Se indlæg|
At komme til Danmark som au pair
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 08/06-2010 22:08
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 95 |
Hej til jeg alle igen Håber i kan hjælpe mig og min kæreste lidt med nogle ting angående at blive Au pair i Danmark Først lidt om os Jeg er 22 år og min kærste 21 år . Vi har været sammen i snart 2 år . Min kærste er i Danmark for anden gang tager hjem den 10/06. Vi mødtes på Phuket hvor jeg har undervist som dykkerinstruktør. Her kommer det så min kærste har under hendes ophold her mødt en familie der lige har fået en lille ny som spørg, om hun kunne tænke sig om komme og være Au pair ved dem . Og det er vi selvfølgelig meget interesseret i da vi ikke skal rejse frem og tilbage hele tiden . Er der nogle der har afering med at få en thai til danmark som Au pair ? Kan det væer et problem at hun har været i danmark 2 gange før ? Andenn gang jeg lavede en invitasion til hende så hun kunne komme og besøge mig skrev vi at vi var forlovet , er det et problem ? Er der nogle der kender noget til den test eller interview men skal til på ambasaden ? Er det kun mundligt eller os skriftligt ? Jeg har læst alle love og regler men det ville være godt hvis der var nogle med afering på dette område der kunne hjælpe lidt. Der står og at behandlings tiden på en ansøgning er 2 måndere nogle aferinger her ? Andet der er godt at vide ? Værtsfamilien er villige til at gøre hvad der skal til ![]() Håber der er nogle der kan hjælpe ? Mvh Mikkel |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 09/06-2010 01:46
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Kære Waffen. Om din kæreste har været i Danmark en eller to gange tidligere er uden betydning og det betyder heller ikke noget at du tidligere har skrevet at I er forlovede. Det man ser på er om hun og familien hun skal være hos opfylder de betingelser der stilles. Din kæreste skal have afsluttet hvad der svarer til 9. klasse i Danmark. Her i Thailand kalder vi det M3 og hun skal kunne bestå en sprogtest i engelsk eller et skandinavisk sprog på ambassaden. Testen er mundtlig. Kravene er ret store. Vil I have hjælp med ansøgning og des lignende hjælper vi gerne. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Dennis Damgaard |
Lagt på d. 09/06-2010 07:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
http://www.nyidan...soeger.htm
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/06-2010 07:42
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Citat: Betingelser For at au pair-personen har mulighed for at forbedre sine sproglige og evt. faglige kundskaber samt udvide sin kulturelle horisont som beskrevet ovenfor, er det en betingelse for at få opholdstilladelse som au pair, at ansøgeren har de fornødne sproglige og kulturelle forudsætninger for at få fuldt udbytte af et au pair-ophold i Danmark. Det betyder, at visse krav skal være opfyldt af enten ansøger, værtsfamilie eller begge parter for, at en opholdstilladelse kan gives til en udlænding, som ønsker at opholde sig i Danmark som au pair. Krav til ansøgeren * Ansøger skal være fyldt 17 år, men ikke 30 år på ansøgningstidspunktet. * Ansøger må ikke være gift, da dette ikke er foreneligt med formålet med et au pair-ophold. * Ansøger må ikke medbringe børn eller øvrig familie. * Ansøger skal have en uddannelsesmæssig baggrund svarende til minimum 9. klassetrin. En uddannelsesmæssig baggrund svarende til 8. klassetrin kan anses for tilstrækkelig, hvis grundskolen i ansøgers hjemland afsluttes efter 8. klassetrin. * Ansøgeren skal kunne tale og forstå et rimeligt dansk, svensk, norsk, engelsk eller tysk. * Det er normalt et krav, at ansøgeren ikke tidligere har haft to eller flere au pair-ophold i andre vesteuropæiske lande. * Det er normalt et krav, at ansøgeren ikke tidligere har haft opholdstilladelse i Danmark. Krav til værtsfamilien * Værtsfamilien skal bestå af mindst én forælder og mindst ét hjemmeboende barn under 18 år. Barnet skal normalt være registreret i Det Centrale Personregister som bosiddende på værtsfamiliens adresse. I familier med delt forældremyndighed, hvor børnene ikke er registreret på værtsfamiliens adresse, skal der foreligge en au pair kontrakt fra såvel børnenes mor som fra børnenes far, således at begge forældre opfylder betingelserne for at være værtsfamilie, da au pair-personen skal følge børnene. * Mindst én forælder skal have dansk statsborgerskab for, at værtsfamilien kan formidle dansk sprog og kultur. Kravet stilles dog ikke i sager, hvor værtspersonerne er EU-statsborgere bosiddende i Danmark i medfør af reglerne om fri bevægelighed, eller hvor værtpersonerne er udlændinge med længerevarende ophold i og længerevarende tilknytning til Danmark. * Værtsfamilien må ikke forsørges af offentlige midler efter lov om aktiv socialpolitik. Værtsfamilien skal over for Udlændingeservice erklære, at den ikke forsørges af offentlige midler. Værtsfamilien erklærer dette ved at underskrive en erklæring, som er indeholdt i ansøgningsskemaet. * Værtsfamilien må ikke være omfattet af en karensperiode som følge af tidligere misbrug af au pair-ordningen. De voksne medlemmer af værtsfamilien skal over for Udlændingeservice erklære, at de ikke inden for de seneste 10 år er dømt for vold m.v. mod en au pair-person, eller inden for de seneste 5 år er dømt for ulovlig beskæftigelse af en au pair-person. Værtsfamilien erklærer dette ved at underskrive en erklæring, som er indeholdt i ansøgningsskemaet. Værtsfamilien må heller ikke af Udlændingeservice være registreret i et særligt ’Au pair-register’ som følge af andet misbrug af au pair-ordningen (overtrædelse af vilkårene for en au pair-persons arbejdsopgaver, arbejdstid, boligforhold, lommepengebeløb m.v.). Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 09/06-2010 08:40
|
Tak for svarende men alt det ved jeg godt og har læst ,tænke mere om der er andre der her prøvet noget lignende og havde noget afering ? |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 09/06-2010 10:35
|
Skriv en PB til Morten Due og snak med ham om det. Han har erfaring.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 09/06-2010 11:53
|
Tak det vil jeg prøve ![]() |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 09/06-2010 13:16
|
Testen er mundtlig. Kravene er ret store. Vil I have hjælp med ansøgning og des lignende hjælper vi gerne. Clyde Haumann. Thai Integration skrev Svar : Hvor store er kravene ?hun taler godt engelsk men ved du noget om hvad de spørg om , eller om de bare lytter til om hun forstår og kan svare på engelsk ? Hvis i kan være behjælplige med ansøgningen må i gerne det Vi har dog svaret på det medste i ansøgningsskemaet, men ved du om det kræver noget ekstra? Og kan i være behjælpelige med at oversætte hendes skoleparpire til engelsk ? Hun ved ikke hvad hendes skole afslutning hedder men , hun har først fra 1 til trin 6 og derefter 1 til trin 3. Er det hvad man kalder M3 ? Tak igen ![]() |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 09/06-2010 15:07
|
? |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 09/06-2010 15:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Yes, 1-6 års skolegang refereres til som Pathom 1-6. Primary education. Derefter Mathayom = Secondary education. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 09/06-2010 15:31
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Jamen send hendes uddannelsespapirer til: Og så vil jeg svare dig i et åbent forum. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 09/06-2010 15:40
|
Hun er i Danmark nu rejser til Thailand imorgen, så skal hun en tur til buriram og hente hendes uddannelsespapirer og så tilbage til Bangkok |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 09/06-2010 18:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 261 |
Waffen, hvor har du fået inspiration til dit brugernavn?![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 09/06-2010 19:41
|
Kære Waffen Ud fra hvad du skriver opfylder hun de uddannelsesessige krav. Lad hende komme forbi vort kontor så skal vi nok hjælpe med oversættelse af diverse papirer. Vi kan også teste hendes engelsk og se hvilke muligheder hun har for at kunne bestå prøven. Sprogtesten er gratis, men vi beregner 500 Baht pr side for oversættelser. Du finder vores adresse på vores hjemmeside. Har I nogle spørgsmål er i altid velkomne til at skrive, Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 09/06-2010 19:55
|
Det lyder rigtig godt Hun vil kommer og snakke med jer mandag. Og tage hendes skoleparpirer med, så i kan oversætte dem Og så vil hun meget garne tage en engelsk test Vi takker for hjælpen ? Vi har udfyldt ansøgningsskemarne sammen med værtsfamilien, men kan vi få jeg til at se det igennem så vi er sikker på at alt er korrekt udfyldt ?Vi Takker mange gange ![]() |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 09/06-2010 21:08
|
|
Waffen, hvor har du fået inspiration til dit brugernavn??![]() |
|
|
|
| Waffen |
Lagt på d. 09/06-2010 21:24
|
Jo vi var nogle drenge der gik meget op i 2. verdenskrig engang, og så har jeg nok bare brugt det siden Hvorfor ? |
|
|
|
| Jay |
Lagt på d. 09/06-2010 22:44
|
|
synes bare det lød lidt fanatisk reichsführer Himmler SS nazi agtigt... hvilket jeg iøvrigt finder ganske upassende...især fordi jeg ikke i min vildeste fantasi kan forstå hvad der kan være fascinerende ved Waffen SS, hverken ideologisk el. militær teknisk... du er sikker på at der ikke er en lille Søren Kam gemt i dig?? i så fald er du gået lidt galt i byen mht udbredelsen af den ariske race med en thai kæreste... ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.