Se indlæg
 Udskriv debat
Rotter
rinpoche
Jeg har aldrig i hele mit liv stødt på så mange rotter som i Thailand.

Det er helt grotesk, og jeg undrer mig over, findes der rottebekæmpelse i Thailand?

Blot et par eksempler:

Såvel på Phi Phi som i Krabi blev vi om natten i vores hytte vækket af et dunk.
Der var ikke lys om natten dengang, så vi måtte vente til om morgenen for at finde ud af hvad der var sket.
Det viste sig, at rotter havde væltet juniors mælkeflaske ned på gulvet, havde bidt hul i sutten og labbet det meste af mælken i sig.

Phuket. Jeg begav mig glad og fro ind til en biograf i Phuket Town for at se en film. Jeg tog skoene af for at lufte fødderne mens jeg så filmen.
Bedst som jeg sidder der og gnasker lidt popcorn mærker jeg noget bevæge sig hen over mine fødder. Wa faen?
I lysglimtene fra filmen får jeg vished for hvad det var. Der tonsede rotter rundt på gulvet, mens de spiste biografgængernes efterladenskaber (chips/ris)

Ranong. Bedst som vi sidder og spiser i en lokal thai restaurant, hvor ejeren lige har startet motorcyklen INDE i restauranten og kørt derfra, indfinder der sig
en stor fed rotte, der forædt kryber henad gulvet og indtager sin stamplads inde under køleskabet.
Det ser for mig ud som om den er så meget stamgæst, at den har afstedkommet en slidbane fra sit hul i væggen og over til køleskabet.

Udon Thani. Jeg checker ind på et guest house. På gården kan jeg beskue det afsjælede legeme af en rotte der har mødt sin overmand i form af en SUV.
Da jeg indfinder mig i badeværelset for at få et bad, ser jeg ovenover mig en ejendommelig tråd. Jeg er lidt i tvivl om det monstro er en ledning - ledning og vand
duer ikke - så jeg dasker til den.
Ned falder en forfjamsket rotte, (det var en rottehale) den falder direkte ned på det sæbeindsmurte gulve mellem mine fødder og fedter fortvivlet rundt mens den prøver at få fodfæste.
Et velrettet vristspark fra højrebenet giver den dog en passende exit.

Sakon Nakhon i den ærgerlige Mubaan.
Jeg har altid været klar over at der var rotter og mus her, for man kan høre dem natten igennem pusle rundt.
Vi sover under et myggenet, så det er ikke rigtigt et problem.
Men med et nyindkøbt teknoligisk vidunder: videokamera med nightshot, vil jeg for sjovs skyld forsøge at iagttage og optage de natlige ballademagers aktiviteter.

Det viser sig at blive et seriøst wake up call. Der er mindst 10-15 mus der svanser rundt og danser cancan og i tilgift et par rotter.

Sakon Nakhon. Jeg kommer gående sammen med min 1-årige søn henad gaden, da der pludselig opstår et postyr.
Junior springer forskrækket tilbage, da en rotte kommer fræsende med en hel høne i flaben inden den vælter en motorcykel for derefter at løfte et brønddæksel og forsvinde i kloakken med sit bytte.

Okay, den sidste var en overdrivelse, men junior blev godt nok forskrækket da rotten kom stæsende ved højlys dag lige foran ham.

Nogle der er bekendt med skadedyrsbekæmpelse i Thailand?
Som jeg ser det, er rotter og mus helt ude af kontrol.

TG950
har da set dette firma i bangkok :
http://www.rentok...index.aspx

[img]http://www.rentokil.co.th/en/images/0.0.0%20Homepage%20Banner.jpg[/img] is not a valid Image.

måske de kan bruges Hmmmmmm
Redigeret af TG950 d. 13/11-2010 20:31
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

natty
Ja da ser rotter ofte, særligt i Bangkok, har også prøvet at have dem løbende hen over mine fødder. Ikke særligt appetitligt når man sidder og spiser udendørs. Derfor er jeg også holdt op med at forlade min mad og bord hvis jeg spiser alene. Har dog ikke set dem indendørs. Men det handler jo ikke så meget om skadedyrsbekæmpelse, men et elendigt kloaksystem. Her i min ejendom i Københavv, dukkede de også op, så vi måtte renovere en masse i gården, aå det ikke var muligt for dem at komme op i gården.
Redigeret af natty d. 13/11-2010 20:46

Thjaa
rinpoche skrev:
Jeg har aldrig i hele mit liv stødt på så mange rotter som i Thailand.

du skulle tage dig et smudt ture til inden
saa vil du ikke syns at thailand har mange rotter

et lille bilde fra siste gang jeg var i indien
i810.photobucket.com/albums/zz24/thjaa/Rotter.jpg
Livet er forkort til store problemmer

I vores townhouse, i Bangkok, havde vi også rotter. Jeg købte rottegift, men min Thaikone ville ikke bruge det, da rotterne gemte sig og kastede op bag møblerne. Næh, Rat.Glue, rottelim var mere effektivt sagde hun, og havde helt ret. Rottelim er en plade på ca, 25 x 25 cm med gennemsigtig lim, hvor du lægger et stykke brød eller lignende i midten. Vi lagde 3 ud en aften, og næste morgen var der 3 store rotter gået i fælden.
Rottelim koster mellem 35 og 45 bath for en bakke.

var det det her tempel du besøgte,

sidste jeg var i Indien blev jeg godt nok også overrasket da jeg opdagede at den lokale lille købmands kagebutik, havde rotter som kæledyr.

xxxx
ABEKATTEN skrev:
I vores townhouse, i Bangkok, havde vi også rotter. Jeg købte rottegift, men min Thaikone ville ikke bruge det, da rotterne gemte sig og kastede op bag møblerne. Næh, Rat.Glue, rottelim var mere effektivt sagde hun, og havde helt ret. Rottelim er en plade på ca, 25 x 25 cm med gennemsigtig lim, hvor du lægger et stykke brød eller lignende i midten. Vi lagde 3 ud en aften, og næste morgen var der 3 store rotter gået i fælden.
Rottelim koster mellem 35 og 45 bath for en bakke.

Du rutter også med pengene.. hehe

det fås i dåser, er så ikke gennemsigtig, men gulllig.. Men det virker.
en dåse rækker nemt til 20 plader og koster omkring 30 thb.
Man får endda 2 af de runde plastik plader med i handelen.

Ikke fordi jeg nogen sinde har set en rotte i Lopburi, men mus dem var der mange af..

he he kan huske første gang jeg blev præcenteret for det skidt.. da tænkte jeg godt nok mit... dyre mishandling.
Men når man først har lært hvor meget mus kan ødelægge på 6 mdr.. så er alt tilladt..

Thjaa
ja det tempel var jeg ogsaa forbi men som generald saa var der jo rotter over det hele
man kunne ik gaa 100 metter uden at se en flok rotter
det kan man da i thailand(bangkok)

Amagerdreng
Hvis du ser her så er/har de været i gang med rottegift på Pattaya strand fornylig. Så mon ikke der er gået et par stykker i fælden.
http://www.pattay...icle=24574

Thjaa
Amagerdreng skrev:
Hvis du ser her så er/har de været i gang med rottegift på Pattaya strand fornylig. Så mon ikke der er gået et par stykker i fælden.
http://www.pattay...icle=24574

Kunne de ikke goer det samme imod alle de hund som jeg ser som et stoere problem en rotter i thailand
Redigeret af Thjaa d. 13/11-2010 22:31

thaikurt1
Nu er hunde ikke det store jomtien beach mere

Det er være med alle de turister de er svære at slippe af med det er desværre ikke lovlig at give dem rottegift

LOL LOL

Når vi har mus i huset så er det kone der må tager sig af det da jeg
Redigeret af thaikurt1 d. 14/11-2010 06:40

http://nej
Kalasi

Jeg har set, man gasser kloakkerne. (Chiang Rai)

Kalasi

mcpdk
Kalasi skrev:

Jeg har set, man gasser kloakkerne. (Chiang Rai)

Kalasi

Man gasser kloakerne 1 gang om året (Bangkok) men det er ikke for at komme rotterne til livs...( det har man vidst opgivet)
men derimod for at mosquito myggen ikke skal brede sig.
Smile

b_j3ns3n
Jeg har også været i indien og set dette klamme tempel.. og jeg synes ikke rotter er lige så stort et problem i thailand som i indien.. ikke ment at de ikke er et problem, alle rotter er et problem.. de spreder så mange sygdomme også dødelige sygdomme, som man ikke kan vaccineres mod..

http://da.wikiped...ptospirose

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Gokinok
Rotter findes overalt i Thailand.

Troede sgu´ det var en bæver da jeg så en første gang nede ved det lokale marked!

Wink

Dr. Gonzo

thulegrisen
Jeg så en i BigC idag... KFC,, Den tiggede mad, så det fik den selvfølgelig... Den var næsten TAM

Frank
Man plejer ellers at sige, at hvis man har mus, så har man ingen rotter... Smile

thailandforever
har da set rottekasser rundt i BKK city, så en eller anden form for bekæmpelse er der vel, he he syntes det var sjovere da vi var på et billigt hotel i BKK city og AOY smed en mega stor kakkelak ud af sengen og sparkede den hee vejen ud på gangen af hotellet, DET er en del af det med at leve og lad leve i den kultur og omgivelser man søger i Thailand.
THAILANDFOREVER
ryger og drikker ikke, men har fundet en sjovere måde at dø på HE HE.

www.tekniknord.dk
bruno
b_j3ns3n skrev:
Jeg har også været i indien og set dette klamme tempel.. og jeg synes ikke rotter er lige så stort et problem i thailand som i indien.. ikke ment at de ikke er et problem, alle rotter er et problem.. de spreder så mange sygdomme også dødelige sygdomme, som man ikke kan vaccineres mod..

http://da.wikiped...ptospirose

Rotteurin er meget kan give store nyresvigt og er dødlig, jeg kender en mand mener han døde af at have spist af en tallerken der havde stådet og haft besøg af en rotte.

http://gj-blog.dk/
natty
thailandforever skrev:
har da set rottekasser rundt i BKK city, så en eller anden form for bekæmpelse er der vel, he he syntes det var sjovere da vi var på et billigt hotel i BKK city og AOY smed en mega stor kakkelak ud af sengen og sparkede den hee vejen ud på gangen af hotellet, DET er en del af det med at leve og lad leve i den kultur og omgivelser man søger i Thailand.
THAILANDFOREVER
ryger og drikker ikke, men har fundet en sjovere måde at dø på HE HE.

Dem træder jeg som regel på, de giver sådan en dejlig knasende lyd fra sig, men jeg tror jo heller ikke på et andet liv efter døden,

Spring til debat: