Se indlæg
 Udskriv debat
Søger sygeplejerske i Bangkok
Hornblower
Er det nogen der kender en sygeplejerske i Bangkok-området der kunne være interesseret i noget konsulent-arbejde en gang imellem?

jimmikoldenborg
Hvad er lønnen, og hvor meget arbejde er der i det pr måned ca? Og hvordan med arb-tilladelse?
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
Hornblower
jimmikoldenborg skrev:
Hvad er lønnen, og hvor meget arbejde er der i det pr måned ca? Og hvordan med arb-tilladelse?

Det er ca. 1 dags arbejde om måneden. Lønnen aftales (iht kvalifikationer mm). Jobbet foregår i privat regi så det er ikke nødvensigt med en arbejdstilladelse.
Kender du én?

jimmikoldenborg
Hornblower skrev:
jimmikoldenborg skrev:

Det er ca. 1 dags arbejde om måneden. Lønnen aftales (iht kvalifikationer mm). Jobbet foregår i privat regi så det er ikke nødvensigt med en arbejdstilladelse.
Kender du én?

Min kone er sygeplejerske (dansk), og taler stadig løst om at rykke til Thailand for en periode. Det er nok bare for lidt til at det kan blive til en løn der kan dække vores ophold.

Robert Kronberg
Hornblower skrev:
jimmikoldenborg skrev:

Kender du én?

Beklager at blive Fandens advokat, men jo, det kræver stadig en arbejdstilladelse. Dog er jeg klar over, at det er urealistisk med en arbejdstilladelse for en dags arbejde per måned.

En sekundær arbejdstilladelse er derimod noget andet, da den ikke kræver et vist løn-niveau. Jeg har selv tre sekundære arbejdstilladelser.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
jimmikoldenborg
Hej Robert!

Jeg er musiker, og vil gerne spille nogle freelance jobs rundt i Thailand. Kunne sådan en sekundær arbejdstilladelse være noget jeg kunne bruge?

VH

JImmi

Kunne

Robert Kronberg skrev:
Hornblower skrev:
jimmikoldenborg skrev:

Kender du én?

Beklager at blive Fandens advokat, men jo, det kræver stadig en arbejdstilladelse. Dog er jeg klar over, at det er urealistisk med en arbejdstilladelse for en dags arbejde per måned.

En sekundær arbejdstilladelse er derimod noget andet, da den ikke kræver et vist løn-niveau. Jeg har selv tre sekundære arbejdstilladelser.

Hilsen, Robert

Payanak
I9
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Interessant, hvordan opnår man en sekundær arbejdstilladelse?
Krav?

TG950
Payanak skrev:
I9
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Krav?

måske som skolelærer !!

Non-immigrant B" visas allow their owners to work in Thailand. They can be obtained at any Thai embassy outside of Thailand. However, some embassies or consulates, such as the ones in Penang, Malaysia and Phnom Penh, Cambodia, usually request more paperwork and deny more visas than others in the region. Usually, the Thai embassy in Vientiane, Laos is considered as the easiest place to get a visa in South-East Asia.

Read more at Suite101: A Guide for Foreigners Teaching in Thailand
http://www.suite1...z13aaPDKl9

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Robert Kronberg
Payanak skrev:
I9
Robert Kronberg skrev:

Hilsen, Robert

Krav?

For at kunne få en sekundær arbejdstilladelse, der reelt hedder en add on, så skal man have en arbejdstilladelse i forevejen, hvor der fx er krav om en vis løn.

Der findes to slags add ons:

Add on kan fx være, at man tilføjer et andet arbejdssted, fx en anden provins. Her er ingen krav.

Add on kan også være en anden arbejdsplads eller en bestyrelsespost, hvis man skal skrive under (og bo i Thailand). Her er kravet kun de sædvanlige 2 MB i egenkapital per thai-ugift udlænding.

Add on tilføjes i ens eksisterende arbejdstilladelse, derfor navnet add on, og koster 300 baht, men ellers er det typisk lignende papirgang, som ved den primære arbejdstilladelse. Man kan ikke tilføje add ons, når man søger eller fornyer sin arbejdstilladele, men skal komme en gang til for tilføjelser.

Add ons er ikke så vigtige og personligt sløser jeg derfor med dem, men jeg er fx ved at tilføje Pattaya i min egen.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Big-Viking
Hornblower skrev:
jimmikoldenborg skrev:

Kender du én?

Oh a short time nurse.!!!!Wink

Robert hvis du har 3, så giv mig den ene..Cheers

Namprik
Ang. Arb.till, saa er det ikke saa svaert, jeg fulgte Mr. kronbergs raad og vupti en till. var hjemme.

Jeg er ansat af min kone...............Grunden til at jeg var interesseret i en till. er at det er noget nemmere med visa, for en finger jeg aldrig roere, det har man folk til........Pibe

PS. At skumme er ogsaa haardt.............Rolll
Redigeret af Namprik d. 28/10-2010 08:17
Jeg kan gaa paa vandet !

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

www.isaan-house.com
VIP
[quote]Namprik skrev:

En pige jeg kender, hun er smuk...en picasso falmer i doend ! Et hjerte pigen har, saa stort som Eiffel........Tak fordi jeg maa kende dig.

Du er tæt på, at citere dele af min over 30 år gamle bryllups tale.

Passager af ufattelig skønhedViolin

Uden for tråd beklager! Kunne ikke lade være.
Redigeret af VIP d. 28/10-2010 08:32
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

Namprik
Wink
Man skal vaere lykkelig for den lykke der har ramt en !

De fortjener det bedste ! og goer man det saa godt som man nu engang formaar, saa kan man ej goere mere...........

At vaere i det filosofiske hjoerne, det er skoent........TAK !
Redigeret af Namprik d. 28/10-2010 08:47
Jeg kan gaa paa vandet !

www.isaan-house.com
John
Hornblower skrev:
Er det nogen der kender en sygeplejerske i Bangkok-området der kunne være interesseret i noget konsulent-arbejde en gang imellem?

Så kan tråden vist ikke skride længere, hvis nogen skulle være interesseret kan Hornblower kontaktes via PB

Tråden er låst
Admin.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Spring til debat: