jo det er rigtig nok man kan få de bøder, og ved flere steder i Ubon Ratchathani, hvor ejeren ikke vil have der ryges inde, så nogle steder bliver det overholdtPibe
Ubon.

Pibe

Robert Kronberg
waree skrev:
har hørt noget om at man kan få en bøde på 2000 bath, hvis man ryger en cigaret inden for på en bar.10000 til ejeren ???? , har læst bangkok post, kan ikke finde noget

Korrekt, det er lov og bliver fx overholdt i stor udstrækning downtown Bangkok.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Rawirot
Robert Kronberg skrev:
waree skrev:

Korrekt, det er lov og bliver fx overholdt i stor udstrækning downtown Bangkok.

Hilsen, Robert

Så ka de lære det de rygere. Bvdrrr
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
natty
waree skrev:

Jeg er selv ryger, og ja det er reglerne, men altså ikke rigtigt noget problem i Thailand. Mange barer og deslige ,har jo borde udenfor og udendørs tempetaruren er jo heller ikke noget problem.
Men det kan jo være det er forskellige slags barer vi frekventerer. Jeg går ikke på barer hvor man kan se hvilket nummer det tjenende peronale har på underbukserne, så har ikke rigtigt brug for at sidde indendørs. Wink

Iøvrigt hvis du kan affinde dig med det i Danmark, hvor vi også har en rygelov, kan du sikkert også affinde dig med det i Thailand.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

ingolf
natty skrev:
......Jeg går ikke på barer hvor man kan se hvilket nummer det tjenende peronale har på underbukserne......

Pfft Nej, det må du vel ikke for konen! Pfft
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

milex
Indendørs må der ikke ryges på restauranter, På udendørs restauranter er der ikke noget problem. På gader og stræder på der ryges med mindre der er skiltet med forbud.Men du må ikke smide dit skod på gaden eller i kloaken under nogen omstændigheder. Koster 2000 bath. Man ser i BKK stort ikke et skod på gaden, så det virker og overholdes.

sony
Ja milex det kunne vi lære noget af herhjemme det med at smide skodder på gaden.

Men ellers synes jeg da de ryger over alt i thailand, selv der hvor de ikke må, de har ligeså lidt ryge politik som vi har herhjemme.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

vandango
Oplevede på en tur til Sakon Nakhon, at restauranterne overhovedet ikke ophævede rygeforbuddet.

Kunne godt forestille mig at rygeforbuddet håndhæves lokalt.
Boede dog en gang på et Hotel/kongrescenter, der sad altid panserbasser, og sikkert åd gratis ved udgangen af restauranten, dér måtte jeg ud og smøge den.

ThomasHOL
sony skrev:
Ja milex det kunne vi lære noget af herhjemme det med at smide skodder på gaden.

Men ellers synes jeg da de ryger over alt i thailand, selv der hvor de ikke må, de har ligeså lidt ryge politik som vi har herhjemme.

Jeg synes faktisk Thai'er ryger meget mindre end Danskere. Ikke nødvendigvis generelt men netop på gader og stræder. Det hører til undtagelserne at man ser folk stoppe op på gaden og tage sig en smøg. Her i Danmark kan man dårligt komme uden for en dør i busser eller tog inden folk lige skal stoppe op så de kan tænde din smøg. Det er i det mindste det billed jeg har af rygning i Bangkok kontra feks København.

Hvad de gør der hjemme er nok en anden sag, men på gaden hører det til undtagelserne.

Robert Kronberg
ThomasHOL skrev:
sony skrev:

Jeg synes faktisk Thai'er ryger meget mindre end Danskere. Ikke nødvendigvis generelt men netop på gader og stræder. Det hører til undtagelserne at man ser folk stoppe op på gaden og tage sig en smøg. Her i Danmark kan man dårligt komme uden for en dør i busser eller tog inden folk lige skal stoppe op så de kan tænde din smøg. Det er i det mindste det billed jeg har af rygning i Bangkok kontra feks København.

Hvad de gør der hjemme er nok en anden sag, men på gaden hører det til undtagelserne.

Det er ikke pænt ud at ryge på gaden i Thailand, slet ikke for en pige, men det gør det nu aldrig for piger. Jeg ryger dog på gaden, men det er af praktiske årsager, da man ikke kan ryge indenfor...

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Nirvana

http://www.berlin...er-udenfor

Come As You Are

milex
Lad mig komme med et par få af mine egne erfaringer.

Sad på en bar i Soi 4 BKK. Rygning 'tilladt' indendørs. Pludselig gik der total panik i hele personalet. Alle fik besked om at slukke smøgerne, og alle askebægre blev indsamlet. Tror de frygtede en 'ryger'-razzia. Har senere bemærket at rygning ikke var tilladt indendørs på denne bar.

Også i Soi 4 BKK, Smed et skod i kloaken. Vidste godt det var ulovligt, men så mig ikke omkring, blev umiddelbart efter antastet af en uniformeret thai'er. Ført til et lille 'glasbur' på Sukhumvit og præsenteret for en bøde på 2000 baht af en anden uniformeret thai. Er rimelig sikker at de var 'officielle'. Fik forhandlet prisen ned til 200 baht. Så nu er jeg del af korruptionen.

Jeg formoder, de steder hvor man må ryge indendørs er der en 'aftale' med myndighederne at det er ok.

Spring til debat: