Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Hvad der kan ske når kone bo i thailand
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 13/11-2010 18:41
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Desværre "Rin":Man kan også med jævne mellemrum læse herinde den gamle floskel: "You can take the girl out of the bar but you cannot take the bar out of the girl". Har lige været hele møllen igennem, løgn bedrageri osv! Der bare nogen piger den "Floskel" passer på! Sidder med et knust hjerte og et hus på landet alene! Men rolig min datter har det godt ![]() Selv efter 34 år i Thai miljø kan man blive snydt!
Redigeret af jesperfrb d. 13/11-2010 18:47 IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 13/11-2010 18:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
nu er der jo sandsynligvis ikke nogen af de beærede medlemmer her på DTW, der aner hvorfor de lever sådan. sandsynligvis ikke engang thaikurt1, med mindre at thai konen har kunde gjort overfor ovennævnte at manden i DK ikke aner en skid. måske det bare skal være sådan, det er en mærkelig verden vi lever i. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 13/11-2010 19:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
thaikurt1 skrev: Denne er ikke noget opdigte historie jeg kommer med med fra det virkelig liv. Da jeg har det tæt inde på livet. Nu er det jo ikke alle thaikone der opføre sig på den måde når ægtemanden arbejder i dk Historie kort fortalt. Han fandt sig kone i Pattaya. De blev gift flytte danmark fik to børn hun havde en søn som de så fik op til danmark og boede der i flere år. Af årsager jeg ikke ved flytte kone til thailand de fik bygge et hus hvor så hendes mor og søster skulle havde boede med de ville ikke. Manden arbejder stadig i danmark sende penge her kone. Kone kan lide drikke og gamber. Kone har ved siden af en thaimand i byen Manden har lige være her i 3 måneden og kone har i den tid også være sammen med thai manden i det at hun og aften er gået ud for at synge ? Da hele min kone far familie leve i byen og kende kone ved hele familien det. da det er svært at udgår det. Hedes mor har prøvet at tale med hende om det men uden held. Nu er manden så taget til dk for at arbejde. Og kone forsætte med at går ud og aften selv og der er 3 børn i huset der skal passe. Jeg vi havde dem på besøge hvor kun han og mig var sammen med jeg fortalte han ikke det med kone . Det har jeg så i dag fortrudt i dag da jeg mener at han har fortjenes at få sandheden at vide. Hvad få en ægtemand til at tro at ved at sende hende hjem til familien og bygge et hus at hun så skulle falde til ro. Skal man lade det forsætte uden at gøre noget og så håber på at manden finde ud af det på et tidspunkt eller skal man fortælle han det. Han er jo ikke den første ægtemand hvor kone har være utro når ægtemand man er i dk. sjov jeg har oplevet samme histaare 2 gang alsaa med at thai kvinen hade en thai mand ved sigen af hvor dene ene af de oplevser var hun faktis gift med thai manden imenst hun holte falangen for naar og toemte saa mange penge hun nu kunne kom til jeg sage det baekke 2 gang faktis den ene af gange hade den thai famile proevet at forklar falangen at han blev snudt INGEN af dem blev sure paa mig for at fortelle dem vordanet landet nu laa jeg vil bestemt raade dig til at fortelle det .. vis personen bare kender ledt til thailand vil han ik blive sure paa dig for at sige vordanet landet laa jeg vil lige sige at vis det var min kone der gik og gjore sordan naade bag min ryk og nogen Dansker som jeg kendet viste det og de ik fortalte mig det og jeg fandt udaf at de viste det saa var de bestemt ikke mine vender mere ok ud af de 2 jeg hjalp har den ene vendt hjem til danmark for altig og ham snakker jeg ik saa tidt med men vi taler da sammen den anden er nok blevet en af mine beste vender i thailand haaber du siger det til ham I dag sur i morgen vil han elske dig Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| styrt3 |
Lagt på d. 13/11-2010 20:18
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 221 |
tak staling...... troede lige jeg var helt alene jeg er gift med en tidligere barpige, og vi havde da også kontroværser i starten af forholdet ! så jeg har selv levet med frygten, og angsten for at blive holdt for ATM nar ! idag ser jeg det mere som at jeg "vandt" kampen og vi har det fantastisk sammen ![]() som steffen synger i tv2 "kærligheden overvinder alt" http://www.yeha.dk/
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/11-2010 20:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Tillykke med det, Styrt ![]() Glæder mig at høre. Om du er alene eller ej med dit standpunkt omkring det oprindelige emne, skal du da heller ikke lade dig påvirke af. Alles meninger her på dtw er lige gyldige. mvh rinpoche |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 13/11-2010 20:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
styrt3 safoelti er du ikke alene jeg kan heller ikke fatte at folk raader ham til at holle kaeft med det jeg kunne godt tinke mig at spoere alle jer der raader til at holle keft Hvordan vil i selv gerne have det jers vend ved at jers kone/mand boller uden om gang paa gang i menst i overhovet ik ved naare vil i saa ik gerne have den info afvige tink nu paa vis jers kone/mand boller uden beskoesel og den pers son boller 2 ander ogsaa uden beskosel og de 2 har 2 ander de boller med saa kan i se vilken vej det ender ligepluslig ender man op med ADIS!!!!!!!!!!!!!!!! Fordi ens vend ik sage naade selom han viste det Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/11-2010 20:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg kan sige dig så meget, at jeg passer min egen husstand, thank you very much. Og hvad andre tror at de ved, kan de passende holde for sig selv. Min kone har måttet låne øre til såvel dette som hint. "Jamen, din mand har været sammen med både hende og hendes veninde". Gudfader. Kurt ved heller ikke noget som helst, det er altsammen hear say og anden hånds beretninger. Han kan ikke forstå thai. |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 14/11-2010 01:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Tak, jeg skal også nok ta' vare på min egen husstand og vil gerne bede mig fri fra andres "observationer". Har set flere venner i omgangs kredsen, som mente, at de gjorde kammeraten en tjeneste ved, at fortælle om konen/kæresten/venindens opførsel, mens hun har været på egen boldgade. Historier, som mange gange er pustet op og krydret fra thai-pigernes univers. Thai pigers lyst og evne til helt bevidst at såre andre i denne sammenhæng, er et kapitel for sig og burde ha' sin helt egen tråd. Disse tidligere venner, ses ikke mere! En anden vinkel er, at hvis "sladderhanken" er skyld i et brud mellem parterne, og parret senere igen finder sammen, er der næsten garanti for, at dette tidl. venne par ikke mere ses privat. Redigeret af VIP d. 14/11-2010 02:19 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/11-2010 05:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Kurt ved heller ikke noget som helst, det er altsammen hear say og anden hånds beretninger. Han kan ikke forstå thai. Vil du bliver ved med fordi jeg ikke kan thai.![]() Den person der har fortalt mig det stå mig meget nær og har ingen grund til at lyve over for mig. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 14/11-2010 05:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hej Jeg har med historien vil fortælle at man ikke altid ved hvad kone /kæresten lave når man er i dk. Tak til jer der har være med til at bidrager med et svar. ![]() Jeg har give han mulighed for at oplysning om han kone så er det helt op til ham om han så tro på det og vil forsætte sit ægteskab.
Redigeret af thaikurt1 d. 14/11-2010 05:32 |
|
|
|
| TigerZ |
Lagt på d. 14/11-2010 05:42
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
Hvis det var en rigtig god ven ville jeg se det som min pligt at fortælle ham det og jeg ville da også forvente det samme fra en rigtigt god ven. Hvorimod er det en som jeg for en øl med en sjælden gang imellem, som det lyder til det er for Kurt, så ville jeg holde min kæft og blande mig langt udenom. Ville aldrig drømme om at fortælle en sådan historie til en rigtigt god ven, med mindre jeg var 110% sikker, hvilket de få rigtigt gode venner jeg har i dette land, også ville vide og derfor sætte pris på informationerne selvom det måtte ramme dem nok så hårdt. Det er jo blandt andet derfor man kalder sig rigtigt gode venner. |
|
|
|
| sum |
Lagt på d. 14/11-2010 07:18
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 99 |
utroskab er ikke kulturelt bestemt, Igen en historie der tager hele kulturen til indtægt og styrker fordommende. Jeg kunne godt tænke mig, at den samme historie blev for fortalt uden reference til kulturen, så ville den ikke være anderledes end mange lign. historier fra Danmark. incl. mit eget tidligere danske ægteskab. Manden gør selv sine valg og man skal ikke blande sig i andre folks ægteskab. Efter et forlist, dansk, ægteskab, som eftelod mig og mine børn på den største nedtur, både personligt og økonomisk, i vores liv, så tog jeg følgende beslutninger: 1: aldrig at gifte mig igen. 2: ingen form for fælles økonomi, skal der købes bil bolig etc. og jeg betaler, så er står det i mit navn. 3: ikke flere egne børn, kondomet på og det er, vel at mærke et jeg selv medbringer. 4: Ikke noget løfte om troskab eller anden livslange, umuligt at holde, løfter. Hvis jeg møder en og vi begge har lyst, så gør vi det og er kærsten utilfreds, så må kærsten luffe af og det gælder begge veje. Bare fordi man gerne må, så betyder ikke det at man gør det. Hvad kærsten laver når jeg er i DK rager mig en høstblomst og hvad jeg går laver, kommer ikke kærsten ved. 5:ligeværdighed i forholdet og gensidig respekt skal være tilstede, skænderi, vold og anden ekstrem opførelse, så stopper vi det hele. Dog skal man kunne man have en dårlig dag og menings udvekslinger, uden at det river huset ned. Alt med måde. Jeg elsker min thai kærste udover alle grænser og vi har det super godt sammen og kærstens teenage søn, har samme leve standard som mine børn i danmark, cool boy, der altid smiler og synes livet er en fest. hver søndag arbejder han i kærstens forretning og han er stolt. Svigerfamilien får aldrig bygget hus, men jeg har aldrig følt mig uvelkommen, snare tvært imod, jeg føler mig meget elsket og værdsat. også når jeg har brugt natten sammen med div. brødre og fættere, på den lokale karoke bar. Det er ikke thaikulturen der er noget galt med. Det er de fordomme som vi selv fodre og medbringer der er problembet. Vi har det hele bygget op inden vi forelsker os, men tror at "det sker ikke for mig" eller "det kan jeg gøre anderledes" og så styre man lige mod afgrunden. Og nej! Jeg er ikke anderledes eller bedre end alle jer andre, jeg taler af bitter erfaring også i Thailand. man skal ikke blande sig i hvad andre går og fortager sig. Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. ![]() |
|
|
|
| sum |
Lagt på d. 14/11-2010 08:00
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 99 |
Jeg glemte at fortælle, at kærsten driver sin forretning sammen med thai Ex'en og at der står et halvt færdigt hus i Ezan hos sviger familien, bygget af en tidligere farang kærste og at min kærste er alkoholiker og drikker dagligt og har sin gang i Silom et par gange om ugen.
Walk whit a pure heart and mind, then happiness will follow you.
This is the word of the good lord Buddha. ![]() |
|
|
|
| thulegrisen |
Lagt på d. 14/11-2010 09:16
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 67 |
Hehe hejsa alle, Jeg kan ikke lige se, at dette er et specielt Thailandsk problem, som webmaster også så klogt skriver. Jeg tror da nok, at jeg er blevet taget mere i rumpetten i Danmark, eller for den sags skyld andre steder i end herude, men sådan er livet jo så forskelligt fra den mand til mand. Jeg har da flere naboer og andre i området, som har været yderst kreative med hensyn til udnyttelse af mænd, som har glemt at et IQ skal findes i hjernen og ikke et andet tilfældigt sted. 3. gader fra os, er der en der en dejlig frodig dame, som har startet et spille sted, med disse terninger og alt andet, som hun fortalte min kone,,,, Farang har betalt huset , og alt det andet for et sådant etablissement, men hun er jo officielt gift med en politi mand, så hun ville aldrig få problemer… Politimanden er afskediget… Konen har mistet hjemmet fordi politichefen nu har inddraget dette. Denne naive Farang har mistet 5 millioner baht, fordi han glemte hjerne og havde lyst til andet.. 2 huse fra her, er der en, der nu har overdraget huset til familien, fordi hendes 2 eller var det 3 farangs havde lyst til at sponsorerer der livsdrøm.. et hus … Ingen ved hvor hun er… 7, gader fra her, er der en dejlig og jeg må sige vidunderlig af udseende kvinde, der har udviklet sit hus til at blive i nærheden af et af strandvejens i nordsjællands dejlige huse… Hendes Thaimand flytter ud 2 gange om året når ham tyskeren, og ham fra Belgien flytter ind de par måneder om året… I skulle se dette hus… Der ikke ikke overladt noget til tilfældighederne.. Jeg kunne blive ved, men mænd vil snydes, og andet er der vel ikke i dette…. Hvis der er andre derude på dette her cyper, der har samme mening, så kan jeg måske opnå dette… Ingen bliver taget i rumpetten uden de selv vil, men imod naivitet kæmper vel alle forgæves…. Selvfølgelig skal man da gøre den svage part opmærksom på AT HAN-HENDE bliver bedraget... Jeg er kold og holder ikke kæft, for jeg har trods alt set for meget smuds.. Kan i alle have en fortsat god søndag derhjemme, for herude fortsætter livet trods alt.. Redigeret af thulegrisen d. 14/11-2010 09:28 |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 14/11-2010 16:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
sum skrev: utroskab er ikke kulturelt bestemt, Igen en historie der tager hele kulturen til indtægt og styrker fordommende. Jeg kunne godt tænke mig, at den samme historie blev for fortalt uden reference til kulturen, så ville den ikke være anderledes end mange lign. historier fra Danmark. incl. mit eget tidligere danske ægteskab. Manden gør selv sine valg og man skal ikke blande sig i andre folks ægteskab. Efter et forlist, dansk, ægteskab, som eftelod mig og mine børn på den største nedtur, både personligt og økonomisk, i vores liv, så tog jeg følgende beslutninger: 1: aldrig at gifte mig igen. 2: ingen form for fælles økonomi, skal der købes bil bolig etc. og jeg betaler, så er står det i mit navn. 3: ikke flere egne børn, kondomet på og det er, vel at mærke et jeg selv medbringer. 4: Ikke noget løfte om troskab eller anden livslange, umuligt at holde, løfter. Hvis jeg møder en og vi begge har lyst, så gør vi det og er kærsten utilfreds, så må kærsten luffe af og det gælder begge veje. Bare fordi man gerne må, så betyder ikke det at man gør det. Hvad kærsten laver når jeg er i DK rager mig en høstblomst og hvad jeg går laver, kommer ikke kærsten ved. 5:ligeværdighed i forholdet og gensidig respekt skal være tilstede, skænderi, vold og anden ekstrem opførelse, så stopper vi det hele. Dog skal man kunne man have en dårlig dag og menings udvekslinger, uden at det river huset ned. Alt med måde. Jeg elsker min thai kærste udover alle grænser og vi har det super godt sammen og kærstens teenage søn, har samme leve standard som mine børn i danmark, cool boy, der altid smiler og synes livet er en fest. hver søndag arbejder han i kærstens forretning og han er stolt. Svigerfamilien får aldrig bygget hus, men jeg har aldrig følt mig uvelkommen, snare tvært imod, jeg føler mig meget elsket og værdsat. også når jeg har brugt natten sammen med div. brødre og fættere, på den lokale karoke bar. Det er ikke thaikulturen der er noget galt med. Det er de fordomme som vi selv fodre og medbringer der er problembet. Vi har det hele bygget op inden vi forelsker os, men tror at "det sker ikke for mig" eller "det kan jeg gøre anderledes" og så styre man lige mod afgrunden. Og nej! Jeg er ikke anderledes eller bedre end alle jer andre, jeg taler af bitter erfaring også i Thailand. man skal ikke blande sig i hvad andre går og fortager sig. Har meget svært ved at være uening! Efter min menning et godt skrevet indlæg!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Allan73 |
Lagt på d. 14/11-2010 19:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Jeg ville helt sikkert fortælle en ven det, hvis jeg vidste han/hun blev snydt. Herunder også hvis kæresten, konen eller manden bollede noget uden om. Det forventer jeg også fra mine venner. En gang fortalte jeg en ven at hans kæreste bollede uden om. Han svarede: Det ved jeg godt, men det gør jeg jo også selv. Jeg er sikker på styrkede vores venskab at jeg konfronterede ham med en mulig dårlig nyhed. Jeg har selv prøvet at en eks lavede ting hun ikke burde. Og dem der kommer efter at forholdet er slut og siger "Jeg havde gået og tænkt på at sige det til dig" eller lignende, kan jeg egentligt ikke bruge til noget. Man skal ikke spise gul sne.
|
|
|
|
| bob |
Lagt på d. 15/11-2010 09:21
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 49 |
Ja, jeg ville skam også bestemt fortælle til min ven, hvis jeg havde bare en nogenlunde mistanke om hans kone snyder ham. Det værste må da være at gå uvidende rundt, mens alle andre kender sandheden. Sådan er det ihvertfald for mig, men naturligvis ikke for alle mennesker. Så man skal nok tage bestik at manden, og afgøre om han er en der gerne vil vide det, eller en der "shoot the messenger". Jeg har dog svært ved at forestille mig nogen mand i længden har lyst til at være til grin overfor en utro thaipige.. |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

jeg er gift med en tidligere barpige, og vi havde da også kontroværser i starten af forholdet ! så jeg har selv levet med frygten, og angsten for at blive holdt for ATM nar ! idag ser jeg det mere som at jeg "vandt" kampen og vi har det fantastisk sammen