Se indlæg
 Udskriv debat
Hunde
K K
Det har måske ikk noget med thailand at gøre overhovedet men jeg vil bare meget gerne vide om det er lovligt at ørekupere en hunde??

surin
hvis du mener her i danmark så er svaret nej

Webmaster
Hejsa JK,

Ørekupering har været forbudt i Danmark siden 1951.

Halekupering blev ved lov forbudt pr.1/9-91, dog med undtagelse af de 5 jagthunderacer: Ruhåret og korthåret Hønsehund, Weimaraner, Vizsla og Breton. Dette fordi de er i stor risiko for haleskader pga. deres arbejde i marker og skove.

En del mennesker har dog omgået ovenstående 2 forbud bla. ved at have fået det gjort i Tyskland.
Har selv 4 dejlige korthåret hønsehunde Grin (med kuperet haler - gjort lovligt her i Danmark).
Redigeret af Webmaster d. 26/09-2004 03:08
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Suk Rak Ning
Mener at det også er ulovligt i Tyskalnd, købte for år tilbage en Dobermann med kuppert hale og øre, men den havde været en tur i Polen.........

Hilsen Suk

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Webmaster
Hejsa Suk,

Ja, det er rigtigt nok.
Jeg søgte lige lidt på nettet og kan se at halekupering har været forbudt i Tyskland siden 1. juni 1998 - kunne dog ikke lige finde noget om ørekupering. Men en løsning kunne være at få det gjort i Polen som du ganske rigtigt nævner.

Personligt syntes jeg dog at ørekupering er grotesk uanset race og at de danske regler med at kun jagthunde kan få kupering på halen er fine, da det er unødvendigt at halekupere andre racer.
Redigeret af Webmaster d. 26/09-2004 13:44
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Jeg vil kalde det dyreplageri, og dem der får lavet det på hundene skulle have deres p.. skåret af Angry

oleskyum
Hej Bamse.

Var det ikke lidt drastisk, for tænk hvis det også gjalt BAMSER

Ha-Ha

ole

Spring til debat: