Se indlæg
 Udskriv debat
container shipping
xxxx
Hvis man nu havde læst hvad jeg skrev.

jesper du kunne have sparet ca 50% ved selv at pakke containeren.

Hvis nogen er villige til et betale 20 - 30.000 kr for at få pakket sine ting, så fred være med det.. Jeg kunne sagtens finde noget sjovere at bruge dem til.
Redigeret af xxxx d. 07/07-2010 14:19

sabai sabai
xxxx skrev:

Hvis nogen er villige til et betale 20 - 30.000 kr for at få pakket sine ting, så fred være med det.. Jeg kunne sagtens finde noget sjovere at bruge dem til.

Jeg havde bygget et hus , eller købt nye møbler for alle 50.000,-kr.Pibe
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

ThomasHOL
DKPete skrev:
-> Thomas - nu skal man ikke tro på alt hvad man læser i Børsen. i juli august koster en 40' i ren fragt ca. USD 1600 - og det er det højeste i år Cool men du har fuldstændig ret i at det er alle "udenoms omkostningerne" der løber op - og 40k incl. nedpakning, kørsel etc. er ok. Hvis ikke jeg var i branchen ville jeg helt klart købe mig til det hele ved et proff firma !!

Nu skrev jeg også at det var gennemsnitsprisen for Mærsk i 1. kvt og jeg tror godt man kan stole på tallet da det er fra mærsk's regnskab :-) Men nu er fragt raterne fra europa jo også meget lavere end til europa og der er forskel på linierne. Men 1600 USD er godtnok billigt for en 40 fod også selvom det er årets højeste pris.

Big-Viking
US$ 1600 fra DK til Thailand for en 40" fodsHmmmmmm.. hehehehe kan sgu ikke lade sig gøre. Fragtrate er fast 100%. Jeg sender over 100 container afsted rundt i verden på års basis så jeg kender til div. fragt rater. Ja der er mange der stiller en forespørgelse ang. flytning til en el. anden verdensdel. Men når de så får prisen, så hører man ikke mere. mangen et menneske tror at de kan få flyttet deres slot til den anden side a kloden gratis.. Når jeg afgiver tilbud kan jeg i princippet tilbyde 3 ordninger. Man skal jo huske at bare det at få fragtet en container på land jorden ikke er helt billigt. I Thailand f.eks. koster det mere end man regner med.
Redigeret af Big-Viking d. 07/07-2010 20:13

vandango
sabai sabai skrev:
xxxx skrev:

Jeg havde bygget et hus , eller købt nye møbler for alle 50.000,-kr.Pibe

Arghhh... næppe større hus end et du kan tømme måsen i..........fuck U

Big Viking

Halløj

Jeg fik jo et tilbud af dig, du skal huske på 1 ting når du skriver som du gør, at folk forventer at få flyttet deres slot gratis. - du har med noget at gøre som meget få har kendskab til prisen på.

Og som du kan se ud fra tråden her er der en MASSE kloge som heller ikke tænker på de fordyrrende aspekter i sådan en transport.

Desværre er mange danskere alt for pris fokuseret og vil spare vigtige elementer væk. kender det fra min egen branche.

vandango
jesperfrb skrev:
Ja, har selv lige brugt "big-viking", skal nok komme tilbage når han har leveret i Thailand, min container er undervejs!
Pris ca 40,000kr for en 20 fods container!

Hvorn gik det med salget af lejligheden?

Undskyld jeg falder uden for tråden?

ausanee
Hej vil lige sige tak til dem der gad og bruge tid at komme med nogle gode ide m.m Smile
There are those who look at things the way they are, and ask why. I dream of things that never were, and ask why not?

ausanee
Hej ville lige skrive tak til alle der er kommet med gode ideer m.m
There are those who look at things the way they are, and ask why. I dream of things that never were, and ask why not?

DKPete
Big Viking
Må altså lige forsvare mig. Har rate gældende indtil 31.08 på USD 1575,00/40'HC all in + ISPS/ECS/Vareafgift/B/L fee DKK 690,00 basis Cosco.....Så de 1600 er rigtig nok. Jeg sender til gengæld en del flere containers end du.
ThomasHOL
Maersk er "prisledende" på FE trade. Og til Europa er prisen ca. 2,5 gange højere end fra Europa :-)

Big-Viking
Om du sender flere containers end mig er sagen uvedkommet. Det billigste jeg kan gøre det til er US$ 1875 og det er uden lokalomkostninger i DK og Thailand, så det får kunden ikke meget ud af, samtidigt kan containeren ikke stå på havn og blive loaded af kunden. Så at fortælle en kunden at de kan få deres bohave til Thailand for US$ 1600 er løgn..

Hej Big..

Man kan få flyttet en con. fra a til b for små penge men-men hvis man forventer at stomperne lander der hvor man vil ha det koster det eller man kan hente den i junglen hvor den er blivet til en beboselse. det er kun et spørgsmål om guldstøv...

Jeg har sejlet med con. i 10 år på afrika og ved hvor de havner hende..

lindy
Redigeret af d. 16/07-2010 11:23

sula
er der ikke noget med hvis man selv pakker er der ingen forsikring der dækker ?, sådan er det ihvertfald her til Grønland.

Peder1968
Robert Kronberg skrev:
En flytning inden for Danmarks grænser af et proffesionelt flyttefirma koster da også noget mere, end det koster at leje en lastbil.

"Ren fragt" vil jeg sammenligne med at leje en lastbil hos Avis.

Jeg fik også et tilbud fra ADAM, da jeg skulle flytte til Thailand, men jeg valgte at give det meste til Kirkens Korhær, resten til mine børn og så blot pakke omkring 20 små tætpakkede flyttekasser med mine personlige ting og smække dem op på to paller.

Det var strategisk, eftersom jeg intet arbejde havde i Thailand endnu og derfor måtte spare enhver krone, da jeg ikke anede, hvor hurtigt jeg ville kunne finde et arbejde... (det tog så også 7 måneder at finde mit første arbejde).

Hilsen, Robert

Det lyder som en god ide. Man kan vel også købe en del indbo for 40.000 kr i Thailand?
Hvad koster "indbo" i Thailand i forhold til DK? (møbler, billeder, køkken ting osv.)

DKPete
Big Viking
Slap dog af - jeg har tidligere gjort opmærksom på at der er en masse omkostninger i begge ender inden containeren sejler og efter den er landet. Jeg skrev at selve fragten udgør en lille del af den samlede ydelse - og at folk derfor skulle sammenligne æbler med æbler....Ydermere har jeg skrevet at det altid er godt at bruge et proff. flyttefirma. Volume giver billigere priser - sådan er det også på fragt markedet ! desuden giver de forskellige rederier forskellige priser...Så nej det jeg har skrevet er ikke løgn !! Du har bare ikke læst det jeg skrev.
-> Sula - du kan sagtens forsikre selvom du selv pakker/laster containeren.

sula
dkpete da vi rejste herop fik vi af vide at der ingen dækning var hvis vi selv pakkede.
Men hvis det er som du siger så ok anyway firmaet betaler.
God week-end til alle herinde

DKPete
Sula - den forsikring jeg bruger koster 3,5% af varens værdi + 10% - men dækker ikke ridser og skrammer på brugt bohave :-)
Mange firmaer har en regel om at det skal være et proff firma der pakker - så undår man en masse bøvl Smile

xxxx
Ja det er løbet ud i ... ??

jeg har selv været selvstændig indenfor transport 26 år.. Så helt uvidende er jeg altså ikke.
Har selv fået en container til thailand.. dør til dør 120.000 thb
+ 15.000 thb.. safe port..
Og det er blevet billigere siden.
dengang fik vi 7 thb / kr

Jeg skulle have betalt 180.000 thb hvis jeg ikke selv gad fylde containeren.
de stillede containeren fredag middag og hentede den mandag.

Ja ja Big - viking skal forsvare sig... men man må bare se i øjnene at der er andre på markedet..
Jeg har intet at vinde, men mener bare priserne her er ren tyveri.
Og kan en eller anden spare 20 - 30.000 dkr... så mener jeg det er værd at oplyse om.
Sådan er det at være selvstændig. konkurrence..

hmm redigerede lige inden en lystig sjæl kom med en kommentar. Grin
Redigeret af xxxx d. 16/07-2010 21:21

ausanee
Der er i hvertfald flere end jeg lige havde regnet med.Smile

Spring til debat: