Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Er tredje verdenskrig på vej ?
|
|
| sabai sabai |
Lagt på d. 05/09-2010 15:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1258 |
Er tredje verdenskrig på vej ? Er lige vågnet med tømmermænd, efter Thaifesten igår. Tænder flimmerkassen... og til min store forskrækkelse ser jeg der er stor militærparade i København !! .. Marinehjemmeværnet , ubåde og raketter i østersøen !! ![]() Er det Svenskerne der truer os ? ...eller er det den Russiske flådebase i Kaliningrad vi skal angribe ? Jeg ruller mørkelægningsgardinet ned igen, og gemmer mig under dynen !! Verden er af lave !
Redigeret af sabai sabai d. 05/09-2010 15:55 [img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.
Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung ! |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 05/09-2010 16:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
sabai sabai skrev: Er tredje verdenskrig på vej ? Er lige vågnet med tømmermænd, efter Thaifesten igår. Tænder flimmerkassen... og til min store forskrækkelse ser jeg der er stor militærparade i København !! .. Marinehjemmeværnet , ubåde og raketter i østersøen !! ![]() Er det Svenskerne der truer os ? ...eller er det den Russiske flådebase i Kaliningrad vi skal angribe ? Jeg ruller mørkelægningsgardinet ned igen, og gemmer mig under dynen !! Verden er af lave ! ![]() jamen, sabai sabai vågn dog op til virkelighedens verden, 5 september er " Danmarks udsendte dag " Ny Officiel flagdag 5 september Den 5. september bliver officiel flagdag til ære for alle danske soldater der har været udsendt siden 1948. 16-04-2009 kl. 09:25 Af Knud G. Mortensen Kilde: Forsvarskommandoen. I sidste uge lykkedes det partierne bag forsvarsforliget at blive enige om, at den 5 september for fremtiden skal være officiel flagdag til ære for alle de soldater der har været udsendt siden 1948. Det har været lidt af en opgave at finde den rigtige dag. Dansk Folkeparti ville gerne, at det var blevet den 29 august. Dagen, der blev vendepunktet i forhold til samarbejdet med nazityskland under den anden verdenskrig. Også den 31 august var i spil, med argumentet om, at det var dagen hvor Olfert Fischer i 1990 blev sendt til den Persiske Golf. Enden på datokrigen blev så, at der nu er enighed om den 5 september. Flagdagen for de danske soldater har været undervejs i nogen tid. Der har blandt anden været mobiliseret støtte til en officiel flagdag på internettet. Hjemmeside og støttegruppe på Facebook for sagen, er nogle af tiltagene der har været i gang. Initiativtageren, til hjemmesiden som ville have flagdag for de danske soldater, overkonstabel 1, Kim Thygesen siger, - 5. september bliver en dag jeg vil glæde mig til. Jeg vil være i Afghanistan på selve dagen, da jeg med min enhed fra Bornholm skal derned på hold 8. Jeg ved at på denne dag vil danske soldater kunne tænke for første gang på en udsendelse, at Danmark støtter mit arbejde og de tænker på den kæmpe forskel vi gøre for andre mennesker. Datoen for flagdagen skal formelt også godkendes af Kongehuset. [img]http://forsvaret.dk/FRK/Nyt%20og%20Presse/PublishingImages/dannebrog225x.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 05/09-2010 16:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Ja, nu er vi jo en "krigsførende nation"! Tak for det "Sorte Anders" og George Dubya Bush... Må håbe det kan kurere mindreværdet fra Dybbøl m.v. Nu hedder det: "Hvad indad er tabt forever, skal nu pinedød og fandenbrodere mig udad vindes"! ![]() Doc G. PS: Sabai Sabai - ½ grillhøne m/fritter og surt, samt 1½ liter Cola vil gøre underværker på de tømmermænd!
Redigeret af Gokinok d. 05/09-2010 16:22 |
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 05/09-2010 16:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 601 |
Jeg Hejser ikke Flaget. Vores ´s Jenser bør ikke være i Krig.
MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
MAN LEVER IKKE FOR AT ARBEJDE ![]() |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 05/09-2010 21:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
selvfølgelig bør de det.. der er ingen som ikke er der frivilligt, og vis de føler de vil prøve at gøre en forskel i verden, skal de da være hjerteligt velkommen til det.. kender en der kom hjem før tid pga en overset vejside bombe. han er ked af det der er sket, med ham. men han synes ikke danmark burde trække sig ud af den grund.. og det tror jeg heller ikke de andre som er kommet til skade, eller alle dem som ikke er kommet til skade synes Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 05/09-2010 21:31
|
|
Tjah, det er ihvertfald en ny generation af stærke, unge krigere, der kan få brugt deres energi på slagmarken... Er det en positiv udvikling? Det mener jeg afgjort ikke, jeg husker de herlige pacifister og militærnægtere i 70´erne, de vil vel blive kaldt landsforrædere idag! Syg verden... Doc G. PS: Mærkeligt at der ikke er flere 2. G indvandrere i styrkerne, de er jo vilde med at slås, men måske det er "haram" at muslimer slår muslimer ihjel?! Redigeret af Gokinok d. 05/09-2010 21:43 |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 05/09-2010 22:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
Det er sq kun familie og venner til soldaterne der aner hvad der tales om , hvis det var en dag hvor vi fik fri fra arbejde var der måske nogle som vidste mere , men jeg vil skide det en lang march , lige som regeringen , militæret og kommunerne gør ,lad forældrene vifte med deres små papirflag over deres døde børn , og lad de syge hjemvendte soldater søge hjælp på lige fod med alle andre der er blevet småskøre
Swed
|
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 05/09-2010 22:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Gokinok skrev: PS: Mærkeligt at der ikke er flere 2. G indvandrere i styrkerne, de er jo vilde med at slås, men måske det er "haram" at muslimer slår muslimer ihjel?! Der er sikkert flere penge i, at vinde kampen om det danske hash marked
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Lundberg |
Lagt på d. 05/09-2010 22:39
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 82 |
swed skrev: Det er sq kun familie og venner til soldaterne der aner hvad der tales om , hvis det var en dag hvor vi fik fri fra arbejde var der måske nogle som vidste mere , men jeg vil skide det en lang march , lige som regeringen , militæret og kommunerne gør ,lad forældrene vifte med deres små papirflag over deres døde børn , og lad de syge hjemvendte soldater søge hjælp på lige fod med alle andre der er blevet småskøre Det var da nok noget af den mest latterlige ignorante kommentar jeg har set til dato ....hvilket hul er du kravlet frem fra ? |
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 05/09-2010 23:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Er tredje verdenskrig på vej ? Den har værret i gang i flere år. Og det ik´ engang løwn |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 06/09-2010 00:18
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Minder mig om for nogle år siden, hvor der pludselig var en enorm larm på Nørre Voldgade i Kbh. 5 tanks i stor fart. Jeg troede sgu at der var udbrudt krig, men de kom gudskelov fra Rosenborg hvor de havde været med i et eller andet festligt. Ingen mening i at køre over 60 i timen i tanks ved Nørreport station. Men stil og larm var der over dem. |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 06/09-2010 07:57
|
|
Gokinok skrev: Det mener jeg afgjort ikke, jeg husker de herlige pacifister og militærnægtere i 70´erne, de vil vel blive kaldt landsforrædere idag! Syg verden... Tror du høre til en anden generation.. ![]() Der er ingen i min omgangskreds som ville kalde militær nægtere dette.. tværtimod de fleste yngre danskere 0-45 år er lidt mere frisindet, her sætter vi ikke folk i bås fordi de ikke vil det ene eller det andet.. det er et valg du selv må tage.. ved ikke hvordan det foregår i århus forstaderne men jeg vil tro det er tæt på det samme som i kbh.. Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 06/09-2010 08:33
|
|
Når man drager i krig, er man blevet informeret om at man kan få skudt både arme og ben af, man kan også miste livet af det. Men for mig lyder det lidt som om af det kommer bag på de unge gutter der af egen fri vilje drager i krig. Personligt tror jeg ikke at vores Jenser derude i stenørkenen tænker ret meget på politik og om at ændre verden, næ, jeg tror sku at en løn på Ca. 45000 kr. om måneden trækker i Gutterne. mest. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 06/09-2010 08:43
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Helt enig med dig kanut, jeg har ikke noget imod de drager i krig hvis det er det de vil, men de skal ikke komme hjem og ynke bagefter. Alle ved vel at krig er noget lort og man kan risikere at dø af det, at vi så ikke skulle deltage i den krig i afganistan det så noget andet.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 06/09-2010 08:46
|
|
kanut skrev: Når man drager i krig, er man blevet informeret om at man kan få skudt både arme og ben af, man kan også miste livet af det. Men for mig lyder det lidt som om af det kommer bag på de unge gutter der af egen fri vilje drager i krig. Personligt tror jeg ikke at vores Jenser derude i stenørkenen tænker ret meget på politik og om at ændre verden, næ, jeg tror sku at en løn på Ca. 45000 kr. om måneden trækker i Gutterne. mest. Nemlig.. de danske soldater ved hvad det indbærer at drage ud og repræsentere det danske flag.. at de måske ikke tænker så meget over de følger det kan fører med, er en helt anden sag.. men det tror jeg bevist de ligger bag sig, hvem ville kunne holde hovedet koldt i afganistan, vis det eneste du tænkte på, mens du sad i din skyttegrav var, nu dør jeg, nu dør jeg, nu dør jeg, nu dør jeg.. det var nok ikke mange talebaner der ville blive skudt efter. at de også bliver godt betalt for at sætte livet på spil er vel en meget normalt.. det er jo en karriere ligesom landbrug, lastbilchauffør, politimand, læge og alle andre erhverv, du får vel løn efter normerne
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| kanut |
Lagt på d. 06/09-2010 08:53
|
|
Ja man kan kalde dem for Lejesoldater, og der er jo altid et nyt job og få som Lejesoldat, for kriger er der jo altid i denne verden. Jeg er nu af den holdning at det er godt at tænke sig om inden man foretager sig noget, især når der er tale om krig. MAN ARBEJDER FOR AT LEVE
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 06/09-2010 08:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
b_j3ns3n skrev: kanut skrev: Når man drager i krig, er man blevet informeret om at man kan få skudt både arme og ben af, man kan også miste livet af det. Men for mig lyder det lidt som om af det kommer bag på de unge gutter der af egen fri vilje drager i krig. Personligt tror jeg ikke at vores Jenser derude i stenørkenen tænker ret meget på politik og om at ændre verden, næ, jeg tror sku at en løn på Ca. 45000 kr. om måneden trækker i Gutterne. mest. Nemlig.. de danske soldater ved hvad det indbærer at drage ud og repræsentere det danske flag.. at de måske ikke tænker så meget over de følger det kan fører med, er en helt anden sag.. men det tror jeg bevist de ligger bag sig, hvem ville kunne holde hovedet koldt i afganistan, vis det eneste du tænkte på, mens du sad i din skyttegrav var, nu dør jeg, nu dør jeg, nu dør jeg, nu dør jeg.. det var nok ikke mange talebaner der ville blive skudt efter. at de også bliver godt betalt for at sætte livet på spil er vel en meget normalt.. det er jo en karriere ligesom landbrug, lastbilchauffør, politimand, læge og alle andre erhverv, du får vel løn efter normerne ![]() Så nemt kan det siges , alle er frivillige og alle kender risikoen. Men lad Danmark indføre speciele dage for fiskere , skovarbejdere , landmænd ,bygningsarbejdere osv der dør på arbejde hvert år Swed
|
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 06/09-2010 10:43
|
|
hvem siger vi har en speciel dag for døde soldater..? så vidt jeg ved er det for at ære dem alle, også dem som er i live, men også for at støtte op om den beslutning de (danmark) har taget.. nemlig forsøget på at hjælpe andre i nød.. om du så ikke er enig i krigen er for så vidt muligt ligegyldigt.. man kan stadig godt støtte de soldater som danmark sender ud, selv om man ikke er enig med regeringen..
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 06/09-2010 11:02
|
|
Sgu´ utroligt, der er åbenbart ingen her der fatter en meter: Danmark er nu en krigsførende nation, hvor danske soldater sendes på missioner rundt i verden! En nation med 5,5 mio. indbyggere, et "discount" militær, hvor udstyret er så ringe at soldaterne unødigt udsættes for stor livsfare. Vi agerer som en imperialistisk stormagt på linje med USA, det er fandme pinligt, og hvordan hulen den dagsorden pludselig er blevet indført er mig en gåde... Nåh ja, der var jo noget med 11. sep. og Saddam Hussein der var indblandet (løgn) - og "en nødvendig krig mod terrorisme" og andre store og små løgne! Men bare vent, når mareridtet i Afghanistan bliver værre end nogen havde forestillet sig, og vi bliver nødt til at trække os ud, som USA gjorde i Vietnam, ydmyget, udstillet og besejret. Måske vi så igen kan finde vor naturlige plads som en mere ydmyg og ikke-krigsførende nation. Doc G. "In a nation ruled by swine, all pigs are upward-mobile, and the rest of us are fucked until we can put our acts together: not necessarily to win, but mainly to keep from losing completely. We owe that to ourselves and our crippled self-image as something better than a nation of panicked sheep." HST Redigeret af Gokinok d. 06/09-2010 11:04 |
|
|
|
| Gokinok |
Lagt på d. 06/09-2010 11:05
|
|
b_j3ns3n skrev: hvem siger vi har en speciel dag for døde soldater..? så vidt jeg ved er det for at ære dem alle, også dem som er i live, men også for at støtte op om den beslutning de (danmark) har taget.. nemlig forsøget på at hjælpe andre i nød.. om du så ikke er enig i krigen er for så vidt muligt ligegyldigt.. man kan stadig godt støtte de soldater som danmark sender ud, selv om man ikke er enig med regeringen.. Hjælpe andre i nød, ved at slå dem ihjel??? ![]() Doc G. |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.