Se indlæg
 Udskriv debat
Indstilling til Digital kamera
Kittisak
Hej jeg har købt en ny digital kamera og der er forskellige billedstørrelser man kan vælge imellem...

Nogen der ved hvad den bedste indstilling er til når man skal fremkalde billederne som er i almindeligt format ( "4x6 - 10x16cm" )

1m - 2m - 3m - 5m - 8m - 9m - 10m - 12m.

Billederne blir forskellige størrelser så ved ik hvilken man får bedst resultat ud af når man så har fået det fremkaldt? Frown
Redigeret af Kittisak d. 20/07-2010 19:32

pdrhan
Kittisak skrev:
Hej jeg har købt en ny digital kamera og der er forskellige billedstørrelser man kan vælge imellem...

Nogen der ved hvad den bedste indstilling er til når man skal fremkalde billederne som er i almindeligt format ( "4x6 - 10x16cm" )

1m - 2m - 3m - 5m - 8m - 9m - 10m - 12m.

Billederne blir forskellige størrelser så ved ik hvilken man får bedst resultat ud af når man så har fået det fremkaldt? Frown

Jamen , du har jo købt et digicam med 12 Mpixels opløsning , du kan sagtens fotografere på den højeste opløsning (12M) og sagtens lade dem fremkalde i 4x6 og 10x16 der bliver billederne meget meget skarpe , med 12 Mpix kan du sagtens få lavet en rigtig god forstørrelse af et billede der er i A3 og også lidt større såsom 80x60cm
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

MM
Ja. det er et spørsmål om opløsning i billedet, uden at blive for teknisk, vil jeg sige, at du bare skal bruge den højeste opløsning, da det vil give flere skarpe detaljer.

http://mhhm.dk/sveg
Kittisak
Tak for svar..
Ved i om 10x15 cm er A1 format eller??
Redigeret af Kittisak d. 20/07-2010 21:23

MM
Google er din ven:

http://mhhm.dk/sveg
2182
Kig i manualen (imagesize) og find menuen på kameraet, vælg 3:2 i den menu du får. Den strørrelse passer til (4x6)" (10x15)cm fotopapir. Hvis du ikke skal have alt for store forstørrelser, kan du bare sætte kvaliteten lidt ned, så får du også flere billeder på samme plads.
Mvh.

Kittisak
Tak.

Ifølge mit kamera så skal jeg vælge 10M.

"Appropiate for A3-sized prints (3:2 ratio)"

Har forresten Samsung ST550

[img]http://www.unbeatable.co.uk/articles/image/Samsung-ST550-590x309.jpg[/img] is not a valid Image.
Redigeret af Kittisak d. 20/07-2010 22:15

Jin Jok
Hej og tillykke med nyt kamera.

Min anbefaling er at anvende højeste opløsning, altid.
Du kan altid få printet ud i det format du måtte ønske dig.

Billeder komme til at fylde flere MB, men som andre siger, kvaliteten bliver bedst, når du tager i højeste opløsning.

Det giver dig også langt bedre muligheder for at beskære din billeder bagefter og så "kun" bruge de udsnit der lige sidder i øjet.

Ikke at anvende kameraet optimalt svare lidt til at købe en lækker stol og så kun sidde på kanten :-) eller kun at drikke det halve af den kolde pilsner...Crying

Brug det nu fuldt ud, og spender et par hundrede ekstra på hukommelseskort, og et ekstra batteri.

JJ

Kittisak
"Appropiate for A3-sized prints (3:2 ratio)"

sku ha stået A2...
Og ja har 4GB memory og har set batteri kun koster omkring 136 kr Smile

Nirvana
Antal af Mpixels er ikke så vigtige når man vælder at printe på 10x15 cm men der med det fil format men vælder man kan vælde i mellem 3 formater jpg TIFF og RAW vår RAW er den beste Nogle kamera kan gemme i 2 formater det vil sige at det kan gemme både i jpg og RAW når du tager et bildt
Come As You Are

MakMak
Alt over 5 Mp er pral og ganske unødvendig, med mindre du skal forstørre til 100 " skærm.

cesse
Brug nu den største opløsning i dit kamera

Der er ikke bedre måde at irriterer familie og venner end ved at sige så er der billeder og så tænde det 42 tommer fladskærms tv og vise de sidste billeder fra da man var i Nyhavn sidste torsdag med lille mor

Har du ikke 42 tomme eller det der er stører så er det jo bare den næste elektroniske dims du må eje Pfft

Hilsen Cesse

Spring til debat: