Se indlæg|
Bo i Thailand og få løn fra Danmark m.m.?
|
|
| Lotteras |
Lagt på d. 19/01-2011 22:23
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Vi har overvejet at flytte til Thailand. Jeg skal så udføre mit nuværende job i Thailand og får løn fra det firma jeg er ansat i Danmark. Kan man det? Hvor skal jeg betale skat og er det så opholds eller arbejdstilladelse, jeg skal søge? Kan min mand have sit firma i Danmark og udføre arbejdet i Thailand. Vil virksomheden stadig være Dansk, selvom arbejdet bliver udført online fra Thailand og hvordan er skattereglerne her? Hvor længe kan vi opholde os i Thailand og stadig udføre ovenstående arbejde som beskrevet? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/01-2011 00:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
Nu skal jeg ikke kalde mig ekspert på området men der er et par forhindringer for jeres plan hvis alt skal gøres helt lovligt. Først og fremmest så mener jeg ret sikkert at selvom man arbejder over internettet i Danmark så skal man stadig have arbejdstilladelse i thailand. Den arbejdstilladelse får i ikke medmindre i er ansat af et thailandsk firma og det bliver i ikke sådan bare lige. Denne del er der sikkert andre der er klogere på end mig. Det jeg ved mere om er skatten herhjemme. Danmark og Thailand har indgået en dobbeltbeskatnings aftale (det er godt) der kort sagt definerer hvor indtægter hører hjemme. I den er der en række betingelser der definerer hvor der betales skat. dig og din mand er stillet på 2 forskellige måder, du er lønmodtager og han er selvstændig. Lønmodtager. det er som lønmodtager fra et dansk firma stortset umuligt at blive fritaget for skat selvom arbejdet udføres i udlandet. Selvstændig: Selvstændige beskattes udfra hvor deres firma drives fra så har din mand en adresse i Danmark så hænger han fast lige som dig. Fælles for jer begge er at ejer i helårsbolig i danmark vil i også kunne betragtes som skattepligtige i Danmark. Men der er veje uden om dette og de er så vidt jeg lige kan se ikke engang ulovlige overfor den danske stat. Hvis i rent faktisk er flyttet væk fra danmark er der ingen der forbyder jer at oprette et firma selv som så efterfølgende laver arbejde for danskere. Så kan i opfylde kravene for at oprette et thai selskab (noget med 2 millioner baht i kapital og thai ansatte) kan i fint fakturere din arbejdsgiver og din mands kunder fra det thailandske selskab og alt er lovligt. Ovenstående er dog betinget af i kan få arbejdstilladelse, kan i ikke det er i nød til at fuske. Det kunne feks være ved at i opretter et firma i et skattely og sender fakturaer fra dette firma. Det er faktisk ikke engang skatteundragelse (i danmark) sålænge i er fraflyttet danmark for Dansk lov handler om hvem arbejdet er udført for og hvor det er udført og da jeres arbejdsgiver er et selskabi udlandet og i ikke bor i Danmark er denne del helt lovlig. så får i i visa i thailand det kunne være et student visa de skulle vidst være relativt nemme at opnå og så kan i jo samtidig lære sproget i Thailand. Ulempen ved denne metode er at hvis i bliver afsløret så vil i kunne blive deporteret og også blive dømt til op til 3 måneders fængsel i Thailand. I praksis synes jeg at man mest hører om udvisning, men det kan jo også være slemt nok hvis i pludseligt sidder på flyet tilbage til Danmark. Redigeret af Anonym Bruger d. 20/01-2011 00:21 |
|
|
|
| keniko |
Lagt på d. 20/01-2011 13:25
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 543 |
Ganske interessant link, omkring leveomkostningerne i Thailand: http://www.docsto...n-Thailand K. Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/01-2011 14:56
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Lotteras skrev: Vi har overvejet at flytte til Thailand. Jeg skal så udføre mit nuværende job i Thailand og får løn fra det firma jeg er ansat i Danmark. Kan man det? Hvor skal jeg betale skat og er det så opholds eller arbejdstilladelse, jeg skal søge? Kan min mand have sit firma i Danmark og udføre arbejdet i Thailand. Vil virksomheden stadig være Dansk, selvom arbejdet bliver udført online fra Thailand og hvordan er skattereglerne her? Hvor længe kan vi opholde os i Thailand og stadig udføre ovenstående arbejde som beskrevet? Som allerede nævnt i tråden så skal der som udgangspunkt betales skat i Danmark, og online arbejde fre ens eget hjem vi ikke blive "opdate" og er heller ikke interessant for myndighederne, men der gives hver visa eller arbejdstilladelse. Løsningen er, at oprette et selskab herude, betale skat her og fakturere det dansek firma. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 20/01-2011 20:47
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Robert Kronberg skrev: Lotteras skrev: Vi har overvejet at flytte til Thailand. Jeg skal så udføre mit nuværende job i Thailand og får løn fra det firma jeg er ansat i Danmark. Kan man det? Hvor skal jeg betale skat og er det så opholds eller arbejdstilladelse, jeg skal søge? Kan min mand have sit firma i Danmark og udføre arbejdet i Thailand. Vil virksomheden stadig være Dansk, selvom arbejdet bliver udført online fra Thailand og hvordan er skattereglerne her? Hvor længe kan vi opholde os i Thailand og stadig udføre ovenstående arbejde som beskrevet? Som allerede nævnt i tråden så skal der som udgangspunkt betales skat i Danmark, og online arbejde fre ens eget hjem vi ikke blive "opdate" og er heller ikke interessant for myndighederne, men der gives hver visa eller arbejdstilladelse. Løsningen er, at oprette et selskab herude, betale skat her og fakturere det dansek firma. Hilsen, Robert Det var dog utroligt med stavefejl, men jeg var lidt tidspresset, så jeg prøver igen. Som allerede nævnt i tråden så skal der som udgangspunkt betales skat i Danmark, og online arbejde fra ens eget hjem vi ikke blive "opdaget" og er heller ikke interessant for myndighederne, men der gives hverken visa eller arbejdstilladelse til dette. Løsningen er at oprette et selskab herude, betale skat her og fakturere det danske firma. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.