Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
|
At blive viet på Amphur og søge visum til DK.
|
|
|
Lagt på d. 28/06-2010 16:24
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Ingolf, den med checken er rigtig god, jeg forslog selv may at jeg lager mine visakort og Mastercards, hehe de overstiger jo 100k mange gange. Men nu har jeg den holdning, at jeg ikke mener jeg skal bevise noget, + at jeg ikke behøver at skulle "vise" mig over for nogen. Jeg forstår deres kultur er baseret på hvem der har mest, men den der har mest bliver også skulet til. |
|
|
|
| gg |
Lagt på d. 28/06-2010 21:01
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 141 |
Jeg blev gift i et tempel i Øst Thailand efter thailandsk buddhistisk tradition, med hele landsbyen tilstede. For at gøre det officielt i Danmark var vi naturligvis på det lokale Amphur, men ikke på noget tidspunkt blev vi afkrævet penge på den måde. Spændende ture i Nord Øst Thailand [url]www.travelisaan.com[/url]
|
|
|
|
|
Lagt på d. 28/06-2010 22:54
|
|
Som Ingolf skriver, så er det ret vigtig at få lavet ægtepagt og særeje. efterfølgende kan du lave testamente. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du ejer noget somhelst i DK? Og ejer du "fast" ejerdom i Thailand er det total spild af penge at få lavet hos en thaiadvokat! |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 04:52
|
|
Altså jeg ejer firma i Kina, Danmark og Malaysia, Hus i DK, til det er solgt, har ferie lejlighed i Florida. Jeg har informeret familien om at jeg laver særeje med baggrund i at jeg har lavet investeringerne lang tid før jeg mødte May, og det også er penge fra min familie, bla arv fra min Far. jeg har brugt til at investerer, og derfor kan jeg ikke "bare" dele det med hende og hendes familie, hvilket jeg synes er fair nok. Glæder skal hun nok blive rig på alligevel. Jeg har ikk egendom i Thailand, det er på min ønskeliste, men nu må vi se, man kan også hurtigt få dummet sig og købt en masse, og så er man bundet til det samme sted forevigt næsten.... |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 29/06-2010 11:03
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Med hensyn til penge så har jeg læst tidligere i anden tråd om hvordan din svigerfamilie er og det ligner meget min på den front. Jeg blev også "malket" for så længe det var farlang det var jo lige meget, for han kan jo aldrig løbe tør, tænkte de. og min kone var også bange for at tabe ansigt over for dem og svært ved at sige fra på vores vegne men der må jo også være en grænse for ens venlighed, derfor ny strategi. Jeg er sikker på at, når de er så lige frem og direkte med at få penge, så er der sjælen "en stor kage i oven" der venter på dig sener, det er de ganske enkelt ikke kloge nok til. Det er vigtig at, din kone har sine egne penge, så hun selv kan bestemme om hvornår pengene skal går til shopping eller til far og mor, søster eller noget andet, det har hun sikkert en god føling med, hvis hun besidder bare lidt selvstændighed. Det lige meget om det dig der giver hende pengene eller det er måske dig, der kan hjælpe hende igang med at tjene nogle selv, bare hun penge der hendes, som hun selv har ansvaret for, uden indblanding. Det der med en beløb fra fælles kontoen til svigerfamilien holder aldrig, for det vil altid i deres øjne være Dinne penge og så skal bare malkes.. Det er bare min erfaring |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 11:53
|
|
Bruno vi er så enige! fra start af var mit mål at may selv skulle forsørge familien og ikke via mig, det har også gået i store træk, men der har været perioder hvor jeg har været i DK, hvor famillien har fået taget hende på sengen lige når jeg har sendt penge til huslejen osv, hvor det er gået galt. Idag har May en smykke bod, vi startede med 1 meter den er nu 3 meter lang, som hun tager på marked med. Hun tjener ca 4-5 gange mere end da hun arbejdede på syfabrikken (ZZZZzzz) Som jeg skrev i en anden tråd, efter jeg blev kaldt Nærig osv. så lukkede jeg kassen for alle de "flinke" udbetalinger, Spørger mor søster eller bedstemor om penge, så henviser jeg til May, Jeg har fra start af sagt at jeg ikke havde i tankerne at skulle forsørge en thailandsk famillie, havde det været en af mine ønsker, så havde jeg sikkert også Fader for børn i afrika osv. Igår havde svigermor fødselsdag, og " vi " skulle købe gave... nu husker jeg udemærket d 29 april hvor jeg havde fødselsdag, ikke mange gaver der lå klar fra hende, jeg forventede heller intet, men hvis hun ikke kunne flette en kurv til mig, så gider jeg faktisk heller ikke flette en til hende, groft sagt, så May købte en fin trøje :-} Nu skal man ikke gå og kalde mig nærig for det er jeg langt fra. Jeg havde faktisk købt en gave en Hund i ler, malet meget flot, med en ridse i ryggen, så svigermor kan begynde at spare op til de ting hun gerne vil have, Jeg håber signalet fiser ind på lystavlen...... ingen ved at jeg havde lagt 1000 bath i den, den dag hun finder på at knuse den for at få de 50 bath ud hun har sparet op, over 10 år bliver un vel glad. :-} hvis hun viste der var 1000 i den, så ville den nok være knækket 4 minutter efter vi var kørt hehe. |
|
|
|
|
Lagt på d. 29/06-2010 20:31
|
|
Hvad med at man læser overskriften på denne tråd, den handler jo overhovedet ikke om det emne mere. I den ene vil du giftes med den eneste ene, den helt stor kærlighed og så opretter du lige en ny tråd om at blive skilt - hvad har du egentlig gang i? Søger du opmærksomhed eller hvad? |
|
|
|
Side 2 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.