Se indlæg
 Udskriv debat
visa runs !! hvordan gør man
kongeboaen
hej herinde Smile
hvordan gør man hvis jeg gerne vil ha et nyt turist visa til thailand.. jeg skal til chiang mai igen her den 9.. så har fået lavet 6 måneders turist visa .. jeg ved godt jeg kan købe mig til 3 måneder mere på imigrationskontoret.. men hvordan gør jeg når mine 9 måneder er opbrugt..
kan jeg hente nyt turist visa i nogle a nabolandene ?
og hvis jeg kan hvordan gør man ?
håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig

Payanak
Du tager til Vientiane i Laos, hvor du ansøger om turist visum.
Så simpelt er det.

kongeboaen
okay :-)
skal jeg så udrejse thailand via fly
eller kan jeg gøre det i bil ? for har bil så kan køre til grænsen

Payanak
Du krydser grænsen over land, da du jo har et visum på vejen tilbage til Thailand.
Du kan selvfølgelig også flyve, men det gør ingen forskel da du har visum.
(uden visum får man kun 14 dage stemplet i passet når man krydser grænsen over land)
Redigeret af Payanak d. 16/07-2010 10:04

kongeboaen
hvordan er det at søge turist visa til thailand fra laos..
hvor lang tid kan man få i laos til thailand.. ?
når jeg skal ud og vende det gør jeg i burma da det er tættere på

Payanak
Du kan søge om dobbelt turistvisum, og kan således opholde dig i Thailand i 6 måneder. Vær opmærksom på at grænsen skal krydses efter 3 måneder.
2 gange inden for de 6 måneder skal der, på immigrationkontoret, betales for et stempel mere i passet.

Det er et cirkus og en pengemaskine, men du kan bo i landet hele året på denne måde.
(indtil det uden varsel laves om)

kongeboaen
tak for hjælpen.. :-)

Satiariyan
kongeboaen skrev:
hej herinde Smile
.. jeg skal til chiang mai igen her den 9.. så har fået lavet 6 måneders turist visa ..

Payanak har allerede sagt hvad der skal siges vedrørende hvordan man bedst bærer sig ad med at forny et turistvisa når man befinder sig i Chiang Mai. Muligvis blander jeg mig i noget, der allerede er endegyldigt klappet og klart, men jeg har hæftet mig ved det der 'igen' i kongeboaens spørgmål. Har du, kongeboaen, tjekket de andre visa-muligheder, end turist-visa, der er for folk med et tættere forhold til Thailand end turist besøg?

Spring til debat: