Se indlæg
 Udskriv debat
100 DKK 546,15 THB
dutling68
man kan evt følge med her de har fingeren på pulsen....

http://borsen.dk/...

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

natty
idag er kursen:
Kasikorn Bank Thailand 2011-01-21 11:24 DKK THB 5.53375 0.1807093 på TT altså på kreditkort.

En af forklaringerne kan måske ses på dette link:
http://borsen.dk/...50_kr.html
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Old911
Karl Marx er død Einstein er død. Og jeg har det heller ikke så godt.
Men jeg tror det hjælper lidt da den danske krone er blevet 5 % mere værd overfor Thai-bath siden 22. december 2010. Nu idag 22. januar 559,73 (valutaomregneren.dk)
Hilsen fra Old911

Rawirot
Old911 skrev:
Men jeg tror det hjælper lidt da den danske krone er blevet 5 % mere værd overfor Thai-bath siden 22. december 2010. Nu idag 22. januar 559,73 (valutaomregneren.dk)
Hilsen fra Old911

Jeg fik 5.53 I går sendt i THB herfra . Jeg sender altid til thailand I THB. Ikke noget med at send DKRWink
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk

flauenskjold-by.dk/ Siamren
laodenmark
Rawirot skrev:
Old911 skrev:
Hilsen fra Old911

Jeg fik 5.53 I går sendt i THB herfra . Jeg sender altid til thailand I THB. Ikke noget med at send DKRWink

her er jeg Stået af.. Hvis der sendes Thai baht. hvorfor er så kursen så oplyst. svarer jo til at have dem gemt under hovedpuden. eller bliver der klikket på webbanken, at man vil sende x antal Baht ? hvis det sidste er tilfældet, er det jo danske kroner man sender i et antal der svarer til de Baht man vil have overført på sin konto i thai.
provenu i Baht Vs faktuelt DK beløb man vil sende. Men det er jo precist det samme der sker, bare forskellige tal.
Kursen vil så også være den samme. Korriger mig her hvis jeg er gal på den ?
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Lung Yao
laodenmark skrev:

her er jeg Stået af.. Hvis der sendes Thai baht. hvorfor er så kursen så oplyst. svarer jo til at have dem gemt under hovedpuden. eller bliver der klikket på webbanken, at man vil sende x antal Baht ? hvis det sidste er tilfældet, er det jo danske kroner man sender i et antal der svarer til de Baht man vil have overført på sin konto i thai.
provenu i Baht Vs faktuelt DK beløb man vil sende. Men det er jo precist det samme der sker, bare forskellige tal. Kursen vil så også være den samme.. Korriger mig her hvis jeg er gal på den ?

NEJ, ikke det samme, for hvis du overfører beløbet i Dkr, så ville omveksling ske i Thailand, hvor hvis du overfører i Thai baht så er det din bank som veksler dine Dkr til Thb (som de har købt "billigt" og sælger "dyrt" til dig).
Nemmeste exampel for at finde ud af det er at lave 2 overførsler med samme værdi, fx. een med 1000Dkr og den anden med det modsvarende beløb i Thb, og derefter ville du se hvilken beløb der bliver krediteret din konto i Thailand( og jeg ser bort fra omkostningsgebyrer).
.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Rawirot
laodenmark skrev:
Rawirot skrev:
Old911 skrev:
Hilsen fra Old911

provenu i Baht Vs faktuelt DK beløb man vil sende. Men det er jo precist det samme der sker, bare forskellige tal.
Kursen vil så også være den samme. Korriger mig her hvis jeg er gal på den ?

Ja er på en måde det samme. Men betaler ikke for at få vekslet i den Thailandske bank. Kun normale omkostninger svarende til ca 20 kr som jeg også betaler for at sende dem fra egen netbank.
Det er omkostningsfrit fra min netbank at sende i forskellige valuta.Smile
Rawirot

laodenmark
takker for informationen Rawiot så blev jeg lidt klogere.
Altså det danske pengeinstituts kurs vs Kursen som den Thaibanken veksler til. Dog vil der jo være et par dage imellem.
hvordan er kursen den dag man veksler i dk, sammenlignet med f.eks Kasikorn på samme dag ?
tilsynedladene bedre kurs i dk eller hvordan forholder det sig. er klar over de forskellige banker herhjemme også har forskellige kurser.
Men hvis min bank(nykredit bank) giver bedre kurs end Kasikorn, Så er det jo fjollet det jeg har gjort hidtil.

Humi
Rawirot skrev:
Old911 skrev:
Hilsen fra Old911

Det var en god kurs i DK. Min Danske Bank giver kun 544,51THB for 100KR

vandango
Da jeg ikke skal ud at rejse foreløbig, bruger jeg ikke så meget tid på kurser, men lige nu syntes jeg at den ser god ud.
Ville dog lige vente og se mandagen og tirsdagen med.

laodenmark
laodenmark skrev:
takker for informationen Rawiot så blev jeg lidt klogere.
Altså det danske pengeinstituts kurs vs Kursen som den Thaibanken veksler til. Dog vil der jo være et par dage imellem.
hvordan er kursen den dag man veksler i dk, sammenlignet med f.eks Kasikorn på samme dag ?
tilsynedladene bedre kurs i dk eller hvordan forholder det sig. er klar over de forskellige banker herhjemme også har forskellige kurser.
Men hvis min bank(nykredit bank) giver bedre kurs end Kasikorn, Så er det jo fjollet det jeg har gjort hidtil.

Har nu checket/sammenlignet.

Overført fra DK bank til Kasikorn overført i danske kroner : kursen jeg måtte betale hos kasikorn idag = 5,58875 eller = 17,89 ør pr baht
incl gebyr/(dk 30 kr samt hos kasikorn fik jeg) = 5,568 = 17,96 ør pr baht.

På samme dag skulle jeg betale hos sydbank 18,24 øre = eller reverse kurs = 5,48 dertil ville så skulle fratrækkes udgifter til gebyrer.

så har mindst fået et par tusinde eller 3 baht ud af at sende danske penge derned (gælder selvfølgelig kun for sammenligning med sydbank og idag)
Men tror nu på at det bedst kan svare sig at sende dk. mønt derned for omveksling.

Kim Ludvigsen
Jeg var så dum sidste gang (og første gang jeg prøvede at overføre) at overføre i baht, det kostede næsten lige så meget som, hvis jeg havde hævet i ATM'er.

Næste gang bliver det helt klar DKK, der overføres!
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Rawirot
[quote]Kim Ludvigsen skrev:
Jeg var så dum sidste gang (og første gang jeg prøvede at overføre) at overføre i baht, det kostede næsten lige så meget som, hvis jeg havde hævet i ATM'er.

Næste gang bliver det helt klar DKK, der overføres![/quote

Har du ikke en aftale med din Bank om at det er gratis at sende i den ønskede valuta? Ellers betaler du vel 30-40 kr for at veksle DKR allerede hjemmefra og så er det nok billigst at sende dkr til thailand som du siger.
Jeg har en erhvervskonto og bruger den nærmest dagligt. Så jeg betaler ikke mere end jeg tidligere har nævnt i tråden her.Smile
Rawirot

natty
Rawirot, hvis det er gratis at sende penge lige meget hvilken valuta og du sender næsten hver dag, kan du så ikke prøve at overføre det samme beløb i hhv. DKK og baht, samme dag og lige efter hinanden og så aflæse kursen? og se hvilket beløb som kommer ind på din thailandske konto. Det kostert dig jo åbenbart ikke noget at overføre pengene.
Det har ihvertfald aldrig kunnet betale sig for mig at sende i TBH.
Jeg betaler heller gebyr ikke for at veksle til TBH eller nogen anden valuta, men kursen er stadig dårligere end hvis de bliver vekslet til baht i Thailand. Til gengæld betaler jeg et overførselsgebyr, som intet har med kursen at gøre, da jeg er privatkunde, det tror jeg nu også de fleste forretningskunder gør, med mindre man hedder Novo Nordisk eller A. P. Møller.
Men min kurs og mit overførselsgebyr bliver opført seperat.

PS overførselsgebyret betaler jeg ligegyldigt om jeg sender i baht eller dkk så det er ikke derfor, at kursen bliver hverken bedre eller dårligere
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Kim Ludvigsen
Har du ikke en aftale med din Bank om at det er gratis at sende i den ønskede valuta?

Nej, men prisen for overførslen var rørende billig, 30 kroner. Til gengæld så kostede overkursen mig 375 kroner. Kasikorn tog 215 kroner i gebyr for at tage imod pengene.

Så vidt jeg husker, havde jeg valgt at hver bank skulle opkræve sin del af omkostninger, måske derfor Kasikorns gebyr var så stort?

Jeg bruger Lån & Spar bank.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Lung Yao
Rawirot skrev:
......................................................................................................
Har du ikke en aftale med din Bank om at det er gratis at sende i den ønskede valuta? Ellers betaler du vel 30-40 kr for at veksle DKR allerede hjemmefra og så er det nok billigst at sende dkr til thailand som du siger.
Jeg har en erhvervskonto og bruger den nærmest dagligt. Så jeg betaler ikke mere end jeg tidligere har nævnt i tråden her.Smile

Jeg mener ikke at du sådan uden videre kan aftale med banken at du "slipper" for vekselsgebyr, medmindre at du har en konto som din: erhvervs,( ikke enhver mands eje) eller som den jeg har og betaler gebyr til : Danske Ekstra.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

DKPete
Man kan sagtens aftale sig til ikke at skulle betale gebyr ved veksling i banken - til gengæld har jeg forsøgt...uden held i 4 forskellige banker at undgå gebyr på udenlandsoverførsel !
Men i Nordea, Danske Bank, Fionia, Østjysk bank har jeg aldrig betalt veksel gebyr

Rawirot
Lung Yao skrev:
Rawirot skrev:
......................................................................................................

Jeg mener ikke at du sådan uden videre kan aftale med banken at du "slipper" for vekselsgebyr, medmindre at du har en konto som din: erhvervs,( ikke enhver mands eje) eller som den jeg har og betaler gebyr til : Danske Ekstra.

.

I de fleste banker skal man som aktionær eller med andre slags ordninger ikke betale for veksling af valuta. Nej ikke alle har en erhvervskonto. Jeg taler også kun om eget eksempel. Dem der så har noget der ligner kan måske bruge det.
Men efterhånden finder de fleste jo ud hvad der gavner dem bedst. Smile
Rawirot

Rawirot
Rawirot skrev:
Lung Yao skrev:
Rawirot skrev:

.

I de fleste banker skal man som aktionær eller med andre slags ordninger ikke betale for veksling af valuta. Nej ikke alle har en erhvervskonto. Jeg taler også kun om eget eksempel. Dem der så har noget der ligner kan måske bruge det.

Jeg kan se idag har jeg betalt 17,86.Smile
Rawirot

laodenmark
Rawirot skrev:
Rawirot skrev:
Lung Yao skrev:
Rawirot skrev:

.

Jeg kan se idag har jeg betalt 17,86.Smile

Super billig bank du har eller også er Sydbank temmelig dyr 18,24 ( men de plejer også at ligge i den dyre ende)
Iflg Euroinvesters hjemmeside er kursen idag oplyst til 17,71 (tror det er nationalbankens kurser)
Men ok ikke så lang fra veksling ved kasikorn 17,89. Men igen en god bnk du har og tror ike der er mange af os herinde der har en bank som giver så god
en kurs. og derfor billigst at sende kroner derned

Spring til debat: