Se indlæg
 Udskriv debat
Fart bøder
b_j3ns3n
Nu har jeg kørt fra pattaya til buriram mange gange, i løbet af de sidste 5 år, og jeg har flere gange lagt mærke til skiltene, mellem lufthavnen og pattaya som siger man kun må køre 120 også er der et kamera.. jeg kan jo godt regne ud hvad de mener med skiltet, men jeg vil høre om der er nogen af jer andre herinde som nogensinde er blevet "fanget" på et billede, som så har resulteret i en fart bøde..
jeg mener bare der er mange som lejer en bil og køre stærkt ude på vejene, og de har jo aldrig en chance for at få en bøde eller hva Hmmmmmm
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

kiml
tror du der film iTil hest

Robert Kronberg
Det sker oftere og oftere, at jeg bliver stoppet for at køre for stærkt.

I begyndelsen var det mest omkring Khon Kaen, men siden er det også sket allerede i Korat, og allersidst er det sket på vej til Pattaya. Og der er nemlig disse kamera-skilte på vejen.

Dog tror jeg, at det mest er kameraerne i Bangkok, der tager billede, når man kører over rødt lys, som arbejder automatisk - men jeg ved det ikke.

Ofte foretrækker de at stoppe bilen, så de selv kan putte pengene i lommen, men i Korat var det langt mere organiseret, eftersom man skulle ud af bilen og hen til et lille skrivebord og betale 200 baht.

Når de laver disse indsamlinger, så stopper de alt, der kører blot 5 km/t for meget. Dog accepterer de normalt, at man kører op til 120 på landevejene, men så heller ikke mere.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
b_j3ns3n
har selv måtte til lommen lige uden for korat.. det var også et almindeligt stop hvor de bare ville have 200 til weekenden..

kiml
jeg skal måske formulere mig anderledes.. hvor er kameraerne og virker de Hmmmmmm
jeg har kun set skilte, derfor spørg jeg her, så jeg måske spare de penge en dag i fremtiden Wink
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

sony
Får man virkelig kun 200 baht i bøde? For min skyld kunne de godt hæve det til 6000 og opefter.
Redigeret af sony d. 18/07-2010 13:45
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Saendaeng
sony skrev:
Får man virkelig kun 200 baht i bøde? For min skyld kunne de godt hæve det til 6000 og opefter.

Sikke mange rige pansere der vil komme så.
Og ikke mange der lige kan betale den slags penge. Eller kun farangerne?
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Boes
sony skrev:

Lidt egendommelig kommentar !
BIB' erne er ude 2 og 2 i slutningen af maaneden for at indkassere. Udensogns biler er top priority.
Betal her nu eller naar du kommer hjem - og saa sender vi dit korekort naar betalingen er modtaget.Forste alternativ koster 500 Bath, sidste 200 THB. - Dette er praksis i Isaan.
Forseelsen kan vare at man har kort for hurtigt, for langsomt, i den forkerte vejbane (fast track), lys paa eller ikke lys paa, you name it - det er bare at betale - BIB'ne har al magt.Sad
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

sony
Hvad underligt er det ved det svar? Når man tænker på man kan få op til 2000 baht i bøde for at ryge de forkerte steder, så kan jeg da ikke se hvorfor der ikke også skulle være større bøder for at køre for stærkt, og risikere andres liv bare fordi man selv skal hurtig FREM.

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

Robert Kronberg
Boes skrev:
sony skrev:

Lidt egendommelig kommentar !
BIB' erne er ude 2 og 2 i slutningen af maaneden for at indkassere. Udensogns biler er top priority.
Betal her nu eller naar du kommer hjem - og saa sender vi dit korekort naar betalingen er modtaget.Forste alternativ koster 500 Bath, sidste 200 THB. - Dette er praksis i Isaan.
Forseelsen kan vare at man har kort for hurtigt, for langsomt, i den forkerte vejbane (fast track), lys paa eller ikke lys paa, you name it - det er bare at betale - BIB'ne har al magt.Sad

Jeg blev engang stoppet to gange på vej hjem til Bangkok fra Laos, da jeg kørte i yderbanen.

Det var nat, og jeg forklarede, at jeg ikke bryder mig om at køre i inderbanen, da der er mange lastbiler og gammelt ragelse, som ikke har baglyset i orden.

Jeg kan godt stoppes, og reelt fordi jeg passer på, selvom jeg udemærket ved, at man ikke må køre i en yderbane, når der ikke er nogen i inderbanen; men alle de biler, herunder lastbiler, som tøffer i inderbanen uden baglys - ja, de stoppes ikke.

Det med sikkerhed, tror jeg, er ikke politiets interesse, men de finder blot noget nemt at stoppe folk for.

Jeg har engang kørt en motorcykel ned, som ikke havde baglys, og min kone sagde undskyld... men så måtte jeg forklare, at det jo ikke er os, som skal sige undskyld, eftersom det jo var mig, som fik en skade, der røg på min selvrisiko. Nuvel, heldigvis skete der ikke noget med personen.

Men jeg håber da, at klovnen har lært, at man ikke skal tøffe rundt midt i det hele på en motorcykel uden baglys midt om natten.

Og børn, som står på ladet af en pick-up, er også ligegyldigt, men kører jeg 10 km/t for stærkt på en motorvej, så er det pludselig farlig kørsel...

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
HD
Jeg kørte i januar fra Khorat til Khun Han på 24 og fik 2 bøder på 400 bath, da jeg kørte 120 på vejen, som havde 2 vognbaner hver vej

rydski
Der var en pige der lokkede mig til at leje en bil og køre fra Pattaya til Buriram, vi skulle besøge hendes familie i 3 dage, men efter godt en dag fik jeg meget lyst til at komme tilbage og sove i en seng og få lidt mad som jeg selv kunne vælge.

På vej tilbage kørte vi igennem en lille by og der blev jeg skudt med en laser og den viste 112...Violin Det var svært at forklare at der var Champions leauge og jeg var klar til at betale hvad som helst for ikke at ryge i spjældet.
Var overrasket over de stod med en laser i sådan en lille by og det var i 2005

Der blev skrevet en herre lang rapport og betjenten spurgte om min mor`s og min far`s navn...jeg sagde min far er død og så sagde betjenten, ja men han havde vel et navn og så blev det noteret og han sagde til sidst, det bliver 400 bath og hende jeg havde med sagde, er du sikker på det ikke kun er 200 bath og så sagde han sgu nåe ja 200 bath og vi kørte videre.....den glemmer jeg aldrig, især ikke når det går galt her i DanmarkRolll

jesperfrb
Er blevet stoppet hvergang jeg er i nærheden af Korat og Buriram! Hvis ikke for at kører for stærkt, så forlænge i ydersporet, eller have lys påHammer! BIB skal bare have deres pengeTil hest
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

MM
Falang = money. thats it.Bla bla bla

http://mhhm.dk/sveg
Saendaeng
Jeg er blevet stoppet mange gange fordi jeg åbenbart lægger i overhalingsbanen. Og det hjælper intet at brokke sig.
Bare give dem de standard "madpenge"
Og så videre.

Michael B Kristensen

claus31130
..... Jeg har oplevelsen af at jo længere man kommer "hjemmefra" hvor bilen er indregistreret, jo nemmere har man ved at blive "vinket ind" til siden...

http://www.cs-web.in.th/
Saendaeng
Derfor kan de godt lide mig. Da jeg kører med Bkk plader.Frown
Michael B Kristensen

Payanak
De kan også godt lide når der sidder et hvidt ansigt bag rattet...så er den helt sikker.

YesPeople
Man får mest ud af bare at betale de penge uden for meget brok, og så er man videre med sit liv Wink
Redigeret af YesPeople d. 19/07-2010 13:39
www.yespeople.dk

www.yespeople.dk
b_j3ns3n
Ja jeg betaler også 200 bath nu eller med på stationen også betale 200 bath til dem alle.. næ nej den går ikke..

nå men da ingen har fået tilsend et billede vil jeg gå ud fra at kameraerne på skiltene bare er til skræk og advarsel.. Pfft

Sony min ven har du nogensinde hørt om second hand smoke ? Kick you

sony skrev:
Hvad underligt er det ved det svar? Når man tænker på man kan få op til 2000 baht i bøde for at ryge de forkerte steder, så kan jeg da ikke se hvorfor der ikke også skulle være større bøder for at køre for stærkt, og risikere andres liv bare fordi man selv skal hurtig FREM.

sony
Jeps hr jensen men det var nu lige for at komme med et eksempel. Syntes stadig godt de kunne sætte bøden op for at køre for stærkt.

Men jeg kan forstå på det der er mange fartdjævle herindeShock

Ps Jeg ryger ikke selv hr jensen, så dum er jeg da heller ikkePfft

Spring til debat: