Se indlæg
 Udskriv debat
GPS Navigation – VDO Dayton MS5000
Rasmus
Sidste år i december måned købte vi en stører og mere familievenlig bil her i Sverige. Der er en VW Sharan Comfort. 1,9 Turbo årgang 2003. Bilen er udstyret med GPS navigation af mærket VDO Dayton MS5000 som vel og mærket ifølge VW forhandleren, (hvor vi købte bilen) er eftermonteret i 2004.

GPS navigationen fungerer upåklageligt. Den har gelejdet os rundt i både Danmark, Norge og Sverige uden problemer. Ungerne kan oven i købet se deres medbragte videofilm i det ca. 6” store display på tuerne.

Men i sidste uge fik jeg så den ide, at jeg ikke længer ville hører på den svenske kvindestemme som GPS systemet benyttede. Jeg gik ind i menuen på GPSén for at vælge dansk som sprog, her blev jeg så i displayet bedt om at indsætte den CD Rom som fulgte med til GPS navigationen. Her begynder mit problem så for alvor! For hvor i fanden skulle jeg indsætte denne CD Rom?

Det eneste sted som jeg kunne se hvor en CD Rom kunne indsættes var i bilens radio CD drev - men det havde absolut ingen effekt på GPSén – den var sgu ligeglad! Efterfølgende fandt jeg så frem den instruktionsbog som hørte til GPS navigationen. Her opdagede jeg til min store overraskelse at der if. instruktionsbogen skulle være én ”Navigation Computer Boks” et sted i bilen med tilhørende CD Rom drev! Boksen er oven i købet afbilledet i instruktionsbogen.

Nu har jeg i de sidste par dage undersøgt bilen alle mulige steder, uden at finde nogen som helst som kunne minde om en ”Navigation Computer Boks” i bilen. Måske er der en VW mekaniker her på DTW som kan hjælpe mig lidt på vej, inden jeg får splittet hele bilen fra hinanden i arrigskab i min søgen! Shock

Rasmus

VIP
Boxen, plejer at være monteret i bagagerummet. Som regel er den placeret, så den er vanskelig, at se fra oven.

Held og lykke med projektet.
Redigeret af VIP d. 28/09-2010 03:33
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

chaingmai
min sad under føresædet men der er der et sted ellers var der ingen kort på skærmen 0g hvis du vil til frankrig så skal en ny disk iSmile

toeffe
Hænger den ikke under passager forsædet, mener der er en plast box med en låge.

Hilsen Mogens

Spring til debat: