Se indlæg
 Udskriv debat
God råd til indkøb, tilføj dine egne råd
Indledningsvis.

Nok synes vi det er billigt i thailand med vores penge fra vesten, Taxa koster ikke meget, mad koster ikke meget, osv osv.

Men jeg synes nu alligevel engang i mellem man står med noget og siger, det må kunne gøres billigere, Eller, tænker det var sørme billigt og betaler går 5 skridt og kan gøre den samme handel til halv pris.

den slags råd kunne jeg tænke mig dem der har noget på hjertet kan fylde på, så folk i fremtiden kan få nogle gode råd for de folk der bor i thailand, eller var har nogle secrets at dele :-}

Man kan købe sodavand osv. direkte hos de biler der leverer til kioskerne, man skal ikke have cvr nummer og bims.

7/11 59ml 17 bath (plastik)
Lokal kiosk 42.2 ml 10 bath (glas)
Sodavands bilen 42.2 ml 7 bath (glas)

Vand 8.8 bath pr 1½ liters hos sodavandsbilen, samme som koster 15 i 7/11,

men 7 bath for en stor cola er dælme billigt !!

Bangkok til pattaya og MANGE andre destinationer for 50-150 bath med aircon Van.

Der er flere steder i bangkok hvor man kan køre i minibus til pattaya for 70 bath frem for 1000-2000 i lufthavnen

HOJ
god ide

også ting der kan betale sig at bringe med til Dk
Køber selv altid gilette baberblade med hjem ca ½ pris
Web: HOJ

Payanak
Tag vin med fra DK til Thailand (gerne til mig Smile ).
En ringe importvin koster fra 100 kr. i Thailand.
En lokal, som er næsten udrikkelig, koster typisk fra 40 kr. opefter.

FCKdk
I Big C kan man købe masser af billigt tøj:
Køber selv cowboy-jeans til under 500 Baht, af mærkerne
Big John, Mardona, The Cove og til tider også Lee Cooper....

Kortærmede "Ambassadørskjorter" med masser af store dybe
lommer og skulderstropper af mærket HM Cine til 199 Baht,
kan nemt sælges i Danmark for 100 kr.!!!!

Begge dele er syet af kraftigt stof og med pæne syninger....Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

keniko
HOJ skrev:
god ide

Hello.... Til orientering...

Aldi skraber til din Gilette Sensor ... 12 stk. kr. 39,95..

Det er billig..

K.
Du skal ikke lægge puslespil hvis du ikke fatter en brik.

natty
Hvis du er i Bangkok, gå ind i et departmentstore, hvis du er til mærkevarer. Godt nok ikke så billigt som i de små butikker eller gaden, men alligevel ca. 25-50% af prisen i Danmark, og man får originalvaren. I Siam Paragons Department Store kan du faktisk finde modeller som ikke er kommet til Europa endnu, hvis man er til den slags tøj. Og man kan få det i europe sites.
Derudover, gider ikke at købe så meget mere, men rejser altid hjem med en i indholdet vasket og ren kuffert. Og så dufter den af Thailand når jeg åbner den..skøntGrin
Redigeret af natty d. 12/06-2010 20:33

pdrhan
Det kan også fuldt ud betale sig at købe "skriv-bare" DVD & CD skiver , de er billige på 3-4sal i Panthip Plaza i BKK
besparelse - typisk 50-75% i forhold til priserne herhjemme
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

cesse
pdrhan skrev:
Det kan også fuldt ud betale sig at købe "skriv-bare" DVD & CD skiver , de er billige på 3-4sal i Panthip Plaza i BKK
besparelse - typisk 50-75% i forhold til priserne herhjemme

Jo tak det prøvede jeg også
Købte 150 DVD er proppede dem i kufferten og tog i lufthavnen
Der ville de have 700 Kr pr kilo i overvægt
Så vær sikker på at der er plads til de flere kilo

Hvor køber man ost til en fornuftig pris ?

de der 1000 bath oste man kan få, det er godt nok 1 kilo, men alligevel 1000 bath?

Producerer Thailand ikke ost selv ?

Jeg så en ost i Macro, exporteret af Danmarkt il Australien, exporteret fra australien til Thailand,. noget af en tur, den blåskimmel var temmelig blå... 5000 bath, men en var også 2.5 kilo

Suk
Ost det kender jeg ikke noget til, men om det er billiligt i TH, ja her taler jeg ikke om ost, nae, hvis man som jeg vil opretteholde en fornuftig standard ang. mad, toej, hus, bil osv, saa syn's jeg ikke det er billy, okay mere billy than DK, men alting koster altsaa ogsaa her, hvis man ikke vil leve som en bums, men er GUL.
Redigeret af Suk d. 14/06-2010 16:50
Med venlig hilsen Suk.

Min Thailandske blomst er et kunstvaerk...2 blommer i samme aeg, ja saadan har vi det, tak for det lille Ning !

http://www.youtub...GEccjt0Wwo

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Ninglogogiflt.gif

http://dev.cs-web.in.th/suk/index.php
jensjorgen1999
Donis, hvis du ved mere om de der billige aircon vans, ku jeg da godt tænke mig at høre mere om det. Smile

dutling68
ang ost og andre dagligevare så prøv
http://www.villam...

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

jeg har stadig ikke fundet ud af hvordan man se deres katalog ?

Jake
P-piller fx er meget billige på apoteket. Pudsigt nok har jeg dog opdaget at priserne svinger med 30-50% i BKK

fckguld
keniko skrev:
HOJ skrev:
god ide

Hello.... Til orientering...

Aldi skraber til din Gilette Sensor ... 12 stk. kr. 39,95..

Det er billig..

K.
manden mener mach 3 blade 4 stk 280 bath- sensor hvad er det, jeg kun 40 år , må være gammelt navn ha ha
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

fckguld
donis5 skrev:

de der 1000 bath oste man kan få, det er godt nok 1 kilo, men alligevel 1000 bath?

Jeg så en ost i Macro, exporteret af Danmarkt il Australien, exporteret fra australien til Thailand,. noget af en tur, den blåskimmel var temmelig blå... 5000 bath, men en var også 2.5 kilo
ost er rigtig dyrt - sodavand køber vi i den lokale , måske lidt dyrere , men ak vi skal jo have brugt nogen penge , kan ikke tage dem med i graven .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

cesse
donis5 skrev:

Der er et lille majeri i Chiang Mai i nærheden af zoo
Kan du bruge det ?

desværre for langt fra Chonburi, men tak :-}

Spring til debat: