Se indlæg|
mistet bagage
|
|
| Bacher |
Lagt på d. 01/08-2010 05:39
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 13 |
Hej med jer, Min kæreste kom til danmark fra BKK i går og skal være her i 3 md. men al hendes bagage kom ikke med hun fløj med Thai, så nu står hun her med ingenting, vi skal ud og købe tøj, har hørt at fly selskabet har pligt til at betale for det mest nødvendige, er der nogen her der har erfaring med dette, håber det dukker op ellers skal der købes meget tøj til de 3 md. hun skal være her. MvH Bacher |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/08-2010 05:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
har i meldt kufferten væk i lufthavnen ? prøvede det samme i januar, den kom 2 dage senere, havde ret til 500 kr jf. europæiske. orkede ikke gøre noget ved det Redigeret af d. 01/08-2010 05:51 |
|
|
|
| Bacher |
Lagt på d. 01/08-2010 05:51
|
Hej ja, det er anmeldt og har kviteringen Bacher |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/08-2010 06:05
|
|
okay, havde de noget info om forsinkelse da jeg manglede min var de klar over at der var nogle bagage vogne der var "kørt forkert" og dermed mange der manglede eller var hun den eneste ? kontakt forsikringen og fly selskabet, de har forskellig dæknings muligheder. |
|
|
|
| Bacher |
Lagt på d. 01/08-2010 07:10
|
Hej ifgen, Hun var den eneste, som ikke fik bagagen |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/08-2010 07:41
|
|
okay, ja så er mit eneste råd, kontakt thai, og kontakt forsikringen. hvis du har betalt for billetten med Mastercard fks. kan der være nogle goder som kan hjælpe også. Men hør først og fremmest hvad forsikringen siger, Europæiske sagde jeg kunne få 500 for forsinkelsen, Tidligere har jeg mistet en taske i tyrkiet, der fik jeg erstattet det hele - selvrisiko, og fik besked med det samme om at jeg bare kunne købe nyt tøj osv. (europæiske ) //J |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 01/08-2010 08:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Vi har en rejseforsikring hos firmaet og en på mit eget Mastercard. Ved forsinkelse af baggage.Hvis vores bagga ikke er dukket op efter 4 timer har vi ret til at købe tøj og andre nødvendige ting for 3000 kr. Og hvis det ikke er dukket op efter yderligere 24 timer har vi ret til at købe ind for 4000 kr ekstra. Dog skal der laves kvittering i lufthavn i lost baggage informationen. Michael B Kristensen
|
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 01/08-2010 08:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
Bacher skrev: Hej ja, det er anmeldt og har kviteringen Bacher hvis i ikke har nogen extra baggage forsikring, gælder der kun denne fra Thai Airways : Forsinket bagage Hvis bagagen ved ankomsten, eller under selve rejsen, er forsinket i mere end 24 timer, erstatter THAI med maksimalt USD 100 på økonomiklasse/Premium Economy, USD 200 på Royal Silk class, USD 300 på Royal First class. På indenrigsstrækninger i Thailand med THB (thai baht) 750 på økonomiklasse og THB 1000 på business class. Hvis forsinkelsen er mindre end 24 timer erstattes med maksimalt 50% af ovennævnte satser. Passagererne skal anmelde forsinkelsen i den pågældende lufthavn og får udleveret en PIR rapport (Property Irregularity Report). Hvis den forsinkede bagage ikke er lokaliseret indenfor 3 uger, kan der udbetales erstatning i henhold til reglerne for mistet bagage. I Københavns lufthavn skal rapporten optages i ankomsthallen hos SAS Bagage Service eller på telefon 32323260. Mistet bagage Mistet bagage erstattes med USD 20 pr kg og udbetales, hvis bagagen ikke er lokaliseret indenfor 3 uger. Erstatning gives også for eventuel ekstra bagage (excess baggage), som man har betalt overvægt for. Indenrigs i Thailand betales med maksimalt THB 450 pr. kg. Økonomiklasse og Premium Economy passagerer må medbringe 20 kg bagage ombord, Business Class: 30 kg, First Class: 40 kg (gælder ikke for de skandinaviske afgange, da der ikke længere findes First Class på disse strækningen), samt 7 kg håndbagage. Det skal understreges, at flyselskabet ikke er ansvarlige for mistet/beskadiget håndbagage. Eventuel håndbagage, som bliver indtjekket til lastrummet ved gaten erstattes med maksimalt 7 kg. Anmeldelse af mistet bagage skal foretages direkte i lufthavnen til flyselskabet, eller dets repræsentant, senest indenfor 21 dage efter ankomsten. læs evt mere her : http://www.thaiai...geNo=28944 Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| hsn |
Lagt på d. 01/08-2010 09:27
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 307 |
Narre-falangen skrev: okay, ja så er mit eneste råd, kontakt thai, og kontakt forsikringen. hvis du har betalt for billetten med Mastercard fks. kan der være nogle goder som kan hjælpe også. Men hør først og fremmest hvad forsikringen siger, Europæiske sagde jeg kunne få 500 for forsinkelsen, Tidligere har jeg mistet en taske i tyrkiet, der fik jeg erstattet det hele - selvrisiko, og fik besked med det samme om at jeg bare kunne købe nyt tøj osv. (europæiske ) //J Hvis billetten er betalt på hans kort, omfatter den ikke hende, da hun ikke er samboende ægtefælle. Og forsikringen dækker heller ikke i hjemlandet. |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 01/08-2010 10:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Normalt kan de spore baggagen via computeren, hvis den stadig er i systemet. I så fald leverer de til din dør, når den er dukket op. Nogle gange er baggagen, blot ikke kommet ombord, på den flyver man selv var med. Der sker fejl. Jeg fløj engang fra Bangkok over Hong Kong og via London til København. Der kom baggagen dagen efter. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.