Se indlæg
 Udskriv debat
Arbejdes/.?permanent opholdstilladelse
ausanee
Hej ville høre om der er nogen, der har lidt kendskab til arbejdes/.?permanent opholdstilladelse
Min kæreste og jeg samt vores 2 børn, har en drøm om at starte en butik op i Phuket.
Min kæreste er tidligere Thaistatsborger, men valgte at tage danskstatsborgskab, da hun var 18,
ved ikke om det så måske er nemmer at få.? Wink

Saendaeng
Måske kan din kæreste stadig få et id kort i Thailand via hendes Tabian bahn(husbog) hvis hun da er skrevet i sådan en.
Hvis det er tilfældet kan hun godt starte en butik, men hun skal stadig overholde reglerne for visa , da hun er dansk statsborger.

Det er ikke nemt for jer at få permanent opholdtilladelse. Men i kan kigge på dette her link

http://www.thaivi...300.0.html

Du skriver din kæreste ikke din kone , så du vil også kun kunne få de normale visaer , som 60 dg- multi entry .

ikke for at skyde jeres drøm istykker , men der er mange der har haft den drøm og ligeså mange har givet op og fejlet hen ad vejen. Der skal virkelig kendskab nytænkning til at få noget til at køre rundt..

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
claus31130
Hvis hun er registreret i en husbog og har sit thailandske fødselscertifikat, skulle det vel være muligt for hede at lave et thai ID kort ? og med et thai ID kort kan hun lave et thai pas....

http://www.cs-web.in.th/
Satiariyan
ausanee skrev:
...Min kæreste og jeg samt vores 2 børn, har en drøm om at starte en butik op i Phuket....

Jeg vil umiddelbart mene at det der med arbejdstilladelse, permanent opholdstilladelse samt hvad der ellers hører til af papir-formaliteter for en at kunne overleve i thailand uden tilskud fra dansk overførselsindkomst, kort og godt er den nemmeste del af sagen.

Der findes massevis af indfødte Thailandske statsborgere der enten har, eller har haft en tilsvarende drøm - dem skal i konkurrere med, når og hvis jeres papirer skulle komme i perfekt stand. Det er ikke spor billigt at give to udenlandske børn en skolegang bare for at nævne een ikke-ubetydelig udgift, i skal hive ud af jeres drøm.

Mit råd er at punkt 1 på jeres agenda skal være at få jeres drøm ned på jorden og finde ud af hvor mange reelle, faktiske THB'er der er i jeres drøm, før i bruger tid på luftigere ting såsom opholds/arbejdstilladelser. Måske slutresultatet bliver at i må vente til børnene kan klare sig selv og du/i har en pension at trække på?

Formodentlig ikke specielt velkommen snak, men den barske virkelighed er at selv velbegavede indfødte statsborgere, med passende kapital, kæmper en hård kamp for at overleve med en "butik i Phuket" - få lige det med ind i overvejelserne.

Robert Kronberg
Satiariyan skrev:
ausanee skrev:
...Min kæreste og jeg samt vores 2 børn, har en drøm om at starte en butik op i Phuket....

Jeg vil umiddelbart mene at det der med arbejdstilladelse, permanent opholdstilladelse samt hvad der ellers hører til af papir-formaliteter for en at kunne overleve i thailand uden tilskud fra dansk overførselsindkomst, kort og godt er den nemmeste del af sagen.

Der findes massevis af indfødte Thailandske statsborgere der enten har, eller har haft en tilsvarende drøm - dem skal i konkurrere med, når og hvis jeres papirer skulle komme i perfekt stand. Det er ikke spor billigt at give to udenlandske børn en skolegang bare for at nævne een ikke-ubetydelig udgift, i skal hive ud af jeres drøm.

Mit råd er at punkt 1 på jeres agenda skal være at få jeres drøm ned på jorden og finde ud af hvor mange reelle, faktiske THB'er der er i jeres drøm, før i bruger tid på luftigere ting såsom opholds/arbejdstilladelser. Måske slutresultatet bliver at i må vente til børnene kan klare sig selv og du/i har en pension at trække på?

Formodentlig ikke specielt velkommen snak, men den barske virkelighed er at selv velbegavede indfødte statsborgere, med passende kapital, kæmper en hård kamp for at overleve med en "butik i Phuket" - få lige det med ind i overvejelserne.

Jeg er enig med dig i, at rækkefølgen er forkert.

Hvis der er orden i tingene, så er det ikke et større problem at få orden i formalia, herunder arbejdstilladelse og måske et nyt id-kort til kæresten.

Det væsentlige er, om der kan tjenes nok penge på en butik, dvs. også penge til børnenes uddannelse og til besøgsrejser i Danmark.

Men kort og godt, det er et meget stort projekt for to danskere (hun er jo dansker nu) at tage til Thailand med to børn for at bo og starte noget op, så der skal en større pose penge med.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Payanak
Både udlændinge og indfødte åbner og lukker butikker i Thailand i massevis hver dag. Det er meget svært at få til at generere en indtægt man kan leve et værdigt liv af.
Jeg har selv en butik, så jeg ved hvad jeg snakker om.
Med mindre i har andre aktiviteter i gang ved siden af, som giver penge i kassen, så hold jer fra den ide med en butik.

Thongthai
Snakker jeres 2 børn Thai.
International skole er dyre iforhold til almindeligere skoler.
Husk nu på at tænke på jeres børn og ikke kun jer selv.
Hvor lang tid har i været i Thailand før.

Jeg kan sige så meget at de små firkantet boder 2x2m i Pattaya koster ca 10.000 bath om måneden, altså ca. 2000 kr koster nok det samme i Phuket.

Jeg har set nogle lokaler i phuket til ca samme pris som lå. OK. men ikke på trave stiene.

Som alle siger. uanset hvor billigt alt er i Thailand, så skal du have mange bath op ad lommen. ikke nær så mange som i DK dog.

Uanset hvordan man vender det, så skal der sælges mange dimser til 100 bath. før omsætningen når 10.000, så skal der være penge til at købe nye varer, og evt mad :-}

Det ville være smartere at benytte sig af din kæreste evtuelle bagland i Thailand, og sælge noget i Europa.

Ebay er et godt sted.

Vi får ca 4x mere for varene der end når min kæreste sælger varene i Thailand ( smykker )

ausanee
Tak for jeres tid og nogle af de gode råd Wink
Go' sommer til jer alle Come here sun

"Whether you think you can or think you can't, either way you are right."
-HENRY FORD
(1863-1947)

"Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase. Just take the first step" -DR. Martin Luther King, JR. (1929-1968)

"ขึ้นบันไดตอนขั้นแรกในความเชื่อ เราไม่จำเป็นต้องเห็นบันไดทั้งหมด เพียงตากขั้นตอนแรกในความเชื่อมั่นในใจของเรา" - DR. Martin Luther King, JR.
(1929-1968)

Spring til debat: