Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
Thai kultur
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 29/10-2010 14:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Vandango :> Jeg giver dig fuldstændig ret men det burde være naturligt at man deler om økonomien i stedet for som brødre vi dele jeg tager det hele. hvis du forstår. det kan ikke komme bag på nogen at der er udgifter der skal betales. men det er ligesom at thaier ikke tænker ret langt ud over deres egen næsetip. hvis det rammer dem selv så kan de godt finde ud af det. |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/10-2010 14:53
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
styx32 skrev: Hej Alle Jeg har lige et par hurtige spørgsmål jer der er gift med en thai. Oplever i at jeres Thai koner har meget humørsvingninger ? Jeg døjer i perioder meget med at hun svinger i humør. og jeg ved ikke helt hvordan man skal løse problemet. Hun kan finde på at lade være med at tale med mig en hel dag og jeg synes ikke helt det er normalt. Jeg hører gerne fra andre der måske har noget positivt og bidrage med her. for det er ved at være et kæmpe problem. Som mange andre også har været inde på, så er the silence treatment en hel normal thai forteelse. I stedet for at tage konfrontationen og få talt ud, som er en normal dansk reaktion, så er man henvist til at gætte hvad problemet er. Det er strudsesyndromet, med hovedet i jorden. Jeg ignorerer det fuldstændigt. Måske ikke den mest hensigtsmæssig løsning, men det plejer at virke ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/10-2010 18:58
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
styx32 skrev: Hej Alle Jeg har lige et par hurtige spørgsmål jer der er gift med en thai. Oplever i at jeres Thai koner har meget humørsvingninger ? Jeg døjer i perioder meget med at hun svinger i humør. og jeg ved ikke helt hvordan man skal løse problemet. Hun kan finde på at lade være med at tale med mig en hel dag og jeg synes ikke helt det er normalt. Jeg hører gerne fra andre der måske har noget positivt og bidrage med her. for det er ved at være et kæmpe problem. Fænomenet kaldes på thai for "gjon". Det meget normal blandt især thai piger. Som regl er de ikke vred men bare utilfreds meget noget. Så de lukker af, for at få opmærksomhed. Det er deres måde at sige de er utilfreds på. Og vil have at manden giver sig, så de kan få deres vilje. Eller bare for at få skabe en diskussion. Man kan vælge at ignorere det eller giver sig. Hvis du snakker med dem og give dem undskyldninger(på thai)gjoor, så har du tabt i deres øjene. Hvis du giver dig for tit, så vil de opfatter dig som svag, og de vil hundse rundt med dig og overtager "magten" til sidst. |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 29/10-2010 19:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
BB. Sikke noget pis at fyre af, nae du , det drejer sig for det meste om at farang er et fjols og spiller smart i starten............... Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/10-2010 19:08
|
|
Jeg prøver bare at forklar på hvorfor de ikke snakker med en i op til dagevis. Jeg har selv oplevet det. Smart eller ej kan det alligevel godt ske.. Redigeret af d. 29/10-2010 19:11 |
|
|
|
| Namprik |
Lagt på d. 29/10-2010 19:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 289 |
Det kan ske uagtet hvad, nej det kan det ikke...hvis man finder en kone med hjerne og noZZer ( ej kateoy ). Den der narres vil, bliver narret i hovede og roev ! Tak for svar BB. En soelle farang har ikke en chance her i TH........... Jeg kan gaa paa vandet !
En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 29/10-2010 19:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Enig med Black Bond, har lige konfereret med fruen som bekræfter at det er et magtspil... Giv ikke efter, så har du tabt, og hun har let spil fremover. Har dog aldrig oplevet det lille trick, heldigvis. ![]() Dr. Gonzo |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/10-2010 22:33
|
|
Kongensbarpattaya skrev: DET MED TAVSHED SOM VÅBEN ER MEGET NORMALT THAILAND, DET KAN KOMME AF UOVERENSSTEMMELSER ELLLER BARE EN MISFORSTÅELSE, DET KAN TAGE OP TIL FLERE DAGE, OG JEG HAR SELV PRØVET DET PÅ MIN KROP, I STARTEN BLIVER MAN NÆSTEN PANISK OG ANER IKKE HVAD MAN SKAL STILLE OP! DET ER SOM I DYRENES VERDEN DET MED AT LUKKE NOGEN UD AF FLOKKEN OG BLIVE INORERET ER NOGET AF DET VÆRSTE DER FINDES.MEN! DET BEDSTE ER NORMALT AT TAGE DET MED EN ORDENLIG GANG HUMØR, ET GODT GRIN ELLER EN ORDENKIG KILDETUR HJÆLPER SOM REGLEN, DET ER MED AT FÅ DEM TIL AT GRINE AF DET OG FOR DEM TIL AT SE AT DE ER RENT TIL GRIN, OG HVIS DET IKKE VIRKER SÅ ER DET BARE AT INORERE DEM, SIMPELTHEN AT LADE SOM OM DE IKKE ER DER , MEN IGEN ER DET SOM DAG OG NAT, DE SKIFTER PÅ ET SPLIDT SEKUND OG SÅ ER ALT GLEMT, OG HUMØRET I TOP IGEN. MAN SKAL OGSÅ PASSE PÅ FORDI DE HAR DET MANGE GANGE MED AF DE KUN KAN SE VERDEN SOM SORT ELLER HVID, DE MANGLER DET MED AT KUNNE SE LIDT MERE NUANCERET PÅ TINGENE, OG GÅ PÅ KOMPROMISER ER IKKE NOGET DE KENDER NOGET TIL. MEN HUSK DET GODE HUMØR DET KAN REDE MANGE TING, SÅ ET GODT GRIN SÅ SKAL DU NOK KOMME VIDERE. Vil du ikke venligst lade være med at skrive dine indæøg med caps? |
|
|
|
| HOJ |
Lagt på d. 30/10-2010 00:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 131 |
Hej Er du klar over hvem der sendes penge til i Thailand og hvorfor er det foældrene eller skylder hun penge der eller er hun usikker på dig og laver en opsparring, eller har hun nogle Thai veninder i Dk der praler med hvor mange penge de tørre ham den fede falang for og gør din frue syntes hun taber ansigt, har du prøvet at vise hende et buget over jeres udgifter her i dk. det gjore jeg efter vi havde været gift i nogle måneder efter jeg erfarede at de andre piger på sprog skolen nærmest konkurerede om at fortælle de største løgne om hvor meget de fik i lomme penge. min kone havde også nogle tavse dage hver måned og viste ikke rigtig selv hvorfor da det altid var før hendes menses i dag er der røde kryds i kalendere hvor det forventes så når der er optræk til tavshed frmbringer det altid et smil når kalenderen tages frem og da hun fik sit første job fik hun sin egen bankbog så hun står for meget af opsparring til ferien i Th 'ps nu snart gift på 17 år Web: HOJ
|
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.