Se indlæg
 Udskriv debat
Køb af julegave til sin thailandske kæreste?
thailandfreak
Hej DTW,

Hvad synes i ville være en god julegave?

Overvejer at give hende 20-30.000 THB også kan vi finde en gave sammen, eller synes i selv jeg skal købe en gave?

Ved ikke helt hvad der er normalt at give i denne situation.

Håber i har nogle erfaringer og gode råd.

Payanak
Slip hende løs i Platinum i 1 time.
Du løber efter hende og betaler alt hvad hun river ned fra stativerne.
Beløbet ender nok sådan ca. på 30k.
Grin

bangkoknielsen
Thja, Thailandfreak - det er da noget af et problem du har der! - Men husk lige på, at flertallet af thailændere overhovedet ikke holder jul og ej heller giver gaver. At de til gengæld gerne, med forundring ser på stormagasinernes juleudsmykninger og tilhørende vestlig julemusik, er noget helt andet...
Nu aner jeg jo desværre ikke, om i er boende i TH eller DK, men vil du give hende en gave, syntes jeg, at du køber den selv...
Måske har andre en anden mening, men med min efterhånden dyrekøbte erfaring, skal man være meget forsigtig med store pengegaver, især på tidspunkter der absolut ikke hører til thailandsk kultur...

Robert Kronberg
thailandfreak skrev:
Hej DTW,

Overvejer at give hende 20-30.000 THB også kan vi finde en gave sammen, eller synes i selv jeg skal købe en gave?

Håber i har nogle erfaringer og gode råd.

Jeg har aldrig givet julegaver i Thailand, men jeg gav julegave, da jeg boede med min ex-thai-kone i DK, da vi jo holdt juleaften med min familie.

Herude er det nonsens, synes jeg.

De giver heller ikke fødselsdagsgaver.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
Dennis Damgaard
Hehe-guyKøb en guld Buda men du skal nok købe en en extra ting for jeg tror ikke det er nok med det
http://lh5.ggpht....D_p001.jpg
En Thai har ingen skam eller Tak i Livet det er en by i Rusland for dem.
www.getsmile.com/emoticons/energizer-smileys-51935/beer11.gifครั้งหน้าฉันจะเป็นคนจ่ายwww.getsmile.com/emoticons/sports-smileys-41523/beer.gifSTOP alt den tåge snak og sluk for den Morten Korch Film er du dus med Himlens fugle jeg bliver aldrig Dus med Berigerne. เดนนิส เด็มกๅร์ด เอสกิลดิ์เช่น Eating Fast
http://www.hua-hi...e-away.dk/
Sunflower

http://cid-4cbed35699cdc260.photos.live.com/albums
rinpoche
thailandfreak skrev:
Hej DTW,

Det er normalt ikke at give noget som helst.

Thailændere er da fløjtende ligeglad med diverse danske helligdage.

Lung Yao
[quote]thailandfreak skrev:
Hej DTW,
......................................................................
Håber i har nogle erfaringer og gode råd.[/quote]

Erfaringer har VI allesammen spandevis af her på DTW, men jeg tvivler om VI har lige så mange gode råd Angel

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Robert Kronberg
Lung Yao skrev:
[quote]thailandfreak skrev:
Hej DTW,
......................................................................
Håber i har nogle erfaringer og gode råd.[/quote]

Erfaringer har VI allesammen spandevis af her på DTW, men jeg tvivler om VI har lige så mange gode råd Angel

.

Faktisk et godt svar...

http://www.danishschool.dk/thailand/
natty
jeg har da modtaget både velkomst- samt afskedsgaver (hvorfor mon) Wink og fødselsdagsgaver, men lige julegaver ville jeg nu holde igen med. Pfft

Payanak
Det er nu ved at være mere udbredt, at thaierne giver gaver hinanden imellem til Jul. Mange pynter sågar hjemmet op og har juletræ.
Læg mærke til de borde man opstiller i indkøbscentrene hvor man kan få pakket sine gaver ind. De borde er der kun i December måned.
Hvordan i har det på landet aner jeg ikke, men her i Bangkok er julen meget synlig.

mr tirak
Igen en af vesten dem påført tradision, lige som valatine- mac shit osv.

Jul og jule pynt ses kun hvor der er penge at tjene på Farangs og deres venninder, altså ferie områder og så naturligvis de størrer byer, hvor vesten vinder indpas.

Vi er jo i turist område og holder en lille jule ting hvert år D 25, mest for expats og deres venninder og koner, det har udviklet sig til nu også at omfatte pakkeleg, altså en gave til 200-300 thb.
Pigerene elsker det.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Boes
Helt enig med Payanak og Rin - Men vil du absolut give noget saa skal det vare guld og rigtigt guld (Thailandskt) ikke noget 18 karat her.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

keniko
20 - 30 000Shock? Imponerende julegaver du giver. Forventer hun at få så meget? Men jeg må da indrømme du lægger stilen. Håber du er klar over, at med den stil du lægger for dagen, så forventer hun absolut du kan forsørge hele familien + det løse!

Men smykker af lavet af Thai guld 24K. Er absolut altid en god gaveidé.

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

Namprik
Dennis Damgaard skrev:
Hehe-guyKøb en guld Buda men du skal nok købe en en extra ting for jeg tror ikke det er nok med det

Sjovt som du kan tale paa andres vegne.
Jeg ser nu intet forkert i at give sin kone en gave til x antal baht, uanset om det nu er jul eller bare tirsdag, jeg er nu heller ikke bange for at jeg der efter skal forsoerge resten af familien.....men bevares, nogen her er aabenbart laast fast...

Og jeg ville selvfoelgelig selv koebe den til hende.....Smile

PS. Det staves Buddha !
Redigeret af Namprik d. 27/08-2010 12:17

www.isaan-house.com
thailandfreak
Har ikke det store forstand på guld osv :)

Er desværre kun 18 og stadig studerende. Hvad ville sådan et guld armbånd/halskæde koste på phuket?

rukka
Desværre kun 18.. 20 30000 bath. . er det ikke sådan ca. 2 mdr. SU Shock

thailandfreak
får sku kun 1.000 kr i SU :S Så det er ikke ligefrem SU´en, som er den bærende faktor.

keniko
Namprik skrev:
Dennis Damgaard skrev:

Sjovt som du kan tale paa andres vegne.
Jeg ser nu intet forkert i at give sin kone en gave til x antal baht, uanset om det nu er jul eller bare tirsdag, jeg er nu heller ikke bange for at jeg der efter skal forsoerge resten af familien.....men bevares, nogen her er aabenbart laast fast...

Og jeg ville selvfoelgelig selv koebe den til hende.....Smile

PS. Det staves Buddha !

Hmmm... Der er absolut intet forkert i at forkæle sin kone med en gave... Hvad mener du med, at nogen er låst fast??.... Hmmmmmm
Måske er det bare gode råd medlemmerne kommer med!!!!.... Kunne absolut være en idé at lytte efter..Read the rules

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

rukka
Ohh I C

Namprik
thailandfreak skrev:
Har ikke det store forstand på guld osv Smile

Er desværre kun 18 og stadig studerende. Hvad ville sådan et guld armbånd/halskæde koste på phuket?

Thaiguld 1 baht = 15,2 gram...Ca. 18.000 THB

halv baht ( satang )

Kvart baht ( saloeng )

Priserne paa guld er i oejeblikket noget heftige...

Prisen er ens uanset hvor, hvis det er guld du vil koebe, saa vil jeg foreslaa en af de " Roede " guld-shops.

1.bp.blogspot.com/__Qrnvh5mADc/SQ2ZYH3dA4I/AAAAAAAADsk/u8zCW3IfEAI/s400/Thai+gold+shop+006.JPG
Redigeret af Namprik d. 27/08-2010 13:04

www.isaan-house.com
Spring til debat: