Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
container shipping
|
|
| ausanee |
Lagt på d. 06/07-2010 02:14
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 8 |
Hej Vi flytter til Thailand her til Januar og har tænkt sig at tage det meste af vores ejendele med. Er der nogen derude der har nogen gode erfaringer med nogen firmaer, man evt kunne bruge?? Har kigget lidt rundt på nette men har svært ved at finde nogen der skriver om den rute og priser m.m There are those who look at things the way they are, and ask why. I dream of things that never were, and ask why not?
|
|
|
|
| Michael Dueholm |
Lagt på d. 06/07-2010 02:21
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Jeg flyttede herned for 5 aar siden og jeg brugte ADAM flytte firma det er meget godt og ordner alt nedpakning og udpakning hernede dem kan jeg kun anbefale |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 06/07-2010 04:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
mener da ham Big-Viking der er herinde har et flytte firma , måske det var et forsøg værd ?
|
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/07-2010 04:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Ja, har selv lige brugt "big-viking", skal nok komme tilbage når han har leveret i Thailand, min container er undervejs! Pris ca 40,000kr for en 20 fods container! IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 06/07-2010 06:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Prøv dem her; www.hecksher.dk De har styr på tingene. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/07-2010 07:31
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
ausanee skrev: Hej Vi flytter til Thailand her til Januar og har tænkt sig at tage det meste af vores ejendele med. Er der nogen derude der har nogen gode erfaringer med nogen firmaer, man evt kunne bruge?? Har kigget lidt rundt på nette men har svært ved at finde nogen der skriver om den rute og priser m.m Husk, at du som udgangspunkt IKKE kan indføre indbo i Thailand (uden en arbejdstilladelse) uden at betale skat af indboet, men at en Thai kan indføre indbo fra udlandet (vist nok en gang i sit liv), hvis hun/han har boet i udlandet. Dog er tolderne ofte ganske fleksible... Jeg benyttede i sin tid kone-modellen. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 06/07-2010 08:25
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
ausanee skrev: Hej Vi flytter til Thailand her til Januar og har tænkt sig at tage det meste af vores ejendele med. Er der nogen derude der har nogen gode erfaringer med nogen firmaer, man evt kunne bruge?? Har kigget lidt rundt på nette men har svært ved at finde nogen der skriver om den rute og priser m.m Om denne rute og priser m.m....... Priser er forskellige fra måned til måned grundet fragtrater. Forskel på hvor i DK du flytter fra og hvor TH du flytter til, samt også hvor meget service vil du have. Ingen problemer med at dine ting ind i Thailand selvom du ikke har work-permit. Der nogen regler som der er til alle lande. Men gider ikke sidde her at uddybe dem. Den pris som jesperfrb måtte betale var for totalservice, med alt inkl. Dog ikke hvis der kommer Told & Moms på indboet samt inspektion og tilbageholdelse dermed.. Kommer der hellere ikke.
Redigeret af Big-Viking d. 06/07-2010 08:31 |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/07-2010 08:44
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Som Robert skriver. men der kan betales til en såkaldt.. * safeport * Prisen svinger lidt fra 15.000 thb op er nok et realistisk bud på det. jeg betalte 15.000 * Jumbo transport *hvad safeport betyder... gæt selv ![]() jesper du kunne have sparet ca 50% ved selv at pakke containeren. |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 06/07-2010 08:58
|
XXXX du vrøvler med hensyn til besparelse. Hvis alle papir er iorden og der ikke er ulovlige ting med, så der ingen problemer og der skal ikke betales ekstra. Kun hvis der er inspektion og det koster ca. US$ 150. Sender gennemsnitligt 2 til 3 til og fra Thailand hver måned, så kender lidt til det.. |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 06/07-2010 09:41
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
Nå nå konkurrence er en træls ting hva.. ![]() Big-wiking du er ikke den eneste i transport branchen. Mit bedste råd, slå op på de gule sider, ring rundt til de forskellige speditører, |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 06/07-2010 10:02
|
Igen vrøvl. Måske 75% af de speditører du ringer til kan eller vil ikke påtage sig opgaven. Og hvorfor så ikke.??? De har ikke forstand den destination, samt så vil mangen en speditør ikke røre ved personlige ejendele. Nej ikke bange for konkurrence, har rigeligt at se til, samt har en del store Firmaer som kunder.. Så nej der skal være plads til os alle.. man skal huske hvad man får af service når man betaler et sundt firma til at varetage ens flytning. Ligger mere i det end bare at sende en container afsted. |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 06/07-2010 10:02
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
Husk at selve fragten er det mindste af det - det kan alle gøre - koster pt ca. DKK 7000,00 AAR/BKK....Derimod er det vigtigt at bruge en som f.ex. Big V. til at klare fortoldninger etc. |
|
|
|
| chris70 |
Lagt på d. 06/07-2010 12:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 133 |
Big viking: Hvis du tager 40.000Kr for at shippe en container til Thailand som jesperfrb siger og den kun koster 7000 at sende fra Århus som DKpete siger, vil det så sige at du tage 30.000Kr for at udføre lidt papir arbejde?? Jeg er lidt ny i den slags ting, så jeg spørger bare. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 06/07-2010 12:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Jeg ringede rundt, og fik 3 ud og kigge på min lejlighed! Prisen svingede ca 10%, og "big-viking" var den jeg svingede bedst med, så han fik opgaven. Det skal også siges at nedpakning gik hurtigt og smertefrit!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 06/07-2010 12:58
|
DKPete skrev: Husk at selve fragten er det mindste af det - det kan alle gøre - koster pt ca. DKK 7000,00 AAR/BKK....Derimod er det vigtigt at bruge en som f.ex. Big V. til at klare fortoldninger etc. Dags prisen ligger på ca. DKK 12,000.00 uden noget - ren fragt. (prisstigning 1/8) derudover kommer kørsel i DK samt papir arbejde for udførsel af dk.. Man får ikke lov til at have en container stående på havnen hvor man kan pakken den. Der er ikke papirarbejde i Thailand, samt kørsel i Thailand med i denne pris. Når jeg laver et tilbud til folk er der pakning, pakkematerialer Al kørsel af container i DK og Thailand, udpakning og oprydning i Thailand, samt alt papirarbejde alle forsikringer mens mit firma handler kundens indbo i DK og Thailand. Derudover skal kunde gennem mig lave en all-risk insurance (søfragt).. Redigeret af Big-Viking d. 06/07-2010 12:59 |
|
|
|
| blume |
Lagt på d. 06/07-2010 13:10
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Big-Viking Jeg syntes med det du beskriver, at dit firma lyder til at det kan man stole på, helt sikkert at jeg vil bruge dette når jeg flytter til Thailand ![]() Venlig hilsen fra Fyn blume ![]() |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 06/07-2010 13:36
|
|
Big V. - måske skulle du booke dine containers til mig :-) Kører nok med lidt større aftaler end du gør. Anyhow - jeg skrev netop at fragten er en LILLE del af den samlede transport omkostning - og at evt. kunder derfor skal være opmærksom på at sammenligne æbler med æbler så man ikke bliver snydt. Og at private altid bør vælge en proff. flyttegods forretning. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 06/07-2010 16:20
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
En flytning inden for Danmarks grænser af et proffesionelt flyttefirma koster da også noget mere, end det koster at leje en lastbil. "Ren fragt" vil jeg sammenligne med at leje en lastbil hos Avis. Jeg fik også et tilbud fra ADAM, da jeg skulle flytte til Thailand, men jeg valgte at give det meste til Kirkens Korhær, resten til mine børn og så blot pakke omkring 20 små tætpakkede flyttekasser med mine personlige ting og smække dem op på to paller. Det var strategisk, eftersom jeg intet arbejde havde i Thailand endnu og derfor måtte spare enhver krone, da jeg ikke anede, hvor hurtigt jeg ville kunne finde et arbejde... (det tog så også 7 måneder at finde mit første arbejde). Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| ThomasHOL |
Lagt på d. 07/07-2010 13:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
DKPete skrev: Husk at selve fragten er det mindste af det - det kan alle gøre - koster pt ca. DKK 7000,00 AAR/BKK....Derimod er det vigtigt at bruge en som f.ex. Big V. til at klare fortoldninger etc. Den pris passer nok meget godt hvis vi altås taler om 20 fods containere i store mængder. Fandt lige en artikel i Børsen om at en 40 fods container i 1. kvt 2010 havde kostet 2863 USD i snit. Så når man tænker på at det mig bekendt er lidt billigere at sende ting til østen (har en kammerat der håndterer containere for mærsk) passer din pris ganske godt. altså hvis man sender ordentlige mængder. Men de 40.000 lyder meget rimeligt når man tænker på at selve fragten jo kun er fra kaj til kaj og når det også skal pakkes ned og sættes op igen og alle papirer skal håndteres, så lyder det ikke urimeligt. Men klart der er meget at spare hvis man selv kan håndtere det hele, men hvem af os kan i virkeligheden det? |
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 07/07-2010 14:07
|
|
-> Thomas - nu skal man ikke tro på alt hvad man læser i Børsen. i juli august koster en 40' i ren fragt ca. USD 1600 - og det er det højeste i år men du har fuldstændig ret i at det er alle "udenoms omkostningerne" der løber op - og 40k incl. nedpakning, kørsel etc. er ok. Hvis ikke jeg var i branchen ville jeg helt klart købe mig til det hele ved et proff firma !! |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

* Jumbo transport *