Se indlæg|
Bolig, budget, skoler osv...
|
|
| Lotteras |
Lagt på d. 18/01-2011 19:23
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Hej Vi har overvejet at flytte til Thailand (Phuket?) snarest. Men hvor mange penge skal man ca. have til sig selv, for at kunne leve fornuftigt. 2 voksne og 3 børn?. Hvordan er priserne i Thailand (mad, restauranter, tøj, skole m.v.). Hvor kan man evt. finde boliger til leje? (hjemmeside eller..). På forhånd tak for svar.. . |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 18/01-2011 20:15
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Lotteras skrev: Hej Vi har overvejet at flytte til Thailand (Phuket?) snarest. Men hvor mange penge skal man ca. have til sig selv, for at kunne leve fornuftigt. 2 voksne og 3 børn?. Hvordan er priserne i Thailand (mad, restauranter, tøj, skole m.v.). Hvor kan man evt. finde boliger til leje? (hjemmeside eller..). På forhånd tak for svar.. .Det er utroligt relativt at svare på. Nogen sender deres børn i lokale skoler og laver dansk hjemmeundervisning og andre sender dem på internationale skoler fra måske 200.000 baht til 1.000.000 baht per barn om året. Visse firmaer/organisationer heruder har et budget på op til 2.000.000 baht per barn det første år for deres udstationerede medarbejdere. Lejligheder fås i alle prislag, om end lejligheder med fire soveværelser ikke er normalt, så her kan det blive vanskelig i thai-områder (til thai-priser). I skal nok have et hus, tror jeg. Phuket er samtidig et dyrt område i Thailand, men det kommer jo meget an på, hvor i Phuket I vil bo. Alt efter beliggenhed gætter jeg på noget fra lidt under 10.000 baht per måned og næsten uendeligt op for fire soveværelser. I den billige ende skal I måske købe aircon og andre ting oven i hatten, herunder køkken. Maden kommer an på spisevaner - skal der ost og andet på bordet hver morgen og leverposteg i madpakken, eller er det lokal mad... Forsikringer er forskellige alt efter om det er lokale eller internationale, ligesom de internationale svinger en del efter ens alder. Tøj kommer an på, hvilken slags tøj, ligesom spejder-, sports- og skoleuniformer jo kommer an på skolen. Dertil kommer besøgsrejser i Danmark, hvilket jo koster noget for fem personer. I skal nok give lidt imput omkring, hvad I forventer af jeres liv, og hvor meget I vil bøje jer i thailandsk retning. Et par kan godt leve for 30.000-40.000 baht per måned, men så skal børnenes udgifter oven i, herunder den større bolig samt besøgsrejser. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 19/01-2011 06:23
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Skal i leve godt, regn sa med ca. 150.000 bath pr. maned. |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 19/01-2011 08:20
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Enig for 150.000 Baht så burde man kunne leve godt, rigtigt godt. Problemet er bare de der pokkers skoler for det kan godt være svært at sende sine børn i en Thai skole. Jo mindre de er jo nemmere er det nok, for man skal nok regne med at en thai skole fungerer på en helt anden måde end en dansk skole. De pædagoiske principper er langt tilbage i forhold til vores og det samme er kvaliteten. Hvad angår pris på en thai skole så betaler jeg og konen for hendes niece's skole i Bangkok. Hun er 19 år og går vel på noget gymnasie ligende skole nu. Vi betaler omkring 5000-6000 kr om året for det. Den skole hun går på er en god middelklasse skole og hendes veninder derfra kommer fra middelklassen. Men jeg tror altså ikke jeg ville sende min egen datter i skole på sådan en skole for jeg tror sipelthen ikke de lærer nok de kan ruge udne fra Thailand. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/01-2011 10:14
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
150.000 baht ??? det er måske lige i overkanten...ihvertfald når vi snakker fastboende...på en ferie kan man selvfølgelig snildt skyde 150.000 baht af, men som fastboende giver man den nok lidt mindre gas....mindre kan sagtens gøre det...(alt efter livsstil og behov selvfølgelig)... jeg kender mange der i Danmark ikke engang har det beløb herhjemme (ca. 27.000 DKK pr. måned)...men som stadig har det godt... spørgsmålet er nok nærmere hvad man skal leve af....lottogevindsten el. onlinefirmaet.. |
|
|
|
| savasava |
Lagt på d. 19/01-2011 13:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 114 |
Skole 4 born, leje af hus + El sa er vi allerede oppe pa ca. 80.000 bath, forer ikke budget, men er sikker pa vi naermer os 150.000 bath om maneden, vi lever ikke noget luksusliv. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 20/01-2011 00:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 641 |
savasava skrev: Skole 4 born, leje af hus + El sa er vi allerede oppe pa ca. 80.000 bath, forer ikke budget, men er sikker pa vi naermer os 150.000 bath om maneden, vi lever ikke noget luksusliv. Det er muligt at i ikke liver noget luksusliv, men helt sikkert et mere luksuriøst liv end hjemme i Danmark for samme penge. Med de priser der er på dagligvarer i Thailand og hvad det koster at spise ude så rækker 70.000 Baht ganske langt. 27.000 er er kun nogle tusinde under hvad vi bruger om måneden her i DK og vis har hus ny bil (mondeo) og 2 børn. Så det beløb ville jeg godt påtage mig at leve for i Thailand. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.