Se indlæg
 Udskriv debat
Udlændinge får tilsendt dansk børnecheck
Saendaeng
Udlændinge får tilsendt dansk børnecheck

http://nyhederne..../33028299/

Tusindvis af udenlandske statsborgere får hvert år tilsendt en dansk børnecheck, fordi deres forældre arbejder i Danmark.

Danmark sender hvert år børnechecks til tusindvis af børn i Polen, Tyskland, Sverige, Litauen og andre EU-lande, når børnenes forældre arbejder i Danmark, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten lørdag.

Den 1. maj i år indførte EU en ny forordning, der i fremtiden vil gøre det endnu lettere at få adgang til pengene.

Hidtil har en EU-borger fra et andet EU-land kunnet få børnechecken sendt hjem til sine børn, hvis han arbejdede i mindst ni timer om ugen i Danmark. I den nye forordning er mindstekravet om præsterede arbejdstimer pr. uge fjernet.

Der er heller ikke et mindstekrav for i hvor lang en periode, at EU-borgeren skal arbejde Danmark.

Det betyder eksempelvis, at bærplukkere fra Polen, Rumænien og Bulgarien har krav på at få dansk børnecheck sendt hjem til deres børn i hjemlandet i de måneder, som de arbejder i Danmark.

Der findes ingen opgørelser over, hvor mange polakker, tyskere eller andre EU-borgere der får dansk børnecheck, og ingen ved, hvad det samlet koster Danmark. Men alene i København er det mellem 3.000 og 3.500 EU-borgere, der årligt får tilsendt børnecheck, og kommunen anslår, at det årligt koster 30-50 mio. kr.

I Helsingør er der 271 sager, i Sønderborg 150, og i Vejen, hvor der arbejder mange polakker på svineslagterier, er der 206 sager.

/ritzau/

Der er sgu ikke noget at sige til at Danmark brænder penge af..
Jeg syntes det er helt forkert .
Er glad for at jeg ikke betaler til det gilde.

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
nakpakdee
Hej Michael

Ja det er satme helt grotesk det der, det er et stort tag selv bord det her !!!

Og så kan eksempelvis vores egne gamle mennesker på plejehjemmene ikke få et bad mere end en gang i ugen, man krummer sq tæerne over at vores skattekroner bliver brugt sådan der. Sad

God weekend

Mvh Svend.

Thjaa
nu kender jeg en polakker som jeg har kent i over 16 aar han arbejter atm i danmark
og jeg sporte ham engang hvad det beste var at arbejte i danmark og hans svar var

den store tag selv gavebod den danske stat og kumune gav ham nulighed for
Livet er forkort til store problemmer

sabai sabai
Hvad med et job hos Dansk Røde Kors ? Angry

Sprogkundskaber søges til Fængselsbesøg

Dansk Røde Kors fængselsbesøgstjeneste søger med lys og lygte efter fængselsbesøgsvenner som har sprogkundskaber i polsk.

Dansk Røde Kors' fængselsbesøgstjeneste, som nu har eksisteret i 24 år, bringer et friskt pust fra livet uden for murene ind i den indsattes tilværelse. Ensomheden er stor. En del indsatte får kun yderst sjældent eller aldrig besøg. Det gælder særligt udenlandske indsatte.

I de danske fængsler sidder flere polakker, som taler meget begrænset dansk. Vil du tilbyde en medmenneskelig kontakt til en af disse indsatte? At få mulighed for at tale med et medmenneske på sit modersmål er af stor menneskelig betydning. Det kan give håb og kræfter til at håndtere dagligdagen i fængslet og en usikker fremtid.

Hvad kræves af en besøgsven?
For at blive fængselsbesøgsven skal du være fyldt 25 år og have en ren straffeattest og tale nogenlunde dansk. Du skal være indstillet på at besøge en indsat, som kan have begået alvorlige forbrydelser - og du skal kunne fortsætte som frivillig i mindst et år.

Hvor foregår besøgene?
Frivillige besøger indsatte i Vestre Fængsel, Anstalten ved Herstedvester, statsfængslerne i Vridsløselille, Nørre Snede, Østjylland, Kragskovhede, Nyborg og Ringe, samt Arresthuset i Helsingør. Desuden modtager patienter på de retspsykiatriske centre i Glostrup og på Sct. Hans hospital samt indsatte i Arresthuset i Helsingør besøg.

Link....

http://www.spangs...venner.htm

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

perv
ak jah die dumme danen,disse ord kommer igen til deres fulde ret..er sgu sørgeligt...til thjaa vil jeg bare sige at jeg har svært ved at se en sammenligning mellem at være dansker i thailand og tyrker i danmark...god dagSmile

TG950
ja, sådan har det sgú været i mang år nu, kender en hollandsk Chauffør der kører for et dansk speditions firma med egne danske biler, og han siger også at det er en guld gruppe for ham og hans hollandske famillie hjemme i ijlmuiden, sidste år 28.000 danske skattefrie kroner lige ind på den hollandske konto. om der er nogen der griner i holland, ja mon ikke.

Peder1968
TG950 skrev:
ja, sådan har det sgú været i mang år nu, kender en hollandsk Chauffør der kører for et dansk speditions firma med egne danske biler, og han siger også at det er en guld gruppe for ham og hans hollandske famillie hjemme i ijlmuiden, sidste år 28.000 danske skattefrie kroner lige ind på den hollandske konto. om der er nogen der griner i holland, ja mon ikke.

Tja, hvad med de håndværker der kommer fra Jylland og arbejder i København? Hvad tror du de har af skattefrie kroner?

Vedr. børnechecken. Shock
Hvis ikke de vil afskaffe ordningen bør den laves om således det giver et skattefradrag i steddet for en check. Men mon ikke det ændres pr. 1.januar 2011.....

Hej Peder

Ifølge gældende skatteregler har de max et årligt fradrag på 50000 kr.
Redigeret af d. 21/08-2010 22:20

thaikurt1
Det se ud til at efter at JP havde skrevet artikel om EU-borgere får dansk børnecheck

At flere partier i folketinget har reagere og vil stoppe det.

http://jp.dk/indl...158258.ece

Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."

http://nej
Saendaeng
Peder1968 skrev:
TG950 skrev:

Tja, hvad med de håndværker der kommer fra Jylland og arbejder i København? Hvad tror du de har af skattefrie kroner?

Vedr. børnechecken. Shock
Hvis ikke de vil afskaffe ordningen bør den laves om således det giver et skattefradrag i steddet for en check. Men mon ikke det ændres pr. 1.januar 2011.....

Ja håndværkere der kommer fra Jylland til København har vel bare skattefri diæter(50000 per år). Men det har vel intet med dette at gøre. Det er jo naturligt når du er hjemmefra som dansker at der betales diæter.
Diæter ligger idag på 455 Dkr pr dag. Og hvis de ikke bliver udbetalt far arbejdsgiver giver der fradrag på 50000 Dkr årligt.
Normalt i firmaer der har uderejsende er at betale dem diæt per dag. De er alle skattefri.
Michael B Kristensen

perv
hej peder en jysk håndværker der arbejder i københavn får det samme som en københavner der arbejder i jylland..mener det er omkring 660 kr pr dag skattefrit til bolig og mad....har været rejsemontør i 25 år så kender godt reglerne....men tråden omhandler vist udenlandske statsborgere der arbejder i dk der får en så kaldt familieydelse,og det er efter min mening tåbeligt...god dag

Peder1968
Saendaeng skrev:

Ja håndværkere der kommer fra Jylland til København har vel bare skattefri diæter(50000 per år). Men det har vel intet med dette at gøre. Det er jo naturligt når du er hjemmefra som dansker at der betales diæter.
Diæter ligger idag på 455 Dkr pr dag. Og hvis de ikke bliver udbetalt far arbejdsgiver giver der fradrag på 50000 Dkr årligt.
Normalt i firmaer der har uderejsende er at betale dem diæt per dag. De er alle skattefri.

Dine satser er helt rigtige for 2010. Smile Før 2010 kunne man trække det fra som var de reelle udgifter dvs. meget mere

Min pointe med at begynde at snakke om skattefri diæter var, at fremhæve at det desværre var nødvendigt at ændre loven, da der igen igen var nogen uden for Danmark der, for at sige det som det er, misbruger vores goder.

Det kommer til at gå på samme måde med børnechecken. Der kommer nogen uden fra Danmark som suger til sig. Derfor mener jeg det er nødvendigt at ændrer børnechecken.
Fjerne den og f.eks. gør børnehaver m.m. betalingfrie.
Eller
Lav et skattefradrag.

Men jeg forstår godt der er nogen der udnytter Danmark når lovene er som de er og vi, desværre i denne forbindelse, er underlagt EU's regler (igen,igen og igen) Frown

Saendaeng
Peder1968 skrev:
Saendaeng skrev:

Dine satser er helt rigtige for 2010. Smile Før 2010 kunne man trække det fra som var de reelle udgifter dvs. meget mere

Min pointe med at begynde at snakke om skattefri diæter var, at fremhæve at det desværre var nødvendigt at ændre loven, da der igen igen var nogen uden for Danmark der, for at sige det som det er, misbruger vores goder.

Det kommer til at gå på samme måde med børnechecken. Der kommer nogen uden fra Danmark som suger til sig. Derfor mener jeg det er nødvendigt at ændrer børnechecken.
Fjerne den og f.eks. gør børnehaver m.m. betalingfrie.
Eller
Lav et skattefradrag.

Men jeg forstår godt der er nogen der udnytter Danmark når lovene er som de er og vi, desværre i denne forbindelse, er underlagt EU's regler (igen,igen og igen) Frown

Jeg kan kun give dig ret Peder.Smile
Michael B Kristensen

der sker allerede børnepenge reform pr. 1/1 2011, hvor alle skal have 5 % mindre, ligesom de store familier også bliver ramt, men mon ikke den skal ændres endnu engang inden året er omme.

der er flere lande i eu hvor der slet ikke er børnepenge, ellers er de ofte rigtig små, eller kun til de fattigste.

jeg kunne forstille mig at vi nu får et fradrag, ligesom det var i starten,
og så kan DF jo samtidige glæde sig over alle de indvandre på overførselsindkomst som ikke tjener nok til at kunne udnytte fradraget.

Spring til debat: