Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
NO! I dont want your f*cking tuk tuk!
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 23/12-2010 12:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
http://www.facebo...2259127415 ![]() Doc Gonzo |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 23/12-2010 14:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
tuk-tuk er ren svindel - bliv væk |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 23/12-2010 14:37
|
|
Yep, mere korrekt, kort og præcist kan det ikke siges! Doc Gonzo |
|
|
|
| helligaben |
Lagt på d. 23/12-2010 14:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 111 |
det eneste tidspunkt jeg synes at det er rimeligt givet ud at køre med tuktuk er når man ser en hel skoleklasse i Bangkok på 1 tuktuk, eller omkring 6-8 personer :-]
Long live the king !
[img]http://lh3.ggpht.com/_5MqBH1uljdI/TGP8k8UwMQI/AAAAAAAAAQ8/siTFo5veVIg/king.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 23/12-2010 16:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Ja ellers er det minimum dobbelt så dyrt som en Taxameter Taxa. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 23/12-2010 17:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Ja dobbelt så dyrt, og så sidder man der i varmen og bilosen, og så er det heller ikke helt ufarligt. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 23/12-2010 17:41
|
|
Ja og det kan blive meget dyrere da tyveknægte på MCer ynder at køre forbi tuktuk'erne og flå taskerne ud af hænderne på damerne. Kender en der kom slemt til skade på den konto da hun holdt fast i tasken. |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 23/12-2010 18:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
milex skrev: tuk-tuk er ren svindel - bliv væk Det er sgu for nemt bare at sige! Hvad fanden skal man så gøre? Hoppe på tungen rundt på Phuket? Kom med nogle konstruktive forslag i stedet for. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 23/12-2010 18:33
|
|
Brug tommelfingeren, det er billy!![]() Doc Gonzo |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 23/12-2010 18:48
|
Jamen det er jo også bare et rigtigt brugbart tip.... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 23/12-2010 18:54
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
filihankat skrev: milex skrev: tuk-tuk er ren svindel - bliv væk Det er sgu for nemt bare at sige! Hvad fanden skal man så gøre? Hoppe på tungen rundt på Phuket? Kom med nogle konstruktive forslag i stedet for. Lej en bil, vi plejer at give 800 baht om dagen. En motorcykel 150 baht om dagen. Og ellers bruge Song Taew netværket. Disse kører dog ikke om aftenen. Mange kommer ganske vist galt afsted i trafikken på Phuket, specielt på motorcykel. Men jeg vil vove den påstand, at langt, langt den overvejende del er 1) Fulde 2) kan ikke finde ud af at de få trafikregler der nu engang er, a la venstrekørsel 3) Så debile at de aldrig burde have haft lov til at sætte sig op på et motoriseret befordringsmiddel. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 23/12-2010 18:59
|
|
Lej en cykel, eller hvis det ikke er muligt så åben en cykelbiks dernede, må være en kanon-bizness mulighed! I Bang Saen f.eks. er udlejning af tandemcykler et stort hit... Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 23/12-2010 19:00 |
|
|
|
| filihankat |
Lagt på d. 23/12-2010 19:07
|
rinpoche skrev: filihankat skrev: milex skrev: tuk-tuk er ren svindel - bliv væk Det er sgu for nemt bare at sige! Hvad fanden skal man så gøre? Hoppe på tungen rundt på Phuket? Kom med nogle konstruktive forslag i stedet for. Lej en bil, vi plejer at give 800 baht om dagen. En motorcykel 150 baht om dagen. Og ellers bruge Song Taew netværket. Disse kører dog ikke om aftenen. Mange kommer ganske vist galt afsted i trafikken på Phuket, specielt på motorcykel. Men jeg vil vove den påstand, at langt, langt den overvejende del er 1) Fulde 2) kan ikke finde ud af at de få trafikregler der nu engang er, a la venstrekørsel 3) Så debile at de aldrig burde have haft lov til at sætte sig op på et motoriseret befordringsmiddel. Tak Rin for de gode råd. Da jeg har tænkt mig at drikke en øl eller to når jeg kommer til Phuket i februar, så vil det nok være mest fornuftigt at lade både biler og motorcykler stå. Så det må blive Song Taew netværket. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 23/12-2010 22:56
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Jeg har set flere MC ulykker med falang deltagelse med dødelig udgang på Pkuket. Vejene på Phuket er generelt smalle og med mange sving, særligt langs vestkysten, hvor de fleste turister bevæger sig, så det er heller ikke ufarligt at cykle. Songtaews er ikke meget brugbare til at flytte sig mellem strandene på vestkysten og meter taxa'er er der ikke mange af, så hvis man ikke har bil eller MC til rådighed og skal flytte sig længere end det er fint at gå, så er tuk-tuk eller evt MC taxa tit eneste mulighed. Mange uheld med MC sker fordi folk kører for hurtigt efter forholdene og mange har heller aldrig kørt på en MC før og de små MC scootere kan køre 100 km/h. Så mit råd er, kør aldrig selv hvis der er % i blodet, både fordi det er farligt og kan blive dyrt i en politi razzia. Hvis man lejer en MC, så kør meget defensivt og ikke for hurtigt og lej ikke en hvis man ikke er vant til at køre på den, husk styrthjelmen. Husk at i thailand er der mange berusede på vejene , særligt om aftenen og så køres der i den "forkerte side" hele tiden ![]() Selv kører jeg i bil, på MC og cykel og har haft en MC ulykke. Conrad Redigeret af Conrad d. 23/12-2010 22:58 |
|
|
|
| Rawirot |
Lagt på d. 24/12-2010 07:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 352 |
Gokinok skrev: Lej en cykel, eller hvis det ikke er muligt så åben en cykelbiks dernede, må være en kanon-bizness mulighed! I Bang Saen f.eks. er udlejning af tandemcykler et stort hit... Doc Gonzo Bang Saen der boede vi i 3 år fra 1995 . Det er et dejligt sted uden for mange farang. Thailænderne fra Bangkok kan li at komme der i weekenderne.
Rawirot
Siamren . Flauenskjold-by.dk |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/12-2010 07:39
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg har de bedste erfaringer med tuk-tuk her fra Nonthaburi, de er billige, ikke anmasende, men her bor jo også kun 3 falanger.
Redigeret af d. 24/12-2010 07:40 |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/12-2010 07:43
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Conrad, jeg ville slet ikke være på gaden hvis de kører % kørsel, her ser vi engang imellem en køre promillekørsel.![]() |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 25/12-2010 07:27
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Filihankat. på Phuket er der stort set kun en mulighed lej en knallert ( Ja jeg ved det er farligt) det koster 150 bath om dagen. Og fordi den kan køre 80-85 km i timen er det jo ikke altid håndtaget der skal i bund. tag det roligt så er man nået et langt stykke |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 25/12-2010 07:44
|
|
Misinformation at kalde det en knallert. Det er en motorcykel, 100 ell. 125 ccm. Hold øje med trafik bagfra, også mere end du plejer i DK. Tit sker der ulykker fordi Somchai sidder og halvsnorker i cementtrucken ell. bussen, og smadrer ind i forankørende. Har bemærket at Thai policen bruger en vanvittig "procedure" når de vil stoppe trafikanter: Springe ud på vejen, baskende med arme og ben! Et godt råd: Undvig ham, lad være med at stoppe, du risikerer at få bagfrakørende idioter op i r*ven når du standser så brat. Hvorfor? Fordi Somchai (igen-igen..)som regel sidder og halv-døser bag rattet, sløve Thai-pader! ![]() Doc Gonzo Redigeret af Gokinok d. 25/12-2010 07:47 |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 25/12-2010 14:07
|
|
Netop det er MC og ikke en knallert, så jeg ville nok tænke mig om 2 gan ge før jeg lejede sådan en hvis man ikke er i besiddelse af et MC kørekort.Jeg kunne forestille mig at det kunne blive meget dyrt hvis man er involveret i et uheld hvor man får skylden(det er der nok 99% chance for son falang) . Også forsikringen finder ud af at man ikke her kørekortet iorden så tør jeg ikke tænke på hvad det kan få af konsekvenser rent økonomisk. Man skal heller ikke regne med at rejseforsikringen hjælper, da der sikkert et sted i forsikringsbetingelserne står at den ikke dækker hvis man har handlet groft uagtsomt og det vil man have gjort ved at føre MC uden kørekort. Og ja Somchai skal man tage sig iagt for da han tit også har en ordetlig kæp i øret, drikke en flaske whisky og køre bil bagefter er i hvert fald ikke særlig forbudt her i Thailand ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.