Se indlæg|
bankkonto / nemkonto for thai i dk
|
|
| L |
Lagt på d. 03/10-2010 08:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
Min kone har fået brev at hun skal opgive hvad der er hendes nemkonto. Bl.a skal der jo overføres børnetilskud til min papsøn på 5 år og det må de åbenbart ikke gøre til min konto selvom vi er gift og det jo er mig der pt betaler ALT. Men min kone går jo i skole, har ingen indtægt og hermed heller ingen lønkonto. Er der nogen der har prøvet tilsvarende.... hvad gør I andre ? Er der nogen banker der vil lave en bankkonto man kan bruge som nemkonto og som ikke også er en lønkonto ? Jeg har ikke kunnet finde nogen på nettet. Selvom det offentlige kunne sende en check (hvad jeg ikke tror de vil) ja så kan man vel ikke engang hæve sådan en længere uden at have en bankkonto...? |
|
|
|
| Nuk |
Lagt på d. 03/10-2010 08:46
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 179 |
Sæt 1000 kr. ind på en konte til hende, så har hun jo den, og hvis hun ikke har andre bliver det automatisk hendes nemkonto
Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
|
| L |
Lagt på d. 03/10-2010 08:48
|
|
hvilken bank vil gerne lave en sådan konto som ikke også er lønkonto ? |
|
|
|
| toeffe |
Lagt på d. 03/10-2010 09:27
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Hej Tror alle banker vil lave en konto når hun har et dansk person nummer. Vi gik selv i Nordea ( ikke for at lave reklame ) for det var det nemmeste når det kun er et hæve kort til egne automater. Det tog kun et jeblik. Har selv lønkonto i en lokalbank som der ikke er så mange af. Hilsen Mogens Redigeret af toeffe d. 03/10-2010 09:28 |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 03/10-2010 09:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
L skrev: Amager bank oprettede for min kone uden spørgsmål.
Min kone har fået brev at hun skal opgive hvad der er hendes nemkonto. Bl.a skal der jo overføres børnetilskud til min papsøn på 5 år og det må de åbenbart ikke gøre til min konto selvom vi er gift og det jo er mig der pt betaler ALT. Men min kone går jo i skole, har ingen indtægt og hermed heller ingen lønkonto. Er der nogen der har prøvet tilsvarende.... hvad gør I andre ? Er der nogen banker der vil lave en bankkonto man kan bruge som nemkonto og som ikke også er en lønkonto ? Jeg har ikke kunnet finde nogen på nettet. Selvom det offentlige kunne sende en check (hvad jeg ikke tror de vil) ja så kan man vel ikke engang hæve sådan en længere uden at have en bankkonto...? DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| L |
Lagt på d. 03/10-2010 09:33
|
|
Mange tak for svarene. Så vil vi prøve at gå en tur hen i Nordea i morgen. Sådan en er der ganske tæt herpå. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 03/10-2010 11:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Du opretter ikke en Nemkonto, men fortæller det offentlige, hvilken konto som er din Nemkonto. Ja faktisk kan du blot angive en af dine egne konti som hendes Nemkonto. Det offentlige skal blot have et sted hvor de kan komme af med pengene. Men ellers går man blot ned i en bank og får lavet en konto. Det behøver ikke at være en lønkonto. Det kan blot være en skrabet udgave uden service, kredit, dankort osv., men blot med hævekort og internetadgang. Jeg har selv nogle af den sidste slags, som udelukkende anvendes til overførsler til kolonihaven. Det er nemt. ![]() |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 03/10-2010 16:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hejsa Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt da,fckguld skrev: Amager Bank oprettede for min kone uden spørgsmål. De var sikkert godt tilfredse med at hun ikke begyndte at stille dem spørgsmål. ![]() Mvh Jens Ole |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 03/10-2010 16:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Jens Ole skrev: Hejsa Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt da,fckguld skrev: Amager Bank oprettede for min kone uden spørgsmål. De var sikkert godt tilfredse med at hun ikke begyndte at stille dem spørgsmål. ![]() Mvh Jens Ole EIK Bank stiller nok heller ikke de store spørgsmål ![]() |
|
|
|
| Joe |
Lagt på d. 03/10-2010 16:44
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 278 |
Det bliver ikke noget problem. Nordea vil sørge for at din kones nye konto også bliver hendes NemKonto. Vi fik lavet de samme for nylig, det tog ca 10. min. Vh |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.