Se indlæg
 Udskriv debat
Lønniveau
Maze
Er der nogen der ved hvordan lønniveauet ligger i Thailand, hvis vi snakker om et kundeservicejob hvor man ikke er på provision?

natty
4000-6000 i bkk, ret godt.....not, og meget er på provision

natty
10000 er flot hvis du er på det

thaikurt1
Så når det er i kundeservicejob kan det jo også være thaikvinder der arbejder på bar osv

For her er jo også kunde og de nyder en service over for kunde der kommer.

Deres løn er ikke ret høj med til så har de jo provision som kan være høj efter hvor meget de yder og om kunde er tilfredst med servicen.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
keniko
Lønniveau for hvem? en thaier i Thailand eller en dansker...?

Snakker vi Kr. eller Bath...?

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Payanak
Maze skrev:
Er der nogen der ved hvordan lønniveauet ligger i Thailand, hvis vi snakker om et kundeservicejob hvor man ikke er på provision?

Regn med omkring 5.000,- THB/måned.
Andre jobs med provision/drikkepenge kan give 20.000,- til 30.000,- THB/måned.

Payanak
keniko skrev:
Lønniveau for hvem? en thaier i Thailand eller en dansker...?

Snakker vi Kr. eller Bath...?

K.

Udlændinge må ikke bestride service jobs.

Ja igen en af de tråde som rejser sprørgsmål som man ikke rigtig ved hvad der menes med. Er det her, eller der og som hvad?

Løntariffen er lige blevet hævet per 4. januar, iflg. pressen til 214,- Baht per dag (ihvert fald i BK).

Men en sølle stakkel af en pige i en Beer Bar skal ikke regne med mere end 2.500 per måned + hvad baren så kan hente hjem i Tip og de få Faranger som falder for hende, men tro mig, der kan gå måneder mellem hver gang de piger har gevinst. Og når de så skal betale minst 2.500 for et sølle rum ja så bor de 4-6 piger sammen, så skal der være til mad og lidt tøj, og så den moderne forbandelse samtalekortet i mobilen så de kan ringe hjem. F.eks. bageren har lige haft et familiemedlem til at stå i forretningen, hun fik 6.800 + gratis mad, værelse og social velfare. Men alligevel, længslen efter familien blev for stærk så efter kort tid farvel og tak.

Og det er et kæmpeproblem her, dem der kommer oppe fra de fattige egne er tæt knyttet til familien og SKAL OG MÅ derop med jævne mellemrum. Det ligger i thaiernes natur og opdragelse og det kan og skal man ikke ændre på, at det så på længere sigt koster den enkelte og det thailandske samfund kæmpesummer i tabt arbejdskraft er en hel anden snak.

Et andet kæmpeprobelm er den meget dårlige skolegang de fleste har. Et ganske almindeligt rengøringsjob kræver mindst 7 års skolegang med div, paiper fra skolen til fremvisning. Hvis man ikke er utrolig heldig at finde et af de få job hvor der ikke spørges om skolegang.

Ikke meget med trådens spørgsmål at gøre. men dog lidt, men når man spørger i øst må man forvente svar i vest.

Skeptikeren

Maze
Okay jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det anderledes, men jeg kan prøve.
Mit spørgsmål er, hvis man søger arbejde i en kundeservice i et firma der ligger i eksempelvis Bangkok, og man dermed arbejder i Bangkok med en arbejdstilladelse under armen og jobbeskrivelsen går ud på at besvare indgående telefonopkald fra firmaets kunder, hvor meget kan man forvente at lønnen vil ligge på sådan cirka?
Et eksempel på en kundeservice mit spørgsmål drejer sig om kunne være Telia's kundeservice.
Nu ved jeg godt at Telia ikke har nogen afdeling med kundeservice i Thailand, men det er et eksempel der forhåbentlig kan kaste lys over mit spørgsmål så alle kan forstå det og forhåbentlig komme med et svar til mig :-)

Jake
Der er nogle minimumskrav til hvad udlændinge skal tjene for at kunne få arbejdstilladelse. Men en ambassadørløn på + 500.000 baht netto om md plus fri bolig får du næppe ;-)

Kender en Thaipige, naturligvis med bacelor degree, hun sidder i receptionen på et universitet i Bangkok, 7.500 Bath om måneden.

natty
og kender en tjener i bkk som har en fast løn på 6000 + det løse, altså tips, men det er heller ikke nogen gogo bar og i den stil. Men han knokler for føden.

natty
Maze skrev:
Mit spørgsmål er, hvis man søger arbejde i en kundeservice i et firma der ligger i eksempelvis Bangkok, og man dermed arbejder i Bangkok med en arbejdstilladelse under armen og jobbeskrivelsen går ud på at besvare indgående telefonopkald fra firmaets kunder, hvor meget kan man forvente at lønnen vil ligge på sådan cirka?
Et eksempel på en kundeservice mit spørgsmål drejer sig om kunne være Telia's kundeservice.
Nu ved jeg godt at Telia ikke har nogen afdeling med kundeservice i Thailand, men det er et eksempel der forhåbentlig kan kaste lys over mit spørgsmål så alle kan forstå det og forhåbentlig komme med et svar til mig :-)

Forvent intet, hvorfor skulle et firma ansætte danskere i kundeservice i Bangkok?

thaikurt1
natty

Hello.... Dem på go-go bar osv må også knokler for føden Angel det har jeg selv oplevetTuttelu Tralla
Redigeret af thaikurt1 d. 06/01-2011 13:36
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Maze
Natty: Tja det firma jeg har snakket med ligger i Bangkok, de er ca 25 ansatte og er en blanding mellem danskere og svenskere i kundeservice og har en dansk direktør. De har mange danske kunder der ringer til dem og kommer fra Danmark ud til dem i Bangkok og gør brug af deres produkt.
Det job jeg har søgt på har de også haft slået op på Jobnet.dk - så jo der er skam "danske" firmaer i Thailand der ansætter danskere til deres kundeservice. Du vil blive meget overrasket kan jeg høre.
Jeg har idag snakket i tlf med deres danske direktør og han bad mig om at sende mit cv og mit lønkrav.
Og det er lige præcis derfor jeg har stillet spørgsmålet om lønniveau her på siden, da jeg ingen anelse har om hvor meget man kan tillade sig at sige for at jeg ikke skyder alt for langt over mål. For jeg er jo godt klar over at niveauet er noget helt andet end på en lignende stilling i Danmark.

keniko
Maze skrev:
Natty: Tja det firma jeg har snakket med ligger i Bangkok, de er ca 25 ansatte og er en blanding mellem danskere og svenskere i kundeservice og har en dansk direktør. De har mange danske kunder der ringer til dem og kommer fra Danmark ud til dem i Bangkok og gør brug af deres produkt.
Det job jeg har søgt på har de også haft slået op på Jobnet.dk - så jo der er skam "danske" firmaer i Thailand der ansætter danskere til deres kundeservice. Du vil blive meget overrasket kan jeg høre.
Jeg har idag snakket i tlf med deres danske direktør og han bad mig om at sende mit cv og mit lønkrav.
Og det er lige præcis derfor jeg har stillet spørgsmålet om lønniveau her på siden, da jeg ingen anelse har om hvor meget man kan tillade sig at sige for at jeg ikke skyder alt for langt over mål. For jeg er jo godt klar over at niveauet er noget helt andet end på en lignende stilling i Danmark.

Hvad hedder firmaet? Burde jo ik være en hemmelighed når jobbet har været slået op på Jobnet.dk. Jeg spørger af ren nysgerrighed. De eneste job i Thailand som jeg har set på Jobnet.dk, var som telesælger for Bakuri! Hvis det er tilfældet, kan jeg henvise til andre tråde her på siden, om dette firma mht. løn, bonus arbejdstilladelse mv.
Shock

K.
Redigeret af keniko d. 06/01-2011 14:56
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

DKPete
Jeg mener det er m/m bath 100.000 pr måned for en udlænding.....

Payanak
Sådan et job giver måske 25.000,- / måned. Ikke noget man kan bruge til ret meget som dansker i Bangkok.

SteenJ
Maze skrev:

puhadada, det lugter som et firma vi før har omtalt meget her på sitet, så prøve lige og søg efter nogle indslag her.

jesperfrb
minimumsløn for en udlændning er ca 50000 baht om mdr, for at få arbejdstilladelse! Har før hørt/læst om disse selskaber. Brug søge funktionen her på siden!
Redigeret af jesperfrb d. 07/01-2011 03:28
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: