Se indlæg
 Udskriv debat
TUSINDER FOR AT HENTE FAMILIE.
Rasmus
Nu forstår jeg ikke hvorfor nogle debattører har så meget imod at der skal betales gebyr i forbindelse med en familie-sammenførings sag, som medfører at familiemedlemmet / konen kan får opholdstilladelse i Danmark.

Mig bekendt, så betales der også et pænt gebyr når vi faranger søger om opholdstilladelse / familie-sammenføring i Thailand. (Non-Immigrant Visa) Dertil kommer en række af økonomiske krav om evnen til selvforsørgelse, f.eks. i form af en fast indkomst, enten gennem en pension af en hvis størrelse, eller én ikke uanseelig bankgaranti.
Det syntes tilsyneladende ikke at bekymrer dem som har fået bevilget familie-sammenføring i Thailand!

Hvad er det som trykker modstanderne så voldsomt, er det økonomien?

Rasmus

MakMak
sabai sabai skrev:
Vågn da op ... IDIOTER !!!!!!!!!!

Sig mig engang hvordan er det lige du tiltaler andre debatører.

Admin kan det virklig være rigtig, at man tillader så lavt et niveau?

SteenJ
MakMak skrev:
sabai sabai skrev:
Vågn da op ... IDIOTER !!!!!!!!!!

Sig mig engang hvordan er det lige du tiltaler andre debatører.

Admin kan det virklig være rigtig, at man tillader så lavt et niveau?

Sabai.....har da næsten ret, hvis man gider læse indlæggende ordentlig/rigtig.............

madsen1967
ja det syndes jeg nu også LOL LOL

thaikurt1
MakMak hvad med at laese indlaege inden du brokke dig over hvordan man tiltaler andre debatører.

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Yo babyTil orientering:

Har modtaget mail fra det første parti, som meddeler, at de ikke vil stemme for forslag om gebyr for familiesammenføring!

Jeg vil selvfølgelig holde øje med det.

hvilket parti er det, eller skal vi gætte det selv, jeg gætter på enhedslisten, men de stemmer jo også imod alt hvad regeringen kommer med.

MakMak
Thaikurt1 skrev:
MakMak hvad med at laese indlaege inden du brokke dig over hvordan man tiltaler andre debatører.

Hvorfor skal jeg dog det. Enhver må da have sin egen mening, uden at man skal kaldes idiot Sad

Mak Mak eller er det SUK, du kender da det niveau,ikke?

TG950
girobank skrev:
TG 950

NU skal du jo lige prøve at forstå det jeg skriver.

Selvfølgelig er det iorden at vi skriver om det herinde, men det hjælper jo desværre ikke ret meget på de kære folketingsmedlemmer,da de jo nok ikke ser disse indlæg.

Derfor opfordrer jeg til at så mange som mulig skrivet til Partierne eller de enkelte folketingsmedlemmer og gør dem opmærksom på de åndsvager forslag.

Vi har jo set mange indlæg om hvor svær folk har med at få deres bank til at stille en garanti!

Så jeg håber du forstår, hvad jeg mener med mit indlæg.

åhh jo, girobank jeg forstod godt dit indlæg, men syntes bare at du have formuleret det forkert efter min mening, men i den retning bliver vi jo nok aldrig helt enige.

interesant at du har fået et enkelt svar, tror også at jeg gætter på enhedslisten.
Redigeret af TG950 d. 25/08-2010 20:24

TG950
Rasmus skrev:
Nu forstår jeg ikke hvorfor nogle debattører har så meget imod at der skal betales gebyr i forbindelse med en familie-sammenførings sag, som medfører at familiemedlemmet / konen kan får opholdstilladelse i Danmark.

Mig bekendt, så betales der også et pænt gebyr når vi faranger søger om opholdstilladelse / familie-sammenføring i Thailand. (Non-Immigrant Visa) Dertil kommer en række af økonomiske krav om evnen til selvforsørgelse, f.eks. i form af en fast indkomst, enten gennem en pension af en hvis størrelse, eller én ikke uanseelig bankgaranti.
Det syntes tilsyneladende ikke at bekymrer dem som har fået bevilget familie-sammenføring i Thailand!

Rasmus

har ikke en skid med økonomi at gøre, i forvejen betaler vi vores skat til b.l.a drift af diverse ministerier, et så kraftigt gebyr findes vist ikke i den danske offentlige gebyr jungle, et gebyr på 350 > 450 Dkr. kunne jeg måske godt være med til.

Frank
Rasmus skrev:

Rasmus

På mig virker spørgsmålet til sidst noget nedladende, men der er måske bare mig?

Men der er faktisk nogle som mener, at danskere uhindret skal kunne vælge en ægtefælle uden for Danmark - også uden at skulle betale afgift for valget. Og blot fordi de har en sådan afgift i andre lande ændrer ikke ved den holdning. Der findes også lande med diktatur, og andre med håndsafhugning som straf for tyveri, uden at alle nødvendigvis mener at det er en god idé at indføre i Danmark.

swed
Frank skrev:
Rasmus skrev:

Rasmus

På mig virker spørgsmålet til sidst noget nedladende, men der er måske bare mig?

Men der er faktisk nogle som mener, at danskere uhindret skal kunne vælge en ægtefælle uden for Danmark - også uden at skulle betale afgift for valget. Og blot fordi de har en sådan afgift i andre lande ændrer ikke ved den holdning. Der findes også lande med diktatur, og andre med håndsafhugning som straf for tyveri, uden at alle nødvendigvis mener at det er en god idé at indføre i Danmark.

Er der en afgift i andre EU lande , og hvis der er , hvor meget er den så på
Redigeret af swed d. 25/08-2010 21:27
Swed

Frank
swed skrev:
Frank skrev:
Rasmus skrev:

Rasmus

Er der en afgift i andre EU lande , og hvis der er , hvor meget er den så på

Det har jeg ingen anelse om.

Rasmus skriver, at der ham bekendt er et pænt gebyr i Thailand. Min pointe er, at det ikke gør det til en god idé, at man har det i Thailand eller i andre lande.

paulsenp
Jeg er meget enig med dig Frank.

At der ikke er så mange, der brokker sig over de thailandske regler, skyldes jo nok, at de fleste er klar over, at vi ikke har de store muligheder for at påvirke lovgiverne i Thailand.
Peter

Robert Kronberg
Rasmus skrev:

Rasmus

Ja, det koster også gebyr at bo i Thailand, og da min kone er laot, så gælder det hele familien.

Samlet koster det os 27.000 baht (5000 kroner) om året i gebyrer til myndighederne, og dertil kommer de tilhørende omkostninger.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
SteenJ
Ja, det koster også gebyr at bo i Thailand, og da min kone er laot, så gælder det hele familien.

Samlet koster det os 27.000 baht (5000 kroner) om året i gebyrer til myndighederne, og dertil kommer de tilhørende omkostninger.

Hilsen, Robert

For hvad betaler du 27000/år??????????

Redigeret af SteenJ d. 26/08-2010 11:52

man betaler 1900 Baht til immigrationen hver år, for at forlænge ens visum med endnu et år, derudover små ting som pas billede, udskrift af bankbog osv. som også indgår i ansøgningen, langt de fleste som er mænd og gift i thailand overfører også mindst 400.000 Baht til at leve for hvert år, kvinder som er gift med en thai skal ikke overfører penge hvert år.

en ansøgning om permanent opholdtilladelse, som det kun er de færreste som gider rode med, koster over 100.000 Baht at indgive, og det garantere ikke at man få permanent opholdtilladelse.

Robert Kronberg
SteenJ skrev:

Hilsen, Robert

For hvad betaler du 27000/år??????????

:-)

Jeg kan ikke forlænge min kones visum på Immigration i Bangkok, da vi ikke er gift, så aktuelt skal jeg betale 3 x 2.000 (min, kone og barnet) hver tredje måned for visum på ambassaden i Laos, og så betaler jeg 3.000 om året for arbejdstilladelsen.

Umiddelbart kunne jeg spare omkring 18.000 baht om året ved at forlænge på immigration, men dertil kommer 3 x multiply entry, så vi kan rejse ud og ind af Thailand, og det koster 3.800 per person, så i alt 11.400, så besparelsen er kun 6.600 baht ved at ordne forlængelsen i Bangkok.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
xxxx
Om der er lidt dobbelt moral i det ?
Nej det skal vel ses i lyset af vi betaler en Tårn høj skat i Dk, netop for at have nogle goder.

Men Ellers jo vi kan ikke flytte til et andet land uden der er udgifter.
det er efter Thai forhold meget dyrt at få lov at bo i Thailnd.
ikke nødvendigvis svært, men dyrt.

Robert hvorfor får din kone ikke en arbejds tilladlse.. det koster så vidt jeg ved under 4000 thb år.
Eller lukkede de helt af for det.
Redigeret af xxxx d. 26/08-2010 15:00

Spring til debat: