Se indlæg
 Udskriv debat
US er tossedhoveder
erik larsen
Min Thailanske ægtefælde har et svensk opholdskort efter direktiv 2004/38/EU, Vi flyttede fra Halmstad til Struer for 10 måneder siden. Vi søgte straks om familiesammenføring efter EU-retten,

US vil uden givent grundlag ikke behandle familiesammenføring efter EU-retten.

Så under min protest indhentede US af egen drift og under falsk oplysning en ansøgning efter udlændingeloven og godkendte US egen ansøgning efter udlændingeloven helt uden problemer.

Jeg afslog US tilbud fordi min EU-ansøgnig ikke er færdigbehandlet,

US udviste dernæst min ægtefælde efter udlændingeloven fordi jeg ikke vil smide 60.000 kr så længe vores EU-ansøgning ikke er færdigbehandlet.

Udvisning med den skriftlig besked fra US --hvis I vil leve et familieliv kan I gøre det uden for Danmark

Min danske søn og jeg venter nu på en afgørelse efter EU-retten, så mor kan komme hjem til Struer

Violin Nej US er noget ved misiken så en mere Guitar
Redigeret af erik larsen d. 14/06-2010 13:52

Joe
Jeg var heller ikke meget for at US skulle fastlåse 60 tusinde af mine kroner, men jeg tænkte da ikke 2 gange over det, når alternativet var udvisning af min ægtefælle.

erik larsen
Joe skrev:
Jeg var heller ikke meget for at US skulle fastlåse 60 tusinde af mine kroner, men jeg tænkte da ikke 2 gange over det, når alternativet var udvisning af min ægtefælle.

Nej Alternativet er EU-retten, udvisning er en US Joke

pdrhan
erik larsen skrev:
Min Thailanske ægtefælde har et svensk opholdskort efter direktiv 2004/38/EU, Vi flyttede fra Halmstad til Struer for 10 måneder siden. Vi søgte straks om familiesammenføring efter EU-retten,

Så under min protest indhentede US af egen drift og under falsk oplysning en ansøgning efter udlændingeloven og godkendte US egen ansøgning efter udlændingeloven helt uden problemer.

US udviste dernæst min ægtefælde efter udlændingeloven fordi jeg ikke vil smide 60.000 kr så længe vores EU-ansøgning ikke er færdigbehandlet.

Udvisning med den skriftlig besked fra US --hvis I vil leve et familieliv kan I gøre det uden for Danmark

Min danske søn og jeg venter nu på en afgørelse efter EU-retten, så mor kan komme hjem til Struer

Hvis du havde anket US afgørelse til indenrigs ministeriet var hendes hjemsendelse sat i bero indtil sagen var behandlet , og hun kunne således være i DK lovligt til indenrigs ministeriet er kommet med deres afgørelse , set ud fra mit synspunkt SKAL US indrette sig efter EU direktivet....eller er der noget jeg har misforstået??
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

fckguld
erik larsen skrev:

hvorfor ankede du ikke med det samme- svineri
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

erik larsen
pdrhan skrev:
erik larsen skrev:

Hvis du havde anket US afgørelse til indenrigs ministeriet var hendes hjemsendelse sat i bero indtil sagen var behandlet , og hun kunne således være i DK lovligt til indenrigs ministeriet er kommet med deres afgørelse , set ud fra mit synspunkt SKAL US indrette sig efter EU direktivet....eller er der noget jeg har misforstået??

også svar til FCKGuld

Nej du har ikke misforstået noget

Ja, mit største problem er at der efter nu 11 måneder ikke er en afgørelse på vores EU-ansøgning, som vi kan anke, Så et NEJ vil været bedre en dette her for et NEJ kan ankes Headbanger

Ansøgningen efter udlændingeloven er indhentet og godkendt af US selv, for derefter at blive afvist af US, fordi jeg ikke vil smide 60.011 kr så længe vores EU-ansøgning ikke er færdigbehandlet,

US-Sagen kan ikke ankes, da ansøgningen efter udlændingeloven er godkendt af US egen drift, det er ikke engang min indsendte ansøgning US udviste min ægtefælde på ---,

jeg kan kun klage over den Praksis US udøver og det vil ikke hjælpe en skid da det kræver hjerneceller hos US-sagsbehandlerne.

Udlændingeservice prøver sig frem for at undgå alt omkring EU-retten ved at få mig til at hoppe på deres indhentede ansøgning efter udlændingeloven, som vil stille min ægtefælde ringer i den sociale Danmark.

Vi har kontaktet ægteskab uden grænser som vil se på sagen.

OBS; så længe min ægtefælde ikke kan bo og blive registreret i Danmark får jeg kun udbetalt pension for samlever/gift, fordi min ægtefælde bor hos mig (er den ikke sjov, hvar do der) Rolll

Til hest
Redigeret af erik larsen d. 15/06-2010 09:06

erik larsen skrev:

OBS; så længe min ægtefælde ikke kan bo og blive registreret i Danmark får jeg kun udbetalt pension for samlever/gift, fordi min ægtefælde bor hos mig (er den ikke sjov, hvar do der) Rolll

Til hest

så længe hun ikke har adresse i Danmark så får du fuld pension, + udvidet børneydelse, pensionen falder med 15 % + udvidet børneydelse bortfalder når hun tilmeldes folkeregistret, evt. boligsikring ændres også, du får dog hendes fradrag fra den dag hun først kom hertil, så det må værre for hele sidste år også. Der alene får du 15.000 – 25.000 kr. retur.
put de 60.000 kr. i banken, så slipper du også for at lave flybilletter til thailand.

erik larsen
bkk skrev:
erik larsen skrev:

Til hest

så længe hun ikke har adresse i Danmark så får du fuld pension, + udvidet børneydelse, pensionen falder med 15 % + udvidet børneydelse bortfalder når hun tilmeldes folkeregistret, evt. boligsikring ændres også, du får dog hendes fradrag fra den dag hun først kom hertil, så det må værre for hele sidste år også. Der alene får du 15.000 – 25.000 kr. retur.
put de 60.000 kr. i banken, så slipper du også for at lave flybilletter til thailand.

Nej det gør jeg ikke, Struer kommune siger min ægtefælde opholder sig hos mig og det er bofældesskab

Skal 60.011 kr i banken skal det være Bangkok Bank
Redigeret af erik larsen d. 15/06-2010 14:06

claus31130
Det bliver nok opad bakke, men hatten af for at du tager kampen op

http://www.cs-web.in.th/
erik larsen skrev:
bkk skrev:
erik larsen skrev:

Til hest

Nej det gør jeg ikke, Struer kommune siger min ægtefælde opholder sig hos mig og det er bofældesskab

klag over afgørelsen, til sikringsstyrelsen,
om der gælder andre regler hvis i har boet i EU tidligere, omkring hvornår man kan tilflytte adressen, aner jeg det ikke, men hvis hun kom direkte fra thailand, så ville du havde hele din pension indtil den dag hun kunne tilmeldes folkeregistret.

erik larsen
bkk skrev:
erik larsen skrev:
bkk skrev:
erik larsen skrev:

Til hest

klag over afgørelsen, til sikringsstyrelsen,
om der gælder andre regler hvis i har boet i EU tidligere, omkring hvornår man kan tilflytte adressen, aner jeg det ikke, men hvis hun kom direkte fra thailand, så ville du havde hele din pension indtil den dag hun kunne tilmeldes folkeregistret.

Statsforvaltningen

steengaard
Hmmmmm du sidder ikke godt i din nuværende situation...

Men hvis du ikke vil slippe de ca. 60.000.-Dkr i bankgaranti så er der da stadig en løsning for dig(måske) hvis du er fader til nogen af børnene hun har...
Ifølge dine "krav til at se dine børn" via. statsamtet kan du til enhver tid få ret til at se dine børn hver 2. weekend(som minimum).... Og hvis du nu blev skilt så SKAL de give din kone opholdstilladelse og arbejdstilladelse i dk så hun kan forsørge sig selv ! Dette er din ret som dansk statsborger... Og hvis din kone bor i Thailand kan denne ret ikke opfyldes(hvis barnet bor hos hende) !!!
Blot en tanke som jeg ved andre har haft brugt gennem tiden....

Håber du får knækket nødden hen af vejen....

Steengaard

PL
Skræmmende, ganske enkelt skræmmende...

Hvor er det her land på vej hen?

Aldrig vil jeg bøvle med de satans myndigheder, aldrig skal hun opleve et racistisk/fascistisk styre som det danske, aldrig!Angry

Hvorfor flytter du ikke væk, mand?

PL

buffalo
uhaRead the rules US gør som der passer dem,det er der snart så mange eksempler på så man skulle tro det var løgn,det er ikke alle deres ansatte der er lige intilligente skulle man troJoker har dog selv fået en rimelig behandling,godtnok er behandlings tiden lige rigelig lang..........guderne må vide hvorforAngel de får de oplysninger de har krav på så skulle de vel ikke være så svært,,,,,jeg tvivler godt nok på at nogen kan undgå garentien på de omtalte 60.000 krAngry

Buffalo
Stol aldrig på en prut
]

erik larsen
buffalo skrev:
uhaRead the rules US gør som der passer dem,det er der snart så mange eksempler på så man skulle tro det var løgn,det er ikke alle deres ansatte der er lige intilligente skulle man troJoker har dog selv fået en rimelig behandling,godtnok er behandlings tiden lige rigelig lang..........guderne må vide hvorforAngel de får de oplysninger de har krav på så skulle de vel ikke være så svært,,,,,jeg tvivler godt nok på at nogen kan undgå garentien på de omtalte 60.000 krAngry

Buffalo

det skulle kunne lade sig gøre når du har haft reel bopæl i Sverige, men US kan faneme ikke lide det og står på hovedet for at stoppe det.

Det er Artikkel 2004/38/EU om bevægelsesfrihed i EU der giver dig den ret,

Alle polakker gift med en afrikaner fra den tredie verden kan LOL LOL
Redigeret af erik larsen d. 17/06-2010 08:41

erik larsen
buffalo skrev:

En kold øl i hånden er bedre end 10 i butikken

Buffalo

3 store beer chang i maven er 120 bath
Redigeret af erik larsen d. 17/06-2010 08:56

Peder1968
Jeg spørger måske dumt, men for at bruge familiesammenføring efter EU-retten skal man så ikke bo et andet sted end Danmark?
Kan man godt "bare" aflevere ansøgningen og smutte tilbage til DK?

Jeg er begyndt selv at se på de forskellige muligheder. Jeg ved godt jeg er tidligt ude da jeg ikke er gift men måske har jeg fundet en kæreste i Thailand Cool

ingolf
Hej Erik!

Enligt min mening gör du--eller har gjordt--en del fejl!!

Du burde have planeret og kontaktet myndighederne i DK, og fortalt dem, at i planerer at flytte til DK, og spurgt dem hvad som gäller for just jer!

Din kone har opholdstilladelse i Sverige, og ikke i noget andet land--OK, hun har vel i Thailand--Det betyder, at når i flytter til Danmark, starter det hele forfra, uanset hvilke regler i söger efter i Danmark!

Og så fremmer det jo ikke lige precis handlägningen, at du går til dem og fortäller hvordan de skal behandle dit ärende, og du ikke vil fölge reglerne--deponere penge!!
Redigeret af ingolf d. 17/06-2010 10:08
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Peder1968
Jeg ved godt det er nemt, når nu man ikke selv er i samme situation og forhåbentligt heller aldrig kommer det.
Personligt tror jeg jeg ville smide de 60t kr. og kunne få min kone med mig.
De 60t kr. får man vel tilbage på et eller andet tidspunkt?

erik larsen
ingolf skrev:
Hej Erik!

Enligt min mening gör du--eller har gjordt--en del fejl!!

Du burde have planeret og kontaktet myndighederne i DK, og fortalt dem, at i planerer at flytte til DK, og spurgt dem hvad som gäller for just jer!

Din kone har opholdstilladelse i Sverige, og ikke i noget andet land--OK, hun har vel i Thailand--Det betyder, at når i flytter til Danmark, starter det hele forfra, uanset hvilke regler i söger efter i Danmark!

Og så fremmer det jo ikke lige precis handlägningen, at du går til dem og fortäller hvordan de skal behandle dit ärende, og du ikke vil fölge reglerne--deponere penge!!

Love er love og med love skal land bygges. og ikke lovløshed som er US praksis.

Jeg vil ønske flere vil ståop til US så der kan komme en løsning på tyraniet

HOHO

jeg kontaktede US medens jeg boede i Sverige i sommeren 2008 og spurgte hvad vi skal gører for at flytte til Danmark på deriktiv 2004/38/EU, Men de 6-8 gange jeg har spurgt eller rykket for svar, US Har aldrig svaret kun henvist os til www.nyidanmark.dk et par gange.

Men kan vi ikke få ophold efter EU-retten, hvorfor får vi så ikke et NEJ. sagen er 11 måneder gammel så der har været lang tid til at finde er NEJ.

US har først efter 10 måneder komet i tanke om de vil se flere dokumenter. altså en udtømning af dokumentation for at finde grundlag for et NEJ.

BvdrrrBvdrrrrrrBVDr Cheers
Redigeret af erik larsen d. 17/06-2010 19:44

Spring til debat: